BB PRO Marko Savolainen

Ei ADHD tollasta tee! Moni luulee että ADHD on sitä että juostaa paikasta toiseen. ADHD näkyy usein keskittymiskyvyn puutteena, unohteluna, pieniin yksityiskohtii takertumisena esim.

Ennemmin Mania jos juoksee paikasta toiseen eikä pysty olla ns paikoilla
No en mä sitä meinannutkaan. Hyperfocusoituminen, mieltymys piriin, arjen hallinnan haasteet
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nain jalkeenpain katsottuna Markon 90 luvun lyhyt kehonrakennusmenestys oli ilman muuta omistautumisen ansiota, mutta toisaalta alkaa tuntumaan silta etta siella on varmaan vauhtia ollut paalla aika lailla koko ajan joka on tehnyt yli-inhimillisen treenaamisen mahdolliseksi ja sen mukana alyttoman kehityksen. Nuorena kroppa kestaa paljon kaikkea mutta siina palaa kynttila niin nopeasti molemmista paista etta loppuunpalaminen on vaistamatonta. Eika ilman piristeita treenaaminen varmasti kiinnosta kun on tottunut superintensiivisiin treeneihin.
 
Nain jalkeenpain katsottuna Markon 90 luvun lyhyt kehonrakennusmenestys oli ilman muuta omistautumisen ansiota, mutta toisaalta alkaa tuntumaan silta etta siella on varmaan vauhtia ollut paalla aika lailla koko ajan joka on tehnyt yli-inhimillisen treenaamisen mahdolliseksi ja sen mukana alyttoman kehityksen. Nuorena kroppa kestaa paljon kaikkea mutta siina palaa kynttila niin nopeasti molemmista paista etta loppuunpalaminen on vaistamatonta. Eika ilman piristeita treenaaminen varmasti kiinnosta kun on tottunut superintensiivisiin treeneihin.
No ei ne Markon treenit ollu todellakaan mitään yliinhimillisiä... Sehän treenas todella vähän. Kovalla intensiteetillä kyllä, mutta treenit ei ollu pitkiä. Jos sellaseen tarttee jotain vauhtia, niin on kyllä heikko yksilö niin henkisesti kuin fyysisesti, ei voi muuta sanoo.
 
No ei ne Markon treenit ollu todellakaan mitään yliinhimillisiä... Sehän treenas todella vähän. Kovalla intensiteetillä kyllä, mutta treenit ei ollu pitkiä. Jos sellaseen tarttee jotain vauhtia, niin on kyllä heikko yksilö niin henkisesti kuin fyysisesti, ei voi muuta sanoo.
Mä oon ollut siinä käsityksessä, että Rännälän valmennuksessa mentiin kivun yli toiselle puolelle niin, että itkua väännettiin joka treenissä. Kyllä se kehitys ainakin oli niin merkittävää, että asioita tehtiin lihaskasvun kannalta oikein. Itse en vähättelis yhtään ainutta treeniä varsinkaan, kun en ole ollut paikalla itse tekemässä samoja juttuja.

Markosta voi olla monta mieltä nykypäivänä mutta se fysiikka mitä aikanaan taottiin on yhä ainutlaatuista eikä Suomessa vastaava olla nähty sen jälkeen.
 
Mä oon ollut siinä käsityksessä, että Rännälän valmennuksessa mentiin kivun yli toiselle puolelle niin, että itkua väännettiin joka treenissä. Kyllä se kehitys ainakin oli niin merkittävää, että asioita tehtiin lihaskasvun kannalta oikein. Itse en vähättelis yhtään ainutta treeniä varsinkaan, kun en ole ollut paikalla itse tekemässä samoja juttuja.

Markosta voi olla monta mieltä nykypäivänä mutta se fysiikka mitä aikanaan taottiin on yhä ainutlaatuista eikä Suomessa vastaava olla nähty sen jälkeen.
Monta kertaa miettinyt miten olisi menestynyt, jos olisi jatkanut Rännälän valmennuksessa pidempään. Ymmärtääkseni kaikista kovin kehitys oli juuri tuolloin ennen ekaa amfetamiiniputkea joskus 93-94 kun oli Rännälän valmennuksessa. Sen verran fiksun oloinen kaveri, että joitain asioita olisi varmaan tehty hieman toisin. Harmillisen vähän kaverista on haastatteluja jne, erittäin hyvää ja perusteltua tietoa niillä videoilla ollut missä on mukana ollut.
 
Piri sotki kyllä paketin kokonaan ja kerran narkki, aina narkki kyllä valitettavasti pätee tässä. Heti kun tulee joku uusi juttu ja vähän massia, niin sitten sitä ilmeisesti juhlistetaan viivalla ja kaikki kusee. Ja sama ralli toistuu uudestaan ja uudestaan.
 
Piri sotki kyllä paketin kokonaan ja kerran narkki, aina narkki kyllä valitettavasti pätee tässä. Heti kun tulee joku uusi juttu ja vähän massia, niin sitten sitä ilmeisesti juhlistetaan viivalla ja kaikki kusee. Ja sama ralli toistuu uudestaan ja uudestaan.
Ja eikös Make ole sanonut itse, että ekan kerran sitä otettiin juuri boostaamaan treenejä mutta se oli ollut sitten siinä ja homma lähtenyt lapasesta öbaut heti ja muuttunut viihdekäytöksi. Ei sillä tainnut olla mitään tekemistä treenien kanssa
 
Mä oon ollut siinä käsityksessä, että Rännälän valmennuksessa mentiin kivun yli toiselle puolelle niin, että itkua väännettiin joka treenissä. Kyllä se kehitys ainakin oli niin merkittävää, että asioita tehtiin lihaskasvun kannalta oikein. Itse en vähättelis yhtään ainutta treeniä varsinkaan, kun en ole ollut paikalla itse tekemässä samoja juttuja.

Markosta voi olla monta mieltä nykypäivänä mutta se fysiikka mitä aikanaan taottiin on yhä ainutlaatuista eikä Suomessa vastaava olla nähty sen jälkeen.
Varmaan oli omalla tavallansa kovia ne treenit, mutta kyllä oon sen verran laiskan kuvan saanu Makesta, että ehkä siitä ne treenit vaan on tuntunut niin epäinhimillisen kovilta. Ja siitä voi olla montaa mieltä oliko se kunto kovin mitä suomessa nähty.. Iteki oot ollu mielestäni kovemmassa kunnossa. Et tietystikään niin iso, mut ei se koko ratkase kaikkea.. Mun mielestä Marko ei ollu sillon 97 kisassa mitenkään älytön.
 
Vaikka kuinka kyllästyttää jauhaa 97 kunnosta, niin ihan sama kenet suomalaisen laittaa viereen niin pro leaguen arvostelukriteereillä make vie jokaista. Sihvonen esteettisempi, mutta ei taitaisi riittää. Olihan Make myös perun kireessä kunnossa siinä kisassa.

Sihvonen eroaa siinä, että niitä huippukisoja on melkoisen paljon enemmän kuin Makella.
 
Mun mielestä Marko ei ollu sillon 97 kisassa mitenkään älytön.
Ja tää kertoo aivan kaiken sun jutuistasi, Make oli aivan älytön tämän maan mittapuulla sekä kansainvälisestikin todella hyvällä tasolla. Nykyaikaiseen menoon en ole itse jaksanut kiinnittää enää huomiota hirveästi, toivon Makelle kaikkea hyvää sekä toivottavasti joskus saa sen "rauhan" itselleen.
 
Varmaan oli omalla tavallansa kovia ne treenit, mutta kyllä oon sen verran laiskan kuvan saanu Makesta, että ehkä siitä ne treenit vaan on tuntunut niin epäinhimillisen kovilta. Ja siitä voi olla montaa mieltä oliko se kunto kovin mitä suomessa nähty.. Iteki oot ollu mielestäni kovemmassa kunnossa. Et tietystikään niin iso, mut ei se koko ratkase kaikkea.. Mun mielestä Marko ei ollu sillon 97 kisassa mitenkään älytön.
Kyllä Marko oli aivan käsittämättömän älytön uransa huippu vuosina. 172 senttinen kaveri, jolla +60cm kädet, järjettömän paksut reidet, pyöreät olkapäät ja hullun leveä selkä, eikä keskivartalo pömpöttänyt. Kukaan Suomessa ei tähän päivään mennessä ole lähelläkään noita mittoja, mitä Marko toi lavalle. Sihvonen on iso ja omaa super kauniin x mallin mutta ei ole lähimainkaan käsistä niin massiivinen mitä Marko. Kille on todella paksu joka puolelta mutta sitten häneltä taas puuttuu jonkin verran se wow efekti mitä Markolla oli kun hän poseerasi. Minusta ei voi puhua edes samassa lauseessa kun Markosta puhutaan. Mä olin alle 80 kilon kisaaja, Marko taas maailman luokan raskassarjalainen.
 
Kyllä Marko oli aivan käsittämättömän älytön uransa huippu vuosina. 172 senttinen kaveri, jolla +60cm kädet, järjettömän paksut reidet, pyöreät olkapäät ja hullun leveä selkä, eikä keskivartalo pömpöttänyt. Kukaan Suomessa ei tähän päivään mennessä ole lähelläkään noita mittoja, mitä Marko toi lavalle. Sihvonen on iso ja omaa super kauniin x mallin mutta ei ole lähimainkaan käsistä niin massiivinen mitä Marko. Kille on todella paksu joka puolelta mutta sitten häneltä taas puuttuu jonkin verran se wow efekti mitä Markolla oli kun hän poseerasi. Minusta ei voi puhua edes samassa lauseessa kun Markosta puhutaan. Mä olin alle 80 kilon kisaaja, Marko taas maailman luokan raskassarjalainen.
No sinä olet parhaiten menestynyt suomalainen ja marko 97 sykähdyttävin, että olette sitä kotimaisen bodaushistorian yhteistä harvalukuista eliittiä, joten aina kuulutte samaan "lauseeseen". 🙏
 
Sihvonen on kuitenkin aiemmin hävinnyt Krizanekille, joka sijoittui Olympiassa 6 sijaa Daudaa alemmas ollen 12. En ihan heti ennustaisi hänelle voittoa Daudasta. Ainakin se vaatii merkittävää kehitystä.

Eiköhän se Mika kehity,olishan se hienoa nähdä Mies 212 sarjassa.
 
Niin, Marko voitti kuitenkin edellisen Olympian 6. sijoittuneen kilpailijan. Juuri nyt vastaava tarkoittaisi sitä, että jonkun suomalaisen pitäisi voittaa Samdon Dauda.


View: https://www.instagram.com/p/CpZDIAuNfy1/


Veikkaan että näin ei tule tapahtumaan.

Pitää ottaa huomioon, että 90-luvun lopussa kehonrakennuksen huipulla top 6 kaverit olivat kaikki potentiaalisia Mr. Olympia voittajia. Markon fysiikka, lihasmassa ja mittasuhteet riittäisivät tänäkin päivänä finaaliin ellei jopa voittoon, sillä taso on niin karmea. Kun katsoo nykyhuippujen paksuja keskivartaloita ja luokattoman heikkoa poseerausta, niin 90-luvun lopun Marko ja muut sen ajan parhaat pesis lähes jokaikisen pötkäleen mitä tuolla nykyään pönöttää Mr. Olympia lavoilla. Vastaavaa yksilöä ei Suomesta tule koskaan, mitä Marko oli. Muistakaa sekin vielä, että Markolla olis ollut kisavuosia paljon edessä, jos terveys olis kestänyt.

Suomen prot on kaikki yli 30 vuotiaita mitä meillä tällä hetkellä on. Sihvonen kisannut Elite Prossa ja tavallaan käyttänyt parhaimmat kisavuotensa siinä liitossa, jossa ei maailman huiput edes kisaa. Kuinka moni haluais nähdä Sihvosen kyykyttävän 212 -luokan kisaajia ja saavan sen näkyvyyden mitä NPC kisoissa olisi tarjolla? Mä näkisin Sihvosen fysiikan jopa pesevän lukuisat yleisen sarjan pötsimahat, jotka eivät saa edes kunnolla tuplia heitettyä kun ovat niin jäykkiä lavalla.
 
Back
Ylös Bottom