BB PRO Marko Savolainen

Turha sun on kiukutella palautteesta, käytin vain sellaista kieltä mitä viestittelystäsi päätellen ymmärrät. Jos porukka nyt hetken puhuu nikotiinista täällä, taisipa olla vielä ketjun nimihenkilön aloitteesta, niin siitä nyt on aika tarpeetonta tulla itkemään.

Kirjottaa vähemmän vittuilevaa sävyy eikä haistattele nii saattaa vastauskin olla mukavampi. En tietääkseni kohdistanu omaa mielipidettäni kehenkää henkilöön totesin vittu ei kiinnosta aihe, sä hypit silmille haistattelemalla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olethan sä koittanut lopettaa myös nuuskan ja tupakan etkä niistäkään päässyt irti. Melko moni muu pääsee kun vaan lopettaa.
Puhut niin kuin kahvi olisi tupakkaan verrattava myrkky mistä pyritään irti, mutta ei vaan päästä. Sehän ei niin ole.
Mä olen elämässäni lopettanut sekä tupakan että nuuskan seinään mutta kofeiinista en ole ikinä päässyt irti.

Edit näissä on yksilöllisiä eroja kuten Marko sanoi. Pamit, kipulääkkeet ja viina ovatkin sellaisia ettei rajujen "kuurien" jälkeen lopetetakaan ihan kävelyillä ja linnunlaulua kuuntelemalla.
 
Mä poltin 21 vuotta putkeen,sit rupes vituttaa jatkuvasti lisääntyvä polttelu, 1,5 askia meni punasta norttia lopussa. Mun mielestä se on tavan ja nikotiinin yhdessä aiheuttama riippuvuus.
Tapa riippuvuus yhdisty mulla jatkuvaan kahvin kittaamiseen, lisäks piti lopulta joka homman jälkeen pistää röökiks.Mä lopetin kahvin juomisen useaksi vuodeksi ja join teetä, jostain syystä ei tehny mieli röökiä teetä juodessa. Olettamani nikotiiniriippuvuus ilmeni sit vähä toisin,välillä vielä kuukausien jälkeen tuli tupakan maku suuhun aivan kuin olisin juuri polttanu. Öisin näin unta jossa polttelin ja aamulla maistoin tupakan aivan selvästi.

Joku väitti että nikotiini on rasvaliukoinen ja noi oireet häviää kunhan kaikki on häipyny systeemistä, en tiedä, en ottanu selvää jossain vaiheessa oireet vaan hävis. Aloitin kahvin juonnin uudestaan,ei tehny röökiä mieli enkä myöskään palannut siihen 20 kuppia päivässä ryystämiseen.


Isä osaa oli mainio sarja!
 
Champix-lääkkeen avulla useimmat onnistuvat tupakoinnin lopetuksessa. Se estää nikotiinin vaikutuksia aivoissa. Vie siis pois tupakoinnin tuomaa mielihyvää. Tapariippuvuuteen se ei auta, mutta kummasti suurinosa sen avulla onnistuu lopetuksessa. Eli taitaa se nikotiinin rooli riippuvuudessa olla aika iso. Ja tutut jotka sillä lopettaneet, ovat kommentoineet, että kyllä röökiä teki mieli, mutta äkkiä huomasi että turha polttaa koska lääkkeen takia se polttaminen ei vie pois sitä tupakanhimoa vaikka polttaisi useamman putkeen.
 
Champix-lääkkeen avulla useimmat onnistuvat tupakoinnin lopetuksessa. Se estää nikotiinin vaikutuksia aivoissa. Vie siis pois tupakoinnin tuomaa mielihyvää. Tapariippuvuuteen se ei auta, mutta kummasti suurinosa sen avulla onnistuu lopetuksessa. Eli taitaa se nikotiinin rooli riippuvuudessa olla aika iso. Ja tutut jotka sillä lopettaneet, ovat kommentoineet, että kyllä röökiä teki mieli, mutta äkkiä huomasi että turha polttaa koska lääkkeen takia se polttaminen ei vie pois sitä tupakanhimoa vaikka polttaisi useamman putkeen.
Olisi ku kiinnostavaa nähdä mitä tapahtuisi kun toiselle ryhmälle annettaisiin champixia ja toiselle ryhmälle jotain lumelääkettä. Champix kyllä on tehokas lääke mutta olisi kiinnostavaa kuinka moni lopettaisi mahdollisesti tupakan polton luullen syövänsä champixia
 
Olisi ku kiinnostavaa nähdä mitä tapahtuisi kun toiselle ryhmälle annettaisiin champixia ja toiselle ryhmälle jotain lumelääkettä. Champix kyllä on tehokas lääke mutta olisi kiinnostavaa kuinka moni lopettaisi mahdollisesti tupakan polton luullen syövänsä champixia
Eiköhän tollanen koe ole tehty jo. Yleensä tupla sokko kuuluu lääketestauksen protokollaan.
Eri asia sitten julkaiseeko lääkkeen valmistaja sitä tulosta, jos se tulos ei ole heille edullinen.
 
Olethan sä koittanut lopettaa myös nuuskan ja tupakan etkä niistäkään päässyt irti. Melko moni muu pääsee kun vaan lopettaa.
Puhut niin kuin kahvi olisi tupakkaan verrattava myrkky mistä pyritään irti, mutta ei vaan päästä. Sehän ei niin ole.

Kahvin lopettamiselle ei nyt hirveästi ole syitä, harva sitä koittaa lopettaa, osa lopettaa ja osa ei pysty lopettamaan. Puhutaan nyt niin eri tasolla näistä asioista ja haiskahtaa vahvasti provosointi sun kirjoituksissa että parempi kun valitset jonkun toisen nimimerkin ärsytettäväksi.
 
Eiköhän tollanen koe ole tehty jo. Yleensä tupla sokko kuuluu lääketestauksen protokollaan.
Eri asia sitten julkaiseeko lääkkeen valmistaja sitä tulosta, jos se tulos ei ole heille edullinen.

Kyllä näkyy tehdyn kattavat tutkimukset lumekontrolloituna.
 
Kyllä nikotiiniriippuvuus on vahvasti ihmisestä kiinni. Osalle tulee ihan saatanalliset vieroitusoireet ja toinen ei huomaa muuta kuin ruokahalun parantuneen, jos sitäkään. Tämän takia on tosi huvittavaa lukea tekstejä joissa on lopetettu kylmiltään ja suoraan suositellaan sitä ihan kaikille. Ei se vaan mene niin. Osa ihmisistä on oikeesti tosi pahasti koukussa nikotiiniin ja joka kerta savuille mennessä se ahdistaa. Nuuskalla on saaneet keuhkojen raiskaamisen vähemmälle, mutta purkkaa pitää jäystää hävytön määrä, että pääsee normaaliin.

itse en ole röökamnut vuosiin, mutta nikotiinipurkkaa menee päihteenä muutaman kerran vuodessa. Kieltämättä vieläkin tekee satunaisesti mieli kun joku mökin terassilla vetelee körssiä ja hörppii saunakaljaa. Se on vaan 100 kertaa hienompaa, kun nuuskan tunkeminen huuleen tai sähkörööki. Typeräähän se on mutta kyllä tupakoinnilla on minulle omat paikat joissa pitää olla hereillä.
 
Miten olisi oma ketju tupakalle ? Tämä aihe jatkuu varmaan vielä 100 sivua 😀

Hienoa että löydettiin aihe mistä porukalla on sanottavaa. Yhteinen tekijä viime viesteissä on riippuvuus. Tupakka, nikotiini, nuuska, kahvi, kofeiini jne. Addioktio ketju voisi olla. Itsekkin hieman perehtynyt addiktioiden aivokemiaan.
 
Itse olen hyvä blokkaamaan riippuvuudet🙂 Vältän kaikkea koukuttavaa. Kahvia vain ennen treeniä jos jaksaa käydä huoltsikalla. Omaa keitintä en osta etten koukutu kahviin. Tupakkaa olen maistellut kännissä, mutta maistuu pahalle ja kurkku tulee kipeäksi. Salilla näkee hyviä pahasti koukuttuneita. Joku aika sitten tyyppi panikoi kun unohti ottaa Animall stak annoksen. Vauhkosi että "se on kyykkypäivä pilalla. Tankokin on heti paljon raskaampi". Treeni menikin valittamisen merkeissä.
 
Mä testasin röökiä varmaan 6 vuoden vapottelun jälkeen ja olihan se kokemus, ei voinut ymmärtää miten semmoista veti 8 vuotta. Maistui kamalalle, päässä huippasi ja tuli aika huono olo. Ja savun minimaalinen määrä yllätti kun on tottunut sähkössä isoihin pilviin.
 
Mä testasin röökiä varmaan 6 vuoden vapottelun jälkeen ja olihan se kokemus, ei voinut ymmärtää miten semmoista veti 8 vuotta. Maistui kamalalle, päässä huippasi ja tuli aika huono olo. Ja savun minimaalinen määrä yllätti kun on tottunut sähkössä isoihin pilviin.

Ite polttelin vähän aikaa about parikymppisenä ja sain silloin erittäin helposti lopetettua. Itellä pelko haitallisesta vaikutuksesta verenkiertoo/verisuoniin ja etenkin erektioon oli niin vahva että motivaatio lopettaa oli rautaa ja se kävi helposti. Sitten meni +10v ilman mitään nikotiinia kunnes nuuskan kokeilu muuttui tavaksi. Perkele. Ei ole itelle ihan selvää kuinka haitallista puhdas nikotiini (nikotiinipussit esim) on verenkiertoelimistölle.
 
Hiukan vajaa 30 vuotta tuli vedettyä röökiä (muutamia epätoivoisia irti yrityksiä oli matkan varrella) siitä siirryin vapotteluun jota kesti reilu neljä vuotta. Viimeisen vapohöyryn vedin syyskuussa 2015 sen jälkeen ei vapoa eikä ainuttakaan röökiä.
 
Champix-lääkkeen avulla useimmat onnistuvat tupakoinnin lopetuksessa. Se estää nikotiinin vaikutuksia aivoissa. Vie siis pois tupakoinnin tuomaa mielihyvää. Tapariippuvuuteen se ei auta, mutta kummasti suurinosa sen avulla onnistuu lopetuksessa. Eli taitaa se nikotiinin rooli riippuvuudessa olla aika iso. Ja tutut jotka sillä lopettaneet, ovat kommentoineet, että kyllä röökiä teki mieli, mutta äkkiä huomasi että turha polttaa koska lääkkeen takia se polttaminen ei vie pois sitä tupakanhimoa vaikka polttaisi useamman putkeen.
Itse lopetin Champixilla ja se aamurööki kaffen kanssa parvekkeella, kun ekat hatsit nousi kupoliin, katosi kokonaan, lisäksi se pisti röökin maistumaan oikeasti todella paskalta (sitä se kieltämättä onkin).
Taisin lopettaa kokonaan 4 päivän jälkeen ku aloitin lääkkeet.
Varoitettiin ettei saa liian aikaisin lopettaa röökaamista, mutta oli pakko koska se maistu vaan niin pahalta ja kaikki mieliyvä oli poissa siitä. huomas ettei oo mitään järkeä vetää, vaikka ohjeiden mukaan olis pitäny vetää vielä muutama päivä.
 
Back
Ylös Bottom