BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei voi muuta sanoa ku että mitä oon videoiden,tekstien ja kuvien perusteella saanu kaverista kuvan niin arvostan todella paljon niin ihmisenä kun urheilijana!En pahemmin tätä kehonrakennus "sceneä" seuraa mutta jos ja kun Marko pääsee kuntoon ja astuu lavalle niin voi olla meikäläisellä ja uskon että monella muullakin myös tippa herkässä.Uskomaton elämäntarina ja niin paljon kun on ollukkin vastoinkäymisiä niin silti pysynyt todella sympaattisena ja positiivisena.
Mikä siinä on sit niin hienoa kun kaverit tuhoaa kehonsa roinaamalla sairaita määriä? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn??? Puhun nyt siis menneisyydestä....
 
Mikä siinä on sit niin hienoa kun kaverit tuhoaa kehonsa roinaamalla sairaita määriä? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn??? Puhun nyt siis menneisyydestä....

No mitä hienoo siinä on että kaverit tappavat itsensä jossain lajissa missä mennään aivan riskijoilla suksilla, autolla, prätkällä tms.
Sä et vaan tajua että just se on hienoo että ukot laittaa henkensä peliin, oli laji sitten syöksylasku tai kehonrakennus.
 
Mikä siinä on sit niin hienoa kun kaverit tuhoaa kehonsa roinaamalla sairaita määriä? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn??? Puhun nyt siis menneisyydestä....

Ois Makekin tajunnut +20vuotta sitten, ettei kannata edes yrittää kehonrakennushommia. Tyhmää antaa kaikkensa jollekkin lajille, josta pitää. Ei sellasta pitäis missään tapauksessa arvostaa.
 
Mun mielestä se arvostus ei tietenkään tuu siitä,että "tuhoaa kehonsa roinaamalla sairaita määriä" tms.,vaan siitä,että me kaikki tehdään elämässämme erehdyksiä ja virheitä. Toiset isompia ja toiset pienempiä. Toiset useammin ja toiset harvemmin. Joku kaatuu kynnysmattoon ja jää itkemään miten olosuhteet ei olleet reilut. Toinen rämpii syyssateessa suon läpi ja toteaa,että olipa virkistävä marjareissu. Selviytymistä. Mukautumista. Kysymys on siitä,että vaikka säännöt ja jako vaihtuisi kesken pelin,niin pystyy silti jatkamaan ja ottamaan kaiken irti itsestään ja siitä pelistä.
 
Mun mielestä se arvostus ei tietenkään tuu siitä,että "tuhoaa kehonsa roinaamalla sairaita määriä" tms.,vaan siitä,että me kaikki tehdään elämässämme erehdyksiä ja virheitä. Toiset isompia ja toiset pienempiä. Toiset useammin ja toiset harvemmin. Joku kaatuu kynnysmattoon ja jää itkemään miten olosuhteet ei olleet reilut. Toinen rämpii syyssateessa suon läpi ja toteaa,että olipa virkistävä marjareissu. Selviytymistä. Mukautumista. Kysymys on siitä,että vaikka säännöt ja jako vaihtuisi kesken pelin,niin pystyy silti jatkamaan ja ottamaan kaiken irti itsestään ja siitä pelistä.

Kyllä, tarkoitus ei ollut dissata kenenkään valintoja elämässä. Jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa lain puitteissa. Itse olen vaan niin korvia myöten täynnä sitä että roinaamisen vaaroja vähätellään ja nuoret monesti asian uskovat. Tälläkin foorumilla on aivan varmasti lähes jokainen treenari jossain vaiheessa käynyt ainakin ihan uteliaisuudesta ja täälläkin on paljon vastaalkajia tälläkin hetkellä jotka varmasti miettivät aloitanko käytön vai en. Silloin olisi hyvä lukea ja saada tietoa myös niistä vaaroista ja kuulla esimerkkejä miten voi oikeesti käydä. Eipä mulla muuta Marko Savolaiselle hatun nosto että jaksaa yhä treenata kaiken jälkeen mutta jos olisi tiennyt mitä tapahtuu valitsemallaan polulla olisiko niin valinnut?
 
Sen verran nostan hattua, että Make kuitenkin avoimesti puhunut asiasta. Siitä olen samaa mieltä, että noille 15-20 vuotiaille junnuille on helppo syöttää tarina siitä, kuinka ukot turpoo idoliensa mittoihin reenaamalla kovaa, syömällä paljon ja oikein, kaupan lisäravinteilla ja nukkumalla. Sitten osa näistä nuorten jätkien idoleista vielä sivuuttavat koko asian olankohautuksella. Kissa pöydälle kuten muissakin lajeissa ja avointa keskustelua. Se on täyttä tekopyhyyttä väittää, että muissakaan lajeissa mennään Hartsportin voimalla....ei ole todellisuuttaa jos olet maailman top-30 urheilija omassa lajissasi. Vaarat olisi vaan syytä tuoda selkeesti esille...kun ne tiedostaa saa jokainen aikuinen tehdä kropallaan mitä huvittaa.

Tsemppiä Makelle syksyyn.
 
Makehan on sanonut että katuu joitakin mokiaan, mm. amfetamiinikokeilujaan ja tekisi nyt toisin jos vasta aloittaisi.

Kyllä ne muutkin suomalaiset on vetäneet vahvasti horkkuja, kun katseli muutamia viime kisoja kultsalla ja mastereiden kroppia/naamoja, niiin äijät olivat lähes jokainen ikäistään vanhemman näköisiä, vasyneen rikkinäisen ja kuluneen näköisiä ja itse tunsin myötähäpeää, kun moni ensikertalainen katsomossa joutui katselemaan lajin varjopuolta ihan konkreetisesti lavalla. Vaikka itse olen aina puhunut kehonrakennuksen puolesta lajina joka parhaiten muuttaa ihmisen ulkonäköä ja kuntoa, ei mastereiden esitys ainakaan tukenut sitä käsitystä, täysin loppuunpalaneita ja selvästi kaikki korvaushoidossa lopun ikäänsä. Tosiasiasiassa täysin natuna voisi kantaa suuremmat lihasmassat ja nuorekkaamman ulkonäön kuin roinaamalla itsensä rikki kahdessa- kolmessakymmenessä vuodessa.

Kun taas on katsellut 70-80 luvun Mr. Olympia kisailijoita, ei heistä juuri kukaan ollut täysin kehäraakkina jo 40-50 vuotiaana, osa kovassa kunnossa vielä 70 vuotiaina.
Suomalaiseen mentaliteettiin kuuluu ilmeisesti myös vetää varmuuden vuoksi helvetin paljon enemmän eri lääkeaineita kuin olisi tarpeen lihaskasvun optimiseksi.

Maken tämän hetkisellä kunnolla ei katsojien tarvitse tuntea myötähäpeää, äijä voi mennä lavalle ylpeänä ja pokata sieltä voiton.
 
Eikös Marko saanut tässä taannoin uuden munuaisen? Vaikka kovan työn kehonrakentajana on tehnyt ja uurastanut kovasti kuntonsa eteen, niin en pysty ymmärtämään, että ns. toisen mahdollisuuden saatuaan lähtee vielä tavoittelemaan jotain, minkä tavoittelemiseen aiemmin menetti terveytensä. Korjatkaa toki jos olen väärässä tuon uuden munuaisen suhteen. Toivottavasti terveys tällä kertaa kestää.
 
+ se fakta, että jengi on roinannut omat munuaisensa, sitten ne saa luovutuksena toisen ehjön tilalle ja sit päättävät tuhota senkin. vittu siinä vaihees meikäläisen ymmärrys loppuu. pitäs kaivaa se luovutettu elin heti pois ja antaa jollekin ketä sitä oikeasti tarvii (sairaat lapset esim.) toi vituttaa, jokainen tehköön omilla elimillään mitä lystää mut ei muiden perkele
 
Ei taas hirveetä sotaa siitä munuais asiasta! Jokainen varmasti saa tehdä elämässään sitä mistä eniten nauttii! Nyt en sitten tarkoittanu mitään murhaajien ja raiskaajien mielihaluja..

Pirun kova kunto makella! :rock:
 
Mun mielestä se arvostus ei tietenkään tuu siitä,että "tuhoaa kehonsa roinaamalla sairaita määriä" tms.,vaan siitä,että me kaikki tehdään elämässämme erehdyksiä ja virheitä. Toiset isompia ja toiset pienempiä. Toiset useammin ja toiset harvemmin. Joku kaatuu kynnysmattoon ja jää itkemään miten olosuhteet ei olleet reilut. Toinen rämpii syyssateessa suon läpi ja toteaa,että olipa virkistävä marjareissu. Selviytymistä. Mukautumista. Kysymys on siitä,että vaikka säännöt ja jako vaihtuisi kesken pelin,niin pystyy silti jatkamaan ja ottamaan kaiken irti itsestään ja siitä pelistä.

Tämä osui asian ytimeen, oli pakko kompata. Elämässä voi yrittää pelata varman päälle, mutta silti hävitä kaiken. Aika moni ihminen tällä maapallolla harmittelee elämän ehtoopuolella pikemmin sitä, mitä ei tehnyt, kuin sitä, mitä teki. Kenenkään en ole kuullut katuvan sitä, että teki tai harrasti sitä mitä rakasti. Kehonrakennus on kuitenkin elämäntapana sieltä harmittomimmasta päästä, kun katsotaan koko yhteiskuntaa. Uskon että Marko Savolaisen henkisestä valmistautumisesta voisi moni ammentaa oppia, sillä sitä voi bodauksen ohella hyödyntää niin monella muullakin elämän osa-alueella. Markohan taisi aiheesta aikaisemmin palstalla/blogissaan puhuakin.
 
Kovassa kunnossa Make! Siinä näkee kun reenaa oikein et kehitys on taattua. Upeita vanhanliiton kovia sarjoja eikä mitään gay tuntuma pumppailua.
 
^Make kyllä sanoi blogissaan että on saanut parhaan kehityksen juurikin erityistekniikoilla. Eli luultavimmin esim superseteillä&pudotussarjoilla yms. Juurikin siis tällä mainitsemallasi gay tuntuma pummpailulla.
 
Back
Ylös Bottom