Maistuuko mimmeille karkit?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taas yksi karkkihiiri ilmoittautuu! Makuunin irtokarkit :kuola:, Maraboun suklaa :kuola:, Fazerin Remix-pussi :kuola:, Lakumix :kuola:, Turkinpippurit :kuola: jne... Meillä makeanhimo on ihan selkeästi sukuvika, nimittäin mun äiti ja siskot mässyttää karkkia kanssa ihan hulluna. Oon nyt jo melkein kolme vuotta pitänyt karkkipäivän kerran viikossa, koska muuten mopo karkaa käsistä. Viime aikoina on vaan viikottaisen karkkiannoksen jälkeen tullut vatsa aika kipeäksi, tosi inhottavaa! Pitääkö mun lopettaa karkinsyönti kokonaan :(?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Maistuishan sitä karkki kuin karkki, mut max. kerta viikkoon oon rajoittanut niiden syönnin. Etenkin salmiakki on hyvää...ja muutkin irtokarkit....ja suklaa...

Ihme kyllä, karkki eikä mikään muu makea maistu kuin esim. rahkan seassa ananas tms. En pienenäkään vetänyt makeaa mitenkään hurjia määriä, ja kun syön nykyään paljon ja erityisesti paljon proteiinia, ei mulle koskaan tule makeanhimoa..Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän tilanteeseen, mutta aina saa olla selittämässä muille ihmisille että karkit ei vaan kiinnosta..

Täällä kans yksi joka rakastaa karkkia! Varsinkin irtokarkkeja. Kaikki kirpeät/väkevät on mun suosikkeja, mutta kyllä kaikki muutkin menee... :nolo: Voin ihan hyvin olla ostamatta karkkeja, mutta jos niitä on en voi olla syömättä. Suklaata en osta koskaan, mutta jos sitä jostain saan, esim. jouluna, syön takuulla. Ostan karkkia yleensä kerran viikossa ja koitan välttää niitä jumbopusseja. Poikakaverin kans ku puoliksi syödään, 200 gramman pussi on ihan sopiva. Tai siis kyllähän sitä enemmänki söis, mutta tuosta ei vielä tule huono olo/maha kipeäksi/mene ruokahalu. Joskus sitten vaikka leffan yhteydessä voi homma karata käsistä, kun eksyn makuuniin... :rolleyes:
Edit. Nykyään koitan syödä karkit ruoan jälkeen, ei tule mässättyä niin hulluna eikä tule huono olo.

Zone-sarja -42%
Ja taas yksi Makuuni-addikti ilmoittautuu! Lemppareita irtiksistä ovat lakut ja suklaat, namm... Kaupasta ostan myös aina näitä laatuja, ehdotonta jumalten ruokaa ovat Pandan Lakumix-pussi, sekä Maraboun appelsiinikrokantti- ja Fazerin Marianne-levyt. Itsekin pidän karkkipäivän kerran viikossa ja tämä järjestelmä toimii mulla paremmin kuin hyvin. Kun kerran viikossa vetäisee kunnon ähkyt, lopun aikaa pysyy hyvin ruodussa. Ei tulisi mieleenkään syödä viikolla karkkia! Lauantaina saattaa sitten hyvinkin mennä sellainen puoli kiloa... Onneksi en ole morkkiksesta kärsivää tyyppiä, tuon mässypäivän sallin itselleni hyvällä omallatunnolla.

karkit maistuu, välillä liikaakin:rolleyes: irtokarkit on ihan ykkösii!:hyper:

Olikin helpottavaa kuulla että muillakin on samoja "ongelmia" karkkien suhteen. Mulla ei säily namit kaapissa ja jos karkkia ostan niin se menee siltä istumalta kaikki alas vaikka tulisi ähky. Siitä seuraa sitten henkinen morkkis kun taas tuli vedettyä karkkia maha kipeeksi asti. Kumma ettei löydy mitään tolkkua, pienestä määrästä karkkia tulee vaan enemmän himo kun ne loppuu kesken, pitää koittaa löytää se kultainen keskitie.

Kotona en pysty pitämään mitään namia kaapeissa taikka pakasteessa, syön ne kuitenkin kaikki hetimiten. Parempi on jättää ne kaupan hyllylle.

Arkisin en karkkia syö ja viikonloppuisin tulee joskus ostettua namia. Irtokarkit :kuola: ja niistä kaikki lakut, hedelmä ja viinikumijutut on herkkua. Jokin aika sitten on tullut sellasia chilin näköisiä nameja (puna-mustia ja viher-mustia) jotka maistuvatkin chilille, ai että ovat hyviä. Pandan täytelakut ovat lempparia, suklaa ei pahemmin maistu paitsi valkoista tobleronea tulee aina ostettua kun käy laivalla.

Olen koittanut karkkilakkoakin mutta en pysty siihen, se himo tulee jossakin vaiheessa päälle. Aika pieni "pahe" tämä karkkihimo on minulle loppujen lopuksi vaikka itse tunnen syyllisyyttä karkkien syömisestä, kulutan kuitenkin niistä tulleet ylinmääräiset kalorit pois.

Täällä on kans yksi karkki/suklaa addikti:lol2: ...olen opettanut itseni pitämään kerran viikossa karkkipäivän ja se on yleensä lauantai...mulla usein karkaa mopo täysin käsistä ja sillon tulee herkuteltua suklaalla/irttareilla/jäätelöllä ja muilla herkuilla..parhaimpia herkkuja on enkun lakut/minttusuklaa ja toffee/lakujäätelö:kuola: ...usein mietin lauantai iltana herkkuähkyn saaneena, että ens viikon lauantaina en herkuttele...mutta kyllä se päätös viikon aikana unohtuu ja taas tulee herkuteltua...mutta sallitakoon se kerta viikossa kun muuten elää kurinalaisesti:D ...
siitä olen ylpeä, että pystyn pitämään näppini erossa kaapista jossa herkkuja säästelen...nytkin kaapissa on ihania lakutoffee karkkeja ja fazerin keksisuklaata:kuola: ....mutta odottakaas kun tulee lauantai niin sitten taas repeää:hyper: ...oikun se tulis nyt oikein nopsaa ...tuli ihan kauhea mieli niitä herkkuja:hyper:

Olin siinä uskossa ettei täällä kukaan syö karkkeja, kun ruokapäiväkirjat on ihan järjestään aina esimerkillisiä. Vai onko se sitten niin, että sinne laitetaan näytille sellainen päivä, joka on ollut esimerkillinen...

Tunnustan, olen sokerikoukussa. Sen jälkeen kun laihdutin pahimmat läskit pois, olen ollut varovaisempi herkkujen kanssa. Suklaansyönti on vähentynyt huomattavasti, todella harvoin nykyään ostan suklaapatukan saati sitten levyn, niiden sijaan yritän pitäytyä pienessä lakupatukassa tai karkkiaskissa. Sen sijaan irtareiden kulutus on ryöstäytynyt käsistä: joka viikonloppu tulee ostettua kunnon säkki ja kaikki menee sitten kerralla. Englannin lakut, kaikenlaiset täytelakut, salmiakkiremmit ja vaikka mitkä uppoaa tänne! Itsekuri on sikälikin heikko, että hyökkään aina työpaikan kahvipöydässä herkkujen kimppuun, ja niitähän on tarjolla harva se päivä :rolleyes:

Ja vielä: makeanhimo iskee useimmiten lounaan jälkeen. Jos on paljon töitä, niin sen voi yrittää unohtaa ;) Iltasella kotona löhöillessä on toinen vaarallinen hetki...

Viivi81 sanoi:
siitä olen ylpeä, että pystyn pitämään näppini erossa kaapista jossa herkkuja säästelen...nytkin kaapissa on ihania lakutoffee karkkeja ja fazerin keksisuklaata:kuola: ....mutta odottakaas kun tulee lauantai niin sitten taas repeää:hyper:
Tutulta kuulostaa! En mäkään tajua tuota, etteivät kaapissa herkut muka säilyisi. Itse olen niin voimakkaasti sisäistänyt tämän herkkupäiväsysteemin, että viikolla karkin syönti on kertakaikkisen mahdoton ajatus. Vaikka namit fyysisesti ovat siellä, niin mulle ne "eivät ole olemassa" ennen kuin viikonloppu koittaa! Mulla on Maraboun appelsiinikrokantti kaapissa, mutta siellähän lepää. Sitten lauantaina säntään kaapille kuin lapsi jouluaattona, ja :kuola: ...

