Massa- ja dieettikaudet = ???

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Kroppamies

Banned
Siis ensiksi sanottakoon, että en ole mikään kehonrakentaja/ hardcore -voimailija, että selventäiskö joku vähän noita massa ja diettikausijuttuja...? Siis niinkö että välillä mätätään niin maan pirusti että painoa tulee vaan lisää sekä läskinä että lihana ja dieettikaudella kaikki rasva pois vai? Ensiksi tulee mieleen että mitähän helvetin järkeä tässä on? Eiks olisi helpompaa syödä sen verran kohtuullisesti että ei kasaannu sitä fläsää mut että lihakset kasvaa. Niin minä olen tähän mennessä treenannut ja aivan loistavasti on toiminut. Siinähän tulee tehtyä ihan turhaa työtä ensiksi fläsättää ittensä ja sit kaikki pois.

Joo voi olla että olen vaan tyhmä, joten josko joku vähän viisaampi osais valaista:kippis1:

Hienoa jos toimii. Jotkut vaan ei saa niitä lihaksia helpolla kasvamaan ja siks yritetään paljon syömällä kehittää lihaskasvulle suotuisammat olot. (jotka siis suotuisat myös läskien kasvulle)

Mä kuulun siihen porukkaan kuka pitää itsensä ns. hyvässä kunnossa ympäri vuoden. Mulla toimii hyvin ja kehitystä tulee tasaseen tappavaan tahtiin. Minun mielestäni ei ole mitään järkeä mättää liian kovaa bulkkia. Tämäkin on varmaan yksilöllistä... Joten kaikki tekee miten tahtoo. Eipähän pidä pahemmin stressata dieettauksen kanssa kun sitä rasvaa ei pahemmin ole.. sitä on oppinut syömään juuri sen verraan että lihakset kasvaa ja rasvaa ei pääse kroppaan pahemmin kertymään.

Aivan, eli kaikki ei sentään ole näitä massakausi ja diettikausityyppejä. Kyllä mä olen sitä mieltä että sit ku ei enää kehity ihan tolleen normaalisti syömällä/ treenaamalla ympäri vuoden (eli ei ihan vähään aikaa huolta moisesta) niin sit on jo tarpeeksi hyvässä kunnossa.

Originally posted by Superman77
Mä kuulun siihen porukkaan kuka pitää itsensä ns. hyvässä kunnossa ympäri vuoden. Mulla toimii hyvin ja kehitystä tulee tasaseen tappavaan tahtiin. Minun mielestäni ei ole mitään järkeä mättää liian kovaa bulkkia. Tämäkin on varmaan yksilöllistä... Joten kaikki tekee miten tahtoo. Eipähän pidä pahemmin stressata dieettauksen kanssa kun sitä rasvaa ei pahemmin ole.. sitä on oppinut syömään juuri sen verraan että lihakset kasvaa ja rasvaa ei pääse kroppaan pahemmin kertymään.

Juuri tähän tilaan itsekin olen hakeutumassa. Turhan monen massakauden ja keskeytetyn dieetin jälkeen.
Kilpailutavotteita tms kun ei ole niin on mukava olla melko hyvässä kunnossa ja silti kehittyä - vaikka sitten vain hiljakseen.

Bulkkaus on vaan niin hemmetin kivaa
:p

Ei kukaan massakaudella sitä läskiä halua, se vaan on sivutuote. Pitää vaan tuntea oma keho siinä suhteessa, että osaa pitää painonnousun oikeassa tahdissa. Ei ole järkeä syödä 6000Kcal päivä jos 4000Kcal saa samanverran lihasta, erotus on läskiä. Pointti on, että lihaksen lisäys on tehokkainta massauksen muodossa. Kun ollaan teoriassa nippanappa plussalla kaloreissa kehitystä tapahtuu, muttei samalla nopeudella. Tähän itse esim pyrin, eli painonnousu on hidasta mutta pysyy "timmissä" kokoajan. Tämä on sitä dieetin säätämistä. Nämä pointit on taidettu kyllä kattaa jos edellisissäkin postauksissa, jotain oli muutakin mielessä, mutta olkoon...

Mites olis semmoinen mitä jossain suositellaan, et ekaks 2 viikkoa plussakaloreil, sit 2 viikkoa miinuskaloreil?

Joo, erreyksessä päästin itseni lihomaan 5 kg, arvelin, notta lihaskasvua se vaan on, mutta läskiä tais olla suurin osa. Nyt sitten laihtumisen myötä lienee hävinneet ne vähätkin saavutetut lihakset. Ainakin jos rasva%mittariin on uskominen. Peili kyllä sanoo onneksi toista. Eli pahoin pelkään, että pieni lihaskasvu on helppo menettää, vaikka laihduttaisi miten fiksusti. Ja harvassa ovat ne, joilla se kasvu on todella massiivista.

Hulkki vois kommentoida jenkkibulkkiaan. Olikos se +30kg ja serratukset näky, vai muistanko väärin...

Eihän kyse ole kuin plus- ja miinuskalorijaksojen vaihtelusta. Ilman pluskalorivaihetta ei ole mahdollista kasvattaa lihaksia ja ilman miinuskalorivaihetta ei ole mahdollista pienentää rasvaprosenttia, näin kärjistettynä. Eri asia sitten miten tuon jaksottelun hoitaa, eli onko jaksot kuukausien, viikkojen, päivien vai peräti tuntien pituisia (vuorokausirytmitys).
Itse suosittelen pitämään dieetit lyhyenä ja kunnon massakaudet silloin kun niistä on suurin hyöty eli nuorella iällä ja sitten kun on kasvanut vaikka 20-30kg niin voi alkaa pitämään koko ajan tiukempaa linjaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by meitsi
Itse suosittelen pitämään dieetit lyhyenä ja kunnon massakaudet silloin kun niistä on suurin hyöty eli nuorella iällä ja sitten kun on kasvanut vaikka 20-30kg niin voi alkaa pitämään koko ajan tiukempaa linjaa.

Erikoinen kommentti. Mutta kiitos tiedosta. Moni varmasti pitää tuon mielessä ja ottaa käyttöön, kunhan seuraavan kerran sattuu tuollainen nuori ikä kohdalle. Kai sitä kuitenkin vanhemmatkin saa edes yrittää kasvaa ja samalla tavallahan se massa/kiristely-kierto silloinkin toimii.

Originally posted by Äijä
Erikoinen kommentti. Mutta kiitos tiedosta. Moni varmasti pitää tuon mielessä ja ottaa käyttöön, kunhan seuraavan kerran sattuu tuollainen nuori ikä kohdalle. Kai sitä kuitenkin vanhemmatkin saa edes yrittää kasvaa ja samalla tavallahan se massa/kiristely-kierto silloinkin toimii.
No tarkennetaan vielä: Kunnon massakaudet kannattaa pitää ainakin silloin kuin ne varmasti toimivat eli nuorella iällä. Toki vanhemmatkin näitä voivat ja kannattaa tehdä, mikä nyt itselle parhaiten sopii. Lähinnä huolehdin siitä että nuoret jampat missaavat parhaan kasvuaikansa jos turhaan kiristelevät tai (kuten yleistä) yrittävät saada sitä lihaa liian tiukkana ja syövät liian vähän. :)

Originally posted by meitsi
No tarkennetaan vielä: Kunnon massakaudet kannattaa pitää ainakin silloin kuin ne varmasti toimivat eli nuorella iällä. Toki vanhemmatkin näitä voivat ja kannattaa tehdä, mikä nyt itselle parhaiten sopii. Lähinnä huolehdin siitä että nuoret jampat missaavat parhaan kasvuaikansa jos turhaan kiristelevät tai (kuten yleistä) yrittävät saada sitä lihaa liian tiukkana ja syövät liian vähän. :)

No niin no. Toisaalta taas nuorempana on ihan hyväkin olla timmissä, koskapa vanhemmiten sitä massaa kuitenkin tulee. Mitä nyt itse olen asiaa katsellut ja kuunnellut niin monet ovat olleet nuorempana tosi tiukkaa fitness-poikaa ja +30v kun aineenvaihdunta hidastuu ja alkaa sohvalla makaaminen maistua niin sitten aletaan keräämään massaa ja nimenomaan lihasmassaa. Ja tuolla tyylillä on mun mielestä tullut tosi vahvarunkosia kavereita. Että siihen nähden tässä on itsekin vähän puoliteholla vedetty ja yritetty pitää elopaino kurissa (n.92kg/186cm).

niinpä, kuten vanha sanonta sanoo, 25 vuotiaana päätät miltä näytät viiskymppisenä. ite ainakin pysyin tikissä kunnossa ilman kummempaa reenamista ainakin 21 asti, ja pieni läsä hävis viikon salireenillä. nyt 25:sena läsää tuntuu tulevan päivän dokaamisesta..
joka vuosi on vaikeampaa päästä tavoitteisiin.

nii emmä tiiä muista mutta mä oon koittanu vetää lihaa päälle sekä tukevassa että timmissä kunnossa ja kyllä mä oon huomannu että ainaki mun ikäsellä (20) se tarttuu parhaiten kunnon massakuurilla. Siinä meitsi olit kyllä se nuorella iällä tarttuu paremmin ku on massaaki vähän päällä..
mulla on nyt rasvaprosetti 19-21, enkä mä itteäni mitenkään liian lihavaks tunne..

Originally posted by Tonza
Hulkki vois kommentoida jenkkibulkkiaan. Olikos se +30kg ja serratukset näky, vai muistanko väärin...

3 kuukaudessa 30 kiloa lisää painoa josta karkean arvion perusteella 20 kg lihasta. Paino nousi 75 kilosta 105 kiloon. Alla oli yli 6 kk taukoa punttitreenistä ja kyseinen bulkkikausi edusti ensimmäistä kertaa elämässäni jolloin en treenannut mitään muuta kuin punttia. Ohjelma oli ensimmäinen koskaan kunnolla suunnittelemani, jossa treenattiin kaikkia lihasryhmiä kovilla liikkeillä ja otettiin mm. palautuminen huomioon. Salin ulkopuolella söin n. tunnin välein (+ join kolajuomia ja maitoa koko ajan) ja rötväsin = nukuin koko ajan ja kun olin hereillä istuin löhötuolissa tai kävelin hitaasti paikasta toiseen. 105-kiloisena näkyi vielä vatsalihakset ja kyljetkin jotenkuten. Ilman anabolisia ym. muita mömmöjä. Tuntuma on, että oli kehossa omasta tuotannosta aika lailla kasvua, testoa ja insuliinia.

Tahtoo samanlaisen bulkkisetin kuin Hulkilla. Noin kahteen kuukauteen on tullu 6-7kg lisää ja jonkin sortin epäluotettavalla mittauksella rasvat on nyt 20,2%.

Lähtötilanne oli se, että rasvaa oli, mutta määrää en tiedä. Kahden kuukauden setin aikana olen siis turvonnut jonkin verran, mutta myös tulokset ovat kohonneet.

192,5cm ja 98kg...

Siltä pohjalta..

-S

Originally posted by S225T

Bulkkaus on vaan niin hemmetin kivaa
:p

Asiaa. Minä olen nyt päätynyt sellaiseen ratkaisuun että dieetit saa jäädä. Miksi bulkata ja sitten dieetata kun voi bulkata koko ajan :D Pitää vaan huolen että paino ei nouse liian nopeasti niin sitähän voi jatkaa vaikka seuraavat 10 vuotta, 5-6 kiloa vuodessa.

Back
Ylös Bottom