BB PRO Marko Savolainen

Puhutaanhan täällä Schwartsennekkeliläisten toimesta Arnoldistakin koko ajan ja hänen bodaus hommista on jo puolivuosisataa.

No Arska onkin ollut koko tuon puoli vuosisataa muutenkin pinnalla.
Julkisuutta nykyäänkin vitusti enemmän kuin ikinä bodaus aikana.

Jos olis bodaus uran jälkeen kadonnut julkisuudesta niin tuskin siitä kukaan enää jaksaisi puhua, fysiikkakin lähinnä surkea nyky bodareihin verrattuna.

Mutta kun on bodaus uran jälkeen tehnyt vaikka mitä huomattavasti bodailua merkittävämpää.

Pitkä leffa ura, poliitikon ura ja avioliitto Kennedyn kanssa on vähän eri luokan juttu kuin narkkaaminen oululaisessa vuokra asunnossa ja valtion ja kaikkien muiden syyttely omista ongelmista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikutat aika katkeralta. :cry:
😅 Katkeralta? Mistä? Ei mulla ole minkään näköisiä sidoksia Makeen enkä oo ikinä ollut missään tekemisissä tai lähtenyt mihinkään kusetuksiin mukaan, joten ei ole kyse sellasesta. Ei mulla oo mitään syytä olla katkera mistään. Kyllä sillä Makella oli hiton hieno fysiikka en sitä oo missään vaiheessa kieltäny, ainoastaan sanonu että sen voi tehdä PALJON järkevämmin ja kestävämmin jos ei ole samanlaista addiktin mielenlaatua että se pitää saada muutamassa vuodessa se 70kg lihasta. Olen itse addikti niin tiedän mistä puhun.
Ja painotin myös ettei Make ole mikään yli-ihminen ettei vastaavaa fysiikkaa voi enää ikinä tulla. Hän toki oli omistautunut ja lahjakas mutta hän myös käytti niin tolkuttoman paljon roinaa ettei kenenkään keho sellaista kestä ja siksi siitä on jäljellä vain muisto ja huonosti voiva päihderiippuvainen mies.
 
Kyllä siihen voi valitettavasti laittaa ihan kenet tahansa Suomesta vertailuun. Kaikki jää 100-0.
Tästä näkee hyvin myös olkapäiden massan.
Ei voi. Massaa saattaa jonkin verran ollakin, muttei mitään mallia vaan jotain kuplia. Heikko kohta. JiiPee Pulkkisen ja Olev Annuksen olkapäät paljon näyttävämmät, myös esim. Don Herrasen. Minä näin tuon paikanpäällä ja nuo lagas. No ensikertaa Maken olkapäitä kehutaan eikä vain hauiksia.
 
Valentinosta on useimilla todella vääristyny kuva tai ei itseasiassa tiedä miehestä mitään. Onhan sinne syntikkaakin voinu mennä mutta kyllä mä uskon tohon et se on ollu testoo lähinnä mitä on sinne käsiin lyöny, 10ml kerralla. Mitä nyt tuota rxmusclee ja after hours podcastia monta vuotta kuunnellu jossa valentino on mukana viikottain niin tuntuu olevan yks aidoimpia immeisiä koko bodyskenessä. Oli pitkään natu hienolla fysiikalla, mut sitten kerran ku rupes roinaamana ni se oli menoa sit. Ja kun oli yks isoimpia diilereitä, ja sano ku sohvalla istunu ja olohuoneen pöytä ja lattiat täynnä laatikollisia tavaraa, ja kun ei niillä määrillä maksa hänelle juur yhtää mitää on bulkkimäärinä niin halpaa ni sit lähteny käsistä se. Kun eihän ne käet ees näyttäny sellasista brassisyntholi käsiltä ennenku niihin tuli ne hematoomat jne. Se kuvamatsku mikä yleensä siitä kiertää. Toki kukin uskoo mihi haluaa, mutta millasen käsityksen oon saanu valentinosta ihmisenä(aina raitis yms) tosi avoin ja rehellinen ihan niiq kaikissa asioissa, ni en tiiä miks valehtelis. Nyt siis kun on vuosia ukkoo kuunnellu, itekki junnuna ku ei ollu muuta tietoo hänestä ku se pätkä missä pumppaa sitä verta niistä hematoomista veks niin aina luulin et joku ihan täys sekopiä. Tuntuu nuo muutkin sen ajan skeneukot ja MD työläiset allekirjottavan sen et testikkeliä sinne on menny.
Jos sä oot kerran paljon kattellu noita Palumbon juttuja ni oot varmaan myös nähny miten ne avoimesti puhuu siitä usein kuinka hitosti se Valentino sinne tunki sitä syntholia ja muita täyteaineita ja niin pilas koko fysiikkansa. Hyvin avoimesti puhuvat tästä ihan herra itse mukaanlukien.
 
😅 Katkeralta? Mistä? Ei mulla ole minkään näköisiä sidoksia Makeen enkä oo ikinä ollut missään tekemisissä tai lähtenyt mihinkään kusetuksiin mukaan, joten ei ole kyse sellasesta. Ei mulla oo mitään syytä olla katkera mistään. Kyllä sillä Makella oli hiton hieno fysiikka en sitä oo missään vaiheessa kieltäny, ainoastaan sanonu että sen voi tehdä PALJON järkevämmin ja kestävämmin jos ei ole samanlaista addiktin mielenlaatua että se pitää saada muutamassa vuodessa se 70kg lihasta. Olen itse addikti niin tiedän mistä puhun.
Ja painotin myös ettei Make ole mikään yli-ihminen ettei vastaavaa fysiikkaa voi enää ikinä tulla. Hän toki oli omistautunut ja lahjakas mutta hän myös käytti niin tolkuttoman paljon roinaa ettei kenenkään keho sellaista kestä ja siksi siitä on jäljellä vain muisto ja huonosti voiva päihderiippuvainen mies.

Jos jollekkin onnekkaalle sattuu tulemaan lihasta 70kg muutamassa vuodessa, aivan sama mitä on kierrossa, niin tuskin sitä alkaa jarruttelemaan.

Noita joille tuollanen määrä lihaa syntyy ja varsinkin tuossa ajassa, niin niitä syntyy kerran sataan vuoteen.
 
Tekikö Marko ojentajia erikseen vai tuliko massa penkki, pystypunnerruksesta? Lähinnä jos hauiksiin vertaa.
Käsien massasta on suurin osa ojentajaa, hauiksen malli Markolla sellainen että antoi ympärysmittaa mutta ei sitä 63cm lapasta pelkällä hauiksella saa...Myös ojentaja helvetinmoinen, hauis on vain malliltaan sellainen että ojentaja näyttää jostain kulmasta "pieneltä". Kyllä tuolla tasolla on varmasti veivattu kaikki lihaksia tasaisesti ja käsiä kokonaisuutenaan. Olihan Markolla myös käsille priorosoitu treeni, voima/pumppi joka toimii myös natikalla.
 
Eniten suurista ja suhteettoman suurista käsistä/olkavarsista ovat hyötyneet muihin nähden hieman kokonaismassaltaan pienemmät kaverit. Flex Wheeler ja Dexter Jackson varsinkin. Heillä oli tietysti lihaksistossa ja fysiikassaan paljon myös muita vahvuuksia, joita taas sen aikaisilla pahimmilla kilpakumppaneilla ei niinkään ollut. Jos tällä kaksikolla olisi ollut melko surkeat olkavarren, olisi se vaikuttanut hyvin dramaattisesti heidän sijoituksiinsa.

Esimerkkinä henkilöstä, jolla olisi ollut maailmanluokan olkavarren ja joka olisi aikainaan niiden avulla menestynyt kisoissa huomattavasti on Milos Sarcev.

Savolainen osaisi nykyisillä tiedoillaan treenata omin päin itsensä ainakin samoihin massoihin mitä nuorempana jos hän olisi nyt parikymppisenä ja jostain syystä imaisi saman tietotaidon. Takuuvarmasti hänen lihaksensa olisivat paisuneet samoihin mittoihin keskimäärin "vain" 2/3 sen aikaisista treenipainoista, joita hän melko varmasti tässä fiktiivifantasiassa käyttäisi. Ei hän treenaisi nykyään enää aivan samoin kuin silloin, mutta niitä kokemuksia ei saa ilman kokeilua ja asioiden ymmärtämistä.
Hyvä huomio Milos Sarcevikistä, sillä uransa parhaan sijoituksen(NOC?) hän sai syntholit tumpuissaan, eikä käsissä ollut pienintäkään erottuvuutta. Ne olivat vain paksut.
 
Hyvä huomio Milos Sarcevikistä, sillä uransa parhaan sijoituksen(NOC?) hän sai syntholit tumpuissaan, eikä käsissä ollut pienintäkään erottuvuutta. Ne olivat vain paksut.
Voitti jonkun kanadan kisan -97. Muistaakseni Cormier ja Matarazzo oli siinä myös. Matarazzo tais olla vielä kovassa iskussa siinä. Kädet tosiaan kasvoi hieman yhdessä välissä.
 
Ja silti moni hakkaa hulluna hauista ja ojentajia tehdään se yksi sarja taljassa.

Ojentajat saa paljon punnerrusliikkeistä rinnalle ja olkapäille. Parhaillaan itelläkin 52cm tumput olleet kylmänä hyvässä kondiksessa. Ja käsipäivinö riitti juurikin hyvin dedikoidusti erikseen kolme liikettä ja yksi kova sarja per liike.
 
Kuka näin oikeen treenaa😂

Kyllä ainakin ne ohjelmat joita olen nähnyt ja treenit joita ihmisten näkee tekevän, niin selvästi enemmän ojentajat niissä rasittuu kuin hauis.
Kylhän tommosia, missä ojentajille tehdään eristävästi vaan yks liike. Tarinasta jäi pois ne kymmenet eri punnerusliikkeiden sarjat.
 
Back
Ylös Bottom