"Markan Kerho" :-)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Noin. Tänään päätin huvikseni kokeilla sitä kuuluisaa penkkiykköstä ja hip hurraa kun 100kg nousi! :whip:

Tasan vuosi tais mennä lähtötasosta(n. 65kg), mutta enpä ole koskaan mitään voimatreeniä tehnyt vaan aina bodityyppistä. Näin siis kun ihminen jolla ei ole minkäänlaista lähtökuntoa pääsee painojen kimppuun.

Ajattelin vaan jakaa iloni, vaikkei missään kaappisarjassa vielä ollakaan. Jouluks sitten 110...

PAIN TARJOAA KAIKILLE :kippis1: !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Pain
Jouluks sitten 110...

Höpöhöpö! kyllähän sä nyt jo viimeistään kesällä ton verran nostat. Mul meni huntin saamiseen (alussa 55) n. 10kk. 3kk päälle ja meni jo 110. Nyt ollaan 115:ssä ja KOVAA NOUSTAAN! :evil:

Originally posted by testo
Nonii, ei muuta ku katse kohti kahta markkaa!
:thumbs:

Ugh, ittellä meni 100kg rikki joskus -95 ja 130 on sen jälkeen paras tulos... :itku:

Onnea 100 kg rajapyykin ohittamisesta.

Itse sain 100kg muistaakseni jo 3-4 vuotta sitten, mutta vieläkään ei ole 150kg pyykki kaatunut vaikka hyvin lähellä ollaan käyty, joten mulla ainakin todelliset vaikeudet kehityksessä alkoi juuri tuosta 100 kilosta.

Tarkoitus ei ole tuolla masentaa, vaan valmistaa sua kovaan taisteluun ensi kohti puoltatoista markkaa ja siitä eteenpäin..

Vaikka liikkeet eivät ihan kokonaan ole vertailukelpoiset, niin mikä teillä on suhde käsipainoilla tehdyn vinopenkin (melko moni tuntuu tekevän tätä) ja oikean penkkipunnerruksen välillä?

Ikuna en ole penkistä ykköstä yrittänyt (enkä tavallista penkkiä muutenkaan kauheasti tehnyt), mutta jos tietäisi suunnilleen suhteen vinopenan ja tavallisen välillä niin voisi alkaa haarukoimaan millä malmimäärillä edes kannattaa kokeilla. Eli jos 5MAX vinopenassa on X kg per käsi, niin mikä voisi olla se hyvä aloituspaino ykösmaksimin määritykseen (ei oo yleensä spotteria eli yliarvio voi olla kohtalokas :) )?

Joskus täysin treenaamattomana taikinaperseteininä nousi 62,5 kg, mikä oli yllätys. Siihen nähden saattaisi jopa markka olla mahdollinen kun takana on kunnon treeniä (n. 3 krt viikossa, josta pitkiä pätkiä selkeästi voimapainotteista) kohta 2 v.

Originally posted by JSmith
Vaikka liikkeet eivät ihan kokonaan ole vertailukelpoiset, niin mikä teillä on suhde käsipainoilla tehdyn vinopenkin (melko moni tuntuu tekevän tätä) ja oikean penkkipunnerruksen välillä?

10 toiston sarjoissa suhde on:

penkki tangolla x
vinopenkki käsipainoilla 0,7x
niskantakaapunnerrus 0,6x

Re: Re: "Markan Kerho" :-)

Originally posted by VahvaJussi
Höpöhöpö! kyllähän sä nyt jo viimeistään kesällä ton verran nostat. Mul meni huntin saamiseen (alussa 55) n. 10kk. 3kk päälle ja meni jo 110. Nyt ollaan 115:ssä ja KOVAA NOUSTAAN! :evil:
Niin pitää nyt kuitenkin muistaa, että jos pain on nyt nostanut ennätyksensä, niin tuskin ihan muutamassa kuukaudessa 10 kiloa siihen revitään. En halua ketään masentaa, mutta kyllä tuo joulukuun tavoite kuulostaa kuitenkin ihan realistiselta.
Itsellä tuossa 110 kg:n jälkeen oli hieman hitaampaa ja nyt ykkönen 120 kg. Toisaalta oma paino ei mulla ole ollut yli 68kg, joka säätelee kuitenkin aika pitkälle kehityksen kulkua.
Aika usein oman ennätyksen jälkeen voi myös tulla hieman takapakkia ja sitten taas hieman kestää että päästään taas siihen nousevaan rytmiin mukaan.
Jos kehittyminen olisi todella niin yksinkertaista ja helppoa, niin tuskin ketään edes viitsisi hakea potkua lääkeaineista.

Kuitenkin onnea Pain!!! :thumbs:

Muistan oman ensimmäisen 100kg noston,kun eilisen päivän.
Tuon saavuttamiseen meni n.1,5 vuotta seuraavaan 50kg nousuun 5,5. Toivottavasti 200 menee joskus rikki(paidalla tosin).

Mullakin aika tuoreessa muistissa toi satanen.. Syyskuussa -02 alotin reenailee ja penkistä nousi 70 kg, helmikuun puolvälissä meni se 100kg joka oli tavotteena vappuun mennessä. Ja nyt viikko sitten nousi 110kg. :)

Onnea vaan täältäki päin :kippis1:

Mulla 100kg oottaa vielä tulemista, mutta kaukana se ei oo.
viimeksi meni 6*80kg sarja.
kohta saanen liittyä kerhoon... :thumbs:

Höpöhöpö, kun satasen saa niin siitähän vasta lähtee tulokset nousemaan, kun saa treenimotivaatiota! jonkin aikaa sitten on pysähtynyt mun tulosten nousu 130kg:loon, mutta nyt on semmonen tunne päällä että treeni kulkee ja enkat paukkuu taas ihan kohta uusille luvuille :kippis1:

Minä en onnittele!

Ei satasen tuloksessa ole mitään onnen kanssa tekemistä.
Hyvää työtä olet äijä tehnyt! :worship: Mulla puuttuu vielä 20kg satasesta.

Täytyy ryömiä taas Onionin autotalliin penkkitreeniin, jotta tulos nousisi.

Oli kanssa penkkiykkönen 65 kun aloitin, mutta 6kk reenin jälkeen meni jo sata.Nyt on reeniä takana vähä päälle 7kk ja ykkönen on 110.:thumbs:

Mulla on vielä matkaa tohon sataseen(nyt vain n.80kg), mutta eiköhän se tässä kesällä mene rikki. :thumbs:

Muistan hyvin oman satasen rikkomiseni. Juuri edellisenä päivänä Suomi voitti jääkiekon MM:n 1995. Siitä sai ilmeisesti tarvittavan lisäpotkun...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom