Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mölliskö sanoi:Ehdottomasti suolakurkkua (kuutioita) sekaan!
mölliskö sanoi:Ehdottomasti suolakurkkua (kuutioita) sekaan!
Tepes sanoi:Mulla on vähän epätavallinen, edesmenneeltä mummolta opittu resepti. Ei kyllä terveellisimmästä päästä. Mutta erittäin helppo.
En osaa sanoa tarkkoja määriä, mutta ei ole niin nöpönnuukaa. Heitetään arviot:
- 1 l vettä
- 400 gr jauhelihaa
- 5 dl makaronia
- 50-100 gr sulatejuustoa
- mustapippuria tms.
.
.
.
Joo, voi olla että mullakin on hiukan enemmän kuin 20 minuuttia mennyt. Siitä on jo aikaa kun olen ton viimeksi tehnyt. Mut joka tapauksessa reilusti vähemmän kuin perinteisillä resepteillä. Nesteen määrähän menee periaatteessa sen vuoan koon mukaan.kaisa sanoi:Mun makrulooda on suunnilleen samanlainen, mutta tohon veteen heitän sulatejuuston lisäksi yhden lihaliemikuution. Jauhikseen mausteita reilusti. Vettä laitan vähän vähemmän, n. 6 dl ja sulatejuustoa aina se 100 g. Paistoaikaa en oo noin lyhyeksi saanut, pitää kärvistellä uunin edessä vähän kauemmin.
neutraali sanoi:hullua laittaa 400g makaroonia ja 400g jauhelihaa, jos makaroonia laittaa 400g niin pitää jauhelihaaki olla ainaki kilo. ite ainaki tykkään lihaisasta makaroonilaatikosta enemmän kuin makaroonisesta makaroonilaatikosta . saa muuten olla melko iso vuoka mihin tuon satsin saa mahtuun(400g/400g). tuolla minunki reseptillä tuommonen normaali vuoka on jo aika täys, tosi käytän maitoa reilusti ja kiehutan makaroonia aina 20min, joten aika turvonneita on meikäläisen makaroonitkin, mutta jos laittaisin 400g makaroonia ja kaiken muun tekisin samanlain minkä tuolla aiemmin mainitsin, niin sais olla aika iso kaukalo mihin sen satsin sais mahtuun
Evil Joe sanoi:No itsehän söisin vaikka ja ainoastaan sitä jauhelihaa, mutta tässä talossa muille 50% lihapitoisuus on ehdoton maksimi. Mutsin tekemässä laatikossa makaronia on suhteessa lihaa 2:1.
Fergus sanoi:Aiteelta sain tammosen reseptin:
500g jauhelihaa
5dl makaroonei
5dl maitoa
5 munaa
Tommone aika vitospainotteine Varmaa jos lihaisampaa haluu voi korvata 1dl makaroonei = 100g jauhelihaa. Tota sitte safkailee vaik maidon ja raejuuston kanssa ni aietta on helmee <3