Maha vs. pylly

Mopsy80

Hopeless Gage
Liittynyt
22.7.2012
Viestejä
7 111
Katselin tossa saunassa mahaani ja siinä tosiaan on löysää, sanoisinko ainakin viiden sentin edestä. Joten pitäis polttaa rasvaa. Mutta jos nyt siihen pyrin, niin tyssääkö pakaralihasten kasvatus?! Onko tässä nyt dilemma: pysyä lattsperseenä ja hankkia litteä vatsa, vai säilyttää mahassa nuo ylimääräiset ja kasvattaa takapuolta?
 
Liittynyt
20.2.2013
Viestejä
1 620
Ooksää kokeillu hiitiä ikinä? Itsellä se auttoi vähän tiukistumaan ilman että lihaksia katosi :) totesin et se on parempi kun pitkäkestonen aerobinen kun kuitenkaan en halunnut itsekään pyllystä lihaksien poistuvan. Suosittelen :) tein sitä 2-3 kertaa viikossa aamusin.
 

Mopsy80

Hopeless Gage
Liittynyt
22.7.2012
Viestejä
7 111
En oo kokeillut. Tekisi varmaan hyvää. Mutta mulla ei tässä elämäntilanteessa resurssit riitä treenin lisäämiseen siitä, että nyt teen tunnin lihaskuntoa joka toinen päivä. Aerobista en treenimielessä lainkaan, mutta autottomana tulee pyöräiltyä ja käveltyä.

Mietin tuota dilemmaa lähinnä syömisten suhteen. Mutta ehkä se ei ainakaan mene pöpelikköön, jos taas siivoan ruokavaliosta sokerin ja alkoholin kokonaan ja syön enemmän vhh:sti.
 
Liittynyt
7.1.2007
Viestejä
1 543
Ikä
39
^Voi toimia jo pelkästään se, että syö tarpeeksi paljon (lähellä plusmiinusnollaa) mutta puhtaasti. Eli sokeri ja alkoholi pois ja muutenkin paljon rehuja, hyvää rasvaa ja proteiinia.
 

Mopsy80

Hopeless Gage
Liittynyt
22.7.2012
Viestejä
7 111
Sitä tosiaan nyt yritän. Mahaläski saattaa pysyä sitkeästi huonojen unien (vauva! ) takia, mutta siitä huolimatta nyt skarppaan ruokavalion kanssa taas kunnolla.
 
Liittynyt
8.6.2013
Viestejä
401
HIIT voi olla vain esim. 15 minuutin juttu, itse asiassa mitä lyhempi sen parempi, vartti hyvä, puoli tuntia ihan maksimi ellei liikaa. Esim. pieni aamulenkki (ei tyhjään vatsaan tarvi eikä hyväkään), jossa alkukävelylämmittelyn jälkeen ottaa muutaman 30-60 sekunnin juoksupyrähdyksen, 2 min taukoa ja uudestaan. Loppuun taas vähän kävelyä. Mulla toimii yllättävän hyvin ja on sitä paitsi hauskaa ja iisiä. Itse juoksentelen koirien kanssa metsässä villinä ja vapaana paljasjalkakengillä, ihanaa!
 
Liittynyt
25.2.2014
Viestejä
44
Mie en oikeastaan ees tiiä, mitä mie oon tehny salilla oikein tässä kun olen salilla aktiivisesti käynyt n. 9kk (3-5 x/vko). Mutta ykskaks tajusin, että se kaikkien itsessään vihaama alamahapömppö on kadonnut. Itseasiassa hyvin hennosti pilkottaa vatsalihasten sivut sekä yläpalatkin. Lisäksi peppu on pyöristynyt. Eli vatsa litistynyt ja peppu pyöristynyt yhtäaikaa. Tottakai olen treenannut tasaisesti koko kroppaa ja antanut rasitusta kaikille lihasryhmille. Minihiiri suositteli HIIT:ä. Itse teen kerran tai kaksi viikossa HIIT:n alkulämmittelynä salilla. Vartti juoksumatolla, jossa neljä pyrähdystä. Jako on 2min lämmittely, 2min kovempaa, 1min kävelyä, 2min kovempaa jne. ja lopuks 2min loppukävely. Lisäks mulla on aina pieni gradient matolla, 1.0%. Liekö tuo myös osasyyllinen, et peppu ottaa enemmän osumaa, en tiiä.

Syömisistä en oo ees juuri stressannut. Pidän hiilarit kurissa, ei-treenipäivänä syön ehkä 50-80g ja treenipäivänä ehkä 90-120g. Protskua reippaasti, kasviksia paljon. Rasvasta en välitä. Ilmeisesti vedän kuitenkin aika +/- 0 kaloreilla, tai rajan molemmin puolin vaihdellen, koska 9kk aikana paino on tippunut 68 -> 63, mutta lihasta silmämääräisesti on tullut kyllä lisää, ja myös rautaa nousee huomattavasti enempi kuin alussa. Tai sitten oon vaan jotenkin helvetin onnekas, et tuloksia tulee vaikken ruoka-asioista niin välitä. :D
 
Liittynyt
8.6.2013
Viestejä
401
heh, kesänallen juttu oli hauska. Jokainen meistä haaveilee kirjoittaneensa tuon ;). Mahtavaa!!
 
Liittynyt
15.5.2014
Viestejä
142
Mun silmään kesänalle sun syömiset näyttää loistavalta :) Pitäs varmaan iteki leikata hiilareista et sais pari kiloa pudotettua, rasvaa tiputtamalla ei näköjään onnistu niin millään :)
 
Liittynyt
7.1.2007
Viestejä
1 543
Ikä
39
Rasvasta en välitä.
Tarkoitatko, että et tykkää rasvasta ja siten ehkä tulee karteltua sitä, vai et piittaa tuleeko sitä miten paljon ja syöt sitä ehkä suht reippaasti?

Hyvältä kuulostaa sun meininki (etenkin jos vastaus ylläolevaan on tuo jälkimmäinen ;) )
 

Mopsy80

Hopeless Gage
Liittynyt
22.7.2012
Viestejä
7 111
Yritän nyt sellaista systeemiä, että syön salipäivinä (2/vk) niin paljon kuin huvittaa mutta terveellisesti ja muina päivinä 5 krt/pv rajattu mutta riittävä annos, joka aterialla proteiinia ja kasviksia. Eikä yhtään sokeria eikä alkoholia. Saa luvan riittää.
 
Liittynyt
25.2.2014
Viestejä
44
Tarkoitatko, että et tykkää rasvasta ja siten ehkä tulee karteltua sitä, vai et piittaa tuleeko sitä miten paljon ja syöt sitä ehkä suht reippaasti?

Hyvältä kuulostaa sun meininki (etenkin jos vastaus ylläolevaan on tuo jälkimmäinen ;) )
Tarkoitan nimenomaan juuri sitä jälkimmäistä. Eli rasvaa tulee syötyä just se määrä kuin mitä sitä sattuu tulemaan, en laske. Ja kuitenkin en valitse niitä vähärasvaisimpia lihoja tai välttele majoneeseja tai vastaavia.
 
Liittynyt
20.1.2015
Viestejä
1
Onko kellään antaa vinkkejä löystyneeseen vatsanahkaan, painoa on tippunut 7-8 kiloa parin vuoden aikana ja nyt sitten vatsanahka roikkuu ikävästi jos kumartuu tai on esim. lankussa, vaikka noita kiloja ei niin paljoa ole lähtenytkään. Ruokavalio on kunnossa, salilla käyn kolmesti viikossa, parit aerobiset lisänä. Ikää on kertynyt 50 ja risat, onko ainut keino veitsi :/ ? Niin ja ahkerasti tulee rasvailtua ihoa. Auttaako vatsojen teko löysään nahkaan, niitä ei tule erikseen hirveästi tehtyä?
 
Liittynyt
20.2.2013
Viestejä
1 620
Ei siihen nahkaan vatsalihasten treeni oikein auta :/
 
Ylös