Mass Effect 2 (XBOX360 / PC)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Laitetaanpa pientä yhteenvetoa kun on pelitunteja reilu 20 takana. Ostan tämän Xboxille, joten kyseessä on Meksikon versio PC:lle, kun en ala kahdesta pelistä maksamaan ja vanhat tallennukset oli myöskin PC:llä. Joka tapauksessa, muutamia juttuja joihin olen kiinnittänyt huomiota:

Ihan ensimmäiseksi; peli tuntuu paikoitellen aika helpolta medium-tasollakin verrattuna ykköseen. Tämä voi tosin johtua importatusta ME1-hahmosta. Lähinnä huomaa lukittujen ovien avaamisesta ja hakkeroinnista, joissa ei ole minkäänlaista haastetta. Minipelit noissa on kyllä ihan hauskasti toteutettu.

Jos ykkösosan hahmonkehitys oli simppeli, niin tässä sitä on yksinkertaistettu vielä lisää ja aika rankalla kädellä. Ei oikeastaan huono juttu, toimii hyvin. Ykkösen käsittämättömän paskasta inventaariosta on päästy eroon kokonaan. Tässä ei siis kerätä mahdotonta määrää erilaisia aseita talteen yms., vaan olemassa olevia aseita parannellaan aluksen laboratoriossa. Toki aseita on siis erilaisia, mutta vähemmän. Myös liikkumista on yksinkertaistettu. Kun tehtävä päättyy, palautuu Shepard kavereineen automaattisesti takaisin alukselle. Ei siis tarvitse juosta koko kenttää uudestaan läpi. Myös tehtävien ulkopuolella vältytään turhalta ravaamiselta.

Taistelua on paranneltu huomattavasti ja tietokonekaverit osaavat näppärästi hakeutua suojaan ja edetä ilman pelaajan jatkuvaa ohjeistusta. Lisäksi kaikki kaverit osaavat tällä kertaa ampuakin, myös ne heikommat. Ei siis tarvitse valita aina mukaan niitä parhaita sotilaita, vaan myös tech/biotic-tyypit pärjäävät taistelussa.

Dialogi on samaa tuttua ja laadukasta kuin ensimäisessäkin pelissä. Erona se, että vanhat charm- ja intimidate -skillit on nyt yhtä kuin paragon ja renegade. Eli pelaajan toimet vaikuttavat siihen, mitä dialogivaihtoehtoja on. Mukavana lisänä on vielä tietyt kohtaukset, joihin pelaaja voi vaikuttaa (oikealla tai vasemmalla hiiren klikkauksella, riippuen tilanteesta onko paragon vai renegade). Esimerkiksi jos jotain osoitetaan aseella, voi pelaaja mennä väliin. Aikaa miettimiseen tosin on vain pari sekuntia, joten nopeita päätöksiä vaaditaan. Renegade-optiot (intimidate) dialogissa ovat myös aiempaa rankempia ja tässä onkin mahdollista olla todellinen ultimate badass.

Juoni ei ole pahemmin auennut vielä, enkä siitä mitään sanokaan etten spoilaa. Uusia hahmoja on paljon, eikä kehenkään oikein voi luottaa, kun kaikki tuntuu niin hämärältä. Vanhojakin on mukana, mutta niistäkään en sano mitään etten spoilaa. Juonesta vielä sen verran, että se ei kovin mielenkiintoiselta vaikuta ainakaan tässä vaiheessa, mutta sama juttu se oli ykkösessäkin, menee hetki ennen kuin se käynnistyy kunnolla.
Sivutehtäviä on paljon vähemmän, eivätkä ne ole ykkösosan kaltaisia itseään toistavia ja tylsiä suorituksia, vaan pitempiä ja pääosin mielenkiintoisia. Lisäksi ne liittyvät lähes kaikki jotenkin pääjuoneen.

Pelimaailma tässä kakkosessa on todella karu ja synkkä verrattuna ykköseen. On paikkoja joista haluaa poistua heti kun on saapunutkin. Minne ikinä meneekin, aina kaikkien elämä tuntuu olevan täyttä paskaa. Kielenkäyttö on myös astetta roisimpaa. Ihan mukavaa vaihtelua ykkösen "kliiniin" ilmapiiriin.

Tästä voisi tarinoida vaikka kuinka paljon, mutta tuossa nyt nuo pääasialliset erot joita tuli mieleen. Jokainen näkee ne kuitenkin itse kun pelaa. Aluksi harmitti tuo yksinkertaistettu pelimekaniikka, mutta äkkiä siihen tottui. Eipä ole oikein moitittavaa pelistä, mukavasti unohtuu ajantaju kun tätä paukuttaa menemään. Toinen pelikerta tulee olemaan vielä parempi, kun pääsee sohvalle ison ruudun ja kunnon äänentoiston äärelle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite oon slaba jöpöttäen oottanut jatko-osaa heti, kun ykkösen pelasin läpi. Toivottavasti ehtii v-lopuksi!

Verkkokaupasta tuli lähteysilmoitus, joten peli on matkalla kotia kohti. Nyt kusti älä polje väärään osoitteeseen tai viikonloppu on pilalla.

Ensimmäiset muutamat minuutit ja vähän sen päälle ovat jo olleet mahtavia! Leffamaisuus, äänimaailma, näyttely, graffa, kaikki on jotain ihan vitun hienoa! :D Voi pojat, tätä pelataan niin koko saatanan viikonloppu!!!

10/10!!!

Ensimmäiset muutamat minuutit ja vähän sen päälle ovat jo olleet mahtavia! Leffamaisuus, äänimaailma, näyttely, graffa, kaikki on jotain ihan vitun hienoa! :D Voi pojat, tätä pelataan niin koko saatanan viikonloppu!!!

10/10!!!
Kuinkas sä tuota päivää ennen julkaisua oot päässy pelaamaan?

Onhan tuota jo monet pelanneet ennen julkaisua. Valitettava trendi on se, että lähes kaikki pelit löytyy piraattiversioina ainakin PC:lle, usein myös XBOX360:lle, ennen julkaisua.

Itse saan edelleen odotella. Pieni houkutus olisi ostaa se normiversio, mutta en perkele ala kahta kertaa ostamaan sen takia, että ovat kädettäneet jälleen tuon CE:n julkaisun. Sama homma kävi myös Dragon Agen CE:n kanssa, mutta silloin ostin omani digitaalisena versiona, niin en joutunut siitä kärsimään. Nyt kun tilasin ihan fyysisenä kopiona, niin näinhän siinä sitten kävi.

On se kyllä hauskaa, että ns. parempi versio (ja kalliimpi) toimitetaan myöhässä...

Tänäänkö sen pitäis olla ulkona?

juu, normiversio ulkona tänään. Collector's Edition näillä näkymin 4.2.

edit:
Alkujaan ajattelin, että tässähän oli loistava yhteensattuma, kun peli julkaistaan meikäläisen syntymäpäivänä, mutta tosiaan toisin kävi. Tai julkaistiinhan se, mutta mä en siitä nyt mitään hyödy :D
Ei kyllä houkuttele jatkossa tilailemaan EA:n julkaisemia CE versioita, jos niitä joutuu joka kerta venailemaan normiversiota kauemmin.

juu, normiversio ulkona tänään. Collector's Edition näillä näkymin 4.2.

edit:
Alkujaan ajattelin, että tässähän oli loistava yhteensattuma, kun peli julkaistaan meikäläisen syntymäpäivänä, mutta tosiaan toisin kävi. Tai julkaistiinhan se, mutta mä en siitä nyt mitään hyödy :D
Ei kyllä houkuttele jatkossa tilailemaan EA:n julkaisemia CE versioita, jos niitä joutuu joka kerta venailemaan normiversiota kauemmin.

Mitäs CE:ssä tuli erikoista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt kyllä vituuttaa, eipä posti tuonut peliä vaikka jo tiistaina tuli sähköposti että on lähetetty, prkl!!

Nyt kyllä vituuttaa, eipä posti tuonut peliä vaikka jo tiistaina tuli sähköposti että on lähetetty, prkl!!

Mikä firma noin hitaasti toimittaa?

Zone-sarja -42%
Ite oon perhana samassa veneessä! Mullakin jopa oikein kaupan käyttäjätilin tiedoissa lukee, että on jo lähetetty. Mailissakin on jopa maininta, että maksettu tiistaina ja lähetetty keskiviikkona. No eipä siinä... en minä sitä peliä ois halunnutkaan. Pitäkööt tunkkinsa!

En ole lukenut manuaalia. Onko niiden planeettojen nuohoomisesta mitään hyötyä? Olen ammuskellut luotaimia sinne ja kerännyt niitä materiaaleja. Mutta mitäs niillä materiaaleilla duunataan?

Materiaaleilla duunataan päivityksiä aseisiin, haarniskoihin jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom