Massa- ja dieettikaudet = ???

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by S225T
Bulkkaus on vaan niin hemmetin kivaa
:p

Mulle ei. Oon aina ollut vähäsyömäinen ja pikkupoikana semmonen tod. laiha. Nyt kun punttireenaan, oon oikein koettanu opetella syömään urakalla, mutta tiukkaa tekee, niin ruokahalun, ruoan sulamisen kuin henkisen puolenkin kanssa. Koko ajan meinaa kummitella mielessä "Entä jos kertyykin läsää pirusti?".

Toisaalta mun päätavoite on kasvattaa voimaa, eikä niinkään (lihas)massaa ja paino on todellisista pulkannaruajoista kumminkin noussu 68kg -> 85kg, joten ei ny voi ihan tyytymätönkään olla. Mutta on tää mystistä, kuinka joillekin ruoka maistuu paljon paremmin kuin toisille, ei jummarra :confused:

Pitäs joskus kokeilla urakkabulkkia, PRKL! Jäätelöö, protskua, rypsiöljyä ja maltoo vaan naamariin rajusti kaiken muun ruoan lisukkeeksi (tai no, jädee ehkä hillitymmin), niin eiköhän alkais ukko paisumaan. Ja jos ei auttais, niin hampparia, kebabia ja pitsaa :hmmm:

Originally posted by Iivili
jos ei auttais, niin hampparia, kebabia ja pitsaa :hmmm:

Mä oon nyt ehkä pari viikkoa syöny melkein joka päivä yhen-kaks Paukkurauta-purilaista (kevyesti modifioiden). Silti on painoa lähteny, kun en ole keskittynyt niin hyvin tuohon muuhun bulkkaamiseen. Ei ole tullut syötyä riittävän usein, eikä riittävän paljon. :(

Ja kun kuitenkin suunnitelmissa on alkaa kesädietille maaliskuun alussa, ei sitä massakausiaikaa olisi hukattavissa...

Originally posted by Jortsu
162 kg, 5% rasvoilla ;)

:hmmm: joo kyllä se olis ennemmin jotain 160 kiloa 40% rasvoilla ja paikallislehdessä juttu "järkyttävä läskikasa kuoli nukkuessaan". Kai sitä jossain vaiheessa täytyy alkaa himmailemaan sitä bulkkaamista ihan vaan terveyden takia. Dieetille en perkele enää ala, tosimiehellä ei näy mikään sikspäkki :D

Jos joku vielä muistaa sitä kun syyskuussa valitin kolmen vuoden paussia ja että mitenkä on tulokset aivan surkeita, niin nytpä treenauksen ohessa muutama huomio.

Niin, silloin 3-v sitten paino oli jotain 67kg (tähtään sitten joskus ehkä 67,5-sarjaan voi olla 75)

Syyskuun alussa pyöräilysesongin jälkeen painoin tasan 70kg. Nyt paino on 78kg.
-Penkkimax on noussut about 15kg.
-Dipissä menee enemmän 10kg lisäpainon kanssa kuin syyskuun alussa ilman.

Tulokset ovat muuten nyt suunnilleen samoissa kuin 3 vuotta sitten ja 10kg kevyempänä. Tuolloin boxingia ja punttia yhtäaikaa.

Kertyneestä massasta hyväkin osa on pakostakin lihasta. Vararengastakin toki hieman on tullut. Luulisin, että nesteen poistolla ja kreatiinin lopettamisella tippuu about 6kg. Olen ottanut nyt pikkuhiljaa aerobista peliin ja pienentänyt ruoka-annoksia (hiilarit). Proteiinin saanti on kuitenkin varmistettava.

Massa on noussut vaan siten, että normaalit ruoka-annokset ovat hieman suurempia ja juon treenin jälkeen palautusjuoman. Niin, ja aerobisen olen jättänyt kokonaan pois.

Tavoitteena jatkossa siis on poltella rasvoja pois ja pyrkiä pitämään voiman (ei massan) kasvua yllä. Siirryn nyt peruskunto-/bodaustreenistä voimasarjoihin: joulu 4-6, tammi 3-5, helmi 1-3. Hmm... tuo nesteen poisto vähän mietityttää: se vie kyllä puhtia pois.

Kai sitä täytyy tyytyväinen olla, kun kerta jaksaa painavampana dippailla lisäpainolla paremmin.

Originally posted by Hulkki
Ei puuttunut. Tosi juttu ja yritän vieläkin ihmetellä miten saisin tehtyä saman uudestaan... :confused:
Jotenkin 20 kg lihasta kolmessa kuukaudessa vaan ihmetyttää mut if u say so... :)

ite vedin maltillisesti massaa lisää ja totesin lopulta että läskiähän se oli noin puolet ainakin. olisi kannattanut välillä dietata. nyt kun on iso urakka edessä ollut, niin meinaa kikat loppua kun aineenvaihdunta on joka diettiin tottunut.

itselläni ideaali olisi kun (tai jos) joskus on siinä kondiksessa että massaa lisää, että noin 3 kg bulkki ja diettikausia voisi vetää, ei mitään kymmenien kilojen läskikausia

Back
Ylös Bottom