Mass Effect 2 (XBOX360 / PC)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Päivitykset onnistuu kun se tiedehäiskä haetaan sieltä ruttolabrasta Omegan slummeista.

Tää ei oo aivan vielä lumonnut mua kuten ME1. Jotain puuttuu: sotiminen on jotenkin hengetöntä huolimatta parannuksista; peli jumittelee joissain paikoissa; SR1:n tunnuslaattojen etsintä oli aika typerä; MSV Estevanicon tietojen haku tehtävä oli jotenkin keskeneräinen ja esteiden ylitys toimi jotenkin epäloogisesti; planeettojen skannaus on turhan vaivalloista ja sisällyksetöntä.

Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Hitto kun ärsyttää, etten tunne Illusive Mania, mutta tunnistin sen kyllä olevan Simpsoneiden ääninäyttelijä, se Skinnerin rival Armin Tamsarian :D:D

En tunnistanut Ariaa, kuka se on?

Päivitykset onnistuu kun se tiedehäiskä haetaan sieltä ruttolabrasta Omegan slummeista.

Tää ei oo aivan vielä lumonnut mua kuten ME1. Jotain puuttuu: sotiminen on jotenkin hengetöntä huolimatta parannuksista;

Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Samoja fiiliksiä, ei iske heti megapeli tunne... onhan kökön alun jälkeen esim. omega siisti mutta ehkä ei ällistyttävä enää (graffat kehittyy kokoajan peleissä..), ME1 oli mainio peli loppujen lopuksi ja ehkä tässä vaan on liian suuret odotukset. Sotiminen on pökkelömäisen kankeaa ainakin itselläni näin alussa mutta kyllä tätä tulee puskettua eteenpäin ja katsottua että alkaisko se fiilis kasvamaan kohtapuoleen. Ekan aurinkokunnan skannaus jätti ihan positiivisen mielen mutta pääkopassa on vielä kaiku siitä makolla ajelusta planeettojen pinnalla :)

Perunkin puheeni sotimissysteemin huonoudesta, liikaa mw2 moodissa ilmeisesti. Sotimissysteemi on tässä itseasiassa aika helmi ja tiimijäsenten ohjauksella on iso merkitys. Tiimiohjailu tekee tällaisiin peleihin hienon lisän kun se vaan toimii oikein ja tiimijäsenillä on älliä ottaa välillä suojaa.

Hitto kun ärsyttää, etten tunne Illusive Mania, mutta tunnistin sen kyllä olevan Simpsoneiden ääninäyttelijä, se Skinnerin rival Armin Tamsarian :D:D

En tunnistanut Ariaa, kuka se on?

Illusive Man on Martin Sheen, tunnistin heti kun ekan kerran kuulin. Niin ainutlaatuinen ääni.
Arian ääni on Matrixin Trinity eli Carrie-Anne Moss. Sitä en olisi tunnistanut ellen olisi ihan äskettäin Matrix-pätkiä katsonut.

Edit. Nyt on peli sitten pelattu läpi. Tuntuu että meni ihan hujauksessa, mutta kestihän sitä reilut 30 tuntia ja muutama side quest jäi tekemättä.

Kyllä on hyvä peli kun pääsee sisään. Meikä diggailee kovasti. Vähän tuppaa olemaan koukuttava. Toivottavasti vain tuota lättyä ei tartte vaihdella kokoajan.

Kaksi levynvaihtoa pitäisi olla, ainakin sellaista tietoa tuli ennakkoon.

Mullekin tuli just ilmoitus, että ME2 CE on lähetetty, eli jos hyvin käy, niin huomenna pääsee jo testailemaan, jokatapauksessa viimeistään keskiviikkona :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onpas loistava peli, joku 8 tuntia tullut pelattua ja tuntuu ettei mitään ole saanut aikaiseksi. Jotenkin tuo planeettojen skannaaminenkin on mielenkiintoista vaikkei siinä mitään tapahdukkaan.

Onkos ketään muu muuten lukenut noita Mass Effect kirjoja?
Mä just ostin noi tähän mennessä julkaistut ja aloittelin eilen sitä ensimmäistä. Vaikuttaa itseasiassa todella hyvältä. Tuli eilisillan aikana luettua jo melkein puoleen väliin :D

Noitahan on tähän mennessä julkaistu kaksi, kolmas on tulossa ensi kesänä.
Kirjat on luonnollisesti englanninkielisiä, mutta jos osaa englantia sen verran, että pystyy ymmärtämään peleissä olevan kielen, niin sitten pitäisi pystyä myös lukemaan kirjat :)

Tuo eka kirja, jota parhaillaan luen, on "prequel" sille ekalle pelille, eli antaa vähän lisää taustoja koko ME universumille.

Noita saa monestakin verkkokaupasta, kirjat löytyy seuraavilla nimillä:
1. Kirja = Mass Effect Revelation
2. Kirja = Mass Effect Ascension
3. Kirja = Mass Effect Retribution (ilmestyy ensi kesänä)

Mä olen tosiaan vasta ekaa lukenut puoleenväliin, mutta jo sillä perusteella voin suositella kaikille, joita toi ME universumi yhtään viehättää ja joille lukeminen ei ole ihan vieras harrastus.

Kirjathan on kirjoittanut Drew Karpyshyn, joka on tärkeässä roolissa myös noiden pelien kirjoittamisessa (myös muiden kuin ME):
http://en.wikipedia.org/wiki/Drew_Karpyshyn

Onpas loistava peli, joku 8 tuntia tullut pelattua ja tuntuu ettei mitään ole saanut aikaiseksi. Jotenkin tuo planeettojen skannaaminenkin on mielenkiintoista vaikkei siinä mitään tapahdukkaan.

Pienoinen ongelma vaan on, että kun jatkat pääjuonta, niin se loppuu aikasemmin kuin arvaatkaan. Eli peli on oikeasti todella lyhyt ja juonellisesti todella köykänen ja jopa ehkä tylsä.

Pienoinen ongelma vaan on, että kun jatkat pääjuonta, niin se loppuu aikasemmin kuin arvaatkaan. Eli peli on oikeasti todella lyhyt ja juonellisesti todella köykänen ja jopa ehkä tylsä.

Olen samaa mieltä. BioWare on muissakin peleissään vastaavasti ryssinyt nuo loput, esim. Dragon Agessa. Juuri kun homma menee mielenkiintoiseksi, niin peli loppuukin siihen. Onneksi tässä on sentään jälleenpeluuarvoa jonkin verran, kuten ensimmäisessäkin osassa.

Eilen pääsin minäkin vihdoin tätä testailemaan.
En ehtinyt vielä kovin pitkälle pelata, mutta alku ainakin vaikuttaa hyvältä :)

Collector's Edition on varsin tyylikäs paketti, joten ei se odotus ihan hukkaan mennyt.

Mun mielestä tää oli kuitenkin parempi kuin me1. Tätä voi pelata monella tapaa: juosten ja oikoen pelin saa nopeastikin läpi; oheistehtäviä koluten ja herkutellen aikaa menee helposti 45h. Pienet bugit hieman häiritsi, mutta varmaan niihin tulee päivityksiä. Puuduttavaa oli myös planeettojen skannaus, joitain mineraaleja on hieman vaikeampi löytää.

Ensituntuma padi suoraan mw2:n dethmacheista vielä hikisenä oli hieman pettynyt, mutta jo toisessa sessiossa tää alkoi jo maistumaan. Positiivisesti differoivaa mun mielestä oli tiimijäsenien persoonat, näiden viettelymahdollisuudet ja mahdollisudet vaikuttaa tapahtumien etenemiseen.

Täytyy myöntää että scifistille tarina sinänsä oli aika yllätyksetön, mutta pelin ansiot on muissa piirteissä.

Zone-sarja -42%
Olen edelleen aika alkutekijöissä tuossa, kun olen tyypilliseen tapaan etsinyt kaikkia mahdollisia tehtäviä jne. enkä edes yrittänyt pitää mitään kiirettä.
Edelleen peli vaikuttaa erittäin hyvältä ja enpä usko, että se tuosta huonommaksi muuttuu.

Ainoa miinus on se, että ei ole vielä ehtinyt kunnon pelisessiota vetämään, kun on niin paljon muutakin tekemistä :D Onneksi huomenna vapaapäivä, niin ehtii paremmin pelailemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom