Makeanhimo

Kromilla väitetään olevan makean nälkää hillitsevä vaikutus. Sen pitäisi tasoittaa verensokerin heilahteluja.

Itse olen noita tabletteja popsinut, kun niitä sattuu talossa olemaa. En tosin osaa sanoa, onko niillä todella vaikutusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joillakin tuo kromi tuntuu toimivan ja joillakin. Aika paljon henkilöstä kiinni. Itse en ainakaan huomannut mitään eroa käytin kromia tai sitten en. Tai sitten sitä olisi pitänyt syödä kilotolkulla.

Voihan sitä kokeilla mutta turha kuvitella, että se olisi mikään ihmeaine jolla pääsee eroon makeanhimosta.

Täällä päin myös parhaimpana todettu totaalikieltäytyminen. Minä en ainakaan kostu yhdestä keksistä tai muutamasta karkista, joten se on kaikki tai ei mitään ja mässäyksen olotilan jälkeen täytyy pitäytyä tuossa "ei mitään".

- tarpeeksi oikeaa, kunnon ruokaa
- pois sellainen ajattelutapa, että karkki ja makea ovat ehdottomasti kiellettyjä juttuja, sillä kielletty hedelmä houkuttaa aina eniten

Ja siinä se. Oma makeanhimoni hävisi pari vuotta sitten lähes olemattomiin noita kahta neuvoa noudattamalla.

Itse syön 2 viikon välein ihan mitä tahansa potaskaa :) Muina aikoina makean ja muun potaskan himo pysyy poissa kun muistaa syödä sen 2-3 tunnin välein. Hedelmät ja vihannekset pitävät myös makeanhimon poissa.

K.Kojootti sanoi:
Pyrin käymään salilla 4 krt viikossa ja pari kertaa jumpassa (rasvis, step, muokkaus, ym.) Yritän pysyä terveellisessä ruokavaliossa, mutta makean ym. himo on hirveä! Ja tahdonvoima olematon (ärsyttävää :wall: ) Millä siis hillitä tuota herkun himoa ja mitä voisi syödä turvallisin mielin kun himo yllättää? Kertokaa viisaammat...

Juu, et ole yksin :)
Itsellä kun vielä namihampaan päälle mennessä se mäsäytys tarkoittaa kirjaimellisesti 500-1000gr paketin mäsäyttämistä päivässä, ja tähän mennään noin 2vk välein. Plus sellainen pieni napostelu noin 3krt viikossa.

Tuo turkinpippurihomma auttaa vähän, ja itse olen kans lisännyt kunnon safkan syömistä kun namia tekee mieli, mutta suurin asia on oikeasti vain se itsekurin lisääminen, se kun on vain syvään juurtunut tapa...

"hmm, aikun minttukrokanttisuklaa tekisi hyvää, nooh, ostanpa tuosta sen levyn"
(kuvittele tähän homermainen ahmimisen ääni)
(kuvittele tähän 30min myöhemmin ryppyyn menevä käärepaperi, sen rasahdus roskakoriin ja kiinni kolahtava keittiökaapin ovi)

..sitten avataan namipussi..

Mutta ei siinä auta turha valittaminen, klisee mutta totta, itseä tarvii vain ottaa niskasta kiinni. Itse olen taputtanut itseä olkapäälle kun olen saanut siihen edes vähän kontrollia, nyt koitan taas 1kk vieroitusta niin kesällä sitten jos voisi tyytyä puoleen nykyisistä määristä niin sitten syksyllä taas urakka jatkuu...

aikasemminki mainitut light limut on hyviä mut entäs tikkarit? riittää pitkäks aikaa yks, jos vaan jaksaa imeskellä.:kuola:

Vapaasielu sanoi:
aikasemminki mainitut light limut on hyviä mut entäs tikkarit? riittää pitkäks aikaa yks, jos vaan jaksaa imeskellä.:kuola:

Nii, onhan niitä sokerittomia "tikkareita", mutta onko miehille mitään?

Gillyanne sanoi:
- pois sellainen ajattelutapa, että karkki ja makea ovat ehdottomasti kiellettyjä juttuja, sillä kielletty hedelmä houkuttaa aina eniten
Toisaalta tuo ajattelu tapa tuo helpoutta, mutta HC bodymunkit tekevät kaikki vaikeamman kautta.:rolleyes:

NGV sanoi:
Toisaalta tuo ajattelu tapa tuo helpoutta, mutta HC bodymunkit tekevät kaikki vaikeamman kautta.:rolleyes:

Onneksi minä en olekaan HC-bodymunkki enkä -nunna, niin ei tarvitse turhan päiten elämääni vaikeuttaa. ;)

Asiallisesti ottaen, tuo "se-ja-se ruoka/ruoka-aine on minulta EHDOTTOMASTI ja AINIAAKSI kielletty" -tyyppinen ehdottomuus on monissa, monissa syömiseen liittyvissä ongelmissa, niin lievemmissä kuin vakavammissakin, se kaiken pahan alku ja juuri. Gilly ei suosittele (nimim. kokemusta on!).

Itse vedän ainakin purkin päivässä ananasta (kalorit muistaakseni 57kcl/100g) Mulla ei ainakaan tee mieli mitään makeaa ja pesee tuo maussakin monet karkit ainakin mun mielestä:kuola:

mikko87 sanoi:
Itse vedän ainakin purkin päivässä ananasta (kalorit muistaakseni 57kcl/100g) Mulla ei ainakaan tee mieli mitään makeaa ja pesee tuo maussakin monet karkit ainakin mun mielestä:kuola:
kuivattu ananas menee hyvin karkista

kannattaa ajatella kaikkea mitä pistää suuhun että se kaikki imeytyy sun kehoos, ja niinhän se on oikeastikkin, eli haluatko imettää ittees jotain väriaineita, lisäaineita ja sokeria?, vai proteiinia, hiilareita, vitamiineja jne...

kannattaa myös ottaa selvää aina pikkuhiljaa mitä eri ruuat sisältää, niin saa ees jonkun käsityksen mitä syö ja miksi, nykyäänkin täällä suomessakin elämä on niin helppoa että ihmiset on ruvennu syömään paskaa kunnon ruuan siasta, muistakaa että ruoka on ravinne, sillä me elätään, ei mikään "makeanhimo" tai muu vastaava lastenmielinen hyvinvointi valtioissa keksitty juttu.

tämä "makeanhimo" on vain pelkkä tottumus, joka pitää muuttaa.

Treenin jälkeen voi joskus korvata malton vaikka pienellä karkkipussilla. Ei optimia , mutta varmaan ihan toimivaa..

nahkapatu sanoi:
..eli haluatko imettää ittees jotain väriaineita, lisäaineita ja sokeria?, vai proteiinia, hiilareita, vitamiineja jne...

sokeri = hiilihydraattia

Mut jos nyt kyse oli makean himon välttämisestä ni en nää miten karkin syönti siihen auttaa, vaikka tottakai voihan sillä periaatteessa korvata malton, mutta ei siinä vieläå hirveästi mitään olla vielä voitettu. Aika moni varmaan kuitenkin vetää mielummin karkkia kun maltoa, ja eikse ollu täs niinku idea et miten päästä karkkien ja muun paskan yli. Maltoohan voi ihan hyväl omaltunnol vetää reenin jälkeen kun se siihen on kerta tarkoitettu toisin kuin karkki. Makeanhimosta selviää vain itsehillinnällä joka ironisesti kasvaa itsekin itsehillinnällä. Ittelä hyviä kokemuksia; painoin tos viime kesänä 95kg ja nyt 71kg, viimeaikaona kun alotin kunnon dieetin on pystyny jättää kaiken makeen lauantaiksi jollin vedän entistäkin enemmän, mutta on kyllä toiminut!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom