BB Markus Heinänen

Englanti karkoittaa (pienen) osan suomalaisista katsojista, joten sille pitäisi olla kiinnostunutta englanninkielistä yleisöä enemmän kuin mitä suomalaista yleisöä menetetään että hommasta ois mitään hyötyä. Vielä kun esim. kisaaminen ja esim. sponsorien toiminta on pääasiassa kansallista, voisi ajatella että suomalainen kuulija on hieman arvokkaampi kuin ulkomaalainen. Ei mulla oo mitään käsitystä ketkä näitä katsoo ja mitä kautta niitä katsojia tavoitetaan, mutta mäkin olen skeptinen sen suhteen onko enkusta enemmän hyötyä kuin haittaa. Vaikkei se ero varmasti mikään merkittävä oo kumpaankaan suuntaan. Tärkeintä on varmasti se että matskua tulee, oli kieli kumpi tahansa.

Tietysti lontoon puhumisessa on myös se hyöty että oppii puhumaan sujuvammin, mistä voi olla hyötyä muillakin elämänalueilla.

Tsemppiä Markukselle tuleviin kansainvälisiiin koitoksiin. Parannusehdotuksena voisin sanoa, että jos teet jatkossa tuollaisia kisa-analyysi videoita niin voisit liittää videoon kuvia niistä kilpailijoista, joista puhut.

Sen verran voisin tuosta videosta mainita, että jos suinkaan pystyt, niin lisää innostuneisuutta mukaan. Mukavampi seurata kun tarina jaksotetaan pieniin pätkiin ja mennään ne läpi hieman energisemmin. En kuitenkaan tarkoita mitä överimäistä happy happy -meininkiä vaan lähinnä sellaista vähän nopeampaa tempoa ja energisyyttä jolloin homma pysyy reippaana ja mielenkiintoisena. Tokihan nuo varmasti korjaantuu myös ihan ajan kanssa, kun tulee rutiini touhuun. :)

Tsemppiä Markukselle tuleviin kansainvälisiiin koitoksiin. Parannusehdotuksena voisin sanoa, että jos teet jatkossa tuollaisia kisa-analyysi videoita niin voisit liittää videoon kuvia niistä kilpailijoista, joista puhut.

Tämä. Tai sitten esimerkiksi videoleikettä käsiteltävästä miehestä kisatilanteessa, puheen kuuluessa taustalla.

Kovasti kaikille kiitosta palautteesta. Otetaan jatkossa kaikki tämä huomioon. Videoiden editointi oli itselle ihan ensimmäinen kerta, joten ei todellakaan mitään kuvia väliin tässä vaiheessa ;) Pitäis saada joku pitämään kädestä ja opettamaan, vaan oppiihan tuon kun on sopivat työkalut ja tekee vain eteenpäin. Itse olen tuosta englannin kielestä sitä mieltä, että se on nimenomaan TULEVAISUUDEN kannalta ajateltu juttu, tällä hetkellähän niitä ulkomaankielisiä faneja tuskin montaa on, mutta kun sitä materiaalia on tuleville ulkomaalaisille faneille tarjota jo pidemmältä ajalta, niin hekin pääsevät aika nopeasti kärryile, mikä sitä on miehiään. Mikrofoni tosiaan heikentää äänenlaatua enkä siihen itsekään ole tyytyväinen, katotaan josko siihen saatais tulevaisuudessa jotain muutosta. Kuvanlaatu taas huono varmaan sen takia, että lähes keskellä yötä kuvasin tuon videon ja oli jo hyvinkin pimeä, liian himmeä lamppukin katossa. Osa videoista tullaan varmasti kuvaamaan salin puolella HD-resoluutiolla tosin kännykällä, satunnaisesti ammattikuvaajan toimesta, mutta pääosin siis HD-kännykällä käytännöllisyyssyistä. Mutta näkeehän niistäkin sentään.

Kiitoksia tsempeistä, paino tänä aamuna sama kuin SM-vaa'alla, joten alas mennään kun tänään alkoi todelliset tyhjennykset :)

Ihan jo tulevaisutta ajatellen on hyvä nostaa omaa profiiliaan myös englanniksi."
Rakentavaa palautetta: osta nyt ihmeessä kunnon kamera tai edes joku, joka antaa parempaa laatua. Lisäks taustat ja valaistus kuntoon. Nämähän on varmasti tosi naurettavan pieniä asioita, mutta tuo videon laatu ei vaan anna sitä, minkä se vois antaa. Jos siis nimenomaan halutaan sitä omaa profiilia nostaa. Englanti taittuu kyllä hyvin.

Jaha myöhässä tuli. No ei se mittää. :D

markus: mitä mieltä olitte sm kisoissa väristäsi? oliko se onnistunut ja sitä mitä haitte? itselle tuli mieleen että oliko inasen verran tumma jos esim vertas peterin väriin kun seisoitte vierekkäin, olisiko erottuvuus vielä parempi vaaleemmassa? hyvältä kuitenkin näytti koko paketti!!!

markus: mitä mieltä olitte sm kisoissa väristäsi? oliko se onnistunut ja sitä mitä haitte? itselle tuli mieleen että oliko inasen verran tumma jos esim vertas peterin väriin kun seisoitte vierekkäin, olisiko erottuvuus vielä parempi vaaleemmassa? hyvältä kuitenkin näytti koko paketti!!!

Kyllä tuo väri oli mielestäni oikein onnistunut. Ei vihertänyt ja minun silmääni sopivan tumma. Tuskin se erottuvuus väristä johtui, vaan Peter taisi olla paikoin hieman kireämpi. Ja kiitoksia :)

Kirjoitteletko mihinkään englannin kielisille foorumeille? Niiden avullakin voisi ehkä hyvin saada niitä ulkomaalaisia faneja kiinnostumaan.

Ihan hyvä vain, että on enkuksi materiaalia, jos meinaa Suomen ulkopuolellekin joskus suunnata. Jostain on aloitettava ja varmaan Markus itsekin tiesi, että eka pätkä ei täydellinen ole. Mutta siitä vain sitten parannuksia järjestelemään yksi kerrallaan, niin kyllä se siitä, tekniset jutut, kieli jne. Mielestäni on rohkea muuvi kumminkin pistää homma käyntiin tuon kansainvälistymisenkin suhteen. Ei sitäkään pidä loputtomiin odotella ja hannailla, vaan ryhtyä toimeen päättäväisesti. Jos ei alussa ihan nappiin menekään, niin hyvin ehtii tosiaan säätää homman laatua vielä, mitään ei ole menetetty.

Kolmas, eli third kun lausuu, niin kannattaa suosiolla pistää vähän kieltä hampaiden väliin. Muuten se kuulostaa helposti samalta kuin sana turd, mikä voi aiheuttaa ikäviä väärinkäsityksiä. :D Tuo "Put your tongue between your teeth!" sääntö pätee aina th soundeissa enkussa, on kätevä pieni muistisääntö, jonka avulla ei th soundi voi mennä pahasti pieleen.

Yst.terv. entinen enkunmaikka, jonka suosikkijuttu oli opettaa ääntämistä.

kun laitat videon missä puhut lontoota niin jo on toinen kisaaja laittamassa facepalm kuvia perään. keksiihän sitä sitten palautteen saatuaan jos jonkinlaista selitystä, että älä nyt suutu puss puss tyyliin .only in pakkotoisto :face: tuleehan killeltäkin nykyään valtaosa face/instagram jutuista lontooksi.

ps. hyvä, että olet uskaltanut lähteä vieraalla kielellä tuotettuun materiaaliin.

Oonko mä ainut, joka ei kiinnittäny huomiota kieleen tai lausumiseen, äänen tai videon laatuun tai editointiin tai muuhun epäolennaiseen, vaan kuuntelin mikä oli homman sisältö? :D En tajuu tätä pakkiksen touhuu.

Oonko mä ainut, joka ei kiinnittäny huomiota kieleen tai lausumiseen, äänen tai videon laatuun tai editointiin tai muuhun epäolennaiseen, vaan kuuntelin mikä oli homman sisältö? :D En tajuu tätä pakkiksen touhuu.

et ole ainoa, minäkin kuuntelin mitä asiaa Markuksella oli.

Englantia osaamattomia suomalaisia varten voisi duunata tekstitykset. Yhteen videoon itse ole kerran tekstit tehnyt ja se oli kohtuullisen aikaa vievää. Tosin joutu opettelemaan ohjelman käytönkin siinä samalla...

Hienoa että kansainvälinen touhu kiinnostaa ja sitä pitääkin ruveta englanniksi vääntämään jotain, jos menestystä rupeaa tulemaan. Mutta tässä vaiheessa, kun 99% faneista on suomessa, niin en välttämättä kaikkea lähtisi englanniksi tekemään. Ehkä joku esim Killen tyyli olisi hyvä. Sosiaalisessa mediassa voidaan englantia heittää, mutta videot tehdään suomeksi. Ja jos videoissa välttämättä haluaa puhua englantia, niin ei nyt ainakaan joka videossa. Tsemppiä PM:iin!

Englantia osaamattomia suomalaisia varten voisi duunata tekstitykset. Yhteen videoon itse ole kerran tekstit tehnyt ja se oli kohtuullisen aikaa vievää. Tosin joutu opettelemaan ohjelman käytönkin siinä samalla...

Muuten tosiaan hyvä idea, mutta tuo aika on aina rajallinen. Kaikkeahan oppii käyttämään, kun jaksaa säätää, mutta kun näitä videoita on tarkotus tehdä välillä aika tiuhaan tahtiinkin, niin ei ainakaan minulla itselläni aika riitä mitenkään. Jos joku muu sen haluaa tehdä, niin asiahan on aivan toinen.

Toistaiseksi en kirjoittele ulkomaisille foorumeille. PM-kisojen jälkeen voisi ottaa senkin puolen haltuun ja alkaa työntää jalkaa ovenrakoon.

Lausuminen oli reippaasto suomalaisten keskitason yläpuolella. Helvetin hyvä että Markus tuottaa tavaraa myös englanniksi. Tsemppiä jatkoon patukka! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom