"Markan Kerho" :-)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään päätin huvikseni kokeilla sitä kuuluisaa penkkiykköstä ja hip hurraa kun 100kg nousi!

Onnea:thumbs: Muistan kun itselläniki nousi toi 100kg ja kyl koko loppu treenin ajan vaan hymyilytti

Olin treenannut jo jonkin aikaa hauberia jne, kun kokeilin penkkiä joka oli 80kg. Kaveri teki mulle ohjelman; muiden ohella penkkiä kerran viikossa 3x3 todella kovaa pinnistystä. Siihen kreatiinia ja hieman toisenlainen ruokavalio. 3.5 kk myöhemmin nostin 120kg ja kaksi viikkoa siitä teloin selkäni, kun idioottina nostin ilman vyötä. Siihen jäi mun penkki jonka jälkeen palasin takaisin omaan "treeniohjelmaani" jossa huvikseen treenailen kuukauden pari hulluna muita, kun penkkiä ja jalkoja kunnes taas innostus lopahtaa pariksi kuukaudeksi.

Originally posted by Danyon
Olin treenannut jo jonkin aikaa hauberia jne, kun kokeilin penkkiä joka oli 80kg. Kaveri teki mulle ohjelman; muiden ohella penkkiä kerran viikossa 3x3 todella kovaa pinnistystä. Siihen kreatiinia ja hieman toisenlainen ruokavalio. 3.5 kk myöhemmin nostin 120kg ja kaksi viikkoa siitä teloin selkäni, kun idioottina nostin ilman vyötä. Siihen jäi mun penkki jonka jälkeen palasin takaisin omaan "treeniohjelmaani" jossa huvikseen treenailen kuukauden pari hulluna muita, kun penkkiä ja jalkoja kunnes taas innostus lopahtaa pariksi kuukaudeksi.

Siis penkissä meni selkä? En kyllä syyttäisi vyötä tuommoisesta... Luulisin että kuitenkin suurin osa penkkaa kokonaan ilman vyötä kaikki nostot.

3.5 kk myöhemmin nostin 120kg ja kaksi viikkoa siitä teloin selkäni, kun idioottina nostin ilman vyötä.
itse sain sen kuvan että tyyppi rikkoi selkänsä (maasta)nostaessaan. eihän penkkipunnertaminen ole nostamista (jos pilkkua viilataan).

jos tosiaan rikoit selkäsi penkillä niin vähän rajaa siihen kaareen :rolleyes:

Mulla nyt aika usein saattaa selkä krampata, mutta että oikein paskaksi saa selän penkissä. :confused:
Kaikki tuntuu olevan mahdollista.

onnea.. ittellä men 100kg rikki 6kk sitten:kippis1: ja sit on ollut aika hiljasta.. 110kg tulee naama irvessä just ja just...:curs: viel ku sais menis enemmän..

Heh, itselläni penkki menee valovuosia muita edellä... Johtuneeko sitten siitä etten yläasteella vissiin tiennyt, että muita laitteita käytännössä onkaan! :rolleyes:
Satanen nousi silloin josksu ysiluokalla ja sen jälkeen en olekkaan koitellut... Enpä kuitenkaan usko, että toi nyt kolme vuotta myöhemmin paljoa yli ton satasen olisi ~110?
Noh, nyt sitten reenaillaa sitkeästi koko kroppaa!
Naurattaa vaan itseäkin, kun kaikki muut painot on niin olemattoman oloisia... Nyt kuitenkin jo kyykky ja maastaveto vähintään samaa luokkaa! :D

Tuosta selän hajoittamisesta; Katselin tässä taas alkuviikosta kun joku kaveri pumppaili siinä 85kg:llä vitosia, kyllä oli pahan näköistä, kun perse nousi kaverilla sen lähemmäksi puoli metriä niissä nostoissa... En sitten tiedä aiheuttaako toi sitä selän hajoittamista, mutta kuitenkin itselläni ollut alusta asti tapana, että teen liikkeet puhtaasti niillä painoilla millä pystyn! :kippis1:

Kyllä yläselän voi penkissä hajoittaa, kokemusta on...Mulla kävi niin, että nostin ihan reilulla painolla sarjaa ja viimeisessä toistossa alkoi toinen ojentaja pettämään niin piti nostaa " kiemurrellen" tanko pidikkeisiin kun varmistaja ei ollut ajantasalla.

Tuloksena pari nikamaa pois paikaltaan yläselästä jonka seurauksena lavanaluslihas ( en muista sen hienompaa nimitystä) kramppas ja tulehtui. Jouduin nukkumaan pari viikkoa puoli istuvassa asennossa, kun selälleen ei ollut asiaa....

Tästä on jo jonkin aikaa, ja nykyinen treenikaveri onneksi osaa varmistaa oikein!

Itselläni meni aikaa 2002 elokuun puolesta välistä marraskuun 13 päivään asti että sain sen 100kg ylös (täytin 14 päivä 18v :D ). Painoa tuolloin reilu 70kg. 105 nousi sitten vasta helmikuussa n. 75kilosena. Ja nyt on turha odottaa enempiä ennen kuin intti on ollut ja mennyt.. sitä ennen ja sen aikana treenataan vain pitkiä sarjoja :rolleyes:

Originally posted by Danyon
siitä teloin selkäni, kun idioottina nostin ilman vyötä.

No tuollaista en kyllä ole ennen kuullut. Uskoa sen kyllä voisi näistä kavereista jotka penkkaa niin, ettei penkkiin koske muu osa kehosta kuin yläselkä. Eikös penkkikin ole tekniikka laji?

Tämä nyt ei koske sinua Danyon, mutta viitaten Threadin nimeen,
salilla missä käyn, varmasti suurin osa reenaajista jotka penkkiä tekee, tekee sen päin vittuja. Eli se selkä ja perse on lähempänä kattoa kuin penkkiä. Näin moni heistä voi sanoa "penkanneensa satasen". En nyt tiedä, onko tuo itsensä ja/tai muiden huijjaamista mutta naurettavaa se ainakin on.
Ei siinä kehity ne paikat, joiden pitäisi kehittyä penkatessa, ainostaan puheet paisuu...

Takapuoli oli aina penkissä kiinni ja selkä kaarella (tosin en saa selkää kovinkaan kaarelle) mutta siinä se syy varmastikkin olikin. Tosin luulin, vielä eiliseen päivään asti, että tämä oli se "oikea" tapa penkata. Tiedä häntä vaikka aloittaisin taas penkkaamaan mutta tällä kertaa maltilla..

psyyke/mieli

Tuli tästä threadista mieleen, että voiman kehityksessä paljon on kyse uskalluksesta ja mielestä. Itelle oli aiemmin mukamas kovinkin iso lukema penasta se markka, mutta ei sitä enää sen kummempana lukemana pidä, vaikka en kovin paljoo yli markan nostakaan :rolleyes:. Ehkä olisin voinut paljonkin aiemmin markan rikkoa ilman turhaa kunnioitusta/pelkoa jotain lukuja kohtaan.

Olen pikkuhiljaa koettanut opetella ajattelemaan, että ihan sama, minkä verran kiloja tangossa on, se pitää ottaa tosissaan ja nostoon keskittyä, mutta ei kylmää rautaa tarvitse erikseen pelonsekaisesti kunnioittaa. Pitää tietää voimansa ja kuntonsa ja nostaa sen mukaan.

Onnittelut kumminkin kaikille markan rikkoneille! Ei muuta ku euron kimppuun sitten vaan -> voimanostolajien yhteistulos 595kg ;)

Originally posted by lepex

Tämä nyt ei koske sinua Danyon, mutta viitaten Threadin nimeen,
salilla missä käyn, varmasti suurin osa reenaajista jotka penkkiä tekee, tekee sen päin vittuja. Eli se selkä ja perse on lähempänä kattoa kuin penkkiä. Näin moni heistä voi sanoa "penkanneensa satasen". En nyt tiedä, onko tuo itsensä ja/tai muiden huijjaamista mutta naurettavaa se ainakin on.
Ei siinä kehity ne paikat, joiden pitäisi kehittyä penkatessa, ainostaan puheet paisuu...

Mielestäni suurin osa tekee penkkiä maaten penkillä kuin lahna ilman mitään jännitystä selässä.

Onnittelut vaan siitä satasesta. Itekkin muistan sen päivän, kun satkun ekaa kertaa pukkasin. Intti oli takana ja lihat vaihdettu rasvaksi. Ei siinä sitten kuin tiukasta 70kg:sta kahden kuukauden treenillä 100kg ja sen jälkeen en sitten ole juurikaan penkkiin koskenut. Tästäkin on jo aikaa nelisen vuotta.

Mä treenasin joskus muinoin yhen jätkän kans,molemmat lähettiin suunnilleen samalta viivalta,sillä oli pena 80kg ja mulla kuuskyt.Mut mä painoin 10kiloa vähemmän ku se.Kun markka oli rikottu alettiin treenaan eri paikois.
Vuosi-puolitoista vierähti.Tällä jätkällä penkki sataviiskyt hirveellä kuurittamisella ja tiesmillätuplatripla-paidalla.
Mulla 130kg ilman paitaa.Ja ilman kuuria...
Opetus:
Rauta nousee maltilla...vaikka sit vähän hitaammin.Puoli toista markkaa ei tuu hetkessä,mutta sen voi 100% varmasti saavuttaa jos jaksaa vaan käydä.Ei kannata heti alkaa vetää hulluna roinaa jos ei tuu kokoaikaa 10kiloa kuukaudes tulosta.Tässä tarinassa taas tyhmyys mitattiin,ja nykyään pelkästään sen ihmisen naaman mieleen muistuminen saa hymyn mun naamalle.On se sen verran yksinkertainen kaveri...terveisiä vaan.
:lol2:

Originally posted by rautahaba
...

No oli kaverilla surkeat roinat,kun tuo tuplatripla paitakin tuo vähintään 20kiloa lisää tulokseen................

mitä muuta voi odottaa tyhmältä,lahjattomalta,pullamössö
tinnerihuurupilleri-luuserilta?maailmanennätystä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom