BB PRO Marko Savolainen

Hyva juttu etta Make ymmarsi puhaltaa pelin poikki ajoissa. Kuten han itse sanoi, viimeks paastiin 8 viikon paahan, nyt 3 viikon paahan kisoista. Jospa se jonakin paivana toteutuisi. Se olis hienoa mutta ei tietenkaan elamassa itseisarvo. Mita Make ikina tekeekaan tulevaisuudessa toivon menestysta ja onnea. Kaverin maaratietoisuutta ja positiivisuutta on mukava seurata.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noita Maken blogitekstejä luettuani alan kanssa oleman sitä mieltä, että heivaa jo hyvä mies. Ei se kisailujen lopettaminen tarkoita sitä, etteikö vois edelleen treenata kovaa ja pitää itseään kunnossa. Maken tietotaidolla mies elättää itsensä valmentajana lopun elämäänsä ja samalla voi nauttia muistakin asioista. Perheestä, ystävistä jne.

Ei varmaan Markonkaa kohdalla asia ole kiinni siitä mikä nyt on muiden mielestä järkevää tai tarkoituksen mukaista.
"There is stuff in the basement." ;)

Ja tässä kaikille huolestuneille ja kummastelijoille. (Make vs. Osa pakkiksen väestä)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tsemppiä Makelle jos vaikka satut tätä lukemaan.

Kiitos kaikille tsempeistä!!!
Ja ymmärrän kyllä täysin niitäkin, jotka pitää tätä minun touhua todella tyhmänä. Vaikeahan tätä on millään järjellä perustella. Toisaalta jos ette ole antaneet yhdelle asialle koko elämäänne ja se otetaan teiltä pois vaikkette sitä haluaisi, niin teidän on vaikea asettua minun asemaani. Yritän tottakai ottaa kaiken mahdollisen huomioon, jotta mitään ei sattuisi. Minä en todellakaan ajattele, että mieluummin päivä leijonana, kuin 50 vuotta hiirenä. Kyllä jos nuo on vaihto ehdot, niin paljon mieluummin hiirenä mentäs :)
Ihmetyttää tuo ketjujen lukottaminen. Minusta saa ainakin puhua ihan mitä lystää, en ota niistä mitään stressiä. Mukava vaan, kun puhutaan :) Ja ainahan täällä voi käydä asioita korjaamassa, jos ihan puuta heinää väitetään.
 
Tuo on hieno asenne. Antaa poikien keskustella ja käydään itse antamassa sitten oma näkemys asiaan jos ollaan ihan hakoteillä.

Tsemppiä Markolle. Sääli ettei keho antanut mennä loppuun asti tänä(kään) vuonna. Olisi ollut hienoa nähdä tuoreita lavakuvia. :)
 
Urheilijallehan lopettaminen on aina se kovin paikka ja varmaan vielä kovempi, jos jää jotain hampaan koloon. Voin yrittää kuvitella Maken fiiliksiä, mutta olisikohan se aika antaa periksi?
 
Kiitos kaikille tsempeistä!!!
Ja ymmärrän kyllä täysin niitäkin, jotka pitää tätä minun touhua todella tyhmänä. Vaikeahan tätä on millään järjellä perustella. Toisaalta jos ette ole antaneet yhdelle asialle koko elämäänne ja se otetaan teiltä pois vaikkette sitä haluaisi, niin teidän on vaikea asettua minun asemaani. Yritän tottakai ottaa kaiken mahdollisen huomioon, jotta mitään ei sattuisi. Minä en todellakaan ajattele, että mieluummin päivä leijonana, kuin 50 vuotta hiirenä. Kyllä jos nuo on vaihto ehdot, niin paljon mieluummin hiirenä mentäs :)
Ihmetyttää tuo ketjujen lukottaminen. Minusta saa ainakin puhua ihan mitä lystää, en ota niistä mitään stressiä. Mukava vaan, kun puhutaan :) Ja ainahan täällä voi käydä asioita korjaamassa, jos ihan puuta heinää väitetään.

Emmä mittää mistää tiiä mut hyvin kirjoitettu ja antaa fiksun kuvan sinusta. :) Tsemiä!
 
ihan ekana, oot sä Make kyllä uskomaton heppu. tollasta lahjakkuutta tälle lajille tuskin tulee mun aikanani...ja hienoon kuntoon pääsit jo vaikket ihan loppuun päässytkään.
tokana; makella mahtava asenne, juuri noin antaa ihmisten puhua hyvää ja pahaa. laji on arvostelulaji ja se tarkottaa myös sitä et ne jotka ei oo koskaan ite kilpaillut saa vapaasti arvostella. tietty on hienoa jos säilytetään arvostelu paremmin niille jotka arvostelukriteereistä on perillä ;)
kolmantena; TaestoTero kirjotti urheilijan lopettamisesta...oon niin tietoinen asiasta henkilökohtaisesti. Eli teidän miltä Makesta tuntuu. Pelasin jefua pääsarjatasolla ja jouduin lopettamaan polvien ja myös olkapäiden takia. Ei pystynyt nii ei pystynyt, yritin vielä uutta nousua leikkausten jälkeenkin mut kun et voi juosta ilman kipua niin pelit oli siinä. Sekin vielä et olin vitun hyvä siinä lajissa, palkintona viimeiseltä liiga kaudelta all stars merkkaus. Kaverit pyytelivät messiin vielä vuosia jälkeenpäin mut halu olis ollu kova, totuus vaan ei antanut periksi.
 
...
Ihmetyttää tuo ketjujen lukottaminen. Minusta saa ainakin puhua ihan mitä lystää, en ota niistä mitään stressiä. Mukava vaan, kun puhutaan :) Ja ainahan täällä voi käydä asioita korjaamassa, jos ihan puuta heinää väitetään.

Olen samaa mieltä. On hiukan outoa että Suomen suurimmalla kehoiluun yms keskittyneellä foorumilla "ei saa" keskustella kahdesta tällä hetkellä aktiivisesta PRO kehoilijasta. Ja tämä etenkin heidän omasta pyynnöstä.

Kylläpä meitä olisi hemmoteltu jos sinä olisit päässy lavalle, mutta terveyden ehdoilla mennään. Varmasti italiaanon kohtalo laittaa miettimään, että onko se "vielä yksi kisa" sittenkään järkevää. Mutta kovasti tsemiä sinne!
 
Kyllä mä uskon, että Marko tulee treenaamaan loppuelämänsä. Vaikkakin on vaikeaa nähdä hänet treenaamassa ns puolitehoilla kun on tottunut antamaan kaikkensa. Nyt voisi olla hyvä aika antaa sitä tietotaitoa eteenpäin valmentamisen muodossa. Uskon, että Suomessa olisi kysyntää tällaiselle osaamiselle, vaikka nyt vaikuttaa siltä että porukka hakee vastauksia niiltä "guruilta", joiden opit eivät kuitenkaan välttämättä johda parhaaseen lopputulokseen.
 
Olen samaa mieltä. On hiukan outoa että Suomen suurimmalla kehoiluun yms keskittyneellä foorumilla "ei saa" keskustella kahdesta tällä hetkellä aktiivisesta PRO kehoilijasta. Ja tämä etenkin heidän omasta pyynnöstä.

No ehkä niinden mielestä keskustelu ei ollut oikeanlaista keskustelu.Kehuminen ja hyvähyvähyvä olis varmaan ollut ok vaikka oliskin mennyt vähän överiks.
 
Mitä Marko on mieltä tuosta Milos Sarcevista? Mielestäni Jarin kunto oli parhaimmillaan silloin, kuin sinä itse häntä valmensit.
 
Savolainen voisi pistää jeNkki tyyliin youtube - kanavan pystyyn missä hän jakaisi ajatuksia kaikesta bodaukseen liittyvästä, kuvailisi treenejä, antaisi vinkkejä, yms. Kaikki tietää millaisia juttuja näillä kanavoilla on.
Ukolla uskottavuus, karisma ja kokemus siihen riittäisi. Tilaajia kanavalle tulisi varmasti tuhansia.
 
" Tarviiko olla pelannut änärissä, että voi mennä kiekkopeliin ja sanoa et noi on ihan paskoja?"

Ei tarvitse mutta olisi syytä olla melko kova cv jääkiekkovalmentajana jos menee arvostelemaan NHL pelaajien harjoittelemista.
Tämä vastaus ei ollut provo vaan ihan oma mielipiteeni/ymmärrykseni siitä mitä näissä edellä mainituissa keskusteluissa on arvosteltu.

kiitos ja anteeksi
 
Marko savolainen on Suomen ylivoimaisesti paras kehonrakentaja tähänasti, mutta älkää nyt hyvät ihmiset vouhottako että paras valmentaja mitä ois yms. Kaveri on tuhonnut sisuskalut eikä pysty enää kisaa!? Tietoa ja näkemystä miehellä on varmasti niin paljon mutta se ei tee parasta, aina edes hyvää. Mistä tietää vaikka ukosta vielä tulis ykkös valmentajiamutta sen vasta aika näyttää.
 
Kiitos kaikille tsempeistä!!!
Ja ymmärrän kyllä täysin niitäkin, jotka pitää tätä minun touhua todella tyhmänä. Vaikeahan tätä on millään järjellä perustella. Toisaalta jos ette ole antaneet yhdelle asialle koko elämäänne ja se otetaan teiltä pois vaikkette sitä haluaisi, niin teidän on vaikea asettua minun asemaani. Yritän tottakai ottaa kaiken mahdollisen huomioon, jotta mitään ei sattuisi. Minä en todellakaan ajattele, että mieluummin päivä leijonana, kuin 50 vuotta hiirenä. Kyllä jos nuo on vaihto ehdot, niin paljon mieluummin hiirenä mentäs :)
Ihmetyttää tuo ketjujen lukottaminen. Minusta saa ainakin puhua ihan mitä lystää, en ota niistä mitään stressiä. Mukava vaan, kun puhutaan :) Ja ainahan täällä voi käydä asioita korjaamassa, jos ihan puuta heinää väitetään.


Kylläpä oli upeaa tekstiä. Kaikkea hyvää jatkoon, päätit sitten tehdä mitä hyvänsä.
 
" Tarviiko olla pelannut änärissä, että voi mennä kiekkopeliin ja sanoa et noi on ihan paskoja?"

Ei tarvitse mutta olisi syytä olla melko kova cv jääkiekkovalmentajana jos menee arvostelemaan NHL pelaajien harjoittelemista.
Tämä vastaus ei ollut provo vaan ihan oma mielipiteeni/ymmärrykseni siitä mitä näissä edellä mainituissa keskusteluissa on arvosteltu.

kiitos ja anteeksi
Ei se nyt aivan sama ole. Harjoitteleeko 99% NHL arvostelijoista jääkiekkoa säännöllisesti, näytetäänkö NHL treeniä lehdissä ja verkon täydeltä? Onko NHL pelaajan ja taviksen ero lähinnä lääkityksessä?

Jos näitä asioita verrataan niin sanoisin että kuntosalitreeni on sitä pelaamista ja bodykisat on maalin tekeminen tai vain tulostaulu.
 
Ei se nyt aivan sama ole. Harjoitteleeko 99% NHL arvostelijoista jääkiekkoa säännöllisesti, näytetäänkö NHL treeniä lehdissä ja verkon täydeltä? Onko NHL pelaajan ja taviksen ero lähinnä lääkityksessä?

Eikö tää oo vähän väärä paikka jauhaa jostain kusisesta jääkiekosta!! Lätkäfoorumit on erikseen hokipohkeille.
 
Ei se nyt aivan sama ole. Harjoitteleeko 99% NHL arvostelijoista jääkiekkoa säännöllisesti, näytetäänkö NHL treeniä lehdissä ja verkon täydeltä? Onko NHL pelaajan ja taviksen ero lähinnä lääkityksessä?

Jos näitä asioita verrataan niin sanoisin että kuntosalitreeni on sitä pelaamista ja bodykisat on maalin tekeminen tai vain tulostaulu.


Ok eli siis suomalaisella pro kehonrakentajalla on käytössä sellainen voinappi puurossaan että on aivan sama vaikka hän treenaa ihan päin persettä niin silti hän on massiivisisin pro suomessa. Mutta jos hän treenaisi oikein pakkotoiston body gurujen ohjeilla ( heittelisi helvetin isoja romuja pitkin salia ) niin hän omaisi paksuimman selän koko skenessä?

Ehkä yhdistelin pisteet hieman liian suoraan mutta kun nyt olen lukenut näitä keskusteluja niin en ole ensimmäinen. Minusta vaan on huvittavaa että täällä monet ihmiset arvostelevat pro kehonrakentajan jolla on kuitenkin lisänä pro valmentaja treeni ohjelmia ja varsinkin kertovat kuinka asiat kuuluisi tehdä vailla minkään valtakunnan kokemusta treenaamisesta tuolla tasolla ja vaikka sitten noilla voinapeilla.

Tarkoitan tällä sitä että jälkeenpäin on helppo osoitella sormella ja huudella että ei toimi mutta se osaako jokainen perus penkkipera kertoa syyn tai korjauksen niin se on eri juttu.

Rannalta on helppo huudella kun merellä tuulee
 
Back
Ylös Bottom