BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Supermass Nutriotionin facebook sivuilta:

"
TIEDOTE KILPAURHEILIJOILLE!

Suomen Antidopingtoimikunta eli ADT on 29.9.2015 asettanut kieltolistalleen 4-amino-2-metyylipentaanisitraatin eli tuttavallisemmin AMP-sitraatin KILPAILUJEN YHTEYDESSÄ. Kyseinen ainesosa on siis tällä päivämäärällä kielletty kilpailusuorituksen yhteydessä mutta sitä voi käyttää harjoittelukauden aikana. Ainesosan käyttö on siis edelleen sallittu kaikilla muilla paitsi kilpaurheilijoilla, kilpailusuorituksen aikana.

AMP-sitraattia löytyy seuraavista tuotteista:

- PREZONE Wild Berry 525 g
- PREZONE Cherry Cola 525 g
- INZANE Raspberry-Salmiak 288 g
- INZANE American Punch 288 g
- PRO-BURN 180 kaps.
"
 
Markolta pitänyt joskus kysyä, oletko nähnyt nuorten sm-kisoista 1993 videoo koko kisasta? Joku puoli amatööri/ammattilainen (en muista kuka) kuvasi sen silloin ja mulla on se vhs-videolla. Mun on pitänyt se siirtää dvd tms. ja sitten laittaa jakoon. Eikös tuosta kisasta ole aika vähän materiaalia jaossa?
Itse kisaan siinä kanssa ja on kaikkien aikojen kovin nuorten kisa ja tuskin vastaavaa tulee enään ikinään tähän maahan!!

Jorma Honka mahdollisesti tuo kuvaaja.
 
Supermass Nutriotionin facebook sivuilta:

"
TIEDOTE KILPAURHEILIJOILLE!

Suomen Antidopingtoimikunta eli ADT on 29.9.2015 asettanut kieltolistalleen 4-amino-2-metyylipentaanisitraatin eli tuttavallisemmin AMP-sitraatin KILPAILUJEN YHTEYDESSÄ. Kyseinen ainesosa on siis tällä päivämäärällä kielletty kilpailusuorituksen yhteydessä mutta sitä voi käyttää harjoittelukauden aikana. Ainesosan käyttö on siis edelleen sallittu kaikilla muilla paitsi kilpaurheilijoilla, kilpailusuorituksen aikana.

AMP-sitraattia löytyy seuraavista tuotteista:

- PREZONE Wild Berry 525 g
- PREZONE Cherry Cola 525 g
- INZANE Raspberry-Salmiak 288 g
- INZANE American Punch 288 g
- PRO-BURN 180 kaps.
"
Supermass Nutriotionin facebook sivuilta:

"
TIEDOTE KILPAURHEILIJOILLE!

Suomen Antidopingtoimikunta eli ADT on 29.9.2015 asettanut kieltolistalleen 4-amino-2-metyylipentaanisitraatin eli tuttavallisemmin AMP-sitraatin KILPAILUJEN YHTEYDESSÄ. Kyseinen ainesosa on siis tällä päivämäärällä kielletty kilpailusuorituksen yhteydessä mutta sitä voi käyttää harjoittelukauden aikana. Ainesosan käyttö on siis edelleen sallittu kaikilla muilla paitsi kilpaurheilijoilla, kilpailusuorituksen aikana.

AMP-sitraattia löytyy seuraavista tuotteista:

- PREZONE Wild Berry 525 g
- PREZONE Cherry Cola 525 g
- INZANE Raspberry-Salmiak 288 g
- INZANE American Punch 288 g
- PRO-BURN 180 kaps.
"
 
Tämä "onko bodaus urheilua" -juttu on aika turha väittely, koska perinteisen määritelmän mukaan urheilua ovat sellaiset lajit, joissa kilpaillaan urheilusuorituksella. Fysiikkakilpailuissa näin ei tehdä.
Käytännössä kehonrakentajat (ja fysiikkalajien kilpailijat) ovat urheilijoita, mutta kehonrakennus (ja fysiikkalajit) eivät ole perinteisen määritelmän mukaan urheilua.Ei pituushyppääjänkään teoriassa tarvitse tehdä missään vaiheessa urheiluharjoittelua, jos sattuu luonnostaan pomppaamaan esim. 8-9 metriä pitkälle yhdellä loikalla.

Poseeraaminen on minusta urheilusuoritus.
 
Ja hieno urheilulaji onkin.



Et vissiin ymmärrä miten missikisat ja koiranäyttelyt ei oo urheilua myöskään?



Se, että urheilusuorituksen sijaan arvostellaan kilpailijan ulkonäköä.



Arvostellaan urheilusuoritusta, ei kilpailijan ulkonäköä.



Kehonrakentajan ei teoriassa tarvii tehä missään vaiheessa urheiluharjoittelua, jos sattuu luonnostaan olemaan vaan sen näkönen mitä tuomarit haluaa. (ellet laske stringipullisteluakin urheilusuoritukseks) Ihan samalla tavalle ne missitkin (ainakin kaikki ne joitten kanssa oon seurustellu) käy siellä salilla ja lenkillä ja vetää sitä skyrriä ja kanaa. Mihin vedät sen harjottelumäärän rajan, jossa kauneuskilpailijasta tulee urheilija?.



Lueppas tuo oma tekstis vielä uudelleen ihan ajatuksen kanssa.

Olen sanaton.
 
Markolta pitänyt joskus kysyä, oletko nähnyt nuorten sm-kisoista 1993 videoo koko kisasta? Joku puoli amatööri/ammattilainen (en muista kuka) kuvasi sen silloin ja mulla on se vhs-videolla. Mun on pitänyt se siirtää dvd tms. ja sitten laittaa jakoon. Eikös tuosta kisasta ole aika vähän materiaalia jaossa?
Itse kisaan siinä kanssa ja on kaikkien aikojen kovin nuorten kisa ja tuskin vastaavaa tulee enään ikinään tähän maahan!!

En ole nähnyt. Laita ihmeessä jakoon ☺ Ai ollaan Dinon kanssa oltu samalla lavalla ☺ Oli kyllä jäätävä taso tuona vuonna!
 
Olisi mukava kuulla Markolta kommentti tuosta AMP-sitraatista, joka on valittu yhdeksi ainesosaksi Prezoneen, Inzaneen ja Pro-burniin. IFBB:n fb-tiedotteen mukaan AMP-sitraatti on kehitetty korvaamaan metyyliheksaaniamiini, joka on poistettu markkinoilta terveyshaittojen takia. Edellä mainitussa tiedotteessa mainitaan myös seuraava: 4-amino-2-metyylipentaanin käytön aloittamista harkitsevien on syytä huomata, ettei aineen tehoa eikä sen haittavaikutuksia ole tutkittu ihmisillä. Ei ole poissuljettua, vaan pikemminkin luultavaa, että 4-amino-2-metyylipentaani aiheuttaa elimistössä samoja haittoja kuin metyyliheksaaniamiini, joka vaikuttaa haitallisesti muun muassa sydämen ja aivojen toimintaan ja on aiheuttanut myös kuolemia.

Itse en kykene käyttämään kofeiinia sisältäviä tuotteita, joten noita yllä mainittuja tuotteita ei ole tullut käytettyä. Ja jotta ei mene pelkäksi kritisoimiseksi, niin arvostan kovaa työtä, jonka Marko on tehnyt tuotesarjansa eteen ja noista tuotteista Afterzone on kovassa käytössä ja siihen olen todella tyytyväinen; dieetin jälkeen saatan ottaa välipalaksi Promealin, jonka makuun ihastuin esittelytilaisuudessa. Tällä hetkellä jokapäiväinen kana-riisi-välipala alkaa tulla jo korvista ulos :D
 
Niinkö näet edelliseltä sivulta niin Make ei ota kantaa tähän ainesosaan joka kuulemma voi aiheuttaa kuolemankin....turha jankuttaa asiasta enempää

"
– Urheilijat eivät tiedä tätä. Aineiden sanotaan polttavan rasvaa ja parantavan tehoja, mutta tulos voi olla dopingkäry ilman mitään saavutettua hyötyä, Seppälä kertoo.

4-amino-2-pentaani muistuttaa rakenteeltaan ja vaikutuksiltaan suuresti metyyliheksaaniamiinia, jonka on raportoitu vaikuttavan aivotoimintaan ja sydämeen sekä liittyneen jopa kuolemantapauksiin. 4-amino-2-pentaanin vaikutuksia ei ole tutkittu ihmisillä käytännössä ollenkaan, eikä vastaavia riskejä voida sulkea pois.

– Jos on esimerkiksi piilevä sydänvika, joka ei millään muulla tavalla oireile, voi piristeannoksen saaminen aiheuttaa sydänkohtauksen, joka taas voi johtaa kuolemaan, Seppälä sanoo."
 
Käsittämätön tarve kyllä jollakin/joillain mustamaalata supermass-sarjaa kun noita iltalehde kommentteja lukee. Kaikilta kommentoijilta on unohtunut että amp-sitraattia löytyy vähän joka puodin hyllyltä jossain tuotteessa, ja markolla sentään toi vaihtoehto olemassa (piristeetön versio). Silti koko porukka jauhaa prezonesta vaikka juttua voisi vääntää 1000 muustakin tuotteesta joita suomalaiset kaupat/nettikaupat myy.
 
Hirveetä jeesustelua noissa treeniboostereissa. Pystyyköhän kukaan löytämään oikeaa konkreettista todistettua tapausta missä kuolemantapaus on johtunut AMP-sitraatista, sillä rajauksella että mukaan ei oteta sekopäitä jotka vetää treeniboostereita perusannoksen 50-500 kertaisina ns "viihdekäytössä" yhdistettynä päihteisiin. Epäilen vahvasti että löytyy ainottakaan, ei ainakaan läheskään niin montaa kuin alkoholilla ottaa nirrin pois joka viikko (noin 40/vko pelkästään suomessa) jota saa ihan vapaasti vetää miten paljon haluaa.
 
Itse en siis asiaan ota kantaa muutakuin mitä noissa uutisissa lukee,en ole sen enempää perehtynyt aineksiin, koko sarja on itsellä käytössä nyt ollut 3-4kk .en ole vielä kuollut
 
Kuka oikeesti viihdekäyttää treenibuustereita? :O No okei joo, varmaan sama porukka joka kiskoo litratolkulla ES ja saa siitä jotain irti... Kyllähän D-vitamiinillakin itsensä saa hengiltä jos sitä jatkuvasti käyttää 100-kertaisina annoksina. Ja jokuhan tossa postasi jo että vedenjuontiinkin voi kuolla.
 
Poseeraaminen on minusta urheilusuoritus.
Tavallaan onkin, mutta kehonrakennuksessa arvostelun kohteena on silti käytännössä se fysiikka, eikä poseeraamisen tekninen/taiteellinen sulavuus tms. Muutenhan esim. joku 55-kiloinen kynäniskabalettitanssija voisi vetää jo ihan perusvertailuissa hienoimmat koreografiat ikinä, ja voittaa Mr. Olympian.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom