Maito proteiinin lähteenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slikki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tässä ajatellut että onko normaali maito hyvä proteiinin lähde eli kannattaako esim. iltarahkan sijasta juoda maitoa jos rahkaa ei ole saatavilla? Eikös ne samoja proteiinejä ole kuin rahkassa? Itelläni menee tuota maitoo tommonen 3-4 litraa päivässä.

Ihan hyvä proteiinin lähde, mutta aika paljon tulee kaloreita maitoa juomalla. Litrassa kevytmaitoa on 460kcal, joten ei sitä älyttömiä määriä kannata juoda.

Hynkkä sanoi:
Ihan hyvä proteiinin lähde, mutta aika paljon tulee kaloreita maitoa juomalla. Litrassa kevytmaitoa on 460kcal, joten ei sitä älyttömiä määriä kannata juoda.
Kuka urpo juo "kevyt maitoa"!? Siis rasvatonta maitoa sen pitää olla. Eikös tuossa maidossa ne rasvat ole kovaa rasvaa? Mielummin ottaisin ruokalusikallisen olivi- tai rypsioljyä kun joisin pahan makuista "kevyt maitoa. Niin ja BTW rasvatomassa maidossa on 330 kaloria per litra. Ja euroshopperin rasvattomassa maidossa 310 kaloria.. Oon tutkinut..:D

Tämän on mielipiteeni maidosta. Itse en juo hirveästi maitoa, sillä siitä saa liikaa humbuuggi hiilareita. Iltapala proteiini drinkin kanssa otan joku 3-5 dl, mutta en yhtään enempää. Mielummin syön ehramia...:kuola: :kuola:
Jos ehramia ei olisi, niin ei olisi minuakaan!:rolleyes:

Koulussa on kyllä hyvä juoda maitoa safkiksella kun ruuassa sen prode on aika niukassa. Kolme mukia on jo about 18g prodea.

NGV sanoi:
Kuka urpo juo "kevyt maitoa"!?

No minä perkele!! Ja joisin punasta :rock: jos vaan linjat antas myöten. Se ku on nii helevetin hyvää!

Kyllä itsekin suosin maitoa proteiinin lähteenä muiden joukossa ja onhan siinä kalsiumia ja b2-, b12- ja d-vitamiinia.

Kevytmaitohan on ihan helvetin hyvää. Tai siis itse juon "laktoositonta maitojuomaa" mutta silti. Ja kuten sanottu, siitähän saa lisäkaloreita suhtkoht kivasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minäkin juon laktoositonta kevytmaito juomaa.Ei taida nyt niitä hiilareita niin hirveästi olla että pitäisi kammoksua maidon juontia:eek: .

:offtopic: Huomasin muuten joitain kuukausia sitten syyn Euroshopper maidon edullisempaan hintaan. Siihen ei ole lisätty D-vitamiinia kuten esim. Valion tai Ingmanin vastaaviin. Tosin onko tuollakaan sitten hirveästi merkitystä..

kyllä sitä ravatonta kannattaa juoda jos litra tolkulla päivässä juo.

Kevyt on parempaa mut rasvaton on kevyempää :D Joten suosin rasvatonta.
Tulee tota litkittyä parhaillaan pari litraa päivässä, mut nyt dieetillä pitäny vähä rajoittaa. Ihan hyvä proteiinin lähde

Itse tulee vedttyä 1,5-3 litraa maitoa päivässä, Kevytmaitojuomassa viel vähemmän hiilareitakin. 3 litrasta tulee jo 100 grammaa protskua.

Keiko- sanoi:
Kevytmaitojuomassa viel vähemmän hiilareitakin. 3 litrasta tulee jo 100 grammaa protskua.
ja aivan turhaa rasvaa 45g, siinä mielessä turhaa koska se olisi niin helppo välttää tässä tapauksessa. hiilareita on vain 9g enemmän 3litrassa rasvatonta kuin kevyt maidossa.

edit: ja rasvattomassa on roteiiniaki enemmän ku kevyt maidossa.

Minä oon juonu 15 vuotta säännöllisesti ja sen jälkeen vähän epäsäännöllisemmin suoraan navetasta haettua maitoa..ja tuskin siitä on ollu mitää haittavaikutuksia.
rasvaa on vähä reilummin ku punasessa maidossa.. :kippis1:
ehkä tämän takia rasvaton ei uppoa, tulee melkeenpä vatsa kipeäksi jos juo sitä lypsykoneenpesuvettä..

neutraali sanoi:
ja aivan turhaa rasvaa 45g, siinä mielessä turhaa koska se olisi niin helppo välttää tässä tapauksessa. hiilareita on vain 9g enemmän 3litrassa rasvatonta kuin kevyt maidossa.

edit: ja rasvattomassa on roteiiniaki enemmän ku kevyt maidossa.

Joos siis toki toi on rasvatonta, pikku kämmi sattu. Tarkoitin tuota maitojuomaa, jossa ei ole yhtään laktoosia ja hiilareitakin vain 3,1 sadassa. Protskua normisti 3,3.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom