maitorahka lennolla

Voisin kuvitella että maihtorahka menee aivan keposeen sisään. Jos edes huomaavat sitä tarkastuksessa, niin kun suomalaiset konnat näkee Ehrmannin purkin, niin eivät takuulla takavarikoi.

Ota mukaan piruttain, ota myös mukaan kuivamuonaa ja raportoi tänne sit mitä kävi. Mä veikkaan että saat ottaa, ellet nyt ihan 24 purkkia kanna mukana (se on epäillyttävää, vois olla vaikka C4:sta tai kokaainia kuten James Bondissa).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisin kuvitella että maihtorahka menee aivan keposeen sisään. Jos edes huomaavat sitä tarkastuksessa, niin kun suomalaiset konnat näkee Ehrmannin purkin, niin eivät takuulla takavarikoi.

Ota mukaan piruttain, ota myös mukaan kuivamuonaa ja raportoi tänne sit mitä kävi. Mä veikkaan että saat ottaa, ellet nyt ihan 24 purkkia kanna mukana (se on epäillyttävää, vois olla vaikka C4:sta tai kokaainia kuten James Bondissa).
Tän ketjun eka posti on vuodelta 2011. :)

Pähkinät on hyvä eväs, mut pitää kyl olla aika spede, jos rupee lusikoimaan kesken lennon tuntikausia repussa lämmennyttä maitorahkaa.

Jääkö esim. keitetyt riisit ja tonnikalapurkki tai muu kunnon ruoka lentokentän turvatarkastukseen? Ei kiinnostais olla koko päivää syömättä.

Tuna jää, koska on nestettä (riisikin luultavasti jos on keitettyä = pehmeää).
Nesteeksi luokitellaan KAIKKI jonka voi litistää sormien välissä (kuten voi ja huulirasva, vaikka ns. kiinteitä ovatkin). Tuna menee sitten, jos pakkauskooksi on pakkauksen päällä kaikkineen ilmoitettu alle 1dl. Eli myös nötkötti on lentokentällä nestettä. Ja tärkeää on, että pakkauskoko on pakkauksessa!

Noista safkoista tulee vain kauhea sotku ja haju. Ei varmaan vieressä istuvakaan tykkää kun tonnikalan höyryt nousee lähietäisyydeltä. Parempi ottaa muutama proteiinipatukka mukaan. Ruumaan protskua aamuiksi ja illoiksi.

Mutta jos on aivan pakko: Helsinki-Vantaalla myydään turisteille poronlihaa säilyykkeenä. Hinta on kova mutta siinä laatulihaa matkustamoon.

Ei mene säilykkeet. Luokitellaan nesteeksi sisällöstä riippumatta. Tämä siis jos sisältö on yli 100ml / 100g.

Jos välttämättä haluaa rahkat ottaa matkustamoon, niin avaa purkin ja siirtää sen johonkin 100ml purnukkaan.

Ja nämä säännöt koskevat siis käsimatkatavaroita. Ruumassa sinulla saa mennä vaikka 5 kiloa rahkaa.

Terveisin ilmailualan ammattilainen.

Eiks noilla lennoilla tarjoilla safkaa, kun pitää omat eväät ottaa messiin?

Pitkällä lennolla (9-10h) tarjotaan yleensä kaksi ateriaa, jotka ei todellakaan riitä yhdessä edes yhdeksi ateriaksi (minulle). Tämän takia on omat eväät aina mukana.

"diabeetikkona" olen saanut tuoda kreikkalaista jugurttia ym koneeseen. Sama selitys on kaynyt leffateatterissakin, joissa muutoin ei omia evaita saisi syoda.

Mulla oli aiemmin tapana pitää reissuilla Muksu-kaurapuurotetroja eväänä, säilyy lämpimässä ja näppärä kuskata & syödä. Monta vuotta sitten tultiin lomamatkalta jostain etelä-euroopasta, mulla oli ollu mennessä muutama tetra käsimatkatavaroissa ja tullessa oli jäljellä vielä yksi. Päästiin Helsinki-Vantaalle ja oltiin menossa koneella Ouluun kun joku virkaintoinen henkilö turvatarkastuksessa takavarikoi sen mun kaurapuuron. Olin siis lentäny niiden puurojeni kanssa ympäri eurooppaa mutta Ouluun niitä ei saanu viedä. Lisäks mulle sanottiin että sen puuron saa viedä koneeseen jos on lapsi mukana, mutta ilman lasta ei saa. :rolleyes: (Pitääki jatkossa pitää mielessä tuo diabetes... :D )

Toinen kerrassaan hassunhauska sattumus (offtopic) oli kun Tampereen kentällä mun käsimatkatavaroista takavarikoitiin pinsetit. Seuraavalla reissulla lennettiin Etelä-Afrikasta Lontooseen ja matkaseuralaisella oli linkkuveitsi taskussa eikä kukaan siihen sitten puuttunu...

Mulla on ollu joskus eväänä myös kuivalihaa (biltong? beef jerky? tjsp?). Suomessa kallista, mutta esim ulkomailta sitä voi saada marketista ihan edullisesti. Eikä kukaan oo vielä sitä multa takavarikoinu. Prodepatukat on kans ihan jees, melko makeita vaan ettei kovin montaa tee mieli syödä päivän aikana.

Mulla on ollu joskus eväänä myös kuivalihaa (biltong? beef jerky? tjsp?). Suomessa kallista, mutta esim ulkomailta sitä voi saada marketista ihan edullisesti. Eikä kukaan oo vielä sitä multa takavarikoinu. Prodepatukat on kans ihan jees, melko makeita vaan ettei kovin montaa tee mieli syödä päivän aikana.

Koska kuivaliha ja prodepatukat eivät täytä nesteen määritelmää. Nestesäännön mukaan tuolla edelleen pelataan.

Suositut

Back
Ylös Bottom