Massa ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Schwarzenegger sanoi:
mut mitä sä söit ja paljon niiku jos jaksat laittaa ei oo pakko..mut mä oon aina ollu arskan suurin fani ja must joko tulee sen kokonen tai mä kuolen se on mulle tärkeintä elämässä

Toivottavasti tää oli vitsi.

Hulkki sanoi:
En tee penkkiä enkä kyykkyä, enkä myöskään ykkösiä. Treeneissä olen ottanut mm. seuraavat sarjat:
- Mave 227.5 kg x 7
- Etukyykky 150 kg x 6
- Vinopenkki 125 kg x 8

Miksi teet vinopenkkiä etkä tasapenkkiä? Eikö toi vinopenkki rasita vähemmän rintalihaksia kuin tasapenkki. Vinopenkki rasittaa enempi olkapäitä.

Miksi Mavetat eikö SJMV olisi parempi kehoilun kannalta, vai teetkö molempia?

Tuo vinopenkin ottaminen olapäihin riippuu täysin kulmasta. Jos tekee jollakin 45 asteen kulmalla, niin en ihmettele jos olkapäissä tuntuu enemmän kuin tisseissä. Loivempaa kulmaa peliin niin saa varmasti tissit kyytiä.

Dobermann sanoi:
Miksi teet vinopenkkiä etkä tasapenkkiä? Eikö toi vinopenkki rasita vähemmän rintalihaksia kuin tasapenkki. Vinopenkki rasittaa enempi olkapäitä.
En tee penkkiä, koska se on mielestäni äärimmäisen yliarvostettu ja todellisuudessa huono kehonrakennusliike. Voimanostossa penkki on toki tärkeä liike, mutta kun se voiman osto ei edelleenkään kiinnosta. Se, että vinopenkki ottaa suhteessa enemmän olkapäihin kuin tasapenkki, on omalla kohdallani vain hyvä juttu, koska olkapäät ovat minulla rintaa jäljessä.
Miksi Mavetat eikö SJMV olisi parempi kehoilun kannalta, vai teetkö molempia?
Teen tavallista mavea selälle ja suorin jaloin mavea takareisille. Suorin jaloin mavessa paras sarja tähän mennessä on 185 kg x 11.

Hulkki sanoi:
En tee penkkiä, koska se on mielestäni äärimmäisen yliarvostettu ja todellisuudessa huono kehonrakennusliike. Voimanostossa penkki on toki tärkeä liike, mutta kun se voiman osto ei edelleenkään kiinnosta. Se, että vinopenkki ottaa suhteessa enemmän olkapäihin kuin tasapenkki, on omalla kohdallani vain hyvä juttu, koska olkapäät ovat minulla rintaa jäljessä.

Teet kuitenkin vielä pystypunnerruksen olkapäille? Vinopenkki kiinnostaa, koska haluaisin ylärintaan lisää lihaa, mutta en kuitenkaan olkapäille ylirasitusta. Alaviisto taas ei rasita olkapäitä, mutta ei myöskään erityisemmin ylärintaa.

Yritän eristää mahdollisimman hyvin eri lihasryhmäharjoitteet, jotta saa "maksimaalisen" treenin jokaiselle lihakselle minimoimalla avustavien lihasten työn. Siksi en käytä esim mavea.

-edit- Haen tässä sitä, että mitä järkeä on tehdä epäsuoraa rasitusta lihakselle mille on kuitenkin pääliike

Dobermann sanoi:
Yritän eristää mahdollisimman hyvin eri lihasryhmäharjoitteet, jotta saa "maksimaalisen" treenin jokaiselle lihakselle minimoimalla avustavien lihasten työn.
Heh, onneksi en itse usko moiseen treenitapaan, koska muuten joutuisin jättämään pois kaikki parhaimmat massaliikkeet, kuten maven, dipin, leuat, jne.

Hulkki sanoi:
Heh, onneksi en itse usko moiseen treenitapaan, koska muuten joutuisin jättämään pois kaikki parhaimmat massaliikkeet (esim. mave, dippi, leuat) ja päätyisin vasten tahtoani pumppailemaan kaiken maailman hilavitkuttimilla.

En mäkään tee hilavitkuttimilla itseasiassa. Teen etukyykkyä, sjmva, penkkipunnerrusta leveällä otteella, ranskalaista punnerrusta, hauiskääntöä tangolla, kulmasoutua, pohjeprässiä, ylätaljaa kapealla kahvalla ym.

Mitenkä porukka nostaa noita sarjapainoja/painoja yleensä reeneissään?
Omalla kohdalla samassa painossa jumittaa se, etten tiedä milloin olisi hyvä pistää lisää romua koneeseen. Ruokailu kun on muuten mallillaan niin vika ei voi olla kun reeneissä. Tässä tän päivänen:
Selkä,Ojentajat:
Mave: 12xtanko,10x60kg,3x5x100kg
Dippi: 10xop,8xop,10xop,5xop+10kg
Pullover: 10x20kg,8x22,5kg
Ojentajapunnerrus taljassa: 12x30kg,10x30kg,10x40kg
Leuanveto: 8xop,5xop (myötäote)
Ristitalja kyyryssä: 10x25kg,10x30kg,10x30kg (siis yläselkä/latsiliike)
+tietty vuorottelen eri liikkeitä eri viikkoina, mutta miten noita painoja kannattais aina lisää pistellä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
otat toistomääräksi esim 10 ja aina kun menee yli kymmenen lisäät vähän painoa. itse teen nykyisin dietillä niin että koitan lisätä joko toistoja tai kiloja. esim. vinopenkissä olen nyt parina viime viikkona edennyt tyyliin 3x7x70,3x8x70 ...jne.sitten kun menee 3x10x70 lisään rautaa 2,5-5kg siten että alan taas 3x6x75 jne. treenivihko on tärkein tässä hommassa. suosittelen :thumbs:

edit: ei kannata välttämättä koittaa joka liikkeeseen lisätä niitä painoja samalla treenikerralla niin on helpompaa. itse tosin olen nykyisin pyrkinyt siihen joka liikkeessä. ihme kyllä kun treeni kulkee näinkin hyvin vaikka alle kulutuksen mennään :eek:

pååtta sanoi:
Treenaatko Hulkki yhä dc:llä? ja vieläkin kehitystä pukkaa :)
Treenaan toki, vaikkakin olen tässä vuoden aikana modifioinut ja bastardoinut ohjelmaa melkoisesti, jotta se sopisi paremmin omia kehitystarpeitani varten.

Nyt olen ollut dieetillä 10 viikkoa; aamupaino laskenut 110 kg -> 104.5 kg. Vedän dieetin loppuun asti eli 7 prosentin pihtirasvoihin vielä Doggcrappilla, mutta sen jälkeen on suunnitelmissa vaihto ihan tavalliseen 2-jakoiseen perusohjelmaan ainakin 4-5 kuukaudeksi.

Hulkki sanoi:
...Se, että vinopenkki ottaa suhteessa enemmän olkapäihin kuin tasapenkki, on omalla kohdallani vain hyvä juttu, koska olkapäät ovat minulla rintaa jäljessä...
Mitäs kun tissit ovat olkapäitä jäljessä mutta tasapenkki ei oikein maistu. Mitä silloin kannattaisi rinnalle tehdä?

Pulla sanoi:
Mitäs kun tissit ovat olkapäitä jäljessä mutta tasapenkki ei oikein maistu. Mitä silloin kannattaisi rinnalle tehdä?
Alavinopenkkiä tangolla, käsipainoilla ja smithissä; tasapenkkiä tangolla ei kannata tehdä vaikka se maistuisikin :D. Ja koska huippukalliiden tietolähteideni mukaan treenailet tätä nykyä Phoenixlaisella trendisalilla, kannattaa ehdottomasti hyöydyntää salilta löytyviä vipuvarsipunnerruslaitteita rinnalle. Esimerkiksi Hammer Strengthin vipuvarsilaitteet ottavat todella hyvin kohdelihasryhmään ja lihas saa silti raskaista moninivelliikkeistä seuraavan kasvuärsykkeen.

Hulkki sanoi:
Vedän dieetin loppuun asti eli 7 prosentin pihtirasvoihin vielä Doggcrappilla, mutta sen jälkeen on suunnitelmissa vaihto ihan tavalliseen 2-jakoiseen perusohjelmaan ainakin 4-5 kuukaudeksi.

Kerrotko vielä miksi?

Steroidi sanoi:
Kerrotko vielä miksi?
Siis miksi dieettaan vai miksi nuo treenit menevät noin?

Dieettaan 7 prosentin pihtirasvoihin siksi, että siten näen luotettavasti kuinka paljon kehitystä on tullut reilun vuoden aikana (edelliset dieettikuvani on otettu 31.7.2004 ja kuvissa pihtirasvat 7.0 %).

Doggcrappista vaihdan dieetin jälkeen ainakin väliaikaisesti tavalliseen 2-jakoiseen sen takia, että olen nyt tahkonnut käytännössä samalla ohjelmarungolla ja 70-prosenttisesti samalla liikevalikoimalla 11,5 kuukautta, ja dieetti loppunee vuodenvaihteessa jolloin samaa ohjelmaa on tullut käytettyä yhteensä 15 kuukautta putkeen. En tiedä olenko sitten vain kärsimätön ja täysin kyvytön pitkäjänteiseen työntekoon, mutta ihan pääkopan kannalta alkaa jo pikku hiljaa tehdä mieli vaihtaa ohjelmaa.

Hulkki sanoi:
En tiedä olenko sitten vain kärsimätön ja täysin kyvytön pitkäjänteiseen työntekoon, mutta ihan pääkopan kannalta alkaa jo pikku hiljaa tehdä mieli vaihtaa ohjelmaa.

Tämä on minullakin yleensä se suurin syy vaihtaa ohjelmaa tai sen sisältöä oleellisesti. Jos pääkoppa alkaa tökkimään, niin kohta tökkii koko homma ja se ei kokonaisuuden kannalta ole yhtään hyvä juttu.

ohjelma

eli nyt on tällainen ohjelma
ke: toistot 4-6
1:etukyykky 2x
2:reisikoukistus 3x
3:jalkaprässi 2x
4:ranskalainen 2x
5:hauiskääntö ez bar tai kp 2x
vatsa kone 2x

toistot 4-6
to:Maastaveto 2x
vinopenkki tai penkki 2x
leuat 2x
pystypunnerrus kp 2x
takaolkapää 2x
dippi 2x
pohkeet seisten 4x

pe:sama ku keskiviikkona paitsit talja ranskalaisen tilalle ja vatsan tilalle kylki

onks tää hyvä massa ohjelma..ei liikaa sarjoja eikä toistoja ..tää on muuten ton hulkin ohjelma kai

Back
Ylös Bottom