BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskon sinua, vanha predis ei ehkä olisi pystynyt vastaamaan noin sivistyneesti.
No tiedä tuosta sivistyneestä, mutta todellakaan en ole koskaan tänne millään toisella nimimerkillä kirjotellu, ei tulis mieleenkää. Väärään aikaan vissiin aloin kirjotteleen, jos oikeesti niin luullaan... Mut eikös sen niminen kirjottele tänne vieläkin?
 
No tiedä tuosta sivistyneestä, mutta todellakaan en ole koskaan tänne millään toisella nimimerkillä kirjotellu, ei tulis mieleenkää. Väärään aikaan vissiin aloin kirjotteleen, jos oikeesti niin luullaan... Mut eikös sen niminen kirjottele tänne vieläkin?

No se on uus predis, eikä vedä vertoja lähellekkään vanhalle aidolle saalistajalle. Täsä on tämmönen vähän Salkkarimainen kuvio, johon minä en liity mitenkään.
 
No ihan samoin kai se piri potkaisee ja maistuu, ottaa sitä sitten kadulla, kotona tai punttiksen pukkarissa ennen treeniä. Ja aivan varmasti oli jo silloin tietoa kaikilla että amfetamiini on huumausaine eikä joku tavallinen treenibuusti jota vilpittömin mielin vahingossa otetaan. Ottaa piriä missä olosuhteissa vaan niin aina ajatellaan aluksi että tän kanssa kyllä pärjää mutta huonosti siinä käy hetken päästä, varsinkin jos vaste on vahva. Veikkaan että efedriiniä vedeltiin ennen pirin aloitusta jo koko treeniura? Aika hyvin sekin potkii, jos on hyvä vaste. Joku sanoi että hyvä aito efedriini lähes voittaa huonon pirin. Hienosti se monella madaltanut askelta pirin suuntaan. Väitän, että ne joille piri potkii hyvin rakastuu siihen jo ekasta kerrasta niin että yksinkertaisesti haluaa käyttää jatkossakin. Ei kai sillä väliä ottiko treeniin vai kotona, sama vaikutus jokatapauksessa
Kyllä tietämys pirin hyödyistä ja haitoista aika heikkoa tuntui 90-luvulla ja sitä ennen olevan bodareilla. Vertaa nykypäivään. Silloin oikeasti kuviteltiin että se on hieno juttu kehonrakennusta ajatellen ja että muutkin kovat tekijät sitä käytti. Ja mallia otettiin. Kunnes omalla kohdalla sai todeta ettei ollutkaan bodaukseen hyvä juttu. Ei maistu ruoka eikä tule uni. Eikä edes välttämättä tuonut mitään merkittävää apua edes itse treeniin. Kaikki haitat kyllä iski monella päälle todella nopeasti ja vahva koukku.

Amfetamiini oli 90-luvun bodaus ilmiö, joka kuollut pois. Moni sitä silloin käytti kun lukee sen ajan metodeista. Oletko vielä 2020 jälkeen kuullut, että joku tosissaan bodaava ottaa pirin mukaan tehostamaan bodausta? Itse en yhtään, koska tiedetään sen haitat tasan tarkkaan ja pidetään idioottina semmoisia jotka tuota nykyisin edes miettisivät. Ketään en tiedä nykypäivänä joka bodausta tuolla yrittäisi tukea. Ei tuosta edes keskusteltu vaihtoehtona pakkiksella ikinä bodauksen tueksi. Efestä kylläkin vaikka sekin muoti-ilmiö kadonnut jo. Sen käyttö aika monilla hallussa taisikin pysyä.


"Savolainen oli muuttanut Helsinkiin ja asui päivät yöt helsinkiläisessä Gold’s Gymissä. Hänen tyttöystävänsä Johanna oli jäänyt asumaan kotikaupunkiin Ouluun, ja Savolainen kertoo yksinäisyydessään hakeutuneensa vääränlaiseen seuraan salilla.

– Tarrauduin yksinäisyydessäni ihmisiin, jotka olivat minun laillani ulkona normiyhteiskunnasta, tai jotka halusivat vain hyötyä minusta. Siihen aikaan Suomeen oli rantautunut sellainen ajatus, että treenin kovuutta ja intensiteettiä pyrittiin nostamaan keinoilla millä hyvänsä. Tässä porukassa, jonka kanssa seurustelin, ei käytetty mitään efedriiniä. Tässä piirissä oli siirrytty amfetamiiniin, Savolainen kertoo kirjassa.

– Nyt puhun suurimmasta virheestä, jonka olen elämässäni koskaan tehnyt. Jäin amfetamiiniin koukkuun heti ensimmäisellä kerralla, kun sitä kokeilin. Aluksi käytin sitä vain treenien yhteydessä, enkä tiennyt oikeasti paransiko se vai huononsiko se treenejäni. Välitin vain siitä tunteesta, minkä se sai minussa aikaan."


 
Predishän joskus kirjoitti pienimmät pohkeet ketjuun hänellä olevan surkean pienet pohkeet. Eihän nyt nimimerkki "isopohje" sellaiseen henkilöön sopisi!
Mutta väitän kuitenkin että vanhalla Saabilla ajaessa pohkeet kasvaa, ainakin jos on kiin vanha että on on vaijerikytkin. Tietää polkeneensa polkimia.
 
Kyllä tietämys pirin hyödyistä ja haitoista aika heikkoa tuntui 90-luvulla ja sitä ennen olevan bodareilla. Vertaa nykypäivään. Silloin oikeasti kuviteltiin että se on hieno juttu kehonrakennusta ajatellen ja että muutkin kovat tekijät sitä käytti. Ja mallia otettiin. Kunnes omalla kohdalla sai todeta ettei ollutkaan bodaukseen hyvä juttu. Ei maistu ruoka eikä tule uni. Eikä edes välttämättä tuonut mitään merkittävää apua edes itse treeniin. Kaikki haitat kyllä iski monella päälle todella nopeasti ja vahva koukku.

Amfetamiini oli 90-luvun bodaus ilmiö, joka kuollut pois. Moni sitä silloin käytti kun lukee sen ajan metodeista. Oletko vielä 2020 jälkeen kuullut, että joku tosissaan bodaava ottaa pirin mukaan tehostamaan bodausta? Itse en yhtään, koska tiedetään sen haitat tasan tarkkaan ja pidetään idioottina semmoisia jotka tuota nykyisin edes miettisivät. Ketään en tiedä nykypäivänä joka bodausta tuolla yrittäisi tukea. Ei tuosta edes keskusteltu vaihtoehtona pakkiksella ikinä bodauksen tueksi. Efestä kylläkin vaikka sekin muoti-ilmiö kadonnut jo. Sen käyttö aika monilla hallussa taisikin pysyä.


"Savolainen oli muuttanut Helsinkiin ja asui päivät yöt helsinkiläisessä Gold’s Gymissä. Hänen tyttöystävänsä Johanna oli jäänyt asumaan kotikaupunkiin Ouluun, ja Savolainen kertoo yksinäisyydessään hakeutuneensa vääränlaiseen seuraan salilla.

– Tarrauduin yksinäisyydessäni ihmisiin, jotka olivat minun laillani ulkona normiyhteiskunnasta, tai jotka halusivat vain hyötyä minusta. Siihen aikaan Suomeen oli rantautunut sellainen ajatus, että treenin kovuutta ja intensiteettiä pyrittiin nostamaan keinoilla millä hyvänsä. Tässä porukassa, jonka kanssa seurustelin, ei käytetty mitään efedriiniä. Tässä piirissä oli siirrytty amfetamiiniin, Savolainen kertoo kirjassa.

– Nyt puhun suurimmasta virheestä, jonka olen elämässäni koskaan tehnyt. Jäin amfetamiiniin koukkuun heti ensimmäisellä kerralla, kun sitä kokeilin. Aluksi käytin sitä vain treenien yhteydessä, enkä tiennyt oikeasti paransiko se vai huononsiko se treenejäni. Välitin vain siitä tunteesta, minkä se sai minussa aikaan."


Kyllä, ja se kemian käyttö voi arkipäiväistyä kun muutenkin lääkkeitä käytetään ennakkoluulottomasti, ja aiemmin vielä enempi. Niin onhan se matala kynnys, jos kaveriporukassa käytetään piriä, ja näyttää että kavereille siitä ei vielä ole mitään haittoja. Nykyäänkään ei nuorten valistuksessa riittävästi painoteta sitä että se on ihan tuuri peliä miten lujaa piri toimii. Vaikka olisi maailman skarpein ihminen ja vahvin luonne, niin jos pirille sattuu olemaan tosi voimakas vaste, niin se voi olla peli pelattu ekasta kokeilusta. Ja muillekin voi muodostua addiktio kun aikansa leikkii. Kyllä ihminen virheitä tekee, ja helppo tuomita muita vaikka lopulta jos itse omaisi saman psykofyysisen olemuksen ja samat elämänkokemukset kuin soimaamansa ihminen, niin ei yhtään pelaisi korttejaan paremmin vastaavissa valinnoissa ja olosuhteissa
 
Menee nyt ohi hieman Savolaisesta, mutta kyllä mä Suntsu näkisin, että sä olet tämän Pihlajakadun Ismo. Jollain tapaa tunnut olevan joka juonikuviossa jotenkin mukana. Kuten Ismokin.

En seuraa Salkkareita, niin en tulinko nyt verisesti loukatuksi, vaiko saman verroin kehutuksi.
 
Kyllä tietämys pirin hyödyistä ja haitoista aika heikkoa tuntui 90-luvulla ja sitä ennen olevan bodareilla. Vertaa nykypäivään. Silloin oikeasti kuviteltiin että se on hieno juttu kehonrakennusta ajatellen ja että muutkin kovat tekijät sitä käytti. Ja mallia otettiin. Kunnes omalla kohdalla sai todeta ettei ollutkaan bodaukseen hyvä juttu. Ei maistu ruoka eikä tule uni. Eikä edes välttämättä tuonut mitään merkittävää apua edes itse treeniin. Kaikki haitat kyllä iski monella päälle todella nopeasti ja vahva koukku.

Amfetamiini oli 90-luvun bodaus ilmiö, joka kuollut pois. Moni sitä silloin käytti kun lukee sen ajan metodeista. Oletko vielä 2020 jälkeen kuullut, että joku tosissaan bodaava ottaa pirin mukaan tehostamaan bodausta? Itse en yhtään, koska tiedetään sen haitat tasan tarkkaan ja pidetään idioottina semmoisia jotka tuota nykyisin edes miettisivät. Ketään en tiedä nykypäivänä joka bodausta tuolla yrittäisi tukea. Ei tuosta edes keskusteltu vaihtoehtona pakkiksella ikinä bodauksen tueksi. Efestä kylläkin vaikka sekin muoti-ilmiö kadonnut jo. Sen käyttö aika monilla hallussa taisikin pysyä.


"Savolainen oli muuttanut Helsinkiin ja asui päivät yöt helsinkiläisessä Gold’s Gymissä. Hänen tyttöystävänsä Johanna oli jäänyt asumaan kotikaupunkiin Ouluun, ja Savolainen kertoo yksinäisyydessään hakeutuneensa vääränlaiseen seuraan salilla.

– Tarrauduin yksinäisyydessäni ihmisiin, jotka olivat minun laillani ulkona normiyhteiskunnasta, tai jotka halusivat vain hyötyä minusta. Siihen aikaan Suomeen oli rantautunut sellainen ajatus, että treenin kovuutta ja intensiteettiä pyrittiin nostamaan keinoilla millä hyvänsä. Tässä porukassa, jonka kanssa seurustelin, ei käytetty mitään efedriiniä. Tässä piirissä oli siirrytty amfetamiiniin, Savolainen kertoo kirjassa.

– Nyt puhun suurimmasta virheestä, jonka olen elämässäni koskaan tehnyt. Jäin amfetamiiniin koukkuun heti ensimmäisellä kerralla, kun sitä kokeilin. Aluksi käytin sitä vain treenien yhteydessä, enkä tiennyt oikeasti paransiko se vai huononsiko se treenejäni. Välitin vain siitä tunteesta, minkä se sai minussa aikaan."


Mä väitän että samalla tavalla 90-luvulla tiedettiin haitoista kuin tänäpäivänä.
Kuurit oli varmaan turvallisempia kun tapana ei ollut vetää putkeen vuosia.
Määrätkin mitä muistelen paljon pienempiä kuin mitä jengi vetää nykyään.
Savolainen toki veti ihan eritavalla douppia kuin muut, ei varmaan jäänyt mitään käyttämättä ja kiveä kääntämättä.
Muistelen että kertoi kuurin maksavan 50tonnia markoissa jos meinaa kilpailla, ihan eri summat kun normijengillä.
Piriä en tiedä kenenkään muun käyttäneen, efeä tosin meni monilla ja itselläkin.
Jälkeenpäin ajateltuna siitä ei mitään hyötyä, ylikuntoon pääsee vaan helpommin.
Toisaalta mun kokemukset pääkaupunkiseudulta mut en usko että paljoa eroa muuallakaan, piirit oli suht pienet.
 
Mutta onko sitten spinningpyörällä taaksepäin polkeminen kumonnut Saabin kasvattamien pohkeiden kasvun..🤔 Ns. käänteinen vaikutus kun mennään takaperin..
Lähinnä se, että jos tajuaa polkea pyörää takaperin niin osaa painaa kytkintä molemmilla jaloilla, ettei kasva vain toinen pohje.
 
– Nyt puhun suurimmasta virheestä, jonka olen elämässäni koskaan tehnyt. Jäin amfetamiiniin koukkuun heti ensimmäisellä kerralla, kun sitä kokeilin. Aluksi käytin sitä vain treenien yhteydessä, enkä tiennyt oikeasti paransiko se vai huononsiko se treenejäni. Välitin vain siitä tunteesta, minkä se sai minussa aikaan."
Ihminen ei ole vastuussa sairastumisestaan, mutta toipumisestaan on.
 
Mä väitän että samalla tavalla 90-luvulla tiedettiin haitoista kuin tänäpäivänä.
Kuurit oli varmaan turvallisempia kun tapana ei ollut vetää putkeen vuosia.
Määrätkin mitä muistelen paljon pienempiä kuin mitä jengi vetää nykyään.
Savolainen toki veti ihan eritavalla douppia kuin muut, ei varmaan jäänyt mitään käyttämättä ja kiveä kääntämättä.
Muistelen että kertoi kuurin maksavan 50tonnia markoissa jos meinaa kilpailla, ihan eri summat kun normijengillä.
Piriä en tiedä kenenkään muun käyttäneen, efeä tosin meni monilla ja itselläkin.
Jälkeenpäin ajateltuna siitä ei mitään hyötyä, ylikuntoon pääsee vaan helpommin.
Toisaalta mun kokemukset pääkaupunkiseudulta mut en usko että paljoa eroa muuallakaan, piirit oli suht pienet.

Ylikuntoa ei ole.
 
Mä väitän että samalla tavalla 90-luvulla tiedettiin haitoista kuin tänäpäivänä.
Kuurit oli varmaan turvallisempia kun tapana ei ollut vetää putkeen vuosia.
Määrätkin mitä muistelen paljon pienempiä kuin mitä jengi vetää nykyään.
Savolainen toki veti ihan eritavalla douppia kuin muut, ei varmaan jäänyt mitään käyttämättä ja kiveä kääntämättä.
Muistelen että kertoi kuurin maksavan 50tonnia markoissa jos meinaa kilpailla, ihan eri summat kun normijengillä.
Piriä en tiedä kenenkään muun käyttäneen, efeä tosin meni monilla ja itselläkin.
Jälkeenpäin ajateltuna siitä ei mitään hyötyä, ylikuntoon pääsee vaan helpommin.
Toisaalta mun kokemukset pääkaupunkiseudulta mut en usko että paljoa eroa muuallakaan, piirit oli suht pienet.
Ysärillä non stop kuurittelu oli harvinaisuus. Joka jamppa piti kunnon paussit nekin jotka veti megasettejä. Sillä on iso merkitys sisuskaluille saako ne koskaan levätä. Moni ei tajua että vaikka kuinka kruisailisi välissä niin pumppu ottaa hittiä 24/7/365, kasvaa kokoa jne. Nämä Jo Lidnerin kaltaiset kaverit on uusi ilmiö. 30 ikää ja huippu kondis, on eletty bodymunkin elämää ja syöty ituja, mutta silti sydäri vie. Sitten ihmetellään miten mahdollista. Loppujen lopuksi se 10 vuoden non stop on pumpulle paljon pahempi kuin epäterveelliset elintavat.
 
Ysärillä non stop kuurittelu oli harvinaisuus. Joka jamppa piti kunnon paussit nekin jotka veti megasettejä. Sillä on iso merkitys sisuskaluille saako ne koskaan levätä. Moni ei tajua että vaikka kuinka kruisailisi välissä niin pumppu ottaa hittiä 24/7/365, kasvaa kokoa jne. Nää Jo Lidnerin kaltaiset kaverit, 30 ikää, huippu kondis, mutta pumppu tilttaa on uusi ilmiö. Sitten ihmetellään miten mahdollista. No kun on vedetty viimeiset 10 vuotta non stop.

Ei se pumppu ota hittiä kun nakkaa kruisella sen 100-170mg testoa viikkoon.
 
Kyllä tietämys pirin hyödyistä ja haitoista aika heikkoa tuntui 90-luvulla ja sitä ennen olevan bodareilla. Vertaa nykypäivään. Silloin oikeasti kuviteltiin että se on hieno juttu kehonrakennusta ajatellen ja että muutkin kovat tekijät sitä käytti. Ja mallia otettiin. Kunnes omalla kohdalla sai todeta ettei ollutkaan bodaukseen hyvä juttu. Ei maistu ruoka eikä tule uni. Eikä edes välttämättä tuonut mitään merkittävää apua edes itse treeniin. Kaikki haitat kyllä iski monella päälle todella nopeasti ja vahva koukku.

Amfetamiini oli 90-luvun bodaus ilmiö, joka kuollut pois. Moni sitä silloin käytti kun lukee sen ajan metodeista. Oletko vielä 2020 jälkeen kuullut, että joku tosissaan bodaava ottaa pirin mukaan tehostamaan bodausta? Itse en yhtään, koska tiedetään sen haitat tasan tarkkaan ja pidetään idioottina semmoisia jotka tuota nykyisin edes miettisivät. Ketään en tiedä nykypäivänä joka bodausta tuolla yrittäisi tukea. Ei tuosta edes keskusteltu vaihtoehtona pakkiksella ikinä bodauksen tueksi. Efestä kylläkin vaikka sekin muoti-ilmiö kadonnut jo. Sen käyttö aika monilla hallussa taisikin pysyä.

Jenkeissä käyttivät 70-80 luvulla ainakin amfetamiinia pre-workouttina.
Mike Mentzerin kaveri kertoillu youtubessa heidän pre-workout protokollastaan. Mentzer otti vielä kahden apteekki amfetamiinituotteen lisäksi ug methamfetamiinia 😬.
 
Back
Ylös Bottom