Makuunin vuokraleffa, vilunkiako?

Hmm... Kiinnitimpä huomioni Makuunista vuokraamani leffaan. Kannessa Lukee "Vuokra DVD" Levyssä lukee sen sijaan "Ei vuokrattavaksi" "Not for rental" Siis englanniksi ja suomeksi.

Mitähän tuo meinaa? Mitä eroa on leffalla jonka saa vuokrata ja leffalla jossa lukee "ei vuokrattavaksi"

Kuka kusetti ja ketä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai Nalo sanoi:
Mitä eroa on leffalla jonka saa vuokrata ja leffalla jossa lukee "ei vuokrattavaksi"

Leffa, jota ei saa vuokrata, maksaa anttilassa alle kympin, vuokrattavaksi tarkoitettu kiekko taas huomattavasti enemmän...

Makuuni kusettaa (vaikea uskoa) tai sitten joku asiakas on rikkonut alkuperäisen levyn ja ostanut normikaupasta tilalle toisen.

Mua vitutti yksi kerta kympillä kun vein Makuuniin leffan 1h15min myöhässä, tiskin takana oleva ilmeisesti lukutaidoton bimbo otti 4 EUROA maksua. Ei se raha, mutta se vitutus mikä tulee tommoisesta nussimisesta. Laitoin makuunille palautetta että miksi näin toimitaan kun yleinen käytäntö ko. makuunissa on puolet vuokrahinnasta, vastausta en koskaan saanut.

:offtopic: Tietääkö ketään mitä tuollainen yksi vuokra-DVD maksaa?
Muistui vaan mieleen tapaus kun pitkältä ulkomaanmatkalta palattuani huomasin auton hanskalokerossa vuokra-DVD:n.
Maksoin muistaakeni yli 60 € myöhästymismaksuja. Myöhästymismaksut oli muistaakseni satoja euroja mutta ilmeisesti sain reilut vähennykset kun olen niin ahkera vuokraaja. Tietenkin ihmetytti kun mulle ei soitettu tuon takia. Taisi se leffa kuukauden päivät siellä autossa olla, ja oli kuitenkin uutuusleffa.
Kai noissa myöhästymismaksuissakin joku katto pitäisi olla?

Kun maksoin myöhästymismaksut pois, niin otin samalla kertaa jonkun uuden leffan vuokralle. Oli siinä seuraavilla ihmisllä jonossa ihmettelemistä kun tiskin takana nainen velotti 65 € 'yhdestä' leffasta :D

Oon muuten aina ihmetelly miksei myöhästyneistä leffoista kerry/kertynyt sitä etua että saa yhden leffan ilmaiseksi kun on 5 tai 6 leffaa vuokrannut.
Saman verranhan siinä vuokraamo tienaa.

Mike sanoi:
Mua vitutti yksi kerta kympillä kun vein Makuuniin leffan 1h15min myöhässä, tiskin takana oleva ilmeisesti lukutaidoton bimbo otti 4 EUROA maksua. Ei se raha, mutta se vitutus mikä tulee tommoisesta nussimisesta. Laitoin makuunille palautetta että miksi näin toimitaan kun yleinen käytäntö ko. makuunissa on puolet vuokrahinnasta, vastausta en koskaan saanut.

Olisit repinyt paidan päältäsi ja hiukset bimbon päästä, syöttänyt sen neljä euroa sille viissenttisinä ja raivonnut, että "Onko nyt kivaa hiuksettomana ja suussa täynnä kolikoita?!?" Sitten olisit kaatanut koko s**tanan liikkeen kirjaimellisesti ympäri. :rolleyes: + :hyper: Kyllä tollaset tapaukset saavat munkin (berliinin- ja dominikaaninkin) päivän maistumaan sonnalta, joten empatiaa heruu osaltani.
T: Paitansa repinyt sekopää

Mike sanoi:
Vuokra-dvd on luokkaa 100€ yritykselle. Muistaakseni 500 markkaa oli aikanaan.

Eli siis voi olla niin, että Makuuni kusettaa... Noillahan on ollut aika paljon kaikenlaista hämärää tässä taannoin.

Pitäsköhän käräyttää? :lol2:

Voi hyvin olla jotain pientä kusetusta ilmassa... Tosin tuo mitä RiQ sanoi, että joku voisi olla rikkonut tjsp. sen levyn ja olisi sitten hakenut uuden kaupasta (jolloin pääsee huomattavasti halvemmalla) kuullostaa sekin ihan järkevältä... Samapa tuo mulle on, mitä sitä itseään tollasella stressaamaan!

blackie sanoi:
:offtopic:
Kai noissa myöhästymismaksuissakin joku katto pitäisi olla?

Olen minäkin kuullut tosi juttuja, joiden todenperäisyyttä ei ole lupa olla hyväksymättä, tyypistä, jolta oli peritty jotain ihan älytöntä summaa, vuosia sitten lopetetun yrityksen toimesta, koska palautettuaan videon, oli se hävitetty, pöllitty ja syöty, eikä tyyppi ollut pyytänyt kuittia palautuksesta. Joten ottakaapa tästä lähtien hyvät ihmiset kirjallista todistetta KAIKESTA ja laittakaa vuokraamoiden sedät ja tädit kirjoittamaan.

Makuunihan on kunnon kusettajafirma, verotkin maksetaan ehkä välillä. Kassalla kysytään, haluatko kuittia (ei halua, verotonta tuloa makuunille). Mitään allekirjoituksia ym. ei tarvita.
Mulle kai ihan sama, mutta ihme, ettei verottaja ole puuttunut makuunin puuhiin.

Joo Makuunihan on ollut moneen otteeseen erinäisten ajankohtaisohjelmien ja toimittajien hampaissa, koska sen toimet eivät tunnu kestävän päivänvaloa. Järjestelmällistä veronkiertoa yms. (mm ajetaan firma konkkaan maksamatta veroja, mutta jatketaan toimintaa kaverin nimissä, jne). Keltaista "tessiä" tunkevat työntekijöille ja yrittävät luistaa PAMin yleissitovasta sopimuksesta. Eli työntekijöille tarjotaan "liitoksi" yhdistystä jossa istuu vain työnantajan edustajia neuvottelemassa PAMin tessiä heikommat ehdot.

Monesti olen mennyt hakemaan "15 min takuuleffaa" ja kun ei ole varttiin ilmaantunut, ovat tuoneet mulle jostain sellaisen jossa kansina on valokopiot oikeista kansista yms. hupaisaa.

Nämä suurimmat hämärähommat kai liittyvät siihen emoyhtiöön, ja siltähän nämä ketjun yksiköt hankkivat kaiken tavaran yms. Käsittääkseni kaikki ketjun firmat eivät ole täysin irrallisia franchising-yrittäjiä, vaan emoyhtiön kavereilla on enemmänkin näppejä sopassa. En enää kyllä muista miten se härdelli meni.

Mua ärsyttää se että mainostetaan leffoja vuorokausi vuokralla ja sit kuitenkin ne pitää olla palautettuna 1900 seuraavana päivänä... Kyllä olen pilkunnussija

Mulla on nyt sellainen DVD lainassa Makuunista, jossa levy(i)ssä lukee Not for rental. Tässä kannessa lukee sit erikseen se että leffa on vuokrakäyttöön ja on tossa joku lisenssinumerokin. Joten - en usko että ainakaan tietoisesti kusettavat.

Markku sanoi:
Mulla on nyt sellainen DVD lainassa Makuunista, jossa levy(i)ssä lukee Not for rental. Tässä kannessa lukee sit erikseen se että leffa on vuokrakäyttöön ja on tossa joku lisenssinumerokin. Joten - en usko että ainakaan tietoisesti kusettavat.
No jos tuo on enemmän sääntö kuin poikkeus niin vaikea sitä on vahingoksi enää uskoa. Voihan olla että osa on ihan virallisia vuokralevyjä ja toinen osa laittomia, yksityiskäyttöön tarkoitettuja levyjä. Jos näin on, niin melko riskillä pelaavat, mätkähtää kunnon sanktiot jos tuosta narahtaa.

EDIT: Niin no, eihän tuo "Not for rental" teksti välttämättä mitään laittomuutta tarkoita, mistäs minä tiedän millaiset järjestelyt ko. puljulla on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom