BB Markku Suonsivu

Kyllähän se niistä kiinni juuri on. Tuohon väliin mahtuu kyllä vaikka mitä, mikä ei nyt noin paljoa maksa tai ainakaan pitäisi maksaa. Lähinnä tuo sun kommentti, ettei alle 250k€ saa mitään. Toki, jos pitää olla +120 neliötä ja tuliterä ja muut ei ole mitään..
Nojoo sa jos katsoo pelkästään neliöitä ja hintoja. Pitää ottaa huomioon lämmitysjärjestelmät jne. Tietenkin jos 80 luvulla rakennettu asunto jossa ei ole tehty mitään remppoja kelpaa niin löytyy varmasti. Rakennusalalla olen itse ja en suosittele ostamaan vanhaa omakotitaloa jos ei ole iso budjetti tai peukalo keskellä kämmentä.

Se on myöskin totta että ei aina jää voitolle mutta asumalla vuokralla ei ainakaan jää.

Nojoo sa jos katsoo pelkästään neliöitä ja hintoja. Pitää ottaa huomioon lämmitysjärjestelmät jne. Tietenkin jos 80 luvulla rakennettu asunto jossa ei ole tehty mitään remppoja kelpaa niin löytyy varmasti. Rakennusalalla olen itse ja en suosittele ostamaan vanhaa omakotitaloa jos ei ole iso budjetti tai peukalo keskellä kämmentä.

Se on myöskin totta että ei aina jää voitolle mutta asumalla vuokralla ei ainakaan jää.
Jep, mutta kannattaa myös muistaa, että ei se omakotitalo ole mikään ainut vaihtoehto.. Mutta joo, kyllä minä ymmärrän, että jos kasvukeskuksesta haluaa hyvältä paikalta uuden/lähes uuden omakotitalon (tontteineen?), niin kyllähän se maksaa.

Eipä siinä putoa kuin matolta lattialle jos hommat kusee ja pankki huutaa puolta miljoonaansa. Suomessa ei nälkään kuole, sit vaan downshiftataan ja tehään jotain muuta. Se ei pelaa joka pelkää.
Tuota kannattaa kysyä siltä porukalta, joka putosi "matolta lattialle" 90-luvulla. Ethän sä saa tänä päivänä edes kunnon puhelinliittymää, vuokrakämppää tai vakuutusta ilman luottotietoja.

Tai leikitään että luottotiedot ja asunto säilyy. Kunhan painat paria työtä sen 200-300h joka kuukausi pelko perseessä, että kunhan nyt vaan ei sattuis mitään kallista ja terveys kestäisi kauemmin kuin laina-aika.

Tuota kannattaa kysyä siltä porukalta, joka putosi "matolta lattialle" 90-luvulla. Ethän sä saa tänä päivänä edes kunnon puhelinliittymää, vuokrakämppää tai vakuutusta ilman luottotietoja.

Tai leikitään että luottotiedot ja asunto säilyy. Kunhan painat paria työtä sen 200-300h joka kuukausi pelko perseessä, että kunhan nyt vaan ei sattuis mitään kallista ja terveys kestäisi kauemmin kuin laina-aika.

If on kyllä myöntänyt vakuutukset. Prepaid ajaa asiansa. Jos tilanne on se että pelkopersees painaa paljon hommia, niin pelastus tohon on juuri se että kaikki menee. Sattuu mut toimii. Allekirjoittaneella ei riittänyt 5k kuussa enää elämiseen kun maksettiin vaan lainoja sekä ylläpidettiin "elintasoa"

Itseasiassa ainakin vielä 2v sitten puhelinliittymiä sai helposti ilman luottotietoja. Nyt viime aikaisia tarjouksia ei toki ole tullut tarkistettua.

If on kyllä myöntänyt vakuutukset. Prepaid ajaa asiansa. Jos tilanne on se että pelkopersees painaa paljon hommia, niin pelastus tohon on juuri se että kaikki menee. Sattuu mut toimii. Allekirjoittaneella ei riittänyt 5k kuussa enää elämiseen kun maksettiin vaan lainoja sekä ylläpidettiin "elintasoa"
Yksilötasolla ehkä joo ja varmasti onkin opettavaista. En mä varsinkaan kellekään perheelliselle sitä toivoisi, siinä kun on jo muitakin kärsimässä.

Itseasiassa ainakin vielä 2v sitten puhelinliittymiä sai helposti ilman luottotietoja. Nyt viime aikaisia tarjouksia ei toki ole tullut tarkistettua.

Ainakin Elisa sanoo, että vakuusmaksulla saa ja ilman, jos liittymän käyttöä rajataan.
https://yhteiso.elisa.fi/puheliittymaet-7/luottotiedoton-ja-puhelinliittymae-509005

Markku kisalavoilla tänä vuonna kenties ? Postauksen kommenteista poimittu.

D3749760-0139-4959-AA88-ABACE8AFA342.webp

Kisoihin vaan. Tulee kyllä Kohosen kanssa kova ja mielenkiintoinen otatus. Ketähän muita tulossa? Artturi, jos ei ota Tanskasta korttia?

Back
Ylös Bottom