Malto aamuisin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hep!
Kannattaakos välipäivinä aamuisinkin vetää ton aamuproteiinin kanssa maltoa, vaikuttaako jotenkin imeytymiseen tms? Kun en oikein muuta ehdi ikinä aamuisin juomaan kun ton juoman..

1:1 vai 1:2 protsku-malto?

Originally posted by Hemppa
Ei kannata.

hmm.. tietysti jonkinlaiset perustelut vois olla tosi p0p..

Originally posted by juffe
hmm.. tietysti jonkinlaiset perustelut vois olla tosi p0p..
Malto aiheuttaa suunnattoman käsittämättömän järkyttävän insuliinipiikin, joten tunnin päästä olo on kuin orangilla. (kualleella anyways).

Hep!
Kannattaakos välipäivinä aamuisinkin vetää ton aamuproteiinin kanssa maltoa, vaikuttaako jotenkin imeytymiseen tms? Kun en oikein muuta ehdi ikinä aamuisin juomaan kun ton juoman..

1:1 vai 1:2 protsku-malto?

No, et jätä paljon mahdollisuuksia..:) Jos et ehdi juoda kuin tuon juoman, niin eihän siinä ole muuta mahdollisuutta kuin sitten juoda tuo juoma. Jos ei aikaisemmin herääminen ja paremman vaihtoehdon eli kiinteän, hitaan hiilarin nauttiminen onnistu, niin käyttäisin tuota 1:1- suhdetta. Lähde ainakin tuolla suhteella liikkeelle, voit kokeilla tuota 1:2, mutta varo, ettei insuliinitasot heitä häränpyllyä.

tässäpä nyt sit kokeilen, sekoittelinkin ennen tätä topicin tekoa jo 1:1 (plus kreat tietty), niin katotaan mitä tapahtuu tuon insuliinin kanssa.. noo.. jos hirvee väsymys pukkaa niin duunis on kahvia mielinmäärin :D

Originally posted by Tomi
Malto aiheuttaa suunnattoman käsittämättömän järkyttävän insuliinipiikin, joten tunnin päästä olo on kuin orangilla. (kualleella anyways).
Toinen asia vielä on, minkälaisen terveysriskin nuo usein tapahtuvat insuliinipiikit pitkällä tähtäimellä aiheuttavat; lihominen, heikentynyt sokerinsieto, aikuisiän diabetes, dementian vaara...

Eli "järkevintä" olisi satsata aamulla HITAISIIN hiilareihin, kuten esim. hapankorppuun tms?

Vai että tollasia mahdollisia sairauksia.. :confused:

Eli "järkevintä" olisi satsata aamulla HITAISIIN hiilareihin, kuten esim. hapankorppuun tms?

Aina olisi järkevintä satsata hitaisiin hiilareihin. Treenin jälkeen voisi kai ottaa maltoakin, mutta itse kiskon silloinkin yleensä kaurapuuroa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiskaise aamulla rasvatonta jogurttia 5-10 dl mahan vetoisuuden mukaan. Se ainakin on vähemmän haitallinen kuin malto, vaikka siinäkin on sokeria. Maustamaton jogurtti keinomakeuttajalla ja marjoilla olisi vielä parempi.

Tosiaan, hyvää infoa.

Aamuisin mulla on niin kiire, että hyväkun kerkeen kaapista pullon ottaa ja litkiä sen napaani. Mut jos vähän aikasemmin pääsis ylös, niin vois tosiaan pistää jo illalla kaurapuurot lautaselle, ja aamulla sit vaan mikro päälle ja äkkiä napaan maidon kera.

Noh, voi olla että jää vähän enemmän aikaa syödä ainakin välipäivinä, kun rupeen tota HIITiä juoksentelemaan..

Miksi et yksinkertaisesti herää vähän aikaisemmin. Se ei kuitenkaan vaadi kuin 10-20minuuttia aikaisemmin ja olet syönyt kunnon aamupalan.

Oli kyllä ihan uutta tietoa mulle, aina tulee vedettyä aamuisin huonon ruokahalun takia maltoa ja heraa 1:1. Mitenkäs sitten ennen treeniä kannattaako ottaa maltoa? Ennen treeniä olen ottanut heraa, maltoa ja kreatiinia, enkä ole kyllä huomannut mitään väsymystä tai muuta.

Mä oon "pienen" väsymyksen huomannu, mut luullu et se on vaan siitä ku on jo tehny osan reenistä.

Nyt oon pari kertaa käyny ilman et oon syöny _mitään_ 2-3h ennen salia (edes sitä maltoa) ja kyllä jaksoi hyvin.. teinkin spurttina neljä eri liikettä hauiksille ja kolme yläselälle + kiertäjäkalvosimet..

Originally posted by Dobermann
Oli kyllä ihan uutta tietoa mulle, aina tulee vedettyä aamuisin huonon ruokahalun takia maltoa ja heraa 1:1. Mitenkäs sitten ennen treeniä kannattaako ottaa maltoa? Ennen treeniä olen ottanut heraa, maltoa ja kreatiinia, enkä ole kyllä huomannut mitään väsymystä tai muuta.

Tästäkin on topicceja palstalla. Anyway, ei todellakaan kannata ottaa maltoa ennen treeniä.
Parhaimmillaankin estät vaan rasvan palamista ja pahimmillaan saat kamalan crashin kesken treenin.

Jos teet jotain megapitkiä salitreenejä, voi miedon maltoliuoksen naukkailu tasaisesti pitkin treeniä toimia.

Normaalipituisessa salitreenissä ei kannata alkaa taiteilemaan malton kanssa.

Joo helvetin hyvä tietää kyl. En vedä mitää pitkii treenei, 45- tunnin pyrin treenaa. Mites kannattaako vetää heraa ja kreatiini kuitenkin ennen treeniä?

Originally posted by Dobermann
Joo helvetin hyvä tietää kyl. En vedä mitää pitkii treenei, 45- tunnin pyrin treenaa. Mites kannattaako vetää heraa ja kreatiini kuitenkin ennen treeniä?

Pieni määrä (20-30g) heraa tai annos bcaa-aminohappoja ja/tai n.5g glutamiinia puolisen tuntia ennen treeniä voi olla hyödyllistä. Kreatiini on parempi ottaa treenin jälkeen tai vaikka aamulla.

Korostetaan kuitenkin että etu on marginaalisella tasolla. Hyvin pärjää kun syö kunnon aterian viimeistään 1,5-2 h ennen treeniä.
Toiset kannattaa pitempääkin väliä.
Jos taas haluaa optimoida niin kikkailu kunniaan, eli viimeistään n.2-3h ennen kunnon ruoka ja sitten tuo herapaukku ennen treeniä jne..

Originally posted by Sam225
Pieni määrä (20-30g) heraa tai annos bcaa-aminohappoja ja/tai n.5g glutamiinia puolisen tuntia ennen treeniä voi olla hyödyllistä. Kreatiini on parempi ottaa treenin jälkeen tai vaikka aamulla.

Korostetaan kuitenkin että etu on marginaalisella tasolla. Hyvin pärjää kun syö kunnon aterian viimeistään 1,5-2 h ennen treeniä.
Toiset kannattaa pitempääkin väliä.
Jos taas haluaa optimoida niin kikkailu kunniaan, eli viimeistään n.2-3h ennen kunnon ruoka ja sitten tuo herapaukku ennen treeniä jne..

Jos asiat on noin niin mähän olen tehny aikalailla päin persettä.. eli noin tuntia ennen treeniä syönyt ja 20 min ennen treeniä drinkin missä on 1dl heraa 0,5dl maltoa 0,5dl dekstrosia(rypäle sokeri hommaa mikä tehostaa kreatiinin imeytymistä) ja teelusikallinen kreatiinia.
mitenkä suosittelistte ottamaan aineita jos käytössä on hera85, maltoa, dekstrosia ja kreatiinia?

Fruktoosi lisäravinteena

Mitä mieltä ootte siitä välillä, esim. just aamulla, sekottelee veteen, tai vaikkapa fun lightiin, fruktoosia eli hedelmäsokeria? Fruktoosin GI on 31, eli ei pitäisi tulla isoja verensokeri heilahteluja. Mutta onko tosta jotain muuta haittaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom