Maito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
:urjo:
Olen outo kaveri: kutosluokkaan saakka vedin aina mukillisen maitoa ruokailuun mennessä koulussa. Sitten alkoi vesi maistua paremmalle ja sitä nykyään litkin.

Äsken pistin mukin täyteen maitoa ja tarkoitus oli tehdä siitä kaakaota (kaakaossa ja muroissa maito toki menee). No, kaakaota ei ollut ja päätin tehdä harkinnan jälkeen kunnon stuntit: vedin mukillisen maitoa muutamalla hyrpyllä. Minuutin päästä alkoi olemaan koko suussa paska olo ja maito huuhdottiin suusta pois ja kurkusta alas vedellä.

Ei oo happopitoista, kun koulussa se vielä seisoo pöydällä, ei pysty juomaan.

Onneksi on kuitenkin juustoa, mikä käsittääkseni menee juuston kanssa tasoihin (no juustohan on maidosta tehty, right?) ja saa vielä proteiinejakin. Ja kuten sanoin, menee se maito murojen ja kaakaon kanssa.

Mitä tästä opimme?

...

..

.

:D

Keskustelua ääliöistä, jotka eivät makunsa takia, ei nyt välttämättä allergiasta riippuen tässä tilanteessa, juo maitoa juuri ollenkaan jos mahdollista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin laktoosi-intolerantikkona hieman häiritsee hienoiset pasaatituulet, jotka seuraavat ylenmääräistä maidolla läträämistäni. Mutta laktoosittomat ja vähälaktoosiset ei maistu hyvälle, ja piereskelykin usein kohottaa yleistä tunnelmaa, riippuen tietysti seurasta:D . Ja todellakin, on tiettyjen syömisten kera aivan korvaamaton.

kyllä punanen maito on ihan parasta ellei sit jostain saa aitoa maitoa
se maistuu vaan niin hyvältä (vähän niinkun aito kerma ruoassa)

litkumaitoja pitää sit vaan juoda ylipäänsä maidon juomisen ilosta

maito on parasta.joka muuta väittää on väärässä

maito on parasta.joka muuta väittää on väärässä

Totta! Laktoosi-intolerantikkona joudun lotraamaan näiden HYLA-tuotteiden kanssa, mutta kaikkeen tottuu. Pentuna sitä veti aivan jumalattomasti (sillon aikoinaan ko meillä oli maitotila nii semmonen metallinen "sanko" [alle 5litraa] päivässä)

Edit. En siis muista tarkkaa kokoa.

Mitäs ne jotku viisaat on sanonu,että jos juo paljon maitoa koko ajan?Siis jotain,että elimistöön tulis sienirihmastoa tai jotain vastaavaa??En nyt muista tarkalleen,mutta ehkä joku viisaampi muistaa...

^hitaampaa mielestäni Maitosokeri kun ei suoraan imeydy vaan tarttee avukseen laktaasientsyymin (mikä monelta puuttuu). Ei siis nosta verensokeria nopsaan ylös.

Vierähti reilu kaksi vuosikymmentä juomatta maitoa, kunnes oli pakko synnytysosastolla opetella juomaan että sai jostain kalsiumia kun hoitajilla ei ollu antaa tabletteina. Hyi olkoon että maistui alussa pahalle, mutta kyllä se makuaisti vaan tottuu kun on pakko. Nyt menee hätäravintona myös ilman jauhettakin. Olin siis käyttänyt maitojuomaa ja hylatuotteita vain ja ainoastaan proteiinin ja kaakaon seurana aikaisemmin.

Vimeisten tutkimusten mukaan mukaan maito pitää hoikkana. Vaimo juo kahvinsa fifty-fifty maitokahvina, eikä oo pahemmin ollut paino-ongelmia. Eli toimiiko bulkilla :))

Maito on hyvää ja näin laktoosivammaisena olen kiittäny maitofirmoja monista hyvistä uusista tuotteista.

Perusmaitona menee Valion laktoositonta maitojuomaa, jota löytyy sekä rasvattomana että kevytmaitona. Maistuu täysin samalta kuin tavalliset maidot.
Itse en pidä vähälaktoosisista maidoista niiden makeuden takia.
24.jpg

Toinen huipputuote on Valion Profeel-sarjan laktoositon ja vähähiilihydraattinen maito. Jota tulee vedetty dieetillä.
1019.jpg

mitenkäs muuten vaikuttaako tuo maidon maitosokeri myös esim heran imeytymiseen palkkarissa?vai minkä takia maitoa ei suositella palkkarissa?entäs maidon lisänä nopeasti imeytyvä hiilari,muuttuuko se hitaammin imeytyväksi kun sen sekottaa maitoon?

voiko maitoo juuva liikaa? ja onko maijon juonnista mittään haittaa näin massan/voiman lissäystä ajatellen? siitähän saapi meleko hyvin proteiinia jos vaan jaksaaapi litkiä

Mua on pienestä asti opetettu juomaan maitoa, niin en kyllä ite pystyis millään luopumaan siitä.. Nytkin oon laskesellu että n. 2 litraa menee maitoa päivässä :D Tulee tuostakin ihan mukavasti proteiinia..

toi profeel-maito ei sitten estä imeytymistä kun se on laktoositon?eikö toi laktoosi ole juuri tota maitosokeria?taidankin käydä hakemassa kaupasta...

Mitäs ne jotku viisaat on sanonu,että jos juo paljon maitoa koko ajan?

Lääkäri sano mulle mun liiasta maidon juomisesta näin: " hyvä että juot monta litraa päivässä että luusto pysyy kunnossa, mutta raudan puutetta sinulla voi olla".

mutta se maito on niin hyvvää :kuola:

Mites tämmönen kun 20-vuotiaaksi asti tuli vedeltyä maitoa 2-4 litraa päivässä eli ainakin tarpeeksi ellei jopa liikaa. Nykyään laktoosivaivaa on sen verran että on vaivihkaa jäänyt maito kokonaan pois ravinnosta ja muitakaan maitotuotteita ei tuu käytettyä juuri laisinkaan. Eli pitääkö 25-vuotiaan miehen olla kuinka huolissaan kalsiumin saannista kun luuston yms. kehitysvaiheessa kalsiumia on saanut varmasti tarpeeksi? Tarviiko keho "ylläpitoon" samalla tavalla kalsiumia kun kasvuvaiheessa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom