Maksimiykkönen/Sarjamaksimi

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Lexington

Banned
Näyttää siltä, että tekemällä yli 6 toiston sarjoja ei lihas hermotu kunnolla, vaikka se kasvaisikin. Todettiin tämä kaverini Juccin kanssa, kun tehtiin vinopenkkiä. Juccin maksimiykkönen on 165 kg ja oma 180 kg. Silti esim. 130 kg:lla Jucci tekee kympin (joskus tehnyt 12 t), minä en saa kuin 8 toistoa. Tuosta ylöspäin vain tiukkenee meikäläisellä. Muuten 150 kg:lla frendini Jucci tekee vielä kutosen, vaikka ollaan jo 90 % maksimista.
En reenaa ikinä yli 5 toiston sarjoja, olisiko syy siinä. Lisäksi hän on PALJON lihaksikkaampi kuin minä, kun nyt olen tällainen filemon. Tämän takia hän saa kaikki naiset rafloissa, vi......aa !:blow:

Miten saisin maksimiykkösen pysymään ennallaan ja kasvattamaan lihasmassaa, edellinen esimerkki pätee myös muissa pääliikkeissä. ?:confused:

Originally posted by OlRa
Näyttää siltä, että tekemällä yli 6 toiston sarjoja ei lihas hermotu kunnolla, vaikka se kasvaisikin. Todettiin tämä kaverini Juccin kanssa, kun tehtiin vinopenkkiä. Juccin maksimiykkönen on 165 kg ja oma 180 kg. Silti esim. 130 kg:lla Jucci tekee kympin (joskus tehnyt 12 t), minä en saa kuin 8 toistoa. Tuosta ylöspäin vain tiukkenee meikäläisellä. Muuten 150 kg:lla frendini Jucci tekee vielä kutosen, vaikka ollaan jo 90 % maksimista.
En reenaa ikinä yli 5 toiston sarjoja, olisiko syy siinä. Lisäksi hän on PALJON lihaksikkaampi kuin minä, kun nyt olen tällainen filemon. Tämän takia hän saa kaikki naiset rafloissa, vi......aa !:blow:

Miten saisin maksimiykkösen pysymään ennallaan ja kasvattamaan lihasmassaa, edellinen esimerkki pätee myös muissa pääliikkeissä. ?:confused:

Tee pyramidi sarjoja, tulee lihasta ja voimaa :D

Tee kutosia. Ne kasvattaa jo vähän massaa. Shawn Rayn perusohje massan kasvatukseen: 3 kovaa liikettä, 4 sarjaa, 8 toistoa. Alle kuuden toiston sarjat ei kasvata massaa, voimaa kylläkin.

Tämän takia hän saa kaikki naiset rafloissa, vi......aa !:blow:

Oot kuitenkin vaan ruma oikeesti :blow: :haart: :haart:

Huono vitsi? hmm paree pitää huoli etten koskaan tapaa sua... 180kg penkki voin lentää aika pitkälle :piis:

Re: Re: Maksimiykkönen/Sarjamaksimi

Originally posted by AG+
Oot kuitenkin vaan ruma oikeesti :blow: :haart: :haart:

Huono vitsi? hmm paree pitää huoli etten koskaan tapaa sua... 180kg penkki voin lentää aika pitkälle :piis:

Joo...sillä penkkituloksellahan tappelussakin pärjää...ja hauiksella varmaan myös! Woi... :david: sanon minä!

Re: Re: Re: Maksimiykkönen/Sarjamaksimi

Originally posted by Raven
Höpö höpö..

Yhdyn Ravenin kommenttiin. Ihan turha puhua etteivät alle kuuden toiston sarjat kasvata lihasmassaa. Katsokaa nyt vaikka voimanostajia...

Höpö höpö..
No voit tietysti olla eri mieltä asiasta, mutta joku/jotkut viisaat on esittäneet väittämän että 1-5 toistoa on pääasiallisesti voimaliike. Tietysti se kasvattaa väkisinkin jonkin verran massaa, mutta se ei silti ole varsinainen massankasvatusliike. Tähän tarkoitukseen pitää tehdä enemmän toistoja. Kato vaikka mistä. Tai jos sulla on esim. joku linkki joka kumoaa TÄYSIN tämä väittämän niin pistäppä tulemaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tekee vaikka kolmosia ja laskee painot alas aina noin 10 sekuntia, niin menee se jo lihaskasvun puolelle. Ei toistot ole kaikki kaikessa.

Re: Re: Maksimiykkönen/Sarjamaksimi

Originally posted by Phillyj
Alle kuuden toiston sarjat ei kasvata massaa, voimaa kylläkin.

Kasvattavat kyllä massaa. Se massa on vaan eri tyyppistä kuin pidemmillä sarjoilla saatava massankasvu.

Googletappa sellaiset sanat kuin sarcomere tai myofibrillar hypertrophy ja sarcoplasmic hypertrophy.

Höpö höpö..

Ja ennen kuin aloitetaan, niin disclaimerina mainittakoon, että tämän viestin sisältö ei sisällä vittuilua eikä piilovittuilua, vaan aitoa ihailua ja lähimmäisenrakkautta. Mahdolliset virheet käsitteissä ja asiayhteyksissä ovat täysin kirjoittajan puutteellisesta tiedonhankinnasta johtuvia. Kirjoittaja toivoo, että mahdollisessa virhetapauksessa virhe osoitetaan hänelle ja annetaan hurja kotiläksy.

Voimajumala Ravenin maallikolle antamalla hyväksynnällä uskallan ehdottaa seuraavaa:

Massankasvatus á la Pavel Tsatsouline, jonka ohjelmalla miehestä tulee todellinen Russian Bear(=voimakas ja iso).

Ensiksi otetaan 100% 5RM painolla vitonen. Pidetään 1-2 min. taukoa.
Otetaan 90% 5RM vitonen. Taukoa 30-90 s.
Riisutaan tankoa sen verran, että jäljelle jää 80 % 5RM ja aletaan hinkata vitosia 30-90 sekan tauoilla. Tehdään niin kauan, että hyvä tekniikka säilyy. Joillakin tarvitaan 3, toisilla ehkä 20 sarjaa.

Tekniikka pysyy paremmin hanskassa lyhyemmillä sarjoilla, väsymys tulee lyhyistä palautuksista ja jännitys lihaksessa pysyy korkeana lyhyiden sarjojen mahdollistamien suht. raskaiden painojen ansiosta. Tarkoitus käyttää erityisesti ns. perusliikkeissä.

Re: Re: Re: Re: Maksimiykkönen/Sarjamaksimi

Originally posted by Phillyj
No voit tietysti olla eri mieltä asiasta, mutta joku/jotkut viisaat on esittäneet väittämän että 1-5 toistoa on pääasiallisesti voimaliike. Tietysti se kasvattaa väkisinkin jonkin verran massaa, mutta se ei silti ole varsinainen massankasvatusliike. Tähän tarkoitukseen pitää tehdä enemmän toistoja. Kato vaikka mistä. Tai jos sulla on esim. joku linkki joka kumoaa TÄYSIN tämä väittämän niin pistäppä tulemaan.

Olenko väittänyt, että se kasvattaa tajuttoman lihasmassan? En!
Itse väitit, että alle 6 toiston sarjat eivät kasvata lihasmassaan. Kommentoin tuohon. Ei siinä mitään tutkimuksia tarvita. Aivan varmasti kasvattaa lihasmassaa, eri asia on kuinka paljon se sitten kasvattaa.

Sarjan pituuden lisäksi on olemassa sellainen käsite kuin TUT eli Time Under Tension. Myös suoritustapa vaikuttaa. Väitän, että kyllä rauhallisesti tehty vitonen kasvattaa vähintään siinä missä huolimattomasti ja/tai mahd. nopeasti tehty 6-10. Ei siinä juuri kuudennessa (tai sen yli menevissä) toistossa mitään taikoja tapahdu.

Re: Re: Re: Re: Re: Maksimiykkönen/Sarjamaksimi

Originally posted by Jeesus19
Kyllähän esim.tästä kuvasta huomaa kuinka USKOMATTOMAN massiivinen karhu tsatsouline on...

No niin.

Se, että tämä ohjelma oli Pavel Tsatsoulinen kirjoittamana Pavel Tsatsoulinen kirjassa Power 2 Da Peepuh, ei tarkoita sitä, että Pavel Tsatsouline itse käyttää sitä koekaniinin omaisesti. Tsatsouline pohjaa käytännössä kaiken saarnaamansa venäläiseen ( tai paremminkin neuvostoliittolaiseen) tutkimusaineistoon, joka tunnetusti on laadittu aika runsaan koekaniiniotoksen pohjalta. Kirjassa oli käytetty ohjelman esimerkkinä jotain Venäjän turvallisuusjoukkojen upseeria, joka oli (tosin subjektiivisesti) iso ja käsitteli melkoisia kuormia (luvut olivat kirjassa, mutta en kykene niitä nyt tarkastamaan). Tämän vuoksi on mielestäni aika helvetin epäoleellista, mikä Tsatsoulinen lihasmassan määrä on. Toivottasti tämä helpottaa.

Samaa mieltä baarikellon kanssa. Jos joku on kehittänyt jonkun ohjelman tms, niin ei se tarkoita että hän sitä itsekin käyttäisi tai että se tekisi juuri hänestä todella ison ja vahvan. Ehkä hän ei myöskään itse halunnut tulla isommaksi. Ja tässähän tulee myös yksilöt esille taas kerran.
Jeesus19 esimerkin mukaan kukaan huippu ei tarvisi valmentajia. Tai itseasiassa ne huiput olisivat valmentajia. Esimerkiksi Maurice Green ym. kumppaneiden valmentajalla saattaa olla parempi tietotaito heidän treeneistä kuin treenaavilla.
Miksi ei sitten hän kilpaile, koska onhan hänen oltavat heitä parempi kun on sellaisen ohjelman kehittänytkin. :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom