BB PRO Marko Savolainen

Mulla pelkästään jo hikoaa kädet (ja koko ukko) sen verran, että käytän versoja ihan viparit sivulle liikkeestä alkaen. Ja kyllä tän painosena (+120kg) leuoissa loppuu näpeistä ruuti ennen kuin selästä, eikä mulla mielestäni ihan paskat forkut ole. Voi olla että tulee liikaakin käytettyä noita versoja, mutta mieluummin keskityn puristelemaan selällä kuin miettimään pitääkö grippi. Eri asia jos harrastus olisi otevoima.
Oikeasti? Sä siis pystyt vetämään leukoja, pystyisit paljonkin mutta ote ei pidä? Ite olen +110kg nättejä leukoja ei kyllä hirveästi tule, mutta ote pitää varmasti. Vaikka mulla nyt on ylhäältä vedot surkeita muutenkin... Kyllä hattua nostan jos on noin vahva selkä (y)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oikeasti? Sä siis pystyt vetämään leukoja, pystyisit paljonkin mutta ote ei pidä? Ite olen +110kg nättejä leukoja ei kyllä hirveästi tule, mutta ote pitää varmasti. Vaikka mulla nyt on ylhäältä vedot surkeita muutenkin... Kyllä hattua nostan jos on noin vahva selkä (y)
Ite oon +110kg ja 40kg lisäpainolla muutaman rykäisyn ottanut ja ei kyllä ote ollut ekana hiipumassa 😁

@terdez Antaisin vinkin että jos ihan oikeasti ne kädet hikoo niin pahasti esim. jonkun liikahikoilun takia niin laita treenihanskat mieluummin kuin remmit (ainakin niissä vipareissa)
 
Tää korona jupakka alkaa olemaan jo aikamoista touhua. Ensin se ei tartu lapsiin tai jos tarttuu niin lievänä eli ei tarvitse rokottaa. Nyt ku kaikki muut on rokotettu niin aletaan tuputtamaan lapsille ja et 12-vuotias olis niinku kypsä päättämään omasta rokotuksestaan? Voi vittu.. Sitte tulee tutkimuksia, että pfizer suojaa jotain reilu 40% deltaa vastaan ja tätä ennen niin rokote menettää jo ~ puolet tehostaan 6kk jälkeen. Siinä sitte saa ravata ottamassa tehosteita lie millon. Kumminkaan rokote ei suojaa ku ottajaansa jos sattus välttymään taudin vakavalta muodolta ku ei estä tarttumasta tai levittämästä. Loppujen lopuks tää paska jää tänne kiertämään ja osuu varmaa jokasen kohdalle ajastaan.Ite en ainekaa ota piikkiä eikä kukaan muukaan saman katon alla. Töissä nyt joutuu käyttämään maskia ku se on linjaus
No nimimerkkiäsi seuranneena sinäkään et rokotekammoa paljon kärsi. Autotallipaskaa lyödään kyllä, mutta varmasti tutkittuja(tutkitaan edelleen ja varmasti tämän planeetan parhaat tutkijat, on sen verran hyvä rahasampo...) ei sitte kirveelläkään. voi luoja...
 
Suomessa on viimeksi kapinoitu kunnolla vuonna 1918 ja miten kävi?

Mäntsälässä yritettiin kapinoida vuonna 1932 ja se vasta farssi olikin.

Miten kävisi vuonna 2021, kun somesoturien pitäisi ryhtyä kapinaan? Väitän, että suurin osa melko mukavaan elämään tottuneista kansalaisista ei moiseen kykenisi.
"Toverit, toverit!
Huomenna saamme kiväärit.
Niillä me tapamme lahtarit!
Kaikki joilla on pistoolit,
heistä teemme upseerit.

Ja sateen sattuessa kapina peruuntuu."
 
No nimimerkkiäsi seuranneena sinäkään et rokotekammoa paljon kärsi. Autotallipaskaa lyödään kyllä, mutta varmasti tutkittuja(tutkitaan edelleen ja varmasti tämän planeetan parhaat tutkijat, on sen verran hyvä rahasampo...) ei sitte kirveelläkään. voi luoja...

Kerro hyvä syy miks mun pitäs se ottaa, koska se ei suojaa ku ottajaansa jonku verran?
 
Oikeasti? Sä siis pystyt vetämään leukoja, pystyisit paljonkin mutta ote ei pidä? Ite olen +110kg nättejä leukoja ei kyllä hirveästi tule, mutta ote pitää varmasti. Vaikka mulla nyt on ylhäältä vedot surkeita muutenkin... Kyllä hattua nostan jos on noin vahva selkä (y)

Alotan selkätreenin useimmiten leuoilla, ja remmejä tai versoja käytän. Eihän sieltä mitään pitkiä sarjoja tule, taisi viimeksi olla myötäotteella 11, 9 ja 8 toistoa. Ei ne nyt varmaan täydellisiä ole mutta ei nyt kovin rumiakaan. Varmaan paskat sormivoimat mutta en usko että ilman remmejä tulisi yhtä montaa, kun tällä elopainolla ei edes roikuta kovin pitkään.
 
Ite oon +110kg ja 40kg lisäpainolla muutaman rykäisyn ottanut ja ei kyllä ote ollut ekana hiipumassa 😁

@terdez Antaisin vinkin että jos ihan oikeasti ne kädet hikoo niin pahasti esim. jonkun liikahikoilun takia niin laita treenihanskat mieluummin kuin remmit (ainakin niissä vipareissa)

Kyllähän sitä varmaan ilmankin viparit pystyy tekemään, mutta jotenkin vaan tottunut noita versoja käyttämään.
Ja tosiaan aina ollut poikkeuksellisen kova hikoilemaan.
 
Kerro hyvä syy miks mun pitäs se ottaa, koska se ei suojaa ku ottajaansa jonku verran?
Riittääkö syyksi se, että rajoitukset ei poistu, ennen kuin 90% kansasta on rokotettu? Näin taisi pääministeri sanoa. Ja jos tämä pitää paikkansa, niin ottamalla rokotteen, auttaisi se, että saataisiin yritykset pidettyä pystyssä.
Toki tämä hallitus voi senkin jälkeen keksiä jotain uutta, mutta ei tässä hirveästi ole tullut muitakaan ideoita mistään.
 
Tein tänään selkä treenin. Leukoja ( omapaino reilu 90 kg ), alataljaa, kulmasoutua käsipainoilla. Alle kympin sarjaa maximipainoillani. Alataljassa myös pudotussarjoja. Tämä keskustelu mielessä tarkastelin eritysesti remmien tarvetta. Leuat ja alatalja ilman remmejä. Ei edes käynyt mielessä että olisi tarvetta. Myös alataljan pudotuksissa grippi kesti helposti ja jäi vielä varaakin. Kulmasoudun kässäreillä kokeilin remmeillä ja ilman. Samat toistot ilman remmejä. Treenasin vielä loppuun grippiä ja forkkuja kun tuntui että kaipaisivat lisää treeniä. Onko minulla nyt maailman vahvin grippi kun pystyin tekemään perus selkä treenin ilman remmejä 🤔 Täytyy käydä poimimassa otevoiman maailman mestaruus kun kuulema ei ole olemassa ihmistä jonka grippi kestäisi selkätreenin ilman remmejä 😝
 
Kerro hyvä syy miks mun pitäs se ottaa, koska se ei suojaa ku ottajaansa jonku verran?
Se ettei se estä levittämästä virusta kokonaan ei tarkoita, ettei se pienennä leviämisen todennäköisyyttä. Itse olisin ottanut jo pelkästään itseni takia, kun nähnyt millaisia pitkäkestoisia oireita jotkut lähipiiristä saaneet sairastuttuaan koronaan. Eniten leviämistä voi kuitenkin välttää olemalla notkumatta ahtaissa tiloissa ilman maskia, joissa on huono ilmanvaihto, oli rokote tai ei.
 
Riittääkö syyksi se, että rajoitukset ei poistu, ennen kuin 90% kansasta on rokotettu? Näin taisi pääministeri sanoa. Ja jos tämä pitää paikkansa, niin ottamalla rokotteen, auttaisi se, että saataisiin yritykset pidettyä pystyssä.
Toki tämä hallitus voi senkin jälkeen keksiä jotain uutta, mutta ei tässä hirveästi ole tullut muitakaan ideoita mistään.
Vähän aikaa sitten raja oli 70%, nyt kun se alkaa olla lähellä niin maali siirtyi 90%. Sen jälkeen odotettavissa 110% rokotekattavuus vaatimus. Järjen kanssa tällä on ollut erittäin vähän tekemistä missään vaiheessa.
 
Vähän aikaa sitten raja oli 70%, nyt kun se alkaa olla lähellä niin maali siirtyi 90%. Sen jälkeen odotettavissa 110% rokotekattavuus vaatimus. Järjen kanssa tällä on ollut erittäin vähän tekemistä missään vaiheessa.

Piikitetään lapsia ja raskaana olevia vaikka ei ole vittu mitään hajua mitä toi paska tekee sikiölle tai muutenkaan 😁
 
Se ettei se estä levittämästä virusta kokonaan ei tarkoita, ettei se pienennä leviämisen todennäköisyyttä. Itse olisin ottanut jo pelkästään itseni takia, kun nähnyt millaisia pitkäkestoisia oireita jotkut lähipiiristä saaneet sairastuttuaan koronaan. Eniten leviämistä voi kuitenkin välttää olemalla notkumatta ahtaissa tiloissa ilman maskia, joissa on huono ilmanvaihto, oli rokote tai ei.

Joo on tossa kans läheltä porukka saanu tartuntoja ja niillä taas ei kellään oikein minkäänlaisia oireita. Ei aikana eikä jälkikäteen
 
Tein tänään selkä treenin. Leukoja ( omapaino reilu 90 kg ), alataljaa, kulmasoutua käsipainoilla. Alle kympin sarjaa maximipainoillani. Alataljassa myös pudotussarjoja. Tämä keskustelu mielessä tarkastelin eritysesti remmien tarvetta. Leuat ja alatalja ilman remmejä. Ei edes käynyt mielessä että olisi tarvetta. Myös alataljan pudotuksissa grippi kesti helposti ja jäi vielä varaakin. Kulmasoudun kässäreillä kokeilin remmeillä ja ilman. Samat toistot ilman remmejä. Treenasin vielä loppuun grippiä ja forkkuja kun tuntui että kaipaisivat lisää treeniä. Onko minulla nyt maailman vahvin grippi kun pystyin tekemään perus selkä treenin ilman remmejä 🤔 Täytyy käydä poimimassa otevoiman maailman mestaruus kun kuulema ei ole olemassa ihmistä jonka grippi kestäisi selkätreenin ilman remmejä 😝
Mä treenasin useita vuosia ilman remmejä. Ainoat liikkeet, joissa on nimenomaan gripin takia lähes pakko olla remmit ovat todella raskaat kulmasoudut tai mavet tangolla tai kässäreillä. Muissa liikkeissä remmien käytön syy on ihan muu kuin gripin pitäminen. Isolla osalla ei kasva selkä "tasapainoisesti" näyttäväksi, kun ne repii vaan niitä painoja. Joillain yksilöillä tosin se repiminenkin tuottaa hyvää tulosta. Remmien kanssa on helpompi keskittyä työstämään haluamiaan lihaksia liikkeissä. Monet tosi isot kyynärvarret omaavat kehonrakentajat käyttää mitä ihmeellisimmissä liikkeissä remmejä. Mm. Big Ramy tekee joillain videoilla jopa push downia taljassa remmien kanssa. Remmeillä tarkoitan siis tommosia versa grippsin tyylisiä.
 
Tein tänään selkä treenin. Leukoja ( omapaino reilu 90 kg ), alataljaa, kulmasoutua käsipainoilla. Alle kympin sarjaa maximipainoillani. Alataljassa myös pudotussarjoja. Tämä keskustelu mielessä tarkastelin eritysesti remmien tarvetta. Leuat ja alatalja ilman remmejä. Ei edes käynyt mielessä että olisi tarvetta. Myös alataljan pudotuksissa grippi kesti helposti ja jäi vielä varaakin. Kulmasoudun kässäreillä kokeilin remmeillä ja ilman. Samat toistot ilman remmejä. Treenasin vielä loppuun grippiä ja forkkuja kun tuntui että kaipaisivat lisää treeniä. Onko minulla nyt maailman vahvin grippi kun pystyin tekemään perus selkä treenin ilman remmejä 🤔 Täytyy käydä poimimassa otevoiman maailman mestaruus kun kuulema ei ole olemassa ihmistä jonka grippi kestäisi selkätreenin ilman remmejä 😝
Sulla on varmasti ja pitääkin olla lajitaustasi huomioiden vahvempi grippi kuin 80% kuntosaliväestä. Mutta yksi pointti tässä on, että mitkä ne kellekin suuret painot sitten on. Puristusvoima on aika spesifistä ja se ei valitettavasti kehity yleensä samassa suhteessa muun lihasvoiman kanssa, ei vaikka sitä spesifisesti harjoittelisi. Kyykky, kulmasoutu tai penkkipunnerrustuloksessa monella on edellytys vähintään kolminkertaistaa lähtötasonsa pitkäjänteisesti voimailemalla, mutta puristusvoimassa jäädään lähemmäksi niitä normijamppoja suhteessa. Esimerkiksi keskivertomiehen puristusvoiman (mittariin puristaminen) tuplaaminen onnistuu todella pieneltä joukolta ihmisiä vaikka olisivat otevoimaspesialisteja. Miten siinä sitten käy kun sen aloittelijavaiheen 20kg käsipainon sijaan kourassa onkin 60-70 kiloinen niissä 10-20 toiston sarjoissa. Ei tarvitse olla Einstein arvatakseen vastauksen. Tai tankosoudussa vaikka 140 kiloa viidenkymmenen sijaan.

= Harva iso ja vahva kaveri kykenee tehokkaaseen treeniin ilman remmejä raskaimmissa perusliikkeissä. Teknisesti homma menee myös vituiksi jos pääfocus on otteen pitämisessä. Se on tosiaan asia erikseen, jos aloittelevat "bodaajat" tekee kaiken Versoilla kuten näkee. Siinä vaiheessa tärkeintä olisi kehon monipuolinen vahvistaminen gripistä lähtien, jotta sitten tulevaisuudessa oikeasti edes kykenesivät intensiiviseen bodausrääkkiin. Jos ei 100 kilon tanko tai 40kg käsipaino pysy näpeissä, niin siinä on sitten rakennettu homma vähän huteralle pohjalle. Enkä mä jonkun voimailijankaan kohdalla nää mitään järkeä olla käyttämättä remmejä ja menettää potentiaalia hypertrofiaa tukevasta harjoittelusta, jos näpit ei pidä ja forkut on ainut joka huutaa hoosiannaa vetävien lihasten harjoittelussa.

Tää on vähän sama kuin sanoisi, että rannesiteet on turhake ja kenenkään ei pitäisi käyttää. Sen nivelen ympärillä kun ei ole tukikudosta, niin kyllä se sitten luuston loppuun kehittymisen ja vastusharjoitteluun totuttamisen jälkeen on paljon geenilottoa minkä verran ne kantaa kuormaa ilman tukea kenenkin kohdalla. Ei vahvistu samassa suhteessa kuin lihasvoima punnerruksissa. Mikä se raja sitten kelläkin on 150kg, 200kg, 250kg? Jolloin alkaa nivelet paukkua ja kipeytyä kuormasta. Eikä ranteen stabiliteetti ole riittävä. 100kg penkkimaksimin omaavalta sidevastaiselta en ikinä ottaisi neuvoja tosissaan. Jos se kuorma tuplataan niin olisi mahdollisesti eri mieltä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Riittääkö syyksi se, että rajoitukset ei poistu, ennen kuin 90% kansasta on rokotettu? Näin taisi pääministeri sanoa. Ja jos tämä pitää paikkansa, niin ottamalla rokotteen, auttaisi se, että saataisiin yritykset pidettyä pystyssä.
Toki tämä hallitus voi senkin jälkeen keksiä jotain uutta, mutta ei tässä hirveästi ole tullut muitakaan ideoita mistään.
Kuka tuohon enää uskoo? En ainakaan minä. Piti poistua jo kun riskiryhmäläiset rokotettu. Miksi ne nyt poistuisi kun alkaa rokotteen teho jo hiipua ja kolmatta tarvittaisiin?
 
Riittääkö syyksi se, että rajoitukset ei poistu, ennen kuin 90% kansasta on rokotettu? Näin taisi pääministeri sanoa. Ja jos tämä pitää paikkansa, niin ottamalla rokotteen, auttaisi se, että saataisiin yritykset pidettyä pystyssä.
Toki tämä hallitus voi senkin jälkeen keksiä jotain uutta, mutta ei tässä hirveästi ole tullut muitakaan ideoita mistään.
Hallitukset kiristää kansaa,hieno meininki.
Bensan hinta 5€ litra,muuten maailmanloppu,no sitten maksetaan.Jne.
Veikkaan että yrityksiä kaatuu vaikka lapset,kissat ja koiratkin olisi koronarokotettu.
Lääkeyhtiöt ei ainakaan kaadu 🙂
 
Kuka tuohon enää uskoo? En ainakaan minä. Piti poistua jo kun riskiryhmäläiset rokotettu. Miksi ne nyt poistuisi kun alkaa rokotteen teho jo hiipua ja kolmatta tarvittaisiin?

Joo vois toi paskanjauhanta jo loppua. Sairaalassa ja teholla ei porukka lisäänny niin sen perusteella pitäs tehä päätöksiä. Eikä se siihen kolmanteen tule loppumaan, mitä se kolmaskaan rokote auttaa jos suojaa 42% ja 6kk päästä siitä jäljellä se 39 tai mitä lie. Sitte tulee taas uus variantti ja ihmetellään. Yrittäjiä kyykytetään lepsun rajatestauksen takia. Mitä tuolla marjanpoimijoitakin niin yli puolella tartunta? Miten voi olla. Ja tosiaan vaikka ei ekasta ja tokasta piikistä tullu mitään niin onko ne mahdollisen haittavaikutukset pois suljettu jos niitä joutuu työntää useamman?
 
Viimeksi muokattu:
Huolestuttavinta on, että itse PCR testin kehittäjä on sanonut, että se ei sovellu tälläiseen testaamiseen. Eli positiivinen tulos ei aina olekaan välttämättä positiivinen 🤔
 
Back
Ylös Bottom