Maksimaalinen hyöty irti aamu/iltajaosta

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Näin huonona söörzin käyttäjänä en löytänyt tälläistä threadia... Joten olkaa armollisia :D

Miten siis kannattaisi menetellä, että saisi aamu/iltajaosta kaiken irti? Tarkoitan siis, että minkälaista jakoa pitäisi käyttää, ja onko muuta huomioitavaa?

Aamu/iltajako? Siis näinkö?
Maanantaina aamulla rinta, hauis, vatsa ja illalla selkä tai toisin päin. (tai vetävät ja työntävät ihan miten vain)
Tiistaina aamulla raskas jalkasähellys ja illalla pohkeita ja vähän kevyemmin (tai etureisi- takareisi tai jotain, tai jotain -jako, ihan sama)
Keskiviikkona lepo ja torstaina kierto alusta.
Näinkö?

e: siis englanniksi "double split". Googlella löytää informaatiota. (double split training -hakusanoilla nyt ainakin löyty)

ei toi jako mun mielestä mikää paska jako oo täs on esmes yks hyvä jako:

1.treeni:
aamulla selkä,hauis ja illalla takareidet

2.treeni:
aamulla rinta,olkapäät ja illalla trikepsit(ojentajat)

3.treeni:
aamulla etureidet ja illalla maha ja pohje

mut kyl se voi olla vähä rasittavaa q koko ajan pitää salilla rampata

Ja mitä sitten? Ihan turha kopioida jonkun pro-bodarin ohjelmia. Melko vammaista jos aamulla tekee rintaa ja sitten illalla lähtee uudestaan salille tekemään ojentajia. :david: Voisit nari69 ehkä selventää tuon kaksi kertaa päivässä treenaamisen hyötyjä. Itse en tajua yhtään. Jos Vince Taylor treenasi noin, niin sillä ei ole mitään tekemistä tavallisen salillakävijän kanssa.

Voimareenissä tuo on hyvinkin fiksu tapa treenata, bodareilla taas... no en tiedä, mutta ehkä sopii enimmäkseen dropittajille. Mutta en tiedä bodyreenistä mitään joten en mene vannomaan :D

Enemmän tuota aamu/iltajakoa on käytetty dietillä jolloin on haluttu boostata rasvan palamista. Massan hankintaan ei varmaan ole ehkä paras vaihtoehto, ellei sitten ole järkyttävästi vapaa-aikaa. Mutta jos tuota nyt haluaa jostain kumman syystä lähteä toteuttamaan tulee tuo systeemi vaatimaan enemmän unta, kaloreita ja tietenkin aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Ja mitä sitten? Ihan turha kopioida jonkun pro-bodarin ohjelmia. Melko vammaista jos aamulla tekee rintaa ja sitten illalla lähtee uudestaan salille tekemään ojentajia. :david: Voisit nari69 ehkä selventää tuon kaksi kertaa päivässä treenaamisen hyötyjä. Itse en tajua yhtään. Jos Vince Taylor treenasi noin, niin sillä ei ole mitään tekemistä tavallisen salillakävijän kanssa.
no jää enempi ainaki puhtia(tavallansa)illaksi.treenistä ei tule pitkiä.mutta kuten aiemmin totesinkin niin on se kyllä tosiaan melko vaivalloista rampata koko ajan puntilla.ja kyllä mä oon toin tyyppistä ohjelmaa kokeillu ja oli tosi hyvä koska hauista ja olkapäitä(ja mun ohjelmassa) ei ojentajia tarvitse liiemmin lämmitellä.ja tosta kopioimisesta vielä niin kyllä mun mielestä saa/kannattaa kopioida ohjelmia jos vaan on tarpeeksi järkeviä tai jos ei oo tarpeeksi järkeviä niin ainahan voi muunnella:dance2:

Enemmän tuota aamu/iltajakoa on käytetty dietillä jolloin on haluttu boostata rasvan palamista. Massan hankintaan ei varmaan ole ehkä paras vaihtoehto, ellei sitten ole järkyttävästi vapaa-aikaa. Mutta jos tuota nyt haluaa jostain kumman syystä lähteä toteuttamaan tulee tuo systeemi vaatimaan enemmän unta, kaloreita ja tietenkin aikaa.

Nimenomaan näin. Järkevämpi nostaa kulutusta salitreenien määrällä, saatikka vetää lihaksia polttavia matalasykkeisiä, esim: lenkkejä.

HST faq bookissa on paljon asiaa aamu/iltajaosta. Bryan Haycock nimeomaan suosittelee tällaista jakoa käytettäväksi. Itse en kyllä salille kahta kertaa päivässä kerkeä raahautumaan, mutta jos aikaa riittäisi niin saattaisin hyvinkin jakaa treenit aamulle ja illalle. Ainakin HST:ssä olen huomannut, että treenin loppua kohti alkaa olla ongelmia jaksamisen kanssa, eikä sinne salin roskikseenkaan kehtaisi oikein oksennella. Tieteellisemmät perustelut löytyy sitten sieltä HST faq bookista.

Suositut

Back
Ylös Bottom