BB PRO Marko Savolainen

Audit oli mopoautoja ja nyt on alla tusinabemari. Tykkäsin kyllä Audeista enemmän silti, etenkin RS oli kiva mopoautoksi.

No onhan RS Audi nyt parempi kuin 330e bemari, eihän niitä voi edes verrata keskenään. Toinen on urheiluauto ja toinen on ihan tavallinen auto.

Menee roimasti offtopicin puolelle taas vaihteeksi, mutta voitko määritellä kunnon Bemarin?

Eihän niissä ole edes vilkkuja.

No M-sarja on ihan hyvä lähtökohta vertailuun, jos verrataan vaikka RS-audiin.

Rs mallin vaihto perus takaveto bemariin ei ole mikään yllätys downgrade. Onhan tuo 330e todella siisti et siitä ei pääse mihinkään. En tuu enää ikinä ottamaan vajaavetosta autoa ku on ollu nelikko alla. Aivan luksusta talvella

Juurikin näin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Makella oli pieni pätkä sitä "elämänkoulua" tuossa mutta jos mä nyt oikein käsitin niin se on saanut jotain uusia yhteistyökumppaneita ja sillä on jotain vireillä ja muutenkin on palailtu siihen normaaliin rytmiin.
Ihan kuin tämä olisi nähty joskus ennenkin 🤔 No, ei muuta kuin tsemppiä Markolle!
 
Ja vaalitkin tulossa kohta... tarkoitan tuota aktivoitumista täällä. Tais jutut täällä lopahtaa viimeksi ku ei päässy jatkoon sillosissa vaaleissa.
 
Autoista puheenollen. Tyylikkäin ja paras ei ole kaikkien mielestä kallein, tehokkain ja parhaiten varusteltu. Itse tykkään ehdottomasti enemmän vanhoista klassikko autoista kuin uusista täynnä sähköhärpäkkeitä olevista. Ei nappaa yhtään jos autossa on kaikki mahdolliset lisävarusteet ja apuvälineet. Nehän varmaan ajaakin itsestään. Audista ja bemareista ottaisin miettimättä jonkun 80-luvun klassikon. Niissä oli sentään tyyliä. Nykyautot ovat samasta puusta veistettyjä. Puuttuu ajofiilis.
 
Mitähä tuolla vilkulla on väliä ajettavuuteen? Itellä on tollanen -17 440i msport 3 litran turbolla ja melkein kaikki varusteet mitä saa. Taitaa puuttua tosta mallista tuulilasin lämmitys ja takapenkin persegrillit. Onpahan vitun hyvä ajettava et en tiedä millanen audi tai mese sais olla et ois mukavempi kapistus. Taitaa mennä sinne amg/rs puolelle mistä löytyy parempia mut nehän on sitte taas verrattavissa et bemarista otetaan M sarjalainen joka on taas aivan eri levelin peli
No jos audin tai mersun ajomukavuutta ajattelee, niin ei sillon amg/rs mee parhaaseen päähän, vaikkakin on tehokkaita joo. Maybach ja brabus on mersuista sitä premiumia mitä et bemarilta edes saa. Audilla joku a8 isolla koneella taitaa olla ”mukavampi” kun rs, mutta jos vaan tehoo hakee niin sit toki eri homma.
 
Makella oli pieni pätkä sitä "elämänkoulua" tuossa mutta jos mä nyt oikein käsitin niin se on saanut jotain uusia yhteistyökumppaneita ja sillä on jotain vireillä ja muutenkin on palailtu siihen normaaliin rytmiin.

Hetki sitten pireissä päivitteli somea ja nyt on sitten jotain uusia yhteistyökumppaneita 😂
Ettei nyt vaan suunnittele näiden ”yhteistyökumppaneiden” kanssa jotain poweria vastaan kilpailevaa elektroniikka brändiä, kun on viime aikoina tuota elektroniikkaa ollu myynnissä.
 
No jos audin tai mersun ajomukavuutta ajattelee, niin ei sillon amg/rs mee parhaaseen päähän, vaikkakin on tehokkaita joo. Maybach ja brabus on mersuista sitä premiumia mitä et bemarilta edes saa. Audilla joku a8 isolla koneella taitaa olla ”mukavampi” kun rs, mutta jos vaan tehoo hakee niin sit toki eri homma.

Brabus hintaki on sen mukanen sitte. Ei tavis tallaajan palkoilla osteta minkäänlaista peliä ja ylläpito kustannuksetki sen mukaset
 
Elämä menny vähän pieneksi kun päivät on pelkkää tauluteeveen palauttamisen yrittämistä. Oli oma lisäravinnebisnes, menestyvää valmennustoimintaakin ollut? Esiintymisiä, seminaareja ym. Nykyään makaa kämpällään, ilmeisesti ei edes treenaa kuin satunnaisesti? Taustalla ehkä huumeriippuvuus, joka voi olla selityskin tälle nykytilanteelle. Sellaista voi olla ihmisen elämä.
 
Autoista puheenollen. Tyylikkäin ja paras ei ole kaikkien mielestä kallein, tehokkain ja parhaiten varusteltu. Itse tykkään ehdottomasti enemmän vanhoista klassikko autoista kuin uusista täynnä sähköhärpäkkeitä olevista. Ei nappaa yhtään jos autossa on kaikki mahdolliset lisävarusteet ja apuvälineet. Nehän varmaan ajaakin itsestään. Audista ja bemareista ottaisin miettimättä jonkun 80-luvun klassikon. Niissä oli sentään tyyliä. Nykyautot ovat samasta puusta veistettyjä. Puuttuu ajofiilis.
Ei voi ihan aukottomasti kuitenkaan kelle tahansa suositella kuitenkaan ainakaan käyttöautoksi, vaikka hyväkuntoisen löytäisikin. Hyväkuntoisia tuskin saa hyvään hintaan, ja varaosia ei ihan aina enää saa. Itse vanhoilla romuilla ajanut aina niin on näkökulmaa.
 
Ei voi ihan aukottomasti kuitenkaan kelle tahansa suositella kuitenkaan ainakaan käyttöautoksi, vaikka hyväkuntoisen löytäisikin. Hyväkuntoisia tuskin saa hyvään hintaan, ja varaosia ei ihan aina enää saa. Itse vanhoilla romuilla ajanut aina niin on näkökulmaa.
Tottakai riippuu käyttötarkoituksesta ja määristä mitä ajaa. Jos ajaisin pitkiä työmatkoja hommaisin jonkun perus tylsän japsin tai volkkarin ilman mitään hienouksia. Itse ajan vanhoilla autoilla. En niitä silti romuiksi miellä koska huollot tehdään aina ajallaan. Hiukan väärä oletus monella että vanha auto on aina romu ja uusi hyvä. Kyllähän hyvin huollettu parikymmentä vuotta vanha auto on äärettömän luotettava ja halpa huoltaa. Uudempi auto voi olla myös pommi jos omistaja ei huolla sitä. Kilometrit eivät ole aina oleellinen pointti vaan tehdyt huollot.
 
Tottakai riippuu käyttötarkoituksesta ja määristä mitä ajaa. Jos ajaisin pitkiä työmatkoja hommaisin jonkun perus tylsän japsin tai volkkarin ilman mitään hienouksia. Itse ajan vanhoilla autoilla. En niitä silti romuiksi miellä koska huollot tehdään aina ajallaan. Hiukan väärä oletus monella että vanha auto on aina romu ja uusi hyvä. Kyllähän hyvin huollettu parikymmentä vuotta vanha auto on äärettömän luotettava ja halpa huoltaa. Uudempi auto voi olla myös pommi jos omistaja ei huolla sitä. Kilometrit eivät ole aina oleellinen pointti vaan tehdyt huollot.
No eikö sitten kannata hankkia auto jossa on jotain hienouksia, jos paljon ajaa? Esim ilmastointi, vakkari...
 
Tottakai riippuu käyttötarkoituksesta ja määristä mitä ajaa. Jos ajaisin pitkiä työmatkoja hommaisin jonkun perus tylsän japsin tai volkkarin ilman mitään hienouksia. Itse ajan vanhoilla autoilla. En niitä silti romuiksi miellä koska huollot tehdään aina ajallaan. Hiukan väärä oletus monella että vanha auto on aina romu ja uusi hyvä. Kyllähän hyvin huollettu parikymmentä vuotta vanha auto on äärettömän luotettava ja halpa huoltaa. Uudempi auto voi olla myös pommi jos omistaja ei huolla sitä. Kilometrit eivät ole aina oleellinen pointti vaan tehdyt huollot.
Itsekin kuljin tuossa aikani töihin yli 40v vanhalla autolla. Ei ollut hienouksia, ei niin minkään moisia. Tässä tapauksessa kyseinen auto olikin puolittain harrastekäytössä, joten juurikin nuo mainitsemasi huollot olin aina tehnyt viimeisen päälle, ja jo myös ennakoivasti. Luotto kyllä kyseistä autoa kohtaan oli täysi sata, ei tarvinnut pelätä etteikö olisi perille vienyt. Työmatkan pidentymisen takia kuitenkin halusin kyseisen auton vaihtaa uudempaan, kuluttihan tuo tuplasti mitä tuo uudempi kapistus ja toki uudemmalla autolla tuntuu lähteminen ja kulkeminen hiukan vaivattomammalta jostain syystä. Toki ihan asennekysymys.

Meillä taloudessa ollut aina noiden vanhojen autojen lisäksi yksi alle 10v vanha auto ja tuntuu ainakin että uudempien kanssa saa hiukan tarkemmin perehtyä näihin "merkkikohtaisiin ominaisuuksiin". Voi olla jakoketjuvikoja, vaihteistovikoja jne huolloista riippumatta. En kiistä etteikö voisi vanhemmissakin olla, mutta tuntuu nykyään olevan uudemmissa näitä enemmän.
 
No eikö sitten kannata hankkia auto jossa on jotain hienouksia, jos paljon ajaa? Esim ilmastointi, vakkari...
Makuasia. On mulla vakkari, mutta eipä tule käytettyä koskaan. Tykkään ajaa perinteisesti. Ilmastointi on varmaan jees, mutta en ole koskaan varsinaisesti kaivannut. Kattoluukku löytyy.

joten juurikin nuo mainitsemasi huollot olin aina tehnyt viimeisen päälle, ja jo myös ennakoivasti. Luotto kyllä kyseistä autoa kohtaan oli täysi sata, ei tarvinnut pelätä etteikö olisi perille vienyt.
Mulla ollut sama auto 12 vuotta. Vm 91. Kertaakaan ei ole käynyt mielessä vaihtaa uudempaan. Ollut käytössä ympäri vuoden eikä jättänyt kertaakaan välille. Kaikki huollot kirjattu ylös. Ei löydy osaa jonka kuntoa en tiedä. En näe yhtään syytä miksi vaihtaisin tutun ja pomminvarman luottoratsun toiseen. Aika vittumaista ostaa vieras auto jonka kunnosta ei mitään hajua.
 
Back
Ylös Bottom