Makuunin vuokraleffa, vilunkiako?

Tiedoksi jollekin joka lässytti jotain mamman helmoissa asumisesta, ainakin meikäläinen elätti ihan itse itseään omassa kämpässä asustaen, työpaikkoja oli kolme ja koulu siihen päälle vielä. Veroja siitä tunnin vitosestakin lähti kaksikymmentä prosenttia. Itse järkeilin asian niin, että onhan se aina tyhjää parempi kun jotain tienaa, ja pysyy samalla itse poissa pahanteosta. Ilmaset leffat ja mukavat työkaverit oli ihan tarpeeksi iso porkkana. Mä olen näin helppo :)

McDonalds ainakin maksaa ihan TES:n mukaista ravintola-alan peruspalkkaa vähintään, eli noin 8,7 euroakohan se nyt muistaakseni on tunnilta. Uskoisin että Hesburgerissa on sama käytäntö.

Oliko se nyt varmasti niin, että PAM rinnasti videofirmojen työntekijät kioskityöntekijöihin? Ei se palkka siitä kyllä hurjemmin kummene. 5,5 euroa on koululaisen tuntipalkka esim. Rautakirjalla, ja noin 6,9 euroa tunnilta harjoittelijana koko ensimmäisen vuoden. Ja harjoittelija on, vaikka olisi mitkä koulut tahansa käynyt.

Pääkaupunkiseudulla tottakai palkkoihin tulee se I kalleusluokan lisä - - eli, öö... parikymmentä senttiä?

Joo ja, namimyynnistä tuli meidän syrjäperänkin Makuunissa pääosa myynnistä.
Eli ihan yleinen ilmiö :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AW88 sanoi:
:offtopic: Siis millä te ihmiset elätte??? pyhällä hengellä? 4-5€ tunti, ei helvetti...

eikun taa oli vaan esimerkki huonosta vuorosta... palkka huitelee 4-17e/h

4e on joku kalynen arki-ilta/paiva ja 17e on vappu tai muu vastaava... :hyper:

Ja mua vituttaa olla kesätöissä alle 9€ tuntipalkalla... No ehkä eri hommaa, mutta silti! Vajaa 5€/h on liian vähän. Miksi moista edes sallitaan? Kyllä sitä pitäisi saada edes 6,5€/h minimissään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom