makaronilaatikko aka makaroonilaatikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Päälle ehdottomasti koskenlaskija-sulatejuuston siivuja. Makuina kylmäsavuporo sekä kanttarelli ovat kovia. Makrulootan kanssa kannattaa harrastaa suuruuden ekonomiaa niin ei ole pitkän päälle niin vaivalloista. Eli >2kg jauhista jne.

290g jauhelihaa
200g makaronia
iso sipuli
valkosipulia(ei jauhe)
mausteita(chili,grillaus,suola)
maitoa n.4dl
kanamunia 4 (1 kokonaan,3 muusta valkuaiset)

keitän makarooneja suht vähän(n.10min, sit sipuli ja jauhis pannulla ja mausteet sekaan. koko systeemi sekasin ja munamaito messiin ja sekasin. sit annan imeytyä pöydällä n.5-10 minsaa ja uuniin n.30-45min.

tän kanssa menee kyytipoikana tosiaan raejuusto ja ketsuppi, muuta ei tarvitse. ehkä lasin kylmää maitoa:D

eikö porukka tee lootaasa tummaa makaroonii ?

ite teen sen nimisee ku PROTEIINI MAKAROONI, taitaa olla protskua n 25g/100g. lihas kiittää ku saa sitä jauhelihan kyytipoikana =)

Jahas täällähän löyty omalle lempiruoalle ihan oma threadi.
Oma resepti yleensä makaroonia ja jauhelihaa 50/50 suhteella tai jauhelihaa vähän enemmän. Makaroonit keitän "sopivaksi" enkä anna olla kattilassa liian pitkään ettei turpoa hirveän kokosiksi. Jauhelihaan mahollisimman paljo mausteita ja sipulia. Meinaa vaan nyt dieetille olla niin iso kaloripommi tuo makarooni, että hiukan ärsyttää :(

paljon jauhenlihaa ja vähän makaroonia :D.

Onko ketään koittanut laittaa raat makaronit ja jauhelihat sekaisin ja tämä sötkötys uuniin? Tämä siis vaatii PALJON nestettä, mutta luulisi, että tulee maukkaampaa loodaa. Paistoaika on myös aikalailla pidempi. Mä bongasin tuon ohjeen muistaakseni makaronipussin kyljestä. Seuraavaksi kun teen makrooniloodaa niin lähtee testiin :)

Evil Joe sanoi:
Mulla on aika simppeli:

- keitän 400 g makaronia, lisään suolaa
- paistan 400 g jauhelihaa, maustan suoloin ja pippurein
- lopuksi sotken kaikki pannussa yhteen ja paistelen miedolla lämmöllä

Syödään ketsupin kera.
Tuli tuosta mieleen, että kun laitat keittäen 400g makaroonia niin siitähän tulee sellanen 200:n litran saavi täyteen :) Tahtoo kuvia tästä mätöstä :)

Mä oon kyllä keittäny 1kg kerralla monesti. Onkohan tuo 3 vai 5 litran kattila tai jotain sinnepäin.. ei voi muistaa. Tuohon ku sekottaa vielä 800g jauhelihaa, niin kyllähän se kattila on melkeen täynnä.

Oi saakeli kun tuli nälkä!! :hyper:

Kyllä se sulatejuusto on ihan ehdoton juttu, ilman sitä ei vaa pysty kunnon makaronilaatikkoa tekemään :kuola:

- 2 purkkia tonnikalaa
- 3 isoa porkkanaa, paloina
- 3-4dl makaroonia, raakana tuon verran
- 2 kananmunaa
- maitoa sen verran että peittää pinnan

Uunissa noin puoli tuntia. Nautitaan kania salsakastikkeen kanssa. Tästä setistä saa kaksi annosta.

Noita suolakurkkuja pitääkin kokeilla ensi kerralla. Joskus laitoin ihan tavallista kurkkua ja hyvää oli sekin.

Jakob sanoi:

Onko ketään koittanut laittaa raat makaronit ja jauhelihat sekaisin ja tämä sötkötys uuniin?

Siis makrut raakoina ja jauhis paistettuna olen tehnyt. Makaroni imee itseensä maitoa eikä vettä joten tulee vähän erilaista. Kokeilemalla selviää. Vai meinasitko että jauhiskin laitettaisiin raakana?

astro sanoi:
Siis makrut raakoina ja jauhis paistettuna olen tehnyt. Makaroni imee itseensä maitoa eikä vettä joten tulee vähän erilaista.

Just tolleen. Kuulostaa huomattavasti maukkaammalle, kun makaroonit on imeneet maitoa ittensä täyteen.

tpt sanoi:
Se on _kukaan_

Sori mä oon turkulainen. Haista vittu.

Jos haluat täydellistä äidinkieltä niin ei varmaan kannata lukea keskutelupalstoja. KETÄÄN ei jaksa puuttua tuollaisiin.

Jakob sanoi:

Onko ketään koittanut laittaa raat makaronit ja jauhelihat sekaisin ja tämä sötkötys uuniin? Tämä siis vaatii PALJON nestettä, mutta luulisi, että tulee maukkaampaa loodaa. Paistoaika on myös aikalailla pidempi. Mä bongasin tuon ohjeen muistaakseni makaronipussin kyljestä. Seuraavaksi kun teen makrooniloodaa niin lähtee testiin :)

Joo, oon kokeillu näinkin ja hyvää on! Tulee sellasta tiiviimpää, hieman piirakkamaista herkkua.

Ei muuten ole paistoaika yhtään sen pidempi. 35 min ja lodju on fäärdiig. Nestettä sen verran, että kuivat aineet juuri peittyvät.

EDIT: siis jauhelihahan silti kuuluu ruskistaa :jahas:

400-450g makaroonia (tummaa miel.)
800g paistijauhelihaa
sipuli
valkosipulia
valkopippuria, maustepippuria, (paprikajauhetta)
4 munaa
4-5 dl maitoa

1. Keitä makaroonit (lihaliemessä, tai vedessä...)
2. Paista jauheliha+sipulit, mausta -> sekoita makaroonien kanssa
3. lisää munamaito -> uuniin 180-200 astetta, 30+ min...

Hyvää, ja maustaa voi aina vähän päivän mukaan. Suht iso satsi, mutta ei kyllä kahella hlö kestä kovin kauan :)

Toinen versio on sitten korvata munamaito yhellä ruokakermapurkilla+n.3-4 dl lihalientä (sen verran että ruoka peittyy). Lopputulos vielä parempi:rolleyes: Harvemmin vaan tulee tehtyä...

Jakob sanoi:
Just tolleen. Kuulostaa huomattavasti maukkaammalle, kun makaroonit on imeneet maitoa ittensä täyteen.

Sori mä oon turkulainen. Haista vittu.

Jos haluat täydellistä äidinkieltä niin ei varmaan kannata lukea keskutelupalstoja. KETÄÄN ei jaksa puuttua tuollaisiin.

:lol2: :lol2: :lol2:

Justiinsa näin:thumbs:

Kyllä muakin hiukan haittaa törkeän huono kirjoitus, mutta kuka helvetti puuttuu noin pieneen asiaan?
Että haista vittu vaan tpt. Mäkin olen Turun seudulta;)

Jakob sanoi:
Onko ketään koittanut laittaa raat makaronit ja jauhelihat sekaisin ja tämä sötkötys uuniin?
Jaa-a, oliskohan kukaan? Luepa vaikka tän threadin viestejä... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom