Mass2 vai Pro Gainer?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rookiee
  • Aloitettu Aloitettu
Morjens!

Oon 17 vuotias poika ja jonku vuoden verran käyny salilla. Oon aina ollu aika hoikka mutta nyt saanu itteni jo jotenkin normaalipainoon. Semmonen ongelma, että paino ei nouse nyt millään vaikka syön kun hevonen,haluisin lisää massaa joten nyt oon miettiny
,että ostaisin jotain massanlisääjää. Oon katellu Mass2:sta ja Pro Gaineria, ja nyt haluisin teiltä vähän infoa, että kumpaa kannattaisi ostaa, vai kannattaako kumpaakaan?Onko jotain samaa hintaluokkaa olevia massanlisääjiä, mutta mahdollisesti tehokkaampia?

Kiitos jo etukäteen:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laitapas vaikka sun päivän ruokailut esille, niin vähän näkee, mitä tulee syötyä! Yleensä saattaa tuntua, että syö paljon mutta kun laskee kalorit, niin eipä siinä ole lähelläkään 3000kcal. Ite oon ostanut Pro Gaineria kerran eikä se kummoista kyl ollut. Mass2 tullut vedettyä muutama pussi ja se ainakin itellä toimii. Tosin käytän sitä palkkarina/tankkaukseen, en varsinaisesti gainerina.

Joo no tohon ruokailuunkin kaipaisin vähän neuvoja, että mitä kannattais syödä ja että sais ton 3000kcal.

Laitetaanpa vaikka tän päivän ruokailut tähän mennessä:

Aamupala:
- 2 paahtoleipää, 1 karjalanpiirakka, 2 kuppia kahvia.
Yleensä ei aamupala oikeen uppoa, mut tänään söin jopa noin paljon :D

Kouluruoka:
-Lihakeittoa, 2 ruisleipää, 2 lasia maitoa

Välipala (koulun jälkeen):
-2 karjalanpiirakkaa, 2 tonnikalapurkkia (öljyssä), 1 kuppi kahvia, 3 lasia mehua.

Kohta sitten mennään syömään hernekeittoa. Siihen luultavasti 2-3 leipää päälle ja 3 lasia maitoa. Mahd. jäkiruuaksi joku pirtelö.

No tuo ei ihan siihen 3000 kaloriin riitä. Voi voi, toivottavasti NGV ei näe tuota :'(

3000 kaloria kunnon ravinnolla tarkoittaa 40/40/20 jaolla:

300g proteiinia
300g hiilihydraattia
67g rasvaa

Rookiee sanoi:
Joo no tohon ruokailuunkin kaipaisin vähän neuvoja, että mitä kannattais syödä ja että sais ton 3000kcal.

Aamupala:

Kouluruoka:

-2 karjalanpiirakkaa, 2 tonnikalapurkkia (öljyssä), 1 kuppi kahvia, 3 lasia mehua.

Kohta sitten mennään syömään hernekeittoa. Siihen luultavasti 2-3 leipää päälle ja 3 lasia maitoa. Mahd. jäkiruuaksi joku pirtelö.

Tossa on vastaus kysymykseen mikset kasva. Syöt järkyttävän vähän. Selaa pakkista niin opit :)

Rookiee sanoi:

Aamupala:

Kouluruoka:

Joo, tätä vähän arvelinkin. Missä se ruoka on??
Aamiainen on tärkeä ateria, paahtoleivällä ja karjalanpiirakalla ei kauaa jaksa, eikä niissä ole kuin hiilaria. Koulussa on toki pakko syödä, mitä tarjotaan mutta aina voi ottaa mukaan shakerin ja vetäistä välkällä jonkinlaisen protsku-hiilarisetin naamaan.
Aineet, joita voi suositella syötäväksi, vois olla: maitorahka, raejuusto, tonnikala, kana, kala, jauheliha, liha, pasta, riisi, hedelmät, vihannekset.
Näitä yhdistelemällä saapi rakennettua kaikki ateriat.

Tässä on paljon juttua ruokailusta ja reenistä aloittelijoille:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Kiitos neuvoista :) Mutta tossa siis on vaan tän päivän ateriat tähän mennessä. Ja tänään on kyllä syömiset jääny aika vähäiseks, keittopäivä ollu :)
Parissa kuukaudessa oon nyt kyllä saanu 3kg painoa lisää (se on mulle paljon, koska aineenvaihdunta on niin nopea, että välillä kuukaudessakaan ei puolta kiloa enempi lihoa:D) mutta haluisin nyt joku 5-7kg lisää, siks just tota massanlisääjää haluisinkin ostaa, ja kysyn täältä neuvoja syömiseen. Raejuustoa, tonnikalaa, kanaa, jauhelihaa, pastaa, lihaa, ja vihanneksia syön kyllä aika paljon, mutta tota maitorahkaa en oo kyllä kokeillu. Oon kuullu paljon puhuttavan siitä mut en oo ite syöny, vois kokeilla :)

Mutta, kysymys siis kumminkin alunperin oli, että kumpaa kannattaa ostaa, Mass2:sta vai Pro Gaineria?

Rookiee sanoi:

Aamupala:

Kouluruoka:

mä laskeskelin jos paat leivän päälle voita, juustoo, kinkkua, ja norm annoksen ruokaa niin noista tulis noin 2500. ei se nyt niin vähän oo mitä jengi jo kerkes sanomaan. ja enemmän tulee jos jotain mättäät noitten karjalanpiirakoiden päälle. prodea noin 100g, eli ehkä sokerimehuja vähemmälle ja hiukan valkuaista kehiin ja tietysti 1-2 annosta noihin lisää niin 3000 on aika lähellä.

e: ja joku palautusjuoma treenin perään. sitten johonkin aikaan ennen nukkumaan menoa ilta/yö proteiinia ihan miten itse tykkää nukkua heti jälkeen vai tunnin päästä... siihen vaikka rahkaa, hiukan rypsi/oliiviöljyä ja 1-2rkl palkkaria sekaan, maitoa, kaakaota/marjoja (kananmunan valkuaista), tehosekottimella sekasin ja huiviin, siinä se 3000 jo onkin.

e2: eli jos noitten sun ruokien päälle palkkari ja iltaprode niin onhan siinä jo yli 150g proteiinia

Rookiee sanoi:
Kiitos neuvoista :) Mutta tossa siis on vaan tän päivän ateriat tähän mennessä. Ja tänään on kyllä syömiset jääny aika vähäiseks, keittopäivä ollu :)
Parissa kuukaudessa oon nyt kyllä saanu 3kg painoa lisää (se on mulle paljon, koska aineenvaihdunta on niin nopea, että välillä kuukaudessakaan ei puolta kiloa enempi lihoa:D) mutta haluisin nyt joku 5-7kg lisää, siks just tota massanlisääjää haluisinkin ostaa, ja kysyn täältä neuvoja syömiseen. Raejuustoa, tonnikalaa, kanaa, jauhelihaa, pastaa, lihaa, ja vihanneksia syön kyllä aika paljon, mutta tota maitorahkaa en oo kyllä kokeillu. Oon kuullu paljon puhuttavan siitä mut en oo ite syöny, vois kokeilla :)

Mutta, kysymys siis kumminkin alunperin oli, että kumpaa kannattaa ostaa, Mass2:sta vai Pro Gaineria?

Ite ostan seuraavaksi Mass2'sta. Fastiin luetetaan.

dorkempi sanoi:
No tuo ei ihan siihen 3000 kaloriin riitä. Voi voi, toivottavasti NGV ei näe tuota :'(
Mitä, onko mä muka joku pahis vai?:D
Ja tuohon alkuperäiseen kysymykseen, että onko Pro Gainerisi Nutri Plussan vaiko jonkun toisen firman, koska Nutri Plussan Pro Gainerissa on hiilarit ja prodet 1:1 ja hakkaa Fastin Mass2:sen mennen tullen.:whip:

no jos oikein tosissaan mietitään, niin kyllä se 1:2 hiilavoittoinen on " parempi " massankasvattaja. kuten on jo moneen kertaan väitelty, niin se ylimääräinen energia olisi parempi tulla hiilareista ja rasvoista, ylimääräinen proteiini menee vain hukkaan. mutta jos on ongelmia proteiinin saanin kanssa, niin sitten pro gainer

KSENA sanoi:
no jos oikein tosissaan mietitään, niin kyllä se 1:2 hiilavoittoinen on " parempi " massankasvattaja. kuten on jo moneen kertaan väitelty, niin se ylimääräinen energia olisi parempi tulla hiilareista ja rasvoista, ylimääräinen proteiini menee vain hukkaan. mutta jos on ongelmia proteiinin saanin kanssa, niin sitten pro gainer
Musta tuo 1:2 oon parempi aerobisessa treenissä, koska eipä se salitreeni kuluta niin paljon sitä hiilaria tai no en mä tiedä minkälaisia maraton treenejä Ksena vetää.

NGV sanoi:
Musta tuo 1:2 oon parempi aerobisessa treenissä, koska eipä se salitreeni kuluta niin paljon sitä hiilaria tai no en mä tiedä minkälaisia maraton treenejä Ksena vetää.

kyse ei ollut palautusjuomasta vai oliko? ja vaikka olikin, niin jos esim. vetää palkkarina jotain gaineria, niin niissä on yleensä suhde ( nykyään ) 1:1,5 hiilarivoittoisena. ja tämä on mielestäni parempi kuin proteiinivoittoinen, koska ne glykogeeni varastot pitää saada eka täyttymään, samalla pitää olla proteiinia taas rakennusta varten. ja tätä rakennusta ainetta ei tarvitse olla tuhottomia määriä, keho tarvitsee treenin jälkeen enemmän polttoainetta ( keho on " täytän itseäni " vaiheessa ) kuin rakennusainetta. itse tykkään tehdä palkkariks massakaudella sellasen 30g prodee ja 50g hiilaria.:david:

KSENA sanoi:
kyse ei ollut palautusjuomasta vai oliko? ja vaikka olikin, niin jos esim. vetää palkkarina jotain gaineria, niin niissä on yleensä suhde ( nykyään ) 1:1,5 hiilarivoittoisena. ja tämä on mielestäni parempi kuin proteiinivoittoinen, koska ne glykogeeni varastot pitää saada eka täyttymään, samalla pitää olla proteiinia taas rakennusta varten. ja tätä rakennusta ainetta ei tarvitse olla tuhottomia määriä, keho tarvitsee treenin jälkeen enemmän polttoainetta ( keho on " täytän itseäni " vaiheessa ) kuin rakennusainetta. itse tykkään tehdä palkkariks massakaudella sellasen 30g prodee ja 50g hiilaria.:david:
Kyse oli Ksena palkarista ja Nutri Plussan Pro Gainerissa on 40g molempia sekä 5g kreatiinia joten aivan loistava palkkari niin massakaudelle kuin dietille. Ja eipä se 10g haittaa yhtikäs mitään.

mikä kymmenen 10g? mielestäni toi ei kyllä ole " PARAS " mahdollinen palkkari. nykyään eli näinä päivinä ihmiset ostavat kaikkia massajuomia ja plaa plaa koska niissä on paljon proteiinia. miten ihmiset eivät voi saada tarpeeksi proteiinia? joku aloittelija alkaa syömään kunnolla, niin purkki tonnikalaa ( 30g prodee ) ja lisäksi öljyä ja salaattia + perunaa tai pari kolme leipää ja kyytipojaks 3-5dl maitoa. kaloreita varmasti tarpeeksi, proteiinia 40-56g ja hiilaria 15-25g maidosta + leivät tai peruna, n. 30-50g eli maks. 75g. tämä suhde olisi 1:1,5 mikä on mielestäni parempi kuin 1:1, ihmiset keskittyy nykyään ihan liikaa siihen proteiiniin ja hiilarit jää varjoon, kun sen pitäis olla toistepäin ( insuliini, anabolinen hormooni, rasva, vaikuttaa positiivisesti testoihin, tai näin jostain olen lukenut )

itse vähennän dietillä kyllä hiilareista, mutta en niitä kokonaan vältä, näin jaksaa vetää diettiä pitempään. yleensä loppuvaiheilla alkaa olemaan pinna kireemmällä, massakaudella tätä ongelmaa ei yleensä ole ( yleistä pinnan kiristymistä )

Palkkareitahan on moneen lähtöön..
Itse olen käyttänyt Muscle Plussaa, Pro Gaineria, Reco Poweria etc. Myös Evon tuotteita on ollut käytössä... mikä lienee näiden ero sitten käytännössä? Vai onko näin että "halpis" palkkarit ovat eri valmistajiltakin suht samanlaatuisia? Mitä mieltä olette asiasta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom