Massakauden masennus

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Voi veljet. En tiedä olisiko tämä pitänyt laittaa yleiselle tai ravintopuolelle, mutta menköön tänne.

Masentaa. Punttia on nostettu nyt ja nimenomaan massameiningillä. Kieltämättä rautaa on nostettu hyvin ja muutoksen näkee sokeakin. Onhan se kehitys aina hyvä asia.

Kolikolla on toinenkin puolensa. Nimittäin ylimääräinen fläsä, jota on tullut. Normaalisti rasvat jossain 12-15, nyt ylempänä. Eniten näyttäisi kertyneen vatsan ja kylkien seudulle. Jotenkin masentaa aivan vitusti.:(

Kyseessä on ensimmäinen virallinen off-kauteni ja jotenkin helvetin vaikea hyväksyä, että ylimääräistä tulee. Vittumaisinta on muiden "ootko lihonnu" -kommentit. Kun oot kuitenkin tottunut olemaan suht timmissä kunnossa ympäri vuoden. Pitäisi vaan hyväksyä, että tämä on oikea tie, mutta vaikealta tuntuu.Miltähän näytän parin kuukauden päästä? Ei uskalla edes ajatella.

Kokeneemmat off-kauden repineet rohkaiskoon.:(

Kun puhtaasti massaa haluat, tervetuloa kerhoon.Miinuksella ei lihasta tule.Itse vedin tarkoituksella painoa 3-vuotta ylös 100kg--123kg.Välillä oli " tantor sotanorsu " olo. Nyt sitten vedetty paino takaisin alle 100kg ja tarkoitus ne vatsapalikat sieltä jostain saada esiin.Taitaa olla paras keino tuo kultainen keskitie,en nimittäin enää IKINÄ nosta rasvoja noin korkealle,missä kävin.Vaikka voimaakin kyllä tuli. Jotakin positiivista pitää sanoa,tarttui kyllä lihastakin.Vielä näin ikämiehenäkin.

edit: Suklaa auttaa massakauden masennukseen.:D

Voi veljet. En tiedä olisiko tämä pitänyt laittaa yleiselle tai ravintopuolelle, mutta menköön tänne.

Masentaa. Punttia on nostettu nyt ja nimenomaan massameiningillä. Kieltämättä rautaa on nostettu hyvin ja muutoksen näkee sokeakin. Onhan se kehitys aina hyvä asia.

Kolikolla on toinenkin puolensa. Nimittäin ylimääräinen fläsä, jota on tullut. Normaalisti rasvat jossain 12-15, nyt ylempänä. Eniten näyttäisi kertyneen vatsan ja kylkien seudulle. Jotenkin masentaa aivan vitusti.:(

Kyseessä on ensimmäinen virallinen off-kauteni ja jotenkin helvetin vaikea hyväksyä, että ylimääräistä tulee. Vittumaisinta on muiden "ootko lihonnu" -kommentit. Kun oot kuitenkin tottunut olemaan suht timmissä kunnossa ympäri vuoden. Pitäisi vaan hyväksyä, että tämä on oikea tie, mutta vaikealta tuntuu.Miltähän näytän parin kuukauden päästä? Ei uskalla edes ajatella.

Kokeneemmat off-kauden repineet rohkaiskoon.:(

Paljon vaan puhdasta bodyruokaa.. Tosiaan miinuksella ei lihas kasva ja nämä kikkailut parin viikon -/+ kaloreiden kanssa. No ne ei kuulu minusta naturaali treenaajalle, pitää olla selvä massakausi (järjen kanssa) ja sitten se kiristelyvaihe. Tsemppiä & malttia, silleen se liha tulee :thumbs:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956

Itelläkin kokemusta fläsästä. Vuonna 2003 paino 57kg ekan järjettömän dietin jäliltä, rasvat ehkä kympin tienoilla. Joulu 2006, 83kg ja rasvat% joku 25-28 varmaankin... Nyt noita sit kiristellään monien mutkien jälkeen pois. Ja kyllähän se vitutti jossain vaiheessa. Varsinkin ku exä heitti, että tissis roikkuu XD Manboobs! :)

Tästä viisastuneena nyt rasvat alle kypätsyn ois tavote ja sitten järkevää plussakaloreillaoloa.

Neuvoja tuohon vähä vaikee antaa. Pitää vaan oppia hyväksymään se, että välillä pitää olla läskimpi. Ja läheisten pitäs ymmärtää tätä, ettei saadut kommentit ois sitten _kannustavia_ XD

Ainoa positiinen ajatus on se, että kun dietin rykäset, niin sitten on aivan tajuton massamonsteri! :hyper: :eek: :thumbs:

Itteesä on tärkeetä oppia psyykkaamaan..

.

edit: Suklaa auttaa massakauden masennukseen.:D

Tämä on toimiva resepti, paitsi että jos syö suklaata niin tekee mieli sipisiäkin ja jos syö sipsiä, niin light kokis on must:D

Näitä masennuskausia iskee kyllä itsellekin massakaudella, kun näkee jonkun 4% rasvoissa olevan.. Terveisiä vaan Ari Kokkoselle :D
Mutta tämä laji ei oo vain oman kehon voittamista, vaan myös pään sisällä käytävää taistelua, jossa sinä olet altavastaava. Oma pää täytyy pitää kylmänä ja viettää sitä massakautta hyvällä omallatunnolla. Tästä hyvänä esimerkkinä on Markuksen Ruhli, joka syö massakaudella niin, kuin parhaaksi näkee.. eli roskaruokaa mielelle ja kananfilettä keholle:D

itse olen monta kertaa tehnyt sen virheen, että olen lähtenyt kesken massakauden vähentämään kaloreita, jolloin kehitys on yllätys yllätys laskenut myös. Lihaa hankitaan käsikädessä läskin kanssa ja ne läskit dietataan sitten pois, kun on saavutettu se oma tavoite, eli pää kylmänä siihen massan kasvattamiseen.

Ps :Ja jos joku heittää sinulle vatsaposen niin heitä sinä takaisin tynnyripose:D Näin sinä pystyt ehkä pikkuhiljaa olemaan sinut sen rasvan kanssa.

itse olen monta kertaa tehnyt sen virheen, että olen lähtenyt kesken massakauden vähentämään kaloreita, jolloin kehitys on yllätys yllätys laskenut myös.

Juuri tuohon olen ollut sortumassa. "mitä jos vain söisi normaalisti ja pysyisi tiukkana" -ajattelua.

PERKELE EI!!! Nyt kasvan ja sillä siisti. Toi Nyyssölän taistelu viime keväänä antoi potkua. Itseasiassa jo odottelen dieettausta. Ajankohta on vähän vielä epäselvä sen suhteen.

off topikia: Vilkaisikos joku tämän threadin yhteydessä mun ruokalistan? Ei jaksa uutta trediä siitä avata. Tuntuu, että syön liian vähän ja joku asioista enemmän tietävä voisi antaa mielipiteensä.

vähän samaa vikaa täälläkin... ei oikein tiedä mitä haluaisi tai sitten ei tiedä niitä huonoja puolia.
(voimatreeniä vai bodausta?, voimatreenissä on kivaa kun painot nousee, mutta paikat paukkuu. toisessa taas on tylsää juntata kälysiä painoja)

fläsää on myös kertynyt ja asia jota inhoan on läskitissit, olen huomaavani itselläni pientä läskitissiefektiä ja jos tästä laihduttaa olen taas nylkky jos sitä olen nyttenkin (pääkin on levinnyt, ihan kuin se ei olisi jo tarpeeksi iso).

ei silti nykyään on ollut muuta menoa aika paljon niin ei ole pahemmin vaivannut, täytyy vältellä peiliä.

Sain lahjaksi lasin jossa lukee "Tosimies painaa vähintään 100kg, kevyemmät punnitaan neuvolassa", joten oli pakko nostaa paino yli satasen että ilkeän juoda siitä lasista. (Joskus ajattelin, että sit kun painan yli 100kg niin olen varmaan jo aika isossa kunnossa, mutta paskan vitut:jahas:)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kyllä sitä kasvaa syömällä normaalistikin. Ei tarvitse välttämättä ahtaa epänormaaleja määriä ruokaa suuhun. Kannattaa miettiä kannattaako se ja toimiiko se.

Samaa olen huomannut. Ja mieluiten ympäri vuoden tiukassa kunnossa, koska ei kiinnosta vetää mitään päänsisästä painia joka kerta ku menee peilin eteen kattelemaa sitä kasaa minkä on itse aiheuttanu. Mutta kukin taaplaa tavallaan ja (melkeen) kaikkea kannattaa kokeilla, että tietää mikä sopii itselleen parhaiten.

Samaa olen huomannut. Ja mieluiten ympäri vuoden tiukassa kunnossa, koska ei kiinnosta vetää mitään päänsisästä painia joka kerta ku menee peilin eteen kattelemaa sitä kasaa minkä on itse aiheuttanu. Mutta kukin taaplaa tavallaan ja (melkeen) kaikkea kannattaa kokeilla, että tietää mikä sopii itselleen parhaiten.

ihan sama.

nyt kun on siistinyt kuntoaan huomattavasti rasvattomammaksi, paljon miellyttävämpi olotila. kai se alitajuisesti ahistaa kun jenkkakahvat lyllyy ym. dieetilläkin treeni kulkenut hyvin niin jos samaan malliin menee talvella nollakaloreilla, ei mitään tarvetta lähteä vetämään kauhealla plussalla.

Kun rasvat menee yli 15 % niin homma alkaa kääntymään itseään vastaan. On tullut itsekkin joskus männä vuosina vedettyä törkeitä ylilyöntejä, mutta mielestäni siitä ei ole kuin haittaa kaikinpuolin. Dieetti pitenee ja vaikeutuu, ja tottakai se alkaa tympimään kun peilistä tuijottaa turpean näköinen "atleetti". Sitäpaitsi kunnon seuraaminen on mahdotonta, kun lihaksen päällä on 5 cm fättiä. Parhaiten homma toimii itselläni niin, että kesäaika vedetään nauttien suht rennosti +-0 linjalla, syksyn ja talven aikana kerää sitä voimoo ja massaa, sitten keväällä dieetataan, mutta yli 15% rasvoja ei kannata päästää ikinä.

Ainahan se on tota venkslaamista. Ensin saa 5 kiloa painoa lisää kauhealla työllä ja syömisellä ja voimat lisääntyy. Sitten alkaakin tuntua läskiltä ja kohta taas laihdutetaan. Melko hölmöä itse asiassa, ainakin jos lopuksi ollaan samassa lähtöpisteessä. Pää kylmänä vaan pitkää tähtäintä ajatellen. Miksikään jäätäväksi siaksi ei varmaan kannata silti itseään päästää.

Ite olen niin välinpitämätön ulkonäköni suhteen, ettei jaksanu kiinnostaa vaikka rasvat viime massakaudella pyöri varmasti reilu yli 20%:n. Treenattu oli reilu puoli vuotta ja paino sata kiloa, joten läskiä kyllä riitti :)

Jos läskit niin hirveästi haittaa, niin mikset tee tavallisen 8kk bulkkia ja 4kk dieetti -tyylin sijaan 4vkoa bulkkia ja 2vkoa dieettiä? Ja onhan tuo ainakin joidenkin mukaan jopa enemmän tuloksia tuottava tapa kuin perinteinen selkeä on-off -systeemi.

Sain nostettua painon reiluun sataan ja toki rauta liikkui hyvin ja pala sekä jenkkakahvat kasvoivat, sitten kipeytyivät olkapää sekä polvet joten se niistä kovista treeneistä. Noin kuukauden totaali tauko salitreeneistä ja sittemmin vaan kevyttä jumppaa ja kuntoutusta. Oli tasan ainut ja viimeinen kerta kun lihotan itteeni tietoisesti siaksi, koska nyt paino taas alle 90kg ja lähtenyt suurilta osin lihasmassasta. On saanut tapella tosissaan masennusta vastaan vaan onpahan tullut selväksi, että typerää hajottaa itteensä(niin päätä kuin kroppaansakaan) harrastuksen takia.

Joku sanoi ettei syklittely sovi natuharrastajalle, mutta eikös se ole juuri päinvastoin. Roinaavat ammattilaiset voivat paremmalla omallatunnolla vetää itsensä läskinpään kuntoon, koska a) roina-avusteinen dieetti on tehokkaampaa ja lihaa säästävämpää b) tarkoitus on näyttää hyvältä muutamissa kisoissa, niiden ulkopuollella ulkonäkö lienee sivuseikka.

Vielä kun otetaan huomioon se, että oikeaa lihasmassaa saa kasvatettua maksimissaan parisen kiloa kuukaudessa, niin mitä ihmeen järkeä on vetää enemmän pluskaloreita kuin mitä tuohon tarvitaan. Useimmiten syynä lienee pelkästään se, että on kiva vetää roskaruokaa hyvällä omallatunnolla "kun olen bulkilla".

En ole kyllä koskaan tajunnut tuota itsetarkoituksellista sikabulkkaamista. Kummasti sitä kasvaa maltillisemmallakin syömisellä, ja samalla välttyy niiltä ikäviltä dieeteiltä ja tulosten laskemisilta, jotka vievät sitä motivaatiota ja energiaa siltä tekemiseltä.

En ole kyllä koskaan tajunnut tuota itsetarkoituksellista sikabulkkaamista. Kummasti sitä kasvaa maltillisemmallakin syömisellä, ja samalla välttyy niiltä ikäviltä dieeteiltä ja tulosten laskemisilta, jotka vievät sitä motivaatiota ja energiaa siltä tekemiseltä.

En tiedä osoitatko edellistä viestiäni mutta en siis ollut millään sikabulkilla vaan massaa hankin kunnon ruualla kana jne... en karkilla tai millään läskilämäreillä. Aloituspaino bulkille oli juuri tämä sama 87kg ja tuosta painoa nostettiin tasaisesti useita kuukausia. Mutta kuten sanoin oli ainut ja samalla viimeinen kerta kun tuollaista koitin. Turhaa venkslaamista ja vitutusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom