Maito proteiinin lähteenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slikki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ai että on se maito hyvvää :kuola:
Tänään meni litra täysmaitoa ja koulussa samanverran rasvatonta, sais kyllä sielläkin olla kevytmaitoa tai ainakin ykkösmaitoa eikä mitään vettä :D

Maidosta saa helposti proteiinia. Juo vaikka litran aterian yhteydessä, siinä on jo 33 g proteiinia. Dieetillä ei oikein passaa, tulee vähän liikaa kaloreita hiilihydraattien muodossa.

Mutta on se maito kyllä hyvää. Jos en olisi dieetillä, niin menisi ainakin 3 litraa päivässä. Olen aina juonut rasvatonta maitoa, kevytmaito ei vain ole yhtä hyvää.

Maidossahan on paljon sokeria, mutta tuskin se haittaa, jos olet vielä aloittelevassa vaiheessa, ja painoa ei muutenkaan ole liikaa. Jos maidosta ei vielä edes tarvitse maksaa (asut kotona, koulussa ilmainen ruokailu), niin miksi ei. Mutta proteiinilähteenä maito ei ole edes niin halpaa, kuin edullismmat hera/maitoproteiinivalmisteet, ja sitä saa myös aika tavalla juoda, saadaksesi vaikka 30-50g. prodee yötä vasten (meikää pierettää pelkkä ajatuskin..:nolo: ).

Ehottomasti 1- tai kevytmaitoa, rasvaton maistuu veden ja maidon sekotukselle, yäk. Tosin en juo maitoa koskaan pelkillään, vaan kaakao- ja prodejuomissa.

ironteme sanoi:
Maidossahan on paljon sokeria, mutta tuskin se haittaa, jos olet vielä aloittelevassa vaiheessa, ja painoa ei muutenkaan ole liikaa. Jos maidosta ei vielä edes tarvitse maksaa (asut kotona, koulussa ilmainen ruokailu), niin miksi ei. Mutta proteiinilähteenä maito ei ole edes niin halpaa, kuin edullismmat hera/maitoproteiinivalmisteet, ja sitä saa myös aika tavalla juoda, saadaksesi vaikka 30-50g. prodee yötä vasten (meikää pierettää pelkkä ajatuskin..:nolo: ).

Samaa mieltä, duunissa juon maitoa sen puoli litraa safka kanssa ja tämä on se maitojuomaversio, siinä on paljon vähemmän hiilareitekin, muistaakseni 3,1 g per 100 g. Joisin varmaan bulkilla enemmänkin jos maha kestäisi laktoosia paremmin, tuo maitojuoma on niin hiton kallista että sitä ei kestä juoda kun töissä. :D

ironteme sanoi:

toisaalta maito on proteiininlähteenä kuitenkin halvempaa kuin rahka.

ja maidon sokeri on tosiaankin laktoosia, joka on hyvin hitaasti imeytyvää, joten ei aiheuta mitään insuliinipiikkiä, vaan antaa tasaisesti energiaa pitkällä ajalla.

B.O.S.S. sanoi:
Mikäs tuon maitoproden BV on?

Villi arvaus, mutta oiskohan biologinen arvo (Biological value??), jota en nyt sitten osaa tähän selittää, eikä ole aikaa siteerata hakuteoksiin. Palaan asiaan myöhemmin, ellei joku muu ehdi:)

ironteme sanoi:
..ja sitä saa myös aika tavalla juoda, saadaksesi vaikka 30-50g.

Mun mielestä tuo maito yksipuolistaa ruokavaliota melkosesti jos sitä juo sen 3 litraa päivässä. Mut ihan sama mulle, jos ei ruoka maistu ni juokaa maitoa ;)

Onko kenelläkään tietoa mikä tuon maidon proteiinin BV on? Googlettelin sitä, mutta löytyy niin erilaista tietoa, ettei niistä ottanu selkoa.

Edit: Doggoned BV juu on biologinen arvo. (Luulin kirjottaneeni sen tuohon postiiin mitä quottasit :nolo: )

Timba79 sanoi:
Samaa mieltä, duunissa juon maitoa sen puoli litraa safka kanssa ja tämä on se maitojuomaversio, siinä on paljon vähemmän hiilareitekin, muistaakseni 3,1 g per 100 g. Joisin varmaan bulkilla enemmänkin jos maha kestäisi laktoosia paremmin, tuo maitojuoma on niin hiton kallista että sitä ei kestä juoda kun töissä. :D

:offtopic:
Aij pisti silmään.. itekki juon nuita mahdollisiman vähä laktoosia juttuja.. mutta sitten tota noin ny on ollu maha kipeä yli viikon aikana melkee joka päivä ~1h.. kuumottaa ja kaikkea.. ei voi muuta ku maata. Perusherassa on vissii laktoosia liikaa? En oo käyny koskaa testeissä että olenko allerginen mutta anyway.. nuo kivut kiva ois saaha poies :eek:

rumor sanoi:
:offtopic:
Aij pisti silmään.. itekki juon nuita mahdollisiman vähä laktoosia juttuja.. mutta sitten tota noin ny on ollu maha kipeä yli viikon aikana melkee joka päivä ~1h.. kuumottaa ja kaikkea.. ei voi muuta ku maata. Perusherassa on vissii laktoosia liikaa? En oo käyny koskaa testeissä että olenko allerginen mutta anyway.. nuo kivut kiva ois saaha poies :eek:

Paha mun sanoa tähän mitään, koska itse voin perusheraa mättää ihan huoletta, mutta tavallista maitoa ei maha kestä lasia enempää ettei ala kaasu vuotamaan urakalla.

Kokeile jättää laktoosipitoiset jauhot pois, mutta älä muuta mitään muuta ruokavaliossa, jos auttaa niin tiedät että jossainkohtaa tulee laktoosia liikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Paha mun sanoa tähän mitään, koska itse voin perusheraa mättää ihan huoletta, mutta tavallista maitoa ei maha kestä lasia enempää ettei ala kaasu vuotamaan urakalla.

Kokeile jättää laktoosipitoiset jauhot pois, mutta älä muuta mitään muuta ruokavaliossa, jos auttaa niin tiedät että jossainkohtaa tulee laktoosia liikaa.

Joo, tai syön sitten vaa vähemmän yksinkertasesti.. Proteiinia tulee muutenkin sen verran yli.. aika moni tuote kuten rahka, maito, jne on mulla vähä laktoosista, mutta ei laktoositonta.. joten jossain se liika kai sitten tulee.

rumor sanoi:
Joo, tai syön sitten vaa vähemmän yksinkertasesti.. Proteiinia tulee muutenkin sen verran yli.. aika moni tuote kuten rahka, maito, jne on mulla vähä laktoosista, mutta ei laktoositonta.. joten jossain se liika kai sitten tulee.

Fastin jauhoissa ei ainakaan sitä laktoosia älyttömästi ole ja ne on mulla käytössä. Myös rahkat sun muut on ihan tavallista Milbonaa tai Ehrmannia, eli nuo vielä maha kestää. Mutta jätä tavallinen maito pois jos sitä juot, siinä on laktoosia niinpaljon, että aiheuttaa ongelmia monta kertaa enemmän mitä nämä muut tuotteet yhteensä. Tilalle jotain muuta juomista tai sitten laktoosittomat versiot.

B.O.S.S. sanoi:
Onko kenelläkään tietoa mikä tuon maidon proteiinin BV on? Googlettelin sitä, mutta löytyy niin erilaista tietoa, ettei niistä ottanu selkoa.

Edit: Doggoned BV juu on biologinen arvo. (Luulin kirjottaneeni sen tuohon postiiin mitä quottasit :nolo: )

Selkis:)
Yhden kirjan mukaan biologinen arvo maidolle olisi 90-100 eli se olisi todella laadukasta sadan ollessa tietty maksimi. Yli 70 olevat arvojen katsotaan takaavan elimistössä tapahtuvan synteesin, mikäli energiaa saadaan tarpeeksi muista energiaravintoaineista. Maidolla on myös arvopiste 100, mikä kertoo sen aminohappoprofiilin olevan täydellinen.

tuntuu porukka taas olevan aika kuutamolla, se maito on helvetin hyvä proteiini/ kalori lisä ruualle. esim itse huitaisen kevyesti aterialla 1-1,5litraa maitoa ja siitä saa kyllä mukavat ravintolisät päälle normali ruoan kanssa ja taas jos syön leipää niin menee se 1/2litraa, joten tuollaisissa tapauksissa se on paikallaan. tuskin kukaan väenvängällä maitoa juo tai en minä ainakaan.

Doggoned sanoi:
Selkis:)
Yhden kirjan mukaan biologinen arvo maidolle olisi 90-100 eli se olisi todella laadukasta sadan ollessa tietty maksimi. Yli 70 olevat arvojen katsotaan takaavan elimistössä tapahtuvan synteesin, mikäli energiaa saadaan tarpeeksi muista energiaravintoaineista.
Oho. Itse olisin heittänyt kyllä maidolle BVA n.80. Yllättävän laadukastahan se on. Muuten, toisin kuin sanoit, BVA asteikko ei taida loppua sataan, ainakin kananmunan keltuainen ja joku jauho (heraisolaatti?) ylittävät nuo arvot (lue BVA yli sata)

Kuinkahan paljon mahtaa painaa 1dl rasvatonta maitoa, että osaisi laskea siitä ravintoarvot. Maitopurkin kyljessä kun vaan kerrotaan ne per 100g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom