Mass Effect 2 (XBOX360 / PC)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

MTM1977

WTF
Mode
Sitten olisi taas mielenkiintoista RPG-peliä tulossa Biowarelta.
Mass Effect 1 oli ja on ehdottomasti sci-fi RPG pelien kärkikastia ja kakkonen tuskin jää yhtään huonommaksi. Tekijät itse ainakin lupailevat pelin parantuneen roimasti ja väittävät jopa, että tässä olisi Biowaren toistaiseksi paras peli. Aika kova väite, kun otetaan huomioon millaisia helmiä ko. studio on historiansa aikana tuottanut.

Peliä pystyy tekijöiden mukaan jatkamaan samalla hahmolla, jolla on pelannut ykkösen läpi ja ykkösosassa tehdyt valinnat vaikuttavat ainakin jollain tavalla kakkosessa. Eli varsin lupaavaltahan tämä kuulostaa.

Virallisilta sivuilta löytyy mukavasti kuvaa ja videota:
http://masseffect.bioware.com/

Tässä pari vähän nopeammin latautuvaa videota:
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-mass-effect/50067
http://www.youtube.com/watch?v=tFiAxt6vqpU

Itselle tälläinen peli on pakko-ostos ja tuosta onkin jo collector's edition ennakkotilauksessa :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täytyy varmaan tuo hommata, joskin ykkönen oli pääjuonta lukuunottamatta aika surkea. Eli kaikki sivuhenkilöt ja planeetat ja muut paikat jotka ei väivät pääjuoneen liittyneet, olivat todella kökösti toteutettu. Esim ne planeetat, kaikki samannäkösiä ja lähes tyhjiä kokonaan. Toivottavasti ovat tehneet useammat kasvomallit eikä vaan kourallisen, vähän urpoa juoksennella pitkin galaksia ja samat naamat on aina vastassa. Noi kun saavat viilattua paremmiksi niin tyytyväinen olen.

Täytyy varmaan tuo hommata, joskin ykkönen oli pääjuonta lukuunottamatta aika surkea. Eli kaikki sivuhenkilöt ja planeetat ja muut paikat jotka ei väivät pääjuoneen liittyneet, olivat todella kökösti toteutettu. Esim ne planeetat, kaikki samannäkösiä ja lähes tyhjiä kokonaan. Toivottavasti ovat tehneet useammat kasvomallit eikä vaan kourallisen, vähän urpoa juoksennella pitkin galaksia ja samat naamat on aina vastassa. Noi kun saavat viilattua paremmiksi niin tyytyväinen olen.

Ainakin sellaista ovat lupailleet, että nyt kaikki tehtävät liittyvät jollain tavalla samaan juoneen, eli sivutehtävätkään eivät ole enää irrallisia tehtäviä vaan osa kokonaisuutta. Nuo sivutehtävät olivat kieltämättä ykkösen huonoin puoli, mutta kyllä nekin ekalla läpipeluulla ihan viihdyttäviä olivat imo.

Wikipediasta löytyy aika kattavasti infoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_Effect_2

Tuossa on myös infoa, jonka joku saattaa mieltää spoileriksi, eli ei kannata lukea, jos haluaa, että kaikki tulee yllätyksenä ;)

Vielä kun olis tajunnut säilyttää savegamet. Ei jaksais millään pelaa uudestaan läpi tuota yköstä. Ehkä netin uumenista löytyy jotain savegameja samalle hahmolle millä itte pelas:nolo:

Vielä kun olis tajunnut säilyttää savegamet. Ei jaksais millään pelaa uudestaan läpi tuota yköstä. Ehkä netin uumenista löytyy jotain savegameja samalle hahmolle millä itte pelas:nolo:

Mullakaan ei ole vanhoja saveja tallessa, mutta aloitin viikonloppuna pelaamaan ykköstä uudelleen läpi. Eiköhän sen tuon kakkosen julkaisuun mennessä ehdi hoitamaan.
Kuulemma tuossa kakkosen alussa on myös aika kattava taustojen luonti optio sitä varten, jos vanhoja tallenuksia ei ole käytössä, mutta siitä en tiedä varmuudella, että millaisia optioita se sisältää.

Zone-sarja -42%
Jokos tässä vaikuttaisi pelaajan valinnat edes jotenkin juonen kulkuun. Ykkösessä oli aivan sama mitä niille hahmoille lässytti, tuppasi lopputulos olemaan ihan sama.

Ainakin ennakkotietojen mukaan pelaajan tekemillä valinnoilla jne. on huomattavasti isompi vaikutus tapahtumien kulkuun, kuin ykkösessä.

Tätä odotellaan kyllä innokkaana, tais tulla joku 3 kertaa veivattua läpi tuo ykkösosa aikanaan.

Toivottavasti kaikki lupaukset pelin parantamisesta lunastetaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaahas, vaikuttaisi siltä, että odotusaika piteni meikäläisellä just viikolla.
Taas saa kärsiä siitä, että piti mennä tilaamaan se kalliimpi CE versio:
http://plaza.fi/edome/uutiset/mass-effect-2n-collectors-edition-myohastyy-viikolla

Eli jos tuota haluaa päästä pelaamaan originaali aikataulun mukaan, niin kannattanee tilata se normiversio ;)

Mä olen tottakai jo maksanut tuon CE:n, joten näillä mennään...

Tää on jo tänään läpi pelattu :/

Tää on jo tänään läpi pelattu :/

Vai tänään pelattu ;) Kova jätkä.

Jossain lehtijutussa oli että peli haastaa MW2:n. Jäämme odottelemaan julkaisua jännityksellä.

Kannattaa varmaan pelata tuo Mass Effect 1 ensin läpi? Eikö? Olen juuri tuon Xboxin hankkinut ja tarkoitukseni oli tuo Effectin ensimmäinen osa hankkia.

Kannattaa varmaan pelata tuo Mass Effect 1 ensin läpi? Eikö? Olen juuri tuon Xboxin hankkinut ja tarkoitukseni oli tuo Effectin ensimmäinen osa hankkia.

Juu, kannattaa. Kakkosta pystyy jatkamaan samalla hahmolla, jolloin ykkösessä tehnyt valinnat vaikuttavat myös kakkosessa. Niin ja toki myös on sitten parempi käsitys pelin tarinasta, kun tietää mitä aiemmin on tapahtunut.

Noniin jos perjantaina putkahtaisi postiluukusta "pilaamaan" viikonloppua.

Ennakkotilasin collectors editionin, mutta piti perua tilaus kun homma viivästyykin. :( Laitoin normiversion tilaukseen ja ilmoitin avokille, että saa lähteä anoppilaan yksin. Meikä jää viikonlopuksi mättämään Mass Effect kakkosta! Ai saatana tästä tulee mahtavaa :rock:

Mun kannalta on oikeastaan ihan hyvä, että toi CE myöhästyy. Mulla kun on tällä viikolla päivystysvuoro ja siitä johtuen myös viikonloppuna töitä, joten ei oikein ehtisi kunnolla pelailemaankaan. Ensi viikolla sitten taas on pe, la ja su vapaata, joten silloin ehtii sitten kunnolla vääntämään :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom