BB PRO Marko Savolainen

Mihin muuhunkaan tupakka voisi liittyä kuin elämän eri tilanteisiin, joista ns. Tapa muodostuu?? Nikotiini on huume elämän sisällä. Ei kukaan aloita ryyppäämään alkoholittomalla oluella, ei kukaan ala polttamaan nikotiinittomalla tupakalla.

Jos aloittaa nikotiinin nauttimisen nikotiinipurkalla, varmasti on vaikea siirtyä tupakkaan 10vuoden jälkeen. Se on ihan mistä sen on tottunut ottamaan. Tässä yhteydessä voidaan puhua tavasta nauttia kyseinen päihde. Riippuvuus on kuitenkin nikotiiniriippuvuus.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihin muuhunkaan tupakka voisi liittyä kuin elämän eri tilanteisiin, joista ns. Tapa muodostuu?? Nikotiini on huume elämän sisällä. Ei kukaan aloita ryyppäämään alkoholittomalla oluella, ei kukaan ala polttamaan nikotiinittomalla tupakalla.

Jos aloittaa nikotiinin nauttimisen nikotiinipurkalla, varmasti on vaikea siirtyä tupakkaan 10vuoden jälkeen. Se on ihan mistä sen on tottunut ottamaan. Tässä yhteydessä voidaan puhua tavasta nauttia kyseinen päihde. Riippuvuus on kuitenkin nikotiiniriippuvuus.

Yhdyn aiempiin kommentteihin siitä, että ei se noin mustavalkoista ole. Kessuttelin vajaa kymmenisen vuotta askin päivään, pari vuotta sitten siirryin nuuskaan, kun huono hapenotto alkoi rajoittamaan liikaa urheilua. Nykyään normaalisti kotona ja urheilupiireissä (jossa ei polteta) hengatessa tupakka ei käy mielessäkään, mutta odotas kun lähdet vanhojen, tupakoivien kavereiden viettämään saunailtaa. Kyllä muuten tekee koko ajan mieli vetää muiden kanssa kessua - ja usein tulee pari poltettuakin - vaikka suu olisi nuuskapusseja täynnä.

Ei se tupakanhimo siinä tilanteessa nikotiinista johdu, vaan jostain ihan muista tekijöistä
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se minulla ainakin oli se nikotiiniriippuvuus suurin syy ettei röökistä meinannut eroon päästä. Tottakai sillä tavallakin osansa on kun on vuosia kiskonut, mutta ei lähellekään niin suuri. Ei se nikoniinikoukku mihinkään häviä vaikka vetää purkkaa tai nuuskaa. Yhtälailla riippuvainen sitä niistäkin on. Nikotiinista sitä pitää eroon päästä

Vaikkei pääsisikään nikotiinista irti niin terveydelle mahtavan paljon parempi ottaa se jostain muusta kuin röökistä.
 
Yhdyn aiempiin kommentteihin siitä, että ei se noin mustavalkoista ole. Kessuttelin vajaa kymmenisen vuotta askin päivään, pari vuotta sitten siirryin nuuskaan, kun huono hapenotto alkoi rajoittamaan liikaa urheilua. Nykyään normaalisti kotona ja urheilupiireissä (jossa ei polteta) hengatessa tupakka ei käy mielessäkään, mutta odotas kun lähdet vanhojen, tupakoivien kavereiden viettämään saunailtaa. Kyllä muuten tekee koko ajan mieli vetää muiden kanssa kessua, ja usein tulee pari poltettuakin, vaikka suu olisi nuuskapusseja täynnä.

Ei se tupakanhimo siinä tilanteessa nikotiinista johdu, vaan jostain ihan muista tekijöistä

No kun se johtuu nikotiinista. Sen sää oot joskus tottunut saamaan nikotiinia sosiaalisessa tilanteessa, tupakan muodossa, muistaen mielihyvän. Ei sun aivot siinä kohtaa mieti paljonko sulla on nikotiinia veressä vaan sen että sun aivot on joskus saanut nikotiinista hyvän olon siinä tilanteessa tupakan muodossa.

Pelkkää nikotiinia koko case jos viitsii ajatella, ei sitä turhaan ko. Tuotteisiin lisätä. Tapa on niin sanottu henkimaailman juttu, oikea selitys löytyy kemiasta ja sen vaikutuksesta aivoissa.
 
No kun se johtuu nikotiinista. Sen sää oot joskus tottunut saamaan nikotiinia sosiaalisessa tilanteessa, tupakan muodossa, muistaen mielihyvän. Ei sun aivot siinä kohtaa mieti paljonko sulla on nikotiinia veressä vaan sen että sun aivot on joskus saanut nikotiinista hyvän olon siinä tilanteessa tupakan muodossa.

Pelkkää nikotiinia koko case jos viitsii ajatella, ei sitä turhaan ko. Tuotteisiin lisätä. Tapa on niin sanottu henkimaailman juttu, oikea selitys löytyy kemiasta ja sen vaikutuksesta aivoissa.

Esittelit juuri sosiaalisen riippuvuuden/tapariippuvuuden. Muu on puhdasta saivartelua. Jos kyse olisi pelkästään nikotiinista ja riippuvuudesta siitä, niin silloinhan sen tarpeen pitäisi nimenomaan olla tyydytetty, kun nikotiinia on veressä. Vaikka esittämäsi mekanismi on periaatteessa oikein, on joka tapauksessa laukaisevana tekijänä aina se tilanne.

Käytännössä tämän keskustelun molemmat "puolet" puhuvat nyt samasta asiasta, toiset koettavat vain kääntää sen hienompaan muotoon. :) Jos minulla alkaa samaisessa saunaillassa tekemään pirusti mieli olutta (vaikka muuten joisin kerran puoleen vuoteen), niin harva väittäisi minua alkoholistiksi eli alkoholiriippuvaiseksi.
 
Oon ollut tupakoitsija 17vuotta, toi aika sisältää yhden 2.5v jakson ilman nikotiinia ja kaksi 1.5vuoden jaksoa, lisäksi se sisältää pari 1v nuuskajaksoa. Oon kyllä kerennyt miettimään suhdettani nikotiiniin, ja siihen onko se tapa vai riippuvuus ja tullut siihen tulokseen että kyse on nikotiiniriippuvuudesta. Se on ainoa kemikaali koko tuotteiden kirjossa mikä minulle tuo mielihyvää ja tuohon mielihyvään olen koukussa.

Olkaa te muut sitten vain huonotapaisia.
 
Oon ollut tupakoitsija 17vuotta, toi aika sisältää yhden 2.5v jakson ilman nikotiinia ja kaksi 1.5vuoden jaksoa, lisäksi se sisältää pari 1v nuuskajaksoa. Oon kyllä kerennyt miettimään suhdettani nikotiiniin, ja siihen onko se tapa vai riippuvuus ja tullut siihen tulokseen että kyse on nikotiiniriippuvuudesta. Se on ainoa kemikaali koko tuotteiden kirjossa mikä minulle tuo mielihyvää ja tuohon mielihyvään olen koukussa.

Olkaa te muut sitten vain huonotapaisia.
Olen samaa mieltä kanssasi. Noin 23 vuotta tuli vedettyä körssiä. Tapa ei ollut ongelma, vaan nikotiiniriippuvuus
 
Oon ollut tupakoitsija 17vuotta, toi aika sisältää yhden 2.5v jakson ilman nikotiinia ja kaksi 1.5vuoden jaksoa, lisäksi se sisältää pari 1v nuuskajaksoa. Oon kyllä kerennyt miettimään suhdettani nikotiiniin, ja siihen onko se tapa vai riippuvuus ja tullut siihen tulokseen että kyse on nikotiiniriippuvuudesta. Se on ainoa kemikaali koko tuotteiden kirjossa mikä minulle tuo mielihyvää ja tuohon mielihyvään olen koukussa.

Olkaa te muut sitten vain huonotapaisia.

Miks oot palannu polttamiseen nuuskan ja muiden nikotiinituotteiden jälkeen? Ootko testannu 4mg nikotiinipusseja?
 
Oon ollut tupakoitsija 17vuotta, toi aika sisältää yhden 2.5v jakson ilman nikotiinia ja kaksi 1.5vuoden jaksoa, lisäksi se sisältää pari 1v nuuskajaksoa. Oon kyllä kerennyt miettimään suhdettani nikotiiniin, ja siihen onko se tapa vai riippuvuus ja tullut siihen tulokseen että kyse on nikotiiniriippuvuudesta. Se on ainoa kemikaali koko tuotteiden kirjossa mikä minulle tuo mielihyvää ja tuohon mielihyvään olen koukussa.

Olkaa te muut sitten vain huonotapaisia.
No sitten taidat olla melkoisen itsetuhoinen. Miksi sä vedät tupakkaa noin kauan jos voit välttyä mahdolliselta keuhkosyövältä syömällä nikotiinipurkkaa? Koska sä olet koukussa tupakointiin, et pelkästään nikotiiniin.

Kuin saatanan hullu ihmisen pitää olla jos kaikista nikotiinituotteista nikotiinin sisäänottoon valitsee sen tupakan. Mielisairas, tai sitten terve, joka on koukussa tupakkaan.

Sulle ei varmaan ole tullut mieleen, että tupakassa on 4500 kemikaalia ja sä otat ne kaikki mukaanlukien 60 karsinogeenia vain saadaksesi nikotiinia. Herää nyt vittu jo. Nikotiinia saa ei-fataalissa muodossa monesta eri lähteestä, infernaalisesti huonoin vaihtoehto on tupakka. Mutta sä oletkin siihen tupakkaan koukussa, siksi et pysy purkassa.
 
Suurin osa tuntemistani tupakoitsijoista haluaisivat lopettaa polttamisen mutta eivät pysty siihen vaikka vetelis korvikkeita. Taitaa se itse tupakointi olla se pahin riippuvuus eikä nikotiini
 
Mä olin pari päivää Singaporessa ja sinne ei saa edes viedä sähköröökiä. Lento meni ihan ok ilman vapoa. Seuraava päiväkin meni ihan ok. Sitten teki mieli vapoa, niin hain purkkaa, mutta se ei auttanut, halusin sen sähkörookin kokemuksen, puhaltelun jne.
 
No sitten taidat olla melkoisen itsetuhoinen. Miksi sä vedät tupakkaa noin kauan jos voit välttyä mahdolliselta keuhkosyövältä syömällä nikotiinipurkkaa? Koska sä olet koukussa tupakointiin, et pelkästään nikotiiniin.

Kuin saatanan hullu ihmisen pitää olla jos kaikista nikotiinituotteista nikotiinin sisäänottoon valitsee sen tupakan. Mielisairas, tai sitten terve, joka on koukussa tupakkaan.

Nuuskaan siirryn juuri, mulla tuli jakso ettei ollut mahdollista nuuskata ja terveys edellä en ole hirveästi asioita ajatellut. Röökistä saa parhaat sävärit nikotiinin suhteen vertaa purkka. Nuuska on se oma juttu, silmät pyörähtää ympäri kun aamulla lataa tupladenssin yläpeltiin. välillä vain hankintavaikeuksia ja silloin rööki tai purkka, yleensä rööki.
 
Suurin osa tuntemistani tupakoitsijoista haluaisivat lopettaa polttamisen mutta eivät pysty siihen vaikka vetelis korvikkeita. Taitaa se itse tupakointi olla se pahin riippuvuus eikä nikotiini
Minä pystyin olemaan polttamatta nicoreten avulla ihan hyvin, kun niitä tarpeeks mussutti. Taannoin yks työkaveri lopetti sen lääkekuurin avulla yli 30 vuoden tupakoinnin jälkeen. Tupakkaa ei niinkään tehnyt mieli, mutta hänellä se tavasta eroon pääseminen oli suurempi ongelma
 
Minä poltin +20 vuotta. Välillä oli pari vuotta että sain jätettyä röökin pois, mutta aloitin uudelleen polttamaan. Nyt tulee kolme vuotta täyteen ilman mitään nikotiinia. Kyllä minä väitän, että se nikotiiniriippuvuus lopettamisesta tekee niin helvetin vaikeaa, eikä tapa. Jos kärvistelet viekkareissa ja nappaat nicoreten suuhun niin olo helpottaa heti kun saat nikotiinia koneeseen. Nikotiinipurkkaa syömällä saa röökin jätettyä pois, mutta nikotiinikoukku on ja pysyy. Ite lopetin kylmiltään ilman mitään ja kärvistelin sen muutaman viikon mitä se paska olo kestää ennenkuin alkaa helpottaa
Serkku kävi yhden kerran hypnoosihoidossa tupakan ta
kia,itsekin hän sen toimivuutta epäili.
Siellä käytiin päivä tapahtumat läpi,ja varsinkin ne kohdat jolloin tupakka paloi.
Sitten käytiin hypnoosissa samat tapahtumat ilman tupakkaa.
Yhden kerran jälkeen jätti tupakan pois.
Nyt 10 vuotta ollut hän polttamatta,ei edes kaljoitellessa polta.
Eli tapa se on enemmänkin.
 
Back
Ylös Bottom