Makean himo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raudo-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkähän hintaista mahtaa tämä kromi olla? :rolleyes: Itekki harkinnut kromin ostamista.
No ei tuo taida paljon ainakaan 10 eskon puolin tai toisin olla, muistelen. Muutaman kromikuurin oon ottanut mutta en nyt niin sokeasti luottaisi tehoon. Tietysti jonkin verran voi auttaakin, mutta omalla kohdalla eniten teho varmaan perustuu siihen että uskoo sen kromin auttavan :D

Ei toi niin kallis ole, ettei kovin kirpase jos ei nyt kovin toimi. Massakuurilla ei välttämättä niin tarpeellinen, mutta sitten kun dietti alkaa niin voi olla ihan kokeilemisen arvoinen.

Salmiakin himossa voi auttaa Pirkan salmiakkipussi, oliskohan noin 100 grammaa pussin paino. On makeutettu jollain ihmeaineella, joten kaloreita ei 100 grammassa ole kuin muistaakseni 100. Löytyy myös lakritsin makuisena. Ainoo huono puoli (jonka takia en noita kovin usein osta) on se, että makeutusaineiden takia mahasta tulee kaasupallo ja haju on sen mukainen... Pitää syödä yötä vasten, kun unissaan tuosta efektistä ei niin paljon kärsi :D

Silloin tällöin makean himo yltyy niin kovaksi, että on pakko suunnata karkkihyllylle. Olen kuitenkin tehnyt itseni kanssa sopimuksen, jossa kaikki megasäkit ja irtokarkit on kielletty ankarasti. Nappaan yleensä jonkun pienemmän valmispussin. Niillä makean himo talttuu, eikä tarvi kärsiä siitä ällöttävästä olosta, jonka joku puoli kiloa irtokarkkeja aiheuttaa. Onneksi kauppoihin on nyt tullut noiden megapussien rinnalle noita about sadan gramman pusseja. Jos makean himon vallassa saan käsiini proteiinipatukan, niin sekin riittää voittamaan tuon pirullisen tunteen.

Kromi on kyllä mulla auttanut ihmeen hyvin! Välillä olen napsinut nappia naamaan tupla-annoksen.. Mä en ole koskaan oikein uskonut kromin vaikutukseen, mut viime kuussa sit päätin kokeilla ja muutoksen olen kyllä huomannut! Mut kyllä ne himot edelleen silloin tällöin iskee, mutta eivät enää päivittäin. ;)

Yx keino, mitä käytän himojen lievittämiseen, on hedelmät ja vihannekset. Ja toinen lenkkeily. Kyllä siinä makeannälkä häviää, kun käy juoksemassa. :rock:

Tietysti jonkin verran voi auttaakin, mutta omalla kohdalla eniten teho varmaan perustuu siihen että uskoo sen kromin auttavan :D

Kromin teho perustuu siihen että pitää verensokerin tasaisena, sillon kehon ei tee mieli makeaa.

Mä olen kans vetäny kromia dieetillä.. Tarkoitus oli vetää myös täl ketol mut havaitsin kromin täysin turhaks.. Kun ei vois ketolla makee vähempää kiinnostaa. Kromi lähtee käyttöön sit kun dieetti on ohi ja siirrytään taas kohti normaalia ruokavalioo..

Itse oon vetäny Espanjalaisten viranomaisten sallimien käytäntöjen mukaan :D eli 200 mikrogrammaa/vrk (Suomi 50 mikrogramaa/vrk).

Kyllähän noille kromivalmisteille tohtori toloset ja kumppanit lupailee vaikka mitä vaikutuksia. Käsittääkseni kromista (sekä ruuasta että lisäravinteista saatu) imeytyy todellisuudessa elimistön käyttöön äärettömän vähän. Tämänkin takia olen vähän epäilevä, ainakin annostusta on takuulla nostettava (järkevissä rajoissa kuitenkin, vaikka suuriakin määriä sais kai melko turvallisin mielin nauttia) jos meinaa jotain tehoa saada.

Kyllä se makeanhimo ja sen hallitseminen tosi asiassa monesti lähtee ihan muista asioista, kuin jostain yhdestä ainoasta hivenaineesta. Mutta eipä kromin saanti missään tapauksessa pahasta ole, onhan meillä suomessa luontainen saanti todella alhainen verrattuna moniin muihin kansoihin. :offtopic:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta ahmia järkyttäviä määriä esim. karkkeja, suklaasta en edes pidä. Melko usein kyllä tekee mieli namia, silloin ostan niitä. Mulla makeanhimon taltuttamiseen tarvitaan kuitenkin korkeintaan muutamakymmenen grammaa irtokarkkeja, salmiakkeja, laku tms. kun perusruokavalio on kunnossa ja monipuolinen. En ole makean syömisen suhteen armoton, syön jos tekee mieli koska tiedän ettei se karkaa käsistä. Makeisten asemasta syön todella paljon hedelmiä. Saatan leffaillaksi tehdä kipollisen hedelmäsalaattia tai kuoria ja pilkkoa hedelmiä naposteltaviksi. Ja syön hyvällä omallatunnolla ja nautiskellen! :kuola:

Kyllä se makeanhimo ja sen hallitseminen tosi asiassa monesti lähtee ihan muista asioista, kuin jostain yhdestä ainoasta hivenaineesta.
Samaa mieltä, pääkopasta ja muusta aterioinnista kiinni.
Mulla makeanhimon taltuttamiseen tarvitaan kuitenkin korkeintaan muutamakymmenen grammaa irtokarkkeja, salmiakkeja, laku tms. kun perusruokavalio on kunnossa ja monipuolinen.

Tässä olen samoilla linjoilla myöskin. Jos ja kun joskus kunnon aterian jälkeen tekee mieli saada suuhun makeaa, siihen riiittää ihan joku pikku juttu, (mulla esim. ½ Alpen choc & orange -patukkaa <30kcal) eikä niin pienestä namipalasta tarvi harmistua sitten ollenkaan. Ateriaväli 2-3h niin himot on hallinnassa.

joo ei auta mitkään hivenaineet jos ei oo kanttia kärsiä nälkää tai olla syömättä karkkia. ite vetäsen aina rypsiöljyä ja valmariiniä jos makeannälkä meinaa viedä voiton.

Ehkä joillakin näin? Mutta itse oon huomannu selkeetä vaikutusta, karkkia,limpparia, jäätelöä en ole syönyt 3kk ainut makea mitä oon vetäny on sillon tällön suklaa (josta en luovu :) ). En tietenkään ole 100% varma että johtuis pelkästään kromista, sama se on sitä käyttää kun on sen verran halpaa..

Kyllähän se kromi jonkin verran varmaan auttaa, mutta tärkeää on myös se, että mitä syö ja miten usein, kuten jotkut jo sanoivatkin. Jos esimerkiksi syö aterian, jossa on korkea glykemiakuorma, niin se aiheuttaa helposti makeanhimon. Koska sellainen ateria nostaa verensokerin korkealle, alkaa keho tuottamaan paljon insuliinia verensokerin laskemiseksi. Keho kuitenkin tuottaa sitä tässä tapauksessa liian suuren määrän, ja verensokeri laskee alle normaalitason. Näin sitten tulee kauhea makeanhimo että verensokerin sais taas ylös jne. Näin ainakin sanottiin eräässä terveyslehdessä, ja kuulostaahan tuo ihan järkevältä.

Huomasin ruokakaupassa käydessäni Pirkan kromi tabuja purkin hinta oli 3,9e ja tabuja purkissa 90kpl. Tarttui mukaan, saman asian ajaapi nuokin kuin joku luontaistuote kaupan kromikin.

Suositut

Back
Ylös Bottom