Makean himo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raudo-
  • Aloitettu Aloitettu
Eli mitä teette, kun tulee himo makeaan?
Kestättekö hampaat irvessä sen, vai otatteko jotain?
Onko mitään "järkevää", mitä uskaltaisi vetästä, jos haluaa pysyä alle +kalorien? :rolleyes: :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ittellä auttaa ananas. mutta eiköhän paras kaeino ole kuitenkin välttää makeanhimo pitämälla verensokeri tasaisena(?). Tämä siis tapahtuu syömällä säännöllisesti. käsittääkseni myös magnesiumin puute aiheuttaa makeanhimoa...

Tehokkaita keinoja estää makean himo:

1. Syö hedelmän tai pari
2. Pesee hampaat

Kannattaa kokeilla. Itse en ainakaan koe mitään hampaat irvessä -oireita.

"Kiusauksen eliminointi on tehokkaampaa kuin sen vastustaminen." Muslimien opetuksia. Eli seuraavalla kerralla kaupassa, älä osta sitä karkkipussia :)

mutta eiköhän paras kaeino ole kuitenkin välttää makeanhimo pitämälla verensokeri tasaisena(?). Tämä siis tapahtuu syömällä säännöllisesti.
Jep, älä päästä sit vatsaa tyhjäksi niin ei tee mieli makeaa. Jos laihdutat, niin ole vaan syömättä sitä makeaa, helppoa. :)

Itelleni tulee melko harvoin makeen himoa, mutta kun se yllättää vedän prode patukan :D En tiiä onko se sen terveellisempää, mutta loppuu siihe paikkaa himot.

Eli mitä teette, kun tulee himo makeaan?
Kestättekö hampaat irvessä sen, vai otatteko jotain?
Onko mitään "järkevää", mitä uskaltaisi vetästä, jos haluaa pysyä alle +kalorien? :rolleyes: :kuola:

Odotan tsiittipäivää hampaat irvessä. :P Sittenko tuhoo karkkipussin mahollisimman nopiaan nii ei taas vähään aikaan teekkää mieli.

Mulla on muutama suosikki: vadelmat makeutusaineen kera (syö sitten kerralla vaikka 500g niin tulee masu täyteen), ananas tai profx lo carb pähkinä-nougat. Tai sitten yksinkertaisesti hyväksyn sen, että nyt on saatava karkkia ja ostan 50g namuja. :D Suurin ongelma mulla aiemmin oli, että mopo lähti aina käsistä... nykyään ei enää, kun on itselleen sallivampi. Mikään ei ole kiellettyä. :)

Ei oo mitään jippoa, mutta pitää vähän elvistellä. Mä en oo onneks perso makealle, niin ei tuu näitä karkin yms. muitten imelän himoja juuri koskaan. Tosin sit kaikki suolanen ja rasvanen maistuu. Esim. näin dietillä ihan tavallinen jauheliha tumman riisin kanssa on antanut semmosia makuelämyksiä ja vähän rasvaisen ruuan makua.

Makean himoa on ainakin itselläni helpottanut kromi kuuri. Luontaistuotekaupasta neuvottiin ja selkeästi auttanut. Lisäksi voin suositella Nutrilettin juomajauheita, eihän ne mitään herkkuja ole mut ainakin suklaaversio helpotti myös makeanhimoon, nutrilett pussukka vs. karkkipussukka= hmm?

Tässä vielä pussukan ravintosisältö:
http://www.collett.fi/sw1574.asp#516_333

Mulla makeanhimoon auttaa hedelmien syöminen, (uusi suosikkini on omenapäärynät). Sen hedelmän pitää vain olla valmiina pestynä/kuorittuna mukana heti käden ulottuvilla. Jos joutuu lähtemään kauppaan niin todennäköisesti sortuu ostamaan karkkia.

Jos sorrun karkkiin, ostan niitä vain 50 grammaa ja koitan ostaa mahdollisimman pienikokoisia.

Työkaverini kanssa teimme suklaalakon, joka kestää toukokuun loppuun asti. Suklaasta on ollut todella paljon helpompaa kieltäytyä ihan kokonaan kuin vain osittain.

Tai sitten yksinkertaisesti hyväksyn sen, että nyt on saatava karkkia ja ostan 50g namuja. :D Suurin ongelma mulla aiemmin oli, että mopo lähti aina käsistä... nykyään ei enää, kun on itselleen sallivampi. Mikään ei ole kiellettyä. :)

Tässäpä se tärkein tulikin. Ihan niin kuin treenaamisesta myös dieetistä pitää pystyä nauttimaan, mikäli hommalle haluaa jatkuvuutta ja hyviä tuloksia. Eilen tsiigailin telkkarin hollywoodroskaspektaakkelihehkutusta, jossa eva mendez tjsp. totesi uusista timmeistä muodoistaan tyyliin "i hate the process but love the results". Upea asetelma!

Vaikka tällä hetkellä kouluhommat painaa päälle niin, että viikoittainen liikunta jää kolmeen salikertaan viikossa niin silti jokaiseen päivään mahtuu jotain "kiellettyä". Jos ei muuta niin aamukahvilla 1 Lu Bastogne (62kcal). Wienerin kanssa tekee jo vähän tiukkaa tällä kulutuksella :D mutta kunhan tästä pääsee hiihtämään ja juoksemaan niin dieettiin saadaan taas lisää liikkumatilaa. Mukavaa tämä on.

En ole syönyt karkkia sitten 31.12.2006, eikä ole kertaakaan tehnyt edes mieli. Aika vähän tullut syötyä yleensä mitään makeaa. Painokin noussut kivasti.. :)

Syö runsaasti kuituja ja juo runsaasti vettä. Cromi on auttanut joitakin makean himossa. Kuivatut hedelmät sisältävät paljon hiilihydraatteja, mutta terveellisempiä kuin irtokarkit, esim. kuivattu ananas on erittäin makeaa. Itse suosittelen snickers-patukkaa, koska se sisältää pähkinöitä, joissa hyvää rasvaa ja ei yhtään lisäaineita 299kcal per patukka. Jos herkuttelusta tulee hyvä mieli, niin se on siiten terveellistä..

Mä yleisesti olen sitä mieltä, että mikään ei ole kiellettyä vaan kaikkea voi järkevissä määrin syödä, mutta karkit, ne perkeleet. Niihin on pakko vetää tiukka stoppi, ei karkin karkkia. Aina kun menee kauppaan niin on valmiiksi "unohtanut" koko karkkihyllyn. Aika nopsaa tottuu, mutta mulla tosiaan karkaa se mopo aivan helvetin lujaa sokerin kanssa :(. Muutenkin kuulun selvästi siihen ryhmään jolle sokeri ei vaan sovi. Tulee tosi huono olo, väsyttää, vituttaa, maha ei toimi jne..

Nyt oon tässä alkuvuoden ollut ilman karkkia eikä tää nyt kamalan vaikeaa ole.

niin, se on kumma juttu kun sitä karkkia pitää ostaa, vaikka tietää millanen olo on sen syönnin jälkeen. itelläki karkin jälkeen ihan veto pois jne. karkki on hyvää, siitä ei pääse mihinkään, mutta on se hienoo ku voi kaupas mennä karkkihyllyjen ohi ilman suurempia "himoja".. ekat par viikkoa oli kiusallista, sen muistan :D

Suositut

Back
Ylös Bottom