Mahdollisuuteni voimannostossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Olen 17v, pituutta noin 177cm ja paino vaihtelee 73-78kg. Olen miettinyt mahdollisuuksiani voimannoston suhteen. Penkistä nousee raakana ilman mitään apuvälineitä 95kg maasta on noussut 200kg ainoastaan vyötä käyttäen. Kyykkyä en ole testannut. En ole treenannut erityisesti voimannostoa varten, toki salilla olen käynyt jonkin verran mutten mitenkään hirveästi. Odotan teiltä arvon lukijat vastauksia ja mielipiteitä :)? Älkää kivittäkö....

Et oo salilla hirveesti käyny, mutta maasta nousee 200 alle 80 kilosena. Jos on totta, niin ei muuta kun treeniä ja kohti voittoja.
Sent from my Lumia 800 using Board Express

Mä olen kans miettinyt mahdollisuuksiani lottovoittoon.. :rolleyes:

Ei vaiskaan. Ei muuta kun määrätietoista treeniä kohti tavoitteita.
Mahdotonta tietää etukäteen kenestä on mihinkin.
Tarvii kokeilla mihin rahkeet riittää.

Edit: Voimanosto!

Olen 17v, pituutta noin 177cm ja paino vaihtelee 73-78kg. Olen miettinyt mahdollisuuksiani voimannoston suhteen. Penkistä nousee raakana ilman mitään apuvälineitä 95kg maasta on noussut 200kg ainoastaan vyötä käyttäen. Kyykkyä en ole testannut. En ole treenannut erityisesti voimannostoa varten, toki salilla olen käynyt jonkin verran mutten mitenkään hirveästi. Odotan teiltä arvon lukijat vastauksia ja mielipiteitä :)? Älkää kivittäkö....

veto hyvä.

moni poika joutuu enemmänkin treenaamaan että 200 nousee maasta.

Anna palaa vaan, ja aloita se kyykkäily!

Mulla pyörii ihan sama kysymys mielessä ja oon ihan samassa tilanteessa, paitsi että olen sua vuotta vanhempi ja naispuolinen. Enkä vedä kolminumeroisia lukuja... vielä! Eiköhän kaikki oo mahdollista kun vaan tietää mitä tekee, joten seuraan soittoa ja treeniohjelmat harrastusta tukevaksi. Ravinto ja lepo treenien ohella kuntoon, samoin motivaatio, niin se on siinä.

Muistakaa hommata itsellenne joku joka toppuuttelee tarvittaessa ja katsoo tekniikat kuntoon! Sitten vain maltilla ja hitaasti kiiruhtaen eteenpäin.

Janne Seppälä

Luin joskus et Andy Boltonin (mave maailmanennätys) faija oli kieltänyt sitä treenaamasta isoilla painoilla ennenkun se täytti 18v mut se oli silti käyny kai ainakin pari vuotta salilla ja hinkannu niillä pikkupainoilla ennenkun rupes hakeen maksimeita.

Mulla pyörii ihan sama kysymys mielessä ja oon ihan samassa tilanteessa, paitsi että olen sua vuotta vanhempi ja naispuolinen. Enkä vedä kolminumeroisia lukuja... vielä! Eiköhän kaikki oo mahdollista kun vaan tietää mitä tekee, joten seuraan soittoa ja treeniohjelmat harrastusta tukevaksi. Ravinto ja lepo treenien ohella kuntoon, samoin motivaatio, niin se on siinä.

Tsemppiä treeniin, täällä jonkin verran vanhempi naispuolinen, jota alkanut tämä kiinnostaa. Ihan kohta nousee maasta kolminumeroisia lukuja, mutta tekemistä kyllä riittää, että tuloksilla kehtaisi kehua.

Luin joskus et Andy Boltonin (mave maailmanennätys) faija oli kieltänyt sitä treenaamasta isoilla painoilla ennenkun se täytti 18v mut se oli silti käyny kai ainakin pari vuotta salilla ja hinkannu niillä pikkupainoilla ennenkun rupes hakeen maksimeita.

Ihan ku mä oisin lukenu ton tarinan Bill Kazmaierista. Joka tapauksessa pointti varmaan säilyy samana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sama kysymys kuin ketjun aloittajalla, eli onko mitään jakoja minkäänlaisessa kisassa pärjätä ? 22v, 169cm/75kg. Maastaveto 210kg, kyykky 170kg ja penkki 130kg ilman mitään varusteita.

Yleispätevä vastaus edellisiin:
Kukaan ei pysty sanomaan etukäteen kenenkään menestymistä.
Kisoihin koittamaan! Muuten asia ei selviä.

On aivan sama vaikka salilla kyykkäisi 800kg. Kisalavalla mitataan onnistuminen.

Ei muutaku kisoihin! :rock:

Riippuu tekniikoista, toki kovia tuloksia anyway. ite en tienny kisaamisesta mitää, salilla penkkasin 120kg, kisoissa 105. Aika moni asia sielä lavalla/ennen lavaa voi tiputtaa tulosta kovastikkin. Jos aiot kisata ota ajois selvää mikä menee läpi ja mikä ei. esim: jos oot kyykänny puolikasta muutamanvuoden, et saa "hyväksyttyä kyykkyä" samoihin tuloksiin ihan heti.

Mä oon aina treeneissä pyrkinyt tekemään kyykyt alle ysikympin ja punnertaessa perse on penkissä ja jalkapohjat kokonaan maassa. Maastavedossa vedän aina olkapäät taakse tai siis ryhdin "suoraksi" loppuasennossa. Hyväksytyiksi toistoiksi kirjaan itelleni vihkoon vain ne, joissa nämä toteutuvat. Paljon on vielä opittavaa, mutta mulla on täällä pari lajin harrastajaa, jotka tarpeen tullen auttavat mielellään neitoa rautojen parissa :) Tulokset nousee ja motivaatio on korkealla. Ens keväällä kisoihin, se on tavoite!

no huhhuh, enpä olis uskonu että yhteistuloksella 500kg otetaan hopeaa. Kyykky miulla ainakin oli voimanostosyvyydessä, penkissäkkään en pompautusta harrasta, mutta kisanostona varmaan saa sen 10kg ainakin tiputtaa tuosta omasta ennätyksestä. Mavesta en tiedä meniskö läpi, mutta yllätyinpä silti. Pronssia tuossa kisassa otettu 450kg tuloksella, joten se olis ollu aivan hyvin saavutettavissa :)

Tervetuloa vaan lajin pariin. Tulostasoa ei alkuun kannata liikaa tuijottaa, mutta kovia tuloksia täällä on mainittu. http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/ Löytyy kohdasta SVNL, jäsenseuraluettelo. Sopivaan seuraan yhteyttä ja heidän kauttaan on helppo hoitaa lisenssi ja ADT soppari kuntoon. Seuran salilta löytää myös useimmiten sitä perään katsojaa, joka voi seurata treenejä ja tekniikoita, että harjoittelu pysyy järkevänä ja turvallisena. Itse en aikanaan uskonut salin "isoja poikia" jotka kehoittivat mennä kisaamaan noin. 17v. Olisi voinut olla monta mielenkiintoista junnuvuotta kisatessa. No heräsin sitten uudelleen hommaan 24v:nä ja siitä asti on kisattu. Voimanoston ympäriltä on myös monta kaveria löytynyt.

Kisakalenterista löytyy nykyisin valinnan varaa, niin varuste kuin raakavoimanostoon. Itse henkilökohtaisesti suosittelen raakapuolta ainakin aloitteleville kavereille. Kyllä niiden varusteiden kanssa sitten ehtii häsläämään jos haluaa, kun pohja on ensin kunnossa.

Sit ei mitään rätti sulkeisia treeneneissä. Vyö, magnesium ja asennetta! Kyllä se rauta on ruvennut kaikkia ajanmyötä oppinut tottelemaan!
Tsemppiä treeneihin!

Suositut

Back
Ylös Bottom