Massa ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
no mulle ei mä rakastan salia ja mä palaudun nopeemmin ku kukaan..en haluis ikinä lähtee pois salilta..enkä mä voi treenata millon tahansa koska mul on 4 salikaveria me treenataan aina ke-la

Schwarzenegger sanoi:
eli nyt on tällainen ohjelma
...
onks tää hyvä massa ohjelma..ei liikaa sarjoja eikä toistoja ..tää on muuten ton hulkin ohjelma kai

No jos massaa haluat, niin kannattaisi varmaan tehdä enemmän toistoja ja vaihdella toistomääriä aina välillä. Miksei tollanen 4-6 toistoakin silloin tällöin käy, mutta paremmin varmaan tulee massaa 6-12 toistoilla.

Schwarzenegger sanoi:
no mulle ei mä rakastan salia ja mä palaudun nopeemmin ku kukaan..en haluis ikinä lähtee pois salilta..enkä mä voi treenata millon tahansa koska mul on 4 salikaveria me treenataan aina ke-la

Taas alko epäilyttää, että trollaat. Palaudun nopeemmin ku kukaan.. niin varmaan :jahas: Lihas kasvaa levossa, joten parempi olis pitää niitä välipäiviä puntista. Ja ravintopuoli kannattaa todella laittaa kuntoon levon lisäksi.

aika ristiriitasta tää..ja kyl ton kaikki tietää et levos lihakset kasvaa mut tuu tänne ja katotaa kumpi palautuu nopeemmin;)..mut kaikki aina sanoo mulle et lihasmassaa tulee pienemmillä toistomäärillä

sitä paitsi mä treenasin tota 6-12 toistoo 6kk eikä tullu massaaa vaan pikemminkin kiinteytystä

Schwarzenegger sanoi:

Miten pitkä treenitausta sulla on? Taitaa olla vielä ylikunto kokematta kun puheet on palautumisesta noin suuret, tai sitten treenisi on jotain haistapaska vemputtamista, eli et treenaa kovaa. :D

Schwarzenegger sanoi:
paitsi mä treenasin tota 6-12 toistoo 6kk eikä tullu massaaa vaan pikemminkin kiinteytystä
Pistä tähän päivän ruuat, mitä syöt, jotta voimme kertoa tuleeko sillä ruokavaliolla massaa.

Jos kiinteydyt, niin syöt runsaasti alle kulutuksen.

Sun pitäisi saada proteiinia vähintään 2,5x oma paino ja hiilareita vähintään 200g päivässä, jos kerran massakaudella olet. Ja kalorit tietysti plussalle.

Ja sun treenikin näyttää olevan enemmän voimapainoitteista.

Treenin, ravinnon ja levon täytyy olla kaikkien kunnossa, jotta tulee massaa.

nuo on vanhoja juttuja mitä oon kysyny syön 3000 kaloria joka päivä ja treenasin ennen liiankin kova joten ylikunto on kyl tuttua..jos voisit vastata kysymykseen onko tuo hyvä massaohjelma vai ei muut kysymykset on vähän turhia

Schwarzenegger sanoi:
nuo on vanhoja juttuja mitä oon kysyny syön 3000 kaloria joka päivä ja treenasin ennen liiankin kova joten ylikunto on kyl tuttua..jos voisit vastata kysymykseen onko tuo hyvä massaohjelma vai ei muut kysymykset on vähän turhia

Toistot liian vähissä jos massaa haluat, tuo menee jo voimatreenin puolelle. Käytä ennemmin toistoalueena 6-15 niin alkaa ehkä tapahtumaan enemmän massan kannalta.

Heittäsin tähän, että toistot 6-10, siitä eteenpäin alkaa menemään jo aerobisen puolelle :D IMO ja oman kokemuksen perusteella tämä "bodytyylinen treenaus" ja "pumppailu" on kokolailla pelleilyä. Koitat vain nostella tuolla toistoalueella sarjapainoja jatkuvasti niin hiljaa hyvä tulee. Iso raudat sarjoissa = Isot lihakset.

Edittiä:

Eli lisätääs vielä lyhyt mutta ytimeton perustelu miksi tuossa taannoin tuli siirryttyä todnäk ikuisesti pois tuosta ylihehkutetusta punppalusta. Mun Ukko Ylijumala, Hulkki, ikuisti kirjoituksillaan mieleeni lausahdukset, miten paras tapa kasvaa isoksi (=paljon massaa ja lihaksia) on koittaa progressiivisesti nostaa sarjapainoja perusliikkeissä. Sitten kun hiukan itse mietti niin siinä vaiheessa kun sarjapainoja on hilattu ylos ja otan vinopenkistä 130KG:lla kaseja, kyykkään 180kg:lla kaseja, ja vetelen kulmasoutua 120kg:lla komiasti niin en kertakaikkiaan enää voi olla pieni mies. Toisin kuin pumppailemalla tukematonta keskitettyä hauiskääntoä täytetyillä pesukarhuttimilla 27 toiston sarjoja, 4.8 sekunnin peak contractionilla selkärangan muodostaessa cos^2:n muotoisen paraabelin "tuntuman" parantamiseksi ja saavuttaakseni maksimaalisen pumpin hauiksen yläneljänneksessä. Silloin voin vielä olla pieni.

Schwarzenegger sanoi:
jotkut sanoo 4 toistoa jotkut sanoo 10 toistoa jotkut sanoo 20 toistoa.....jotkut sanoo 2 sarjaa jotkut sanoo 7 sarjaa selkoo saa
Riippuu mikä toimii kenelläkin ja mihin metodiin uskoo/luottaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Miten pitkiä noista teidän treeneistä tulee jos viisikolla vedätte? Treenit mahdollisimman nopeasti alta pois ja sitten syömään ja kasvamaan!

Mulla toimii ainakin noi 8-12toistot, kunhan vaan syö riittävästi ja muistaa myös sen levon tärkeyden. Sarjoja teen yleensä 2-3, joskus saattaa mennä 4sarjaa, mutta vain joskus. Kokeilemallahan sen vaan oppii tietämään mikä toimii omalla kohdalla, ja mikä ei :)

Pulla sanoi:
Heittäsin tähän, että toistot 6-10, siitä eteenpäin alkaa menemään jo aerobisen puolelle :D IMO ja oman kokemuksen perusteella tämä "bodytyylinen treenaus" ja "pumppailu" on kokolailla pelleilyä. Koitat vain nostella tuolla toistoalueella sarjapainoja jatkuvasti niin hiljaa hyvä tulee. Iso raudat sarjoissa = Isot lihakset.

Edittiä:

Eli lisätääs vielä lyhyt mutta ytimeton perustelu miksi tuossa taannoin tuli siirryttyä todnäk ikuisesti pois tuosta ylihehkutetusta punppalusta. Mun Ukko Ylijumala, Hulkki, ikuisti kirjoituksillaan mieleeni lausahdukset, miten paras tapa kasvaa isoksi (=paljon massaa ja lihaksia) on koittaa progressiivisesti nostaa sarjapainoja perusliikkeissä. Sitten kun hiukan itse mietti niin siinä vaiheessa kun sarjapainoja on hilattu ylos ja otan vinopenkistä 130KG:lla kaseja, kyykkään 180kg:lla kaseja, ja vetelen kulmasoutua 120kg:lla komiasti niin en kertakaikkiaan enää voi olla pieni mies. Toisin kuin pumppailemalla tukematonta keskitettyä hauiskääntoä täytetyillä pesukarhuttimilla 27 toiston sarjoja, 4.8 sekunnin peak contractionilla selkärangan muodostaessa cos^2:n muotoisen paraabelin "tuntuman" parantamiseksi ja saavuttaakseni maksimaalisen pumpin hauiksen yläneljänneksessä. Silloin voin vielä olla pieni.

Täytyy sanoa, että olen itsekin pikkuhiljaa siirtynyt enemmän tähän treenityyliin ja yritän kasvattaa sarjapainoja mahdollisimman paljon. Vielä on tuloksista paha sanoa mitään, lihasten kasvun osalta siis, mutta ehkä sitä jo vuoden päästä on viisaampi.

Yläkropalle tuo 6-10 on hyvä, jaloille ainakin minulla tehoaa hyvin nuo vähän pidemmät sarjat, yli 15 toiston en kuitenkaan mene.

Onko tuosta 2-jakosesta mitään hyötyä massankasvatuksessa jos sen tekee vain kerran viikossa? Vai kannattaako se tehdä tuplana? Entän kuinka hyvä 3-jakonen on massankasvatuksessa?

Aimoliini sanoi:
Onko tuosta 2-jakosesta mitään hyötyä massankasvatuksessa jos sen tekee vain kerran viikossa? Vai kannattaako se tehdä tuplana? Entän kuinka hyvä 3-jakonen on massankasvatuksessa?

No eipä tuo patti paljon kasva vaikka tekisit mitä jos kerta viikkoon käyt. Kolmesti viikossa on suositeltava määrä ja siihen käy 2 tai 3 jakoinen erittäin hyvin.

Timba79 sanoi:
No eipä tuo patti paljon kasva vaikka tekisit mitä jos kerta viikkoon käyt. Kolmesti viikossa on suositeltava määrä ja siihen käy 2 tai 3 jakoinen erittäin hyvin.

Oliskohan noin? Kaiken järjen mukaan se patti aika hyvin kerran viikossa kovalla pääliikkeiden treenillä kasvaa verrattuna siihen ettei tee mitään.

Bricktop sanoi:
Oliskohan noin? Kaiken järjen mukaan se patti aika hyvin kerran viikossa kovalla pääliikkeiden treenillä kasvaa verrattuna siihen ettei tee mitään.

Tottakai kerta viikossa on parempi kun ei kertaakaan, mutta IMO mitään suurempia tuloksia on turha odottaa.

eli miten ton kaksjakoisen teidän mielestä kannattais jakaa sitte minä päivinä millä sarjamäärällä ja toistomäärällä...kalorit 3000+ ja proteiinia 150-200...hiilareita 500-600 g

itsellä sarjoja 2-5riippuen lihas ryhmästä ja toistot niissä 6-12, mutt yli 8 toiston sarjat lämmittelyinä. tolla on hyvin porskutellu etiäpäin!

Back
Ylös Bottom