Mahtaakohan olla mitään väliä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X-man
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

X-man

Mutantti
...sellaisella asialla, että käyttääkö palautusjuomassa maltoa vai malton ja dextroosin sekotusta. Itse kun en juurikaan omaa nippelitason tietoa näistä jutuista niin ajattelin kysästä. Dextroosi kun pistää sitä makua vähän makosammaks....

Malto soveltuu palariin paremmin koska sen imeytyminen kestää pidempään kun tuon dextroosin imeytyminen. Tai näin mä oon asia tajunnu.

Minä olen ymmärtänyt tämän toisinpäin, että palautusjuoman pitäisi olla nopeavaikutteista ja siksi dekstroosi. Käytännön ero noilla ei taida olla, kun maltokin on aika nopeaa hiilaria, vaikka markkinamiehet muuta yrittävät todistella. 50 g dekstroosia voi olla jo liian makea paukku 25 g voisi vielä mennä ja loput maltoa jos haluaa enempi laittaa hiilaria.

Boosteri sanoi:
Malto soveltuu palariin paremmin koska sen imeytyminen kestää pidempään kun tuon dextroosin imeytyminen. Tai näin mä oon asia tajunnu.

Miten voi olla että just viikko sitten täällä puitiin tätä samaa harhakäsitystä ja taas on joku mennyt markkinamiesten lankaan?? Jonnekin pitäisi saada kissan kokoisin kirjaimin MALTO ON YHTÄ NOPEAA KUIN DEKSTROOSI :eek:

Ja kysyjälle: laita maltoa, jos et tykkää liian makeasta.

Mike sanoi:
Mutta jos niitä sekoittaa, ei pitäisi olla ainakaan mitään negatiivista vaikutusta.

Näin minäkin olen tämän ymmärtänyt ja mulla se pieni makeus on vaan plussaa. Ja jos se vielä jotain auttaa kreatiininkin imeytymiseen, niin plussaa sekin, mutta taitaa olla aika marginaalista kuitenkin.

apophis sanoi:
Miten voi olla että just viikko sitten täällä puitiin tätä samaa harhakäsitystä ja taas on joku mennyt markkinamiesten lankaan?? Jonnekin pitäisi saada kissan kokoisin kirjaimin MALTO ON YHTÄ NOPEAA KUIN DEKSTROOSI :eek:

Ja kysyjälle: laita maltoa, jos et tykkää liian makeasta.
Pakko tuossa dextrosen nopeudessa on jotain totuutta olla.

Mike sanoi:
Mutta jos niitä sekoittaa, ei pitäisi olla ainakaan mitään negatiivista vaikutusta.

No näin itsekin sen kuvittelisin olevan. Pieni määrä dextroosia saa aikaan pikkasen makeemman = paremman maun mun mielestä. Joten sitä vaan huiviin sitten juu.

Kiitos kantansa esittäneille.

apophis sanoi:
Ja lähde oli? Ei se mutu tuntumalla totuudeksi muutu.
Dekstrose pakettien kyljet. Muuten mutu tuntumalla mennään..

Nii, kuitenki siinä luki että kun dekstroosi on palautusjuomassa niin se nostaa nopeasti insuliinitasot korkealle --> joka taas nopeuttaa palautusjuoma-aineiden imeytymistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
apophis sanoi:

Jaa no tuossahan lukikin että Tai näin mä oon asia tajunnu.

GI ei ratkaise kakkiakaan, oikeestaan, paitsi diabeetikoilla joille se suunniteltiinkin.
Siksi että: siinä otetaan huomioon vain ja ainoastaan tuotteen sisältämä sokeri (=hiilari) eikä muita makroja ollenkaan. Rasvat ja proteiini kun hidastavat hiilarien imeytymistä, jolloin GI-arvo ikäänkuin vähenee samaa vauhtia kuin muuta makroravinnetta lisätään. Joten, jos tuotteessa on proteiinia tahi rasvaa, ei hiilarit imeydy niin nopeasti kuin jos ne syötäisi erikseen (kuten pitäisi jotta GI pitäisi tarkemmin paikkansa)...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom