Mass Effect 2 (XBOX360 / PC)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt peliä on jo kolmisen päivää hakattu. EI koukuta ihan samalla tavalla kuin me1, mutta mielettömän hyvä kuitenkin :) Jos jokin vituttaa, niin ainakin mun boxilla on järjettömän pitkät latausajat. Lisäksi mua vähän syö tuo hahmonkehityksen totaalinen puuttuminen. Ihan hyvänä juttuna on, että ne paragon- ja renegade-juttuun ei tarvi kehityspisteitä laittaa. Kiitän myös siitä, että tällä kertaa rahalla on jotakin merkitystä, koska pitää niitä päivityksiä ostaa, maksaa aluksen bensoja ja luotaimiakin ammuskella malmin toivossa. Myös inventaariokin vaikuttaa virtaviivaisemmalta ykköseen verrattuna. Pienenä miinuksena ehkä se, että ainakaan vielä en oo törmännyt aseiden päivitysjuttuihin.

Sain pelin julkaisupäivänä ja kolmen päivän kuluttua homma oli finito. 32h pelikellossa aikaa ja tein mielestäni kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Mahtava peli, ei kuitenkaan ykkösosan tasoinen täydellinen klassikko. Aika kovan pohjan luo kolmoselle, montakohan vuotta sen julkaisuun oikein on? En malta odottaa :(

Komppaan Mikeä, Miranda on just about perfect.

Eikäkö Tali on ihanin ja söötein...

Haluaisin meinaan vetää reilusti turpaan sitä mulkkua joka vinkuu sisään kokoajan siellä Afterlifen ovella. Ärsyttävää mennä ohitse.
Minä oisin halunnut tappaa sen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Haluaisin joskus pelin, jossa olis todella vapaa maailma. Haluaisin meinaan vetää reilusti turpaan sitä mulkkua joka vinkuu sisään kokoajan siellä Afterlifen ovella. Ärsyttävää mennä ohitse.

Piranha Bytesin tekemät pelit, kuten Gothic sarja ja hiljattain ilmestynyt Risen ovat sellaisia, että niissä voi toimia melkein vapaasti.
Eli käytännössä kaikkia NPC hahmoja voi halutessaan vetää lättyyn tai pistää hengiltä :D

Valitettavasti toi Risenin XBOX360 versio on surkea viritelmä verrattuna PC versioon, eli sitä ei oikein voi suositella. PC versio taasen on aivan loistava.

Itse diggailin kyllä jotenkin ihmeesti paljon enemmän kun ykkösosasta. Olihan tässäkin tietty se biowaren nykypeleissä oleva ongelma että juoni loppuu kun sen vasta kunnolla olettaisi alkavan siinä 15-20h kohdalla. Mutta mutta oli kyllä erinomaisen hyvin panostettu sidequesteihin, oli ilmeisesti korvan taakse pistetty ykkösestä saadut kritiikit ja "Go to planet X, kill everything" -missioneita ei pahemmin näkynyt, tosi mielellään veti läpi kaikkien hahmojen loyal-questit.

Eilen tuli läpästyä ME1stä importatulla Vanguardilla ja 35h meni. Pitkästä aikaa peli jota ei meinannu malttaa olla pelaamatta eikä ole kyllä vuosiin tullu veettyä ihan noin pitkiä pelisessioita yksinpeleissä. Planeettojen skannailu ei kauhiasti kyrsiny, mitä nyt platinaa ei meinannu löytyä kunnolla verrattuna muihin metalleihin.

Välissä äijät bugaili ja kerran tuli totaalijumi.

Viiminen tehtävä
Aika koville otti ku ötökät nappas my man Garruksen ku valitsin Mirandan pitämään sitä kilpeä yllä ja heti perään toisen fire teamin johtaja Tali tuli reikä mahassa siihen välietapille ja kuoli. KHAAAAANNNN! :curs: Jack kuoli kans lopussa, mutta vitut siitä :D

Loppuselostuksissa odotin, kun kamera pannas Illusive Manin ohi kuvasta, että kuuluis "Assuming Control" ;)

Viiminen tehtävä
Aika koville otti ku ötökät nappas my man Garruksen ku valitsin Mirandan pitämään sitä kilpeä yllä ja heti perään toisen fire teamin johtaja Tali tuli reikä mahassa siihen välietapille ja kuoli. KHAAAAANNNN! :curs: Jack kuoli kans lopussa, mutta vitut siitä :D

Loppuselostuksissa odotin, kun kamera pannas Illusive Manin ohi kuvasta, että kuuluis "Assuming Control" ;)

Itellä kävi sillai, että
Garrus lähti matkaan niiden ötököiden kanssa (valitsin Samaran pitämään sitä kilpeä) ja Jack, joka oli toisen tiimin johtaja, kuoli reikä pötsissä. Se kolmas, joka mulla kuoli oli Miranda. Itelle jäi tosin pikkusen epäselväksi, että miten ja missä tilanteessa näin pääs käymään.

Miten teillä lähtee noin paljon porukkaa? Mulla ekalla kerralla ei kuollu kukaan, ja toisella kerrallakin vain toisen ryhmän johtaja sai mahaansa osuman ja kuoli.
Tosin ekalla kerralla Miranda veti toista joukkuetta, sai ilmeisesti osuman, mutta nousi ylös:D.

Musta tää on vähän tylsä... periaatteessa kökkö shootteri jossa on roolipelielementtejä. Keinoäly on aika tillintallin, oman tai vihun ja ammuskelusta selviää jököttämällä suojassa ja ampuu kun aika tulee. Planeetan skannaus tuntuu kun olis töissä ja hakkerointi oli toteutettu System Shock 2:ssa paremmin jo yli kymmenen vuotta sitten.

Tarina on ihan hyvä ja hahmot mielenkiintoisia, hahmonkehitys sen sijaan huutaa poissaolollaan. Kaikenkaikkiaan interaktiivinen elokuva; jotkut tykkää jotkut ei.

Hot Damn.

Jahas. ME1 ketjua en löytänyt, joten kirjoitan tänne omat fiilikset combosta ME1 + ME2 jotka pelasin aikalailla putkeen. Yksi sana kuvaa kumpaakin: EPIC!!

Siis... olen se pelaaja joka ei yleensä seuraa tarinaa ellei peli ole helvetin hyvä. Esimerkkejä helvetin hyvistä onkin sitten tämä sarja, muita yhtä hyviä en tähän hätään muista. Onhan niitä, mutta jostain syystä en yleensä muista pelien hienoutta tai tarinaa ollenkaan vuosien jälkeen...

Anyway, en vain pääse yli siitä kuinka mahtavan eeppinen kokonaisuus oli. Kumpikin peleistä on parhaimmissa kohdissa helposti yhtä uskomattoman hienoja kokomuksia kuin parhaat elokuvat, ellei parempia. Hahmot ja dialogi ja kaikki, ei helvetti. Ei sitä voi edes alkaa kuvailemaan.

ME2 vei multa 40 tuntia, mutta jäi vielä vähän käymättä mestoja. Ajattelin jatkaa nyt ne loput kun sellainen on kerta mahdollista... ykkönen vei 35 tuntia, mutta siinähän ei voi jatkaa. PS. kakkosen pelanneilla:
Ketä bängäsitte kakkosessa? Itse Mirandaa tietenkin!
:D

EDIT:
1:39 Mirandan näyttelijä. Aika ihq kieltämättä.

Haha, eipä ollut käryäkään että siinä on noin helvetin monta isoa nimeä ääninäyttelemässä. Oikeastaan pelin aikana vain yhden arvasin tai edes tuli mieleen, eli se Quarian Admiral naikkonen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom