BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En kysyis jos dumaisin.
Entäs jos ottaisit itse anatomian kirjan käteen katsoisit selvittäisit hieman mitä mikäkin ketekee ja @Mike on jakanut viime aikoina esim henkan kanssa tehtyjä treenejä jossa forkut olleet prioriteettina ja lähtisit kokeilemaan niitä ajatuksen kanssa mitä tapahtuu jos teet näin tai noin. Vaikea minusta enää noista videoista enää valmiimpaa alkaa tarjoamaan jos ajatuksella niitä katselet läpi ja sovellat sitten noita tekniikoita itseesi. 😊👍🏼
 
Entäs jos ottaisit itse anatomian kirjan käteen katsoisit selvittäisit hieman mitä mikäkin ketekee ja @Mike on jakanut viime aikoina esim henkan kanssa tehtyjä treenejä jossa forkut olleet prioriteettina ja lähtisit kokeilemaan niitä ajatuksen kanssa mitä tapahtuu jos teet näin tai noin. Vaikea minusta enää noista videoista enää valmiimpaa alkaa tarjoamaan jos ajatuksella niitä katselet läpi ja sovellat sitten noita tekniikoita itseesi. 😊👍🏼

Ei tässä nyt ollut mistään laiskuudesta kyse, melko usein tässä ketjussa porukka kysyy esimerkiksi että "heitä joku hyvä puolen tunnin etureisisetti", lähinnä oli tarkoitus että jos olisi tullut joku treeni mikä eroaa omasta tekemisestä, ja kokeilee jotain uutta. Onhan tuolla pakkiksen YouTube kanavalla läjä treenejä eri lihasryhmille, mutta en nyt ajatellut että se sulkee pois sen vaihtoehdon että kysyy jotain treenitipsiä. Mutta otetaan jatkossa anatomian kirja käteen, ja jätetään tipsien kysely pois.
 
Ei tässä nyt ollut mistään laiskuudesta kyse, melko usein tässä ketjussa porukka kysyy esimerkiksi että "heitä joku hyvä puolen tunnin etureisisetti", lähinnä oli tarkoitus että jos olisi tullut joku treeni mikä eroaa omasta tekemisestä, ja kokeilee jotain uutta. Onhan tuolla pakkiksen YouTube kanavalla läjä treenejä eri lihasryhmille, mutta en nyt ajatellut että se sulkee pois sen vaihtoehdon että kysyy jotain treenitipsiä. Mutta otetaan jatkossa anatomian kirja käteen, ja jätetään tipsien kysely pois.
joo jätetään ne kyselyt ja muut typeryydet pois. Lähes jokaisen lihaksen treenaamisesta on kirjoitettu jossain kirjassa tai artikkelissa ja youtubesta löytyy paljon videoita niin mitäpä sitä turhaa sitten foorumilla niistä enää kyselemään.
 
Mutta otetaan jatkossa anatomian kirja käteen, ja jätetään tipsien kysely pois.
Mä tykkään auttaa ihmisiä, mutta täytyy snaoa, että olen saanut tarpeekseni siitä kun ihan sama puhunko penkkipunnerruksesta, kyykystä tai valokuvauksesta, niin saan vaan armeijan kimppuun dumaamaan kaiken mitä sanon. Kun multa viimeksi kysyttiin forkkuneuvoja, niin kaikki varmaan muistaa mitä tapahtui, ei kamalasti enää kiinnosta jengiä jeesaa kun takaisin saa pelkkää paskaa.
 
Mä tykkään auttaa ihmisiä, mutta täytyy snaoa, että olen saanut tarpeekseni siitä kun ihan sama puhunko penkkipunnerruksesta, kyykystä tai valokuvauksesta, niin saan vaan armeijan kimppuun dumaamaan kaiken mitä sanon. Kun multa viimeksi kysyttiin forkkuneuvoja, niin kaikki varmaan muistaa mitä tapahtui, ei kamalasti enää kiinnosta jengiä jeesaa kun takaisin saa pelkkää paskaa.
Ymmärrän , enkä nyt sulle tuota viestiä meinannut.
 
Ymmärrän , enkä nyt sulle tuota viestiä meinannut.
Mä voin varovasti tonne mun ketjuun laittaa kombot mitä kannattaa koittaa, mutta en ala sitten tappelemaan niiden kanssa jotka vain odottaa että pääsee vittuilemaan jostain.
 
Forkku on lihas siinä missä muutkin. Supistuu ja venyy. Siihen pätee ne samat ajatukset kuin muihinkin lihaksiin. Teet vaan oman progression oman ohjelmasi sisään. En nyt tiedä poistaisinko muusta volyymista tuon priorisoinnin kanssa?? Tuskin.
Katsot vaan, että rasitusta ei tule liikaa ja nostelet volyymia siihen tekemiseen. Yksi ajatus millä sitä ei tulisi liikaa jotta ei tule tulehduksia tms on tehdä niitä esim selkä ja käsi reenin yhteydessä jolloin muutenkin käytät niitä.

Mikään yksittäinen treenin kysely ei kyllä auta lihaksen kasvatuksessa. Oli se lihas mikä hyvänsä. Suunnitelmallisuus, toisto ja jatkuva työnteko on ne avain jutut.
 
Ei tässä nyt ollut mistään laiskuudesta kyse, melko usein tässä ketjussa porukka kysyy esimerkiksi että "heitä joku hyvä puolen tunnin etureisisetti", lähinnä oli tarkoitus että jos olisi tullut joku treeni mikä eroaa omasta tekemisestä, ja kokeilee jotain uutta. Onhan tuolla pakkiksen YouTube kanavalla läjä treenejä eri lihasryhmille, mutta en nyt ajatellut että se sulkee pois sen vaihtoehdon että kysyy jotain treenitipsiä. Mutta otetaan jatkossa anatomian kirja käteen, ja jätetään tipsien kysely pois.
Sori en minä sitä tarkoittanut! Vaan että toisille toimii toiset ja toisille toiset = yksilöllisiä eroja hyvin paljon rakenteissa ja kaikessa. Eli vaikea sanoa että näin juuri SINÄ saat tulosta niin tarkoitin että avaa/ avatkaa vähän enemmän taustoja koska hyvin vaikea saada käsitystä millä tasolla, mitä aiemmin tehty onko saanut mitään kehitystä aikaan, tuleeko kipuja, jne avaat taustat niin saat todennäköisemmin tarkemmat ja toimivammat ohjeet itsellesi. 👍🏼👍🏼👍🏼
 
Mä tykkään auttaa ihmisiä, mutta täytyy snaoa, että olen saanut tarpeekseni siitä kun ihan sama puhunko penkkipunnerruksesta, kyykystä tai valokuvauksesta, niin saan vaan armeijan kimppuun dumaamaan kaiken mitä sanon. Kun multa viimeksi kysyttiin forkkuneuvoja, niin kaikki varmaan muistaa mitä tapahtui, ei kamalasti enää kiinnosta jengiä jeesaa kun takaisin saa pelkkää paskaa.
Vaikka joistain esim. kyykkyyn liittyvistä asioista oon eri mieltä niin ne sun forkkujutut mitä näytit vaikuttivat erittäin päteviltä. Pitäisi kokeilla pidempi ajanjakso niitä, jotta sais selville kasvaisko forkut niillä. Ne on vähän kuin pohkeet. Suurin osa ei vain jaksa OIKEASTI kunnolla niitä treenata. Mä sentään myönnän kuuluvani siihen porukkaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaikka joistain esim. kyykkyyn liittyvistä asioista oon eri mieltä niin ne sun forkkujutut mitä näytit vaikuttivat erittäin päteviltä. Pitäisi kokeilla pidempi ajanjakso niitä, jotta sais selville kasvaisko forkut niillä. Ne on vähän kuin pohkeet. Suurin osa ei vain jaksa OIKEASTI kunnolla niitä treenata. Mä sentään myönnän kuuluvani siihen porukkaan.
Vahva veikkaus on, että ne on kovin samankaltaiset kuin pohkeet, eli raajojen ääripäät, mutta en usko että ne yhtä tuskaiset on kasvattaa kuin pohkeet jotka tekee valtavasti kokoajan pientä duunia kun kävellään. Forkut pääsee normaalissa elämässä aika helpolla, eri asia sitten ne jotka tekee paljon fyysistä duunia käsillä, niillä saattaa automaattisesti esim letkutta forkut vaikka eivät edes salilla kävisi.
 
Siis kyllä kaikilla grippi antaa periksi ennen selkää tämähän nyt on aivan selvä asia. Versoilla ym remmeillä pääset käsittelemään isompia rautoja pidemmissä sarjoissa kuin ilman. Ihan sama kuin vahva grippi sulla on se aina heikompi lenkki kun selkä.
Jos vedät leukoja mihin sarjasi loppuu ? Jos grippiin sulla on aika surkeat näppivoimat. Ei pidä paikkaansa että selkä on aina grippiä vahvempi. Onhan tuo mitattu puristusvoima testeilläkin että grippi on tyypillisesti vahvempi kuin kilot joita käytetään yläselkä liikkeissä.
 
Jos vedät leukoja mihin sarjasi loppuu ? Jos grippiin sulla on aika surkeat näppivoimat. Ei pidä paikkaansa että selkä on aina grippiä vahvempi. Onhan tuo mitattu puristusvoima testeilläkin että grippi on tyypillisesti vahvempi kuin kilot joita käytetään yläselkä liikkeissä.
Kyllä siinä alkaa pikkaisen tekeminen häiriintymään kun isolla painoilla tekee vaikka grippi pitäisikin. Mä teen tosi pitkälle kaiken ilman remmejä, mutta jossain vaiheessa treeniä on vain sitten pakko esim päälle 100kg ylätaljassa ottaa remmit. Vaikka se grippi siellä kovimmissa sarjoissa pitäisi, se on varsin eri asia tehdä selkää maksimipuristuksella kuin keskittyä ainoastaan selän liikuttamiseen.

Saman huomaa mavessa kun laittaa sarjapainot jossa grippi just pitää sen 5 toistoa. Laita sitten remmit ja koita uudestaan, se on kumma mutta se nyt vain painaa vähemmän juurikin sen takia kun siellä ei varsinaisesti tartte käyttää energiaa puristamiseen ja tätä kautta formi muuttuu optimaalisemmaksi.

Mutta jos me forkkuja ja grippiä halutaan kasvattaa paremmin , niin silloin tehdään juuri niin että laitetaan ne remmit vasta mahdollisimman myöhään. Mutta että versat on kädessä vipunostoissakin, niin sillon mennään kyllä jo miinuksen puolelle.
 
Tottakai grippi loppuu joskus. Esim pitkissä selkä treeneissä kun on useampi liike. Kyseenalaistin vain väitteen ettei grippi voisi kestää koskaan enemmän kuin selkä voimat. Joku laiskanpulskea voimanoston yläselkä treeni 1-2 liikettä 5 min palautuksilla ei ole gripille kummoinen. Tietenkin myös mavessa ei grippi voi kestää myötä otteella grippiä enempää. Mutta mavessa onkin käytössä koko kropan isot lihakset. Ei pelkästään selkä. Lähinnä yläselkä treenistä puhun. Samaa mieltä Miken kanssa että jos gripin vahvistus kiinnostaa yhtään, remmit vasta kun tarttee. Ei koko treeniin. Versot vipareihin 12.5 kg kässäreillä on jo naurettavaa. Lähinnä tuntuu että halutaan välttää gripin ja forkkujen kehittyminen.
 
Vahva veikkaus on, että ne on kovin samankaltaiset kuin pohkeet, eli raajojen ääripäät, mutta en usko että ne yhtä tuskaiset on kasvattaa kuin pohkeet jotka tekee valtavasti kokoajan pientä duunia kun kävellään. Forkut pääsee normaalissa elämässä aika helpolla, eri asia sitten ne jotka tekee paljon fyysistä duunia käsillä, niillä saattaa automaattisesti esim letkutta forkut vaikka eivät edes salilla kävisi.

Meillä töissä laitosmiehet on hyvä esimerkki tuosta. Kaikki koneet ku korjaillaan käsin niin siellä on treenaamattomia pömppömahoja mut forkut näyttää siltä ku salilla käytäs tms ja letkut
 
Meillä töissä laitosmiehet on hyvä esimerkki tuosta. Kaikki koneet ku korjaillaan käsin niin siellä on treenaamattomia pömppömahoja mut forkut näyttää siltä ku salilla käytäs tms ja letkut
Juu se on kyllä melkein päivänselvä asia.
Raskaiden esineiden nostelu tai vaikka päivittäin tiukkojen pulttien avaaminen käsin kehittää forkkuja.
Ei ole sattumaa että esim. raskaan kaluston asentajien kahvihuoneessa kun hihat kääritään niin lähes joka ukolla on miehiset kyynärvarret
 
Versot vipareihin 12.5 kg kässäreillä on jo naurettavaa. Lähinnä tuntuu että halutaan välttää gripin ja forkkujen kehittyminen.

Itellä on välillä semmosia kausia kun forkut on töistä johtuen niin saatanan tukossa että on pakko vipareissakin käyttää versoja. Nyt ei onneksi ole pitkään aikaan sellaisia työ maita ollut jotka tuon aiheuttaisi.

Ainakin omalla kohdalla noissa tilanteissa on salilla nauraminen kaukana ja itku paljon lähempänä.
 
Back
Ylös Bottom