Maraton

Neuvostoliitto

Pertti
VIP
Ikä
46
Tulin just 1/2 maratonilta ja olen aivan paskana. Aika 1.58 josta puolet kuljin tajunnan rajamailla. Ennen tätä sadistista kokemusta pidin maratonia helppona ja puolikasta lasten leikkinä. En enää. Pitää nostaa hattua ja kumartaa syvään niille hassunnäköisille pulkannaruille jotka kipittää maratonin alle kolmen tunnin.

Normaalit juoksutlenkit mulla on 8-14km ja ne on helppoja, mutta juoksu alkaa vasta noiden kilometrien jälkeen.

Onko muita itseään tällä tavalla kiduttaneita möykkyjä? Mitä fiiliksiä herätti?

....nyt saunaan venymään ja bisselle... :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neuvostoliitto sanoi:
Tulin just 1/2 maratonilta ja olen aivan paskana. Aika 1.58 josta puolet kuljin tajunnan rajamailla. Ennen tätä sadistista kokemusta pidin maratonia helppona ja puolikasta lasten leikkinä. En enää. Pitää nostaa hattua ja kumartaa syvään niille hassunnäköisille pulkannaruille jotka kipittää maratonin alle kolmen tunnin.

Normaalit juoksutlenkit mulla on 8-14km ja ne on helppoja, mutta juoksu alkaa vasta noiden kilometrien jälkeen.

Jeps, mulla tulee juoksukilometrejä viikossa n. 40-45 km, puolimaraton mennyt parhaimmillaan 1.32. Vaikka olen kaikkea muuta kuin "möykky" (179/76), niin en edes kuvittele pysyväni oikeiden juoksijoiden perässä. Oma ykköslaji on (maraton)melonta ja on yhtä helvettiä yrittää samaa aikaan kehittää sekä voima-, kestävyysominaisuuksia. Kun illalla tekee kestävyystreenejä, niin voi melkein kuulla kun liha palaa :(

Neuvostoliitto sanoi:

On, mutta tein toisinpäin. Pikkasen epäonnistuneen baari-illan päätteeksi hölkkäilin/kävelin kotiin 25 km.

Aikoinaan tuli juoksenneltua piikin (25 km) mittaisia
lenkkejä silloin tällöin. Pariin tuntiin meni. Mutta
mielestäni maraton ei ole ihmisen matka. Eikä ainakaan
jos on lihasta ympärillä. Happi loppuu alta aikayksikön.
Ja nivelet kuluu eläimen lailla. Särkekööt polvensa ne jotka haluaa...
Minulle riittää nykyään kymppi kerrallaan. Rauhallisesti.

1.43. Juoksu ei kulkenut yhtään, pakko käydä heittään syksyllä uusiksi. Silleen oon kyllä tyytyväinen, että viikkokilsat on ollu aika alhasia, tollasta 20-30 kilsaa viikossa. Reidet on nyt ihan paskana. Yllättävän lievä krapula ollut, vaikka vedin illalla tappiin asti noin kymmenen tuoppia ja toista askia röökiä.

Mulla on sen verran dieselkone, etta kun suunnan nayttaa ja vauhtiin tyrkkaa niin jaksaa melkein kuinka pitkaan vaan, mutta se vauhti... sita vaan ei loydy.

Yksi kokonainen maratoni takana, amatoorimaisten virheiden takia nestehukka yllatti ja "seina" tuli vastaan. Yli 25 lamminta ja painoa silloin vahan yli 90. Tavoiteaika nelja tuntia jai saavuttamatta. Mutta niinkuin muutkin on todennut, polville juoksu ei ole hyvaksi ainakaan mun painolla.

Lenkeilla pystyn juoksemaan nyt melkein satakiloisenakin parinkymppisia oikeastaan milloin vaan, edelleenkaan sita vauhtia ei tosin ole. Sama patee hiihtoon ja pyorailyyn, suksilla pisin yhtajaksoinen ollut 5h pelkalla vedella.

Ei se matka tapa, vaan vauhti... ;)

Itse olen lönkötellyt nyt kaksi maratonia. Mikään möykky en ole mutta en tunnustaudu nyt aivan pulkan naruksikaan (175/85). Molemmat juoksut juossut +25-+30 helteessä.
Ensimmäinen maratoni meni hienosti 25 km asti kunnes alkoi jalat muuttumaan hiljalleen puupöllelöiksi. Tätä sitten kesti maaliin asti vällillä juostiin melkein suorin jaloin ja välillä helpotti hetkeksi. N. 33 km kohdalla alkoi kova helle tekemään tepposiaan ja alkoi huippaamaan päässä. Päätös kuitenkin piti, että jos ei taju lähde niin maaliin mennään juosten. Olin juonnut kyllä koko matkan ajan, mutta reitillä ei ollut yhtään varjo osuutta ja aikaa oli kuitenkin jo kuluteltu yli 3 tuntia. Maalliin oli päästävä ja pääsinkin kylläkin aikaa meni 4.30 h.
Maalissa väsymys unohtui kun olin vihdoin toteuttanut yhden haaveeni ja tunne oli aivan mahtava!

Viimevuonna tuli toinen maraton juostua ja tarkoitus olisi juosta jatkossakin yksi maraton vuodessa. :thumbs:

Mä olen juossut maratonin vähän päälle kolmeen tuntiin, mutta mä olenkin "pulkannaru". :wall:

Kysymys kuuluukin, miten saada narujaloista inhimillisen näköiset, jos ei halua luopua rakkaasta harrastuksestaan. :D

T.K. sanoi:
Kysymys kuuluukin, miten saada narujaloista inhimillisen näköiset, jos ei halua luopua rakkaasta harrastuksestaan. :D

Lopeta liika juoksentelu, kyykkää pirusti ja juokse vain yksi maratoni vuodessa. Se yksikin tuntuu silloin moninverroin! :D

Joo, juoksin pari vuotta sitten puolikkaan. Aika oli jotain 2h 15min. Oltiin kaverin kanssa viimeisiä. Ja varsin paskana. Hieman vitutti kun about 75 vuotiaat kuivakkaat kävyt veteli reteesti ohi.
Jalkapohjat oli pari viikkoa sen verran tulehtuneet, että käveleminenkin oli perseestä. Mitat oli silloin 184/93.
Eipä tuohon tullut kyllä paljoa treenattuakaan. Muutamia kympin lenkkejä.
Komiaa puuhaa, mut sopii enemmän imuriputken muotoisille henkilöille.

Pinkaisin elämäni ensimmäisen puolikkaan maratonin parisen viikkoa sitten Navitas-maraton 2006-tapahtumassa. Itsekkin yllätyin ajastani 1h 32min. Tavoite oli 1h 55min joten kyllä hampaita nauratti :) Vasen jalkaterä oli kyllä viikon verran ihan huollettavana tuon setin jälkeen!!

Itsellä tuli juostua Tukholmassa 3.6 elämäni kolmas maratoni. Hyvinhän tuo taas meni kun maaliin päästiin. Aikaa meni taas tuo reippaat 4.30, mutta se aika nyt ei niin pääasia ole vaikka parempikin oilisi voinnut olla. Nyt olis jos vaan jalat kestää, niin tarkoitus mennä vielä elokuussa Helsinkiin maratoni jolkotteleen. Katsotaan...

Oli ihan pakko kirjoittaa... et ei tartte näyttää kukkakepiltä/imurinletkulta tms. jos haluu juosta. Itse en nyt enää juokse niin paljoa, ku ennen (takana 2 maraa& 3 puolikasta+ kymmeniä omia puolikkaita=pitkiä lenkkejä) mut ei musta koskaan tullut/saanut sellaista rimpulaa, kuin monet on!! Tietysti vaikuttavia tekijöitä on monia, ruoka/muu treeni/ ikä/ rakenne jne. Ehkäpä olisin hintelämpi, jos kuvioissa olis ollu pelkästään pitkänmatkan juoksua..mutta ei kiitos, pidän mieluummin rintani ja perseeni:D

Tietääkö kukaan mistä näitä maratooneja&puolimaratooneja näkee netistä? Kun ois mukava löytää joitain semmosia "harrastaja" kisoja, ettei ois ite aina viimenen :D

Kuinkahan moni pakkislainen on juossut maratonin??

Itse olen juosut sen kerran..tänä vuonna helsingissä..

Suositut

Back
Ylös Bottom