SUPERCARB 1kg -40%

Maha vs. pylly

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu

Mopsy80

Hopeless Gage
Katselin tossa saunassa mahaani ja siinä tosiaan on löysää, sanoisinko ainakin viiden sentin edestä. Joten pitäis polttaa rasvaa. Mutta jos nyt siihen pyrin, niin tyssääkö pakaralihasten kasvatus?! Onko tässä nyt dilemma: pysyä lattsperseenä ja hankkia litteä vatsa, vai säilyttää mahassa nuo ylimääräiset ja kasvattaa takapuolta?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ooksää kokeillu hiitiä ikinä? Itsellä se auttoi vähän tiukistumaan ilman että lihaksia katosi :) totesin et se on parempi kun pitkäkestonen aerobinen kun kuitenkaan en halunnut itsekään pyllystä lihaksien poistuvan. Suosittelen :) tein sitä 2-3 kertaa viikossa aamusin.

En oo kokeillut. Tekisi varmaan hyvää. Mutta mulla ei tässä elämäntilanteessa resurssit riitä treenin lisäämiseen siitä, että nyt teen tunnin lihaskuntoa joka toinen päivä. Aerobista en treenimielessä lainkaan, mutta autottomana tulee pyöräiltyä ja käveltyä.

Mietin tuota dilemmaa lähinnä syömisten suhteen. Mutta ehkä se ei ainakaan mene pöpelikköön, jos taas siivoan ruokavaliosta sokerin ja alkoholin kokonaan ja syön enemmän vhh:sti.

^Voi toimia jo pelkästään se, että syö tarpeeksi paljon (lähellä plusmiinusnollaa) mutta puhtaasti. Eli sokeri ja alkoholi pois ja muutenkin paljon rehuja, hyvää rasvaa ja proteiinia.

Sitä tosiaan nyt yritän. Mahaläski saattaa pysyä sitkeästi huonojen unien (vauva! ) takia, mutta siitä huolimatta nyt skarppaan ruokavalion kanssa taas kunnolla.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
HIIT voi olla vain esim. 15 minuutin juttu, itse asiassa mitä lyhempi sen parempi, vartti hyvä, puoli tuntia ihan maksimi ellei liikaa. Esim. pieni aamulenkki (ei tyhjään vatsaan tarvi eikä hyväkään), jossa alkukävelylämmittelyn jälkeen ottaa muutaman 30-60 sekunnin juoksupyrähdyksen, 2 min taukoa ja uudestaan. Loppuun taas vähän kävelyä. Mulla toimii yllättävän hyvin ja on sitä paitsi hauskaa ja iisiä. Itse juoksentelen koirien kanssa metsässä villinä ja vapaana paljasjalkakengillä, ihanaa!

Mie en oikeastaan ees tiiä, mitä mie oon tehny salilla oikein tässä kun olen salilla aktiivisesti käynyt n. 9kk (3-5 x/vko). Mutta ykskaks tajusin, että se kaikkien itsessään vihaama alamahapömppö on kadonnut. Itseasiassa hyvin hennosti pilkottaa vatsalihasten sivut sekä yläpalatkin. Lisäksi peppu on pyöristynyt. Eli vatsa litistynyt ja peppu pyöristynyt yhtäaikaa. Tottakai olen treenannut tasaisesti koko kroppaa ja antanut rasitusta kaikille lihasryhmille. Minihiiri suositteli HIIT:ä. Itse teen kerran tai kaksi viikossa HIIT:n alkulämmittelynä salilla. Vartti juoksumatolla, jossa neljä pyrähdystä. Jako on 2min lämmittely, 2min kovempaa, 1min kävelyä, 2min kovempaa jne. ja lopuks 2min loppukävely. Lisäks mulla on aina pieni gradient matolla, 1.0%. Liekö tuo myös osasyyllinen, et peppu ottaa enemmän osumaa, en tiiä.

Syömisistä en oo ees juuri stressannut. Pidän hiilarit kurissa, ei-treenipäivänä syön ehkä 50-80g ja treenipäivänä ehkä 90-120g. Protskua reippaasti, kasviksia paljon. Rasvasta en välitä. Ilmeisesti vedän kuitenkin aika +/- 0 kaloreilla, tai rajan molemmin puolin vaihdellen, koska 9kk aikana paino on tippunut 68 -> 63, mutta lihasta silmämääräisesti on tullut kyllä lisää, ja myös rautaa nousee huomattavasti enempi kuin alussa. Tai sitten oon vaan jotenkin helvetin onnekas, et tuloksia tulee vaikken ruoka-asioista niin välitä. :D

Mun silmään kesänalle sun syömiset näyttää loistavalta :) Pitäs varmaan iteki leikata hiilareista et sais pari kiloa pudotettua, rasvaa tiputtamalla ei näköjään onnistu niin millään :)

Rasvasta en välitä.
Tarkoitatko, että et tykkää rasvasta ja siten ehkä tulee karteltua sitä, vai et piittaa tuleeko sitä miten paljon ja syöt sitä ehkä suht reippaasti?

Hyvältä kuulostaa sun meininki (etenkin jos vastaus ylläolevaan on tuo jälkimmäinen ;) )

Yritän nyt sellaista systeemiä, että syön salipäivinä (2/vk) niin paljon kuin huvittaa mutta terveellisesti ja muina päivinä 5 krt/pv rajattu mutta riittävä annos, joka aterialla proteiinia ja kasviksia. Eikä yhtään sokeria eikä alkoholia. Saa luvan riittää.

Tarkoitatko, että et tykkää rasvasta ja siten ehkä tulee karteltua sitä, vai et piittaa tuleeko sitä miten paljon ja syöt sitä ehkä suht reippaasti?

Hyvältä kuulostaa sun meininki (etenkin jos vastaus ylläolevaan on tuo jälkimmäinen ;) )

Tarkoitan nimenomaan juuri sitä jälkimmäistä. Eli rasvaa tulee syötyä just se määrä kuin mitä sitä sattuu tulemaan, en laske. Ja kuitenkin en valitse niitä vähärasvaisimpia lihoja tai välttele majoneeseja tai vastaavia.

Onko kellään antaa vinkkejä löystyneeseen vatsanahkaan, painoa on tippunut 7-8 kiloa parin vuoden aikana ja nyt sitten vatsanahka roikkuu ikävästi jos kumartuu tai on esim. lankussa, vaikka noita kiloja ei niin paljoa ole lähtenytkään. Ruokavalio on kunnossa, salilla käyn kolmesti viikossa, parit aerobiset lisänä. Ikää on kertynyt 50 ja risat, onko ainut keino veitsi :/ ? Niin ja ahkerasti tulee rasvailtua ihoa. Auttaako vatsojen teko löysään nahkaan, niitä ei tule erikseen hirveästi tehtyä?

Back
Ylös Bottom