Maltodextriini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Svetlana
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 MALTODEXTRIINI – NOPEA HIILARI TEHOKEINO 🔥

Meta description: Treeniä tukeva nopeasti imeytyvä hiilihydraatti, joka lisää energiaa ja palautumista.

Originally posted by Pii
Itse vetäsen mitallisen maltoa myös n. tuntia ennen treeniä.
Treenaan hyvin paljon n. klo 11 kieppeillä, ja näin aikaiseen treenii

Suurin vaikutus aamutreeniin on edellisen päivän aikana nautituilla hiilareilla, eli jos maksan glykogeenivarannot on täynnä, ei niitä aamulla enää tarvitse, eikä itse asiassa ole käytännössä mahdollistakaan erikseen täydentää aamutreeniä varten.

Olen jo useamman vuoden treenannut pääsääntöisesti n.8 aikaan aamulla ja olen sen tiimoilta kerinnyt kokeilemaan eri vaihtoehtoja; itse olen viime aikoina syönyt viimeisen hiilareita sisältävän ateriani vähän aikaisempaa myöhempään (19-20 aikaan) ja aamulla syönyt vain 30-40g heraa +5g glutamiinia ennen treeniä.
Toimii aivan loistavasti. Tehossa/jaksamisessa ei mitään eroa eikä tarvitse stressata sen aamuheräämisen kanssa että saisi riittävän välin ruokailulle ja treenille.

ENNEN tätä söin n.1h30-1h45 min ennen treeniä pienen aamiaisen, eli pari palaa täysjyväleipää, pieni lasi tuoremehua sekä n.40g heraa.

Jokainen tehköön mitä tykkää mutta edelleen: IMHO ei mitään järkeä vetää maltoa aamulla.

Sam225,

kauanko sit odotat nykyään aamupalan jälkeen ennen ku meet salille? ite oon vetäny litran jogurttia kuudelta aamulla ja reilun tunnin päästä menny salille vääntään ja toiminu tosi hyvin viimeset pari päivää mitä oon kokeillu

Originally posted by Sam225

Jokainen tehköön mitä tykkää mutta edelleen: IMHO ei mitään järkeä vetää maltoa aamulla.

En minä aivan perusteettomasti maltoa ennen treeniä nautiskele.

Samassa juomassa on myös seassa kreatiini, jonka imeytyminen paranee hiilihydraatin ansioista.
Tosin samaan juomaan olen sotkenut myös protskuja, jotka taasen hidastavat hilarin insuliinipiikkiä, eikä näinollen pääse sokerihumala vaivaamaan.
Ja kaiken tämän tarkoituksena on maksimoida treenin aikana kiihtyvän aineenvaihdunnan tuoma hyöty....joka on yhtäkuin parempi imeytyminen.
Eli kääntäen sanottuna: OHMI on jotain järkeä vetää maltoa aamulla ;)

Treenaukseni on voimatreeniä. Tähän liittyen teen erittäin huolelliset lämmittelyt lajikohtaisesti, jotta varsinaiset treenisarjat lähtevät kuin "tykinputkesta" :evil:
Tämä taasen meinaa, että palautumiset sarjojen välissä ovat pitkät, josta seuraa n. 2-3h treeni.
Jotta näin kauan jaksaisi tykittää maksimaallisia työntöjä / vetoja olen joutunut turvautumaan maltollatankkaukseen ennen treenejä.

Eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla. kreatiinin ja proteiini parempi imeytyminen + jaksaa hyviä hallittuja sarjoja.

Ja mikä tärkeintä...tulosta syntyy

:offtopic:
kuinka suuri hyöty "lihottamisesta" olisi tulosten kannalta esim.jos 5-7kg lihottais itseeän
tän hetkinen paino kun on vain 64kg
ja penkki on 85(yleinen voimamittari:david:)
joten nousisko tulokset nopeempaa..?

Originally posted by uuu
:offtopic:
kuinka suuri hyöty "lihottamisesta" olisi tulosten kannalta esim.jos 5-7kg lihottais itseeän
tän hetkinen paino kun on vain 64kg
ja penkki on 85(yleinen voimamittari:david:)
joten nousisko tulokset nopeempaa..?

Voima on suoraan verrannollinen lihaksen poikkipinta-alaan.
Näin voidaan karkeasti sanoa.
Jos treenaat bodaus tyyppisesti, niin tällöin ko. sääntö pitää hyvin paikkansa.
Maksimivoima treenillä lihaksen voimantuotto paranee pääsäntöisesti hermostollisella tasolla, ja tällöin luonnollisesti voima kasvaa lihaksen poikkipinta-alankasvua nopeammin, kunnes on saavutettu maksimaallinen hermotus.
Tämän jälkeen voimankasvu perustuu lihaksen poikkipinta-alan kasvuun.

Eli sama suomeksi...jos saat lihotettua lihasta, niin merkitys on hyvin merkittävä.

taas kerran:offtopic:
entäs käytännössä?
eli siis bulkin aikana kannattais body tyyppistä treeniä harrastaa ja sen jälkeen voimakausi?
sori jos oon:david:

Omakohtainen kokemus osoittaa että huonokin ruoka on parempi kuin ei ruokaa laisinkaan, jos tilanne on luokkaa hätä. Eli myös täällä menee litran jugurtti tai mäkkiateria tai kebis jos tilanne niin vaatii -- lihaa tulee kehoon nyt paremmin kuin koskaan aiemmin.

Vaatii melkoista harrastuneisuutta syödä kanafilettä seitsemästi päivässä ja kasvattaa lihaa niillä kympin rasvoilla, tämmöinen amatööribodari kuin meikäläinen joutuu hyväksymään tosiasian että rasvat heiluu varmaan ainakin 15% tietämillä mutta lihaa kerääntyy kroppaan hitaasti mutta varmasti. Aiemmin kun yritin hifistellä, rasvat <12% mutta massaa ja sen myötä lihasta ei herunut.

Tiedän että mättämismetodi on väärä mutta hifistelyni johti niin pahaan kehityksen pysähtymiseen että lopetin koko lajin n. kolmeksi vuodeksi, nyt teen KISS- periaatteella (ruokaa n. 3h välein, aina _minimissään_ 30g proteiinia, hiilareita & rasvaa periaatteella "riittävästi ja vähän päälle" paitsi ennen nukkumaanmenoa). Ainakin tällä hetkellä treeni sujuu, ja motivaatio on korkealla kun kehitystä tapahtuu koko ajan.

- JjP

Onko tärkeätä ottaa maltoa treenin jälkeisessä protskujuomassa?

Ostin just nääs Nutriplussan whey 8100 heraproteiinia, jossa 80% proteiinia enkä jaksais enää maltoa ostaa? ehh.. :rolleyes:

Originally posted by KR1M
Onko tärkeätä ottaa maltoa treenin jälkeisessä protskujuomassa?

Ostin just nääs Nutriplussan whey 8100 heraproteiinia, jossa 80% proteiinia enkä jaksais enää maltoa ostaa? ehh.. :rolleyes:

1.riippuu siitä saatko mistään muualta nopeesti energiaa
(lue.hiilareita)
2. 5-6 euroa 1250g (halvemmalakin saa) eipä tuo kauheen kallista ainakaan oo
itse olen puoliksi yrittänyt korvata maltoa kaakaojauheella

Olen ollut jo pari viikkoa jenkeissä. Olen käyttänyt FAST-tuotteita kuukauden päivät. Kaikki näyttää toimivan hyvin (protskut, malto, krea, vitkut ja öljyt). Nyt kun protsu ja malto alkavat loppumaan, niin mitä kannattaisi ostaa täältä jenkeistä? Lehtien tarjonta on valtavaa, joten tuotteista tietämätöntä voidaan viilata linssiin kovastikin. Maltoa en ole vielä missään mainoksessa tai kaupassa nähnyt! Onko edes? Vai pitääkö burgerit yllä jenkkien hiilaritasapainoa? En viitsisi enää keski-ikään saapuneena alkaamaan kokeilemaan eri valmisteita, vaan haluan suoraan saada toimivaa tavaraa. Kiitti vaan etukäteen vastanneille.

venus sanoi:
Olen ollut jo pari viikkoa jenkeissä. Olen käyttänyt FAST-tuotteita kuukauden päivät. Kaikki näyttää toimivan hyvin (protskut, malto, krea, vitkut ja öljyt). Nyt kun protsu ja malto alkavat loppumaan, niin mitä kannattaisi ostaa täältä jenkeistä? Lehtien tarjonta on valtavaa, joten tuotteista tietämätöntä voidaan viilata linssiin kovastikin. Maltoa en ole vielä missään mainoksessa tai kaupassa nähnyt! Onko edes? Vai pitääkö burgerit yllä jenkkien hiilaritasapainoa? En viitsisi enää keski-ikään saapuneena alkaamaan kokeilemaan eri valmisteita, vaan haluan suoraan saada toimivaa tavaraa. Kiitti vaan etukäteen vastanneille.

Koita kalastaa jostain vaikkapa Optimum Nutritionin, Prolabin tai ABB:n tuotteita. Ne on ainakin todella laadukkaita ja ymmärtääkseni siellä myös aika laajalti myynnissä :) Voithan ostaa valmiiksi sekoitetun palautusjuomaseoksen, siis sellaisen jossa on hiilarit ja protskut molemmat jo valmiina. Ei tarvitse sitten sitä maltoa lähteä etsimään, jos tuntuu hankalalta.

No niin nyt alkaa näyttää paremmalta! Protsku oli protskua eikä hiilareita suhteessa 2/1:een. Nyt pystyy taas paremmin tasapainottelemaan hiilareiden kanssa. Mulla on ollut nyt jotain jenkki whey protskua viikon ajan ja normaali ruokailut, protskujen ja hiilarien saanti ei oikein ole ollut tasapainossa. Maha on vain hieman kasvanut, vaikka tarkoitus olisi päinvastoin. Pystyy syömään enemmän protskuja ja samalla siis vähentää hieman hiilireita nykyisestä => Maha pienenee mutta lihakset, ainakin pitäisi, pysyä samanlaisia tai hyvällä tuurilla jopa kasvaakin.

venus sanoi:

The Vitamin Shoppe myymälöitä on siellä täällä (= mene isoon "mall":iin). Myyvät lisäravinteita.

Back
Ylös Bottom