Edit: Judit, mä kerran kirjoitin "Mitä söit eilen/tänään"-threadiin kun olin syönyt kebabpizzan ja puoli kiloa irtokarkkeja!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikään hirveän nanna-perso en ole...
Nannan syöntiä tapahtuu n. kerran kahdessa kuukaudessa,vkonloppuna.(dieetillä ei sitäkään)

Jos irtsareita ostetaan,se tapahtuu tietenkin Makuunissa!!!!
Salmiakit on ykkösiä.. :)
Jos eteeni eksyy Pandan Lakumix-pussi,se katoaa kyllä aika nopeasti.
En tykkää kirpeistä nameista,enkä pahemmin myöskään hedelmänameista.

Ja mitä lasten nannan syömiseen tulee,meillä ei ole nanna-päivää.
En ole opettanut poikaa siihen että joo,lauantaisin saat syödä nannaa,
eikä (pieni) lapsi osaa sellaista itse vaatia.
Kun ei ole "säännöllistä" nanna-päivää,voi poika välillä kaupassa kysyä että äiti saanko nannaa? Ja se on harvemmin kuin kerran viikossa.
Vastaus voi olla molempia,kyllä tai ei.
Ja jos se on ei,poika tietää että joku toinen kerta sitten. :)
(jos vastaus on ei,se voi johtua esim siitä että on tulossa lasten kutsut,mihin poika on kutsuttu ja niissä saa nannaa yleensä oksennuksen partaalle saakka)
Tai sitten välillä yllätän pojan tuomalla hänelle jotain pientä hyvää.
Tämä toimii meillä vallan hyvin :)

Tähtityttö sanoi:
Oonkohan mä jotenkin sairas, kun en tarvitse karkkia? Kyllä sitä 0-2 kertaa kuussa tulee syötyä, lähinnä makuunin/leffassa käynnin yhteydessä. Sipsejä tulee syötyä lähinnä jossain bileissä, mutta niistähän ei nyt kysyttykään. Joulu on ainoa aika jolloin syön parikin konvehtirasiaa, mutta muuten elelen hyvinkin siivosti. Kulutuksen kannalta voisin syödä pussin vaikka joka päivä, tiedän ettei se missään näkyisi, mutta kun ei tee mieli.
Toivottavasti mulla ei sitten käy niin, että alan joskus keski-iässä vetämään pusseittain..:D

Et ole! Täällä ilmoittautuu toinen, jolle karkin tai yleensäkään makean tuomat makunautinnot eivät juuri aukea. Sokerista tulee yksinkertaisesti huono olo, jos syön karkkia 50gr suuremman annoksen niin alan voida pahoin. Yleensä syön karkkia töissä, jos joku on tuonut karkkipussin. Pari irkkaria ja se siitä. Sitten ei tee mieli karkkia aikoihin. Jouluisin lahjoitan suklaakonvehtirasiat pois. Myöskään keksit, kakut ynnä muut makeat leivonnaiset eivät juuri maistu. Joskus harvoin korkeintaan. Jännä juttu, tämä on tullut ihan viime vuosina. Koko ajan vähennän ja vähennän ihan tiedostamattani sokerin määrää ravinnossa. Esim. tavallisia siidereitä tai tavallista limua alkaa olla jo vaikea saada alas nykyään (kuiva omenasiideri ja satunnaisesti cokis ovat poikkeuksia).

Sipsejä voisin toisaalta syödä kilon. :D

Mulle makeaosasto ei ole niin kiinnostava. Irtsaritkin on vaihtunu kuivattuihin hedelmiin ja pähkinöihin ja niihin jänniin maustettuihin riisijuttuihin joita saa irtsarikaupoista (jos joku tietää niiden oikean nimen, niin kiitollisuudella tieto otetaan vastaan:) ). Ei siis yhtään kevyempää, mutta makuun paremmin sopivaa.

Joskus jokin suklainen juttu on ihan hyvää pienenä annoksena. Ja salmiakki.

Maistuu toki mutta vaan silloin jos vahingossa maistaa yhden --> pakko saada lisää. Muuten on helppoa pysyä karkista erossa ja sipseistä en oo tykänny ikinä, enkä limuista. Kauppareissuilla pätkikset on mun heikkous ja melkein joka kerta yksi päde tarttuu mukaan joka on sitten mussutettu jo heti ennen kaupan ulko-ovelle pääsemistä. :nolo: Onneks mun heikkous ei sentään ole joku puolenkilon suklaalevy, pätkiksen vielä linjat kestää mutta muuta ei. :D

MAKUUNIN IRKKARIT!!!!! *NAMNAMNAM*

niitä ilman elämä ei olis elämisen arvoista!!! (sinänsä aika surullista, että asia on näin) :D mut kyllä täytyy sanoa et ku kahden viikon välein sen yhden pussillisen sieltä käy hakemassa, niin taitaa olla melkolailla viikon kohokohta! x)

Olin ennen aivan älytön karkin ja herkkujen suhteen...:kuola: Ei mitään rajaa!!! Nyt olen jo useamman vuoden noudattanut sitä 1 pvä/vkossa on karkki-/herkkupäivä. Ja se toimii mulla. Tosin jos on jotain erityistä, niin saatan syödä myös muulloin. Mutta se on poikkeuksen harvoin. Eli nykyään pystyn kieltäytyyn reilusti kahvipullasta ja kiusausta ei tuota edes avokin herkuttelu viekussa :rock: .
Tosin mulla sitten pe tai la saattaa olla useampi 100g namuja:D , mutta näin toimii mulla.

Suola ja rasva on mun makuun enemmän kuin karkit. Mutta välillä kyllä iskee himo niihin ihaniin kirpeisiin remmeihin, ja niitä on pakko sitten saada. Ehkä kerran kuussa tai jotain sinnepäin...

suunnilleen kaks kertaa kuussa tulee mätettyä irtareita nassuun. Ne onkin sitten niitä elokuva/vapaailtoja jolloin tulee muutenkin otettua rennommin. Helposti makuunin karkkiosastolta lähtee se 400 g pussi mukaan ja tottahan toki kaikki tulee syötyä vaikka paha olo jo olisikin... :urjo:

Kotona en pysty kaapeissa säilyttämään mitään makeaa, muuten ne tulisi syötyä kaikki kerralla. Parempi kuin ei osta mitään "vierasvaroja" kaappiin itseä kiusaamaan!

Parhaimmat irtarit on kaikki lakut ja jugurtilla päällystetyt pähkinät ja rusinat, hmmmm... (seuraavaa karkkipäivää odotellessa) :kuola:

Jaa että maistuuko? :D. Totta helvetissä! Mä oon semmonen herkkuperse ja herkkuholisti ettei varmaan pahempaa maa päällään kanna. Onpahan ollut varsinainen voitto itelle tää dieetti kun on pystynyt duunissakin ollessa kylmästi ohittamaan ne herkkuhyllyt jotka suorastaan huutaa "eat me, eat me!".

Mutta se mikä mua tässä vituttaa, on se että tuppaan olee aikamoinen mielialamässättäjä. Jos ei ole mitään järkevää syytä olla mässäämättä (kuten tää dieetti nyt) ni mopo karkaa helposti käsistä. Sitä menee sitten nostamaan mielialaa vähintäänkin levyllä suklaata, ja läjällä irtiksiä (Makuuni on pahasta :wall:, onneks tääl ei ihan lähellä kyl ole).

Pitäis oppia löytämään se kultainen keskitie tässä irttari-asiassakin. Että jos ottaa ni ottaa just vaikka sen 100-200g eikä heti kiloa :lol2:. No, kärjistettyä toki mutta.

-edit- jengi on tääl viä luetellut lempinannojaan. Eih :itku:, mä en kyl lähe siihen, muuten kuolaan varsinaisen Atlanti tohon lattialle :kuola:.

pohjomi sanoi:
Olen aina kadehtinut niitä, jotka pystyy ostamaan tarjouksesta jättipakkauksen karkkia/suklaata ja sitten herkuttelemaan sillä vuoden päivät...

Niimpä! Totta!
Olen miettinyt tätä paljonkin että miksi ei koskaan pysty varastoimaan herkkuja pitkäksi aikaa? EHkä max. ennätys on kaksi päivää kun olen niin rautaisesti päättänyt:D
Voisiko se johtua siitä, että jos on aina joutunut jakamaan kaiken sisaruksien kanssa ja tavallaan pakotettu pitämään huolta omasta edustaan ja omista nameistaan, sitä jotenkin alitajuntaisesti vetää kaiken kerralla ettei vain jää muille tai varastoon?:) *nojatuolifilosofiaa*

Latest posts

Back
Ylös Bottom