Maha kasvaa ja minua vit...

Eli onko nyt muiden mielipide se, että olen heikentämässä terveyttäni noilla BobCornin "kristalliojoogapseudovelli"-ohjeilla?

Minun tavoite on painoa tiputtaa (joka onkin alkanut ihan hyvin tippumaan noilla ohjeilla), mutta terveyttä minulla ei oo varaa menettää. Ei silläkään uhalla että pysyisin jatkossakin näin pahasti ylipainoisena.
:woot:
Tosi vaikea kenenkään on ihan mitään täsmällisiä ohjeita antaa tuntematto sun tapausta tarkemmin ja pidemmältä ajalta. Mulle heräsi sellasia ajatuksia tosta, että voi olla et alkuun nyt ois hyvä jopa ottaa joku reverse dietti ja rakentaa sillä pohjaa dietille ja aineenvaihdunnalle tai sitten vaikka syklittää sitä hiilaria ja kaloreita, jos jatkaa diettiä. Esim joka toinen pv matalampi ja joka toinen pv korkeampi hiilari ja katsoa sillä mitä se keho lähtee tekemään.

Se mikä tossa hämmästyttää on, se että huhtikusta heinäkuun alkuun punnitsematta?? Tuliko se painon nousu yllärinä, ettet välissä käynyt puntarilla? Mites se sun aikaisempi tausta liikuntaan? Aloititko sillon huhtikuussa salilla käymisen vai oliko sinulla jo aikaisempaa taustaa siihen? Sekin voisi selittää tuon painon nousun. Muuttuiko kehonkoostumus tuona aikana. Se vaaka ei ole se abosluuttinen mittari etenemiselle eikä kerro kehon koostumuksen muutkoksia joita peili saattaisi kertoa. Entäs miten biofeedback mittarit? Jaksatko treenata? Miten jaksaminen muuten?? Nälkä taso millainen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuloksia saa monella tapaa. Ei ole olemassa mitään yhtä maailmankattavaa totuutta.
Ei auta kun valita style ja kokeilla toimiiko sulle.

Monet punttipatet täällä ei täysin ymmärrä sitä millainen on itsensä rapakuntoon syöneen keski-ikäisen kundin keho. Se voi toimia vähän eritapaan varsinkin hiilareiden suhteen.

Välitietoja ja havaintoja:
- En saanu noita kaloreita Bobcornin ohjeila tuijottaa, mutta esimerkiksi 8-15.8.2018 energia ole mennyt minään päivänä alle 1900 kcal. (vastauksena myo ja narunpätkä)
- Tänään aamupaino oli 120.3 kg.
- Tällä viikolla ei oo tehot ollu enää viime viikon kaltaisia. Väsyttää jopa vähän treenissä.
- Treenaamiseen haastetta on tuonut hektinen työtahti ja pienet vaikeudet jälkikasvun kanssa.
- Näläntunne on kahdesti päivässä. Aamulla ja niinku esim. nyt eli klo 17 alkaen.
- Lounaalla tuntuu, että "pitää" syödä.
- Oon tiputellu noihin päivän ruokiin sen noin teelusikallisen suolaa.

Pitää nyt palauttaa vanhaa miestä noista treenin/syömisen ulkopuolisista tekijöistä johtuen. Korkeintaan jotain pyöräilyä tai muuta kevyttä tää loppuviikko. Maanantaina sit taas täysillä.

Kiitos kaikille tähän lankaan kommentoineille. Onneksi on internet täynnä apua! (y)
Tee hiilaritankkaus,ohjeet löytyy ”jukka nyyssölä hiilari tankkaus”
Sen jälkeen jatkat kuten sanoin alussa jo että alat lisäämään hiilareita ja rasvaa viikoittain kunnes tulee tasannevaihe.tätä oli tarkoitus vetääkin VAIN 2-3 viikkoa mutta eihän täällä jengi lue tai ymmärrä lukemaansa (en tarkoita sinua vaan näitä paria sankaria)
Sitten alkaa varsinainen dieetti.
Tuo sin näläntunne tulee kun syöt noin harvoin eli kolmesti.pyri syömään 4-5x/vrk ja lisää niitä kasviksia aterioille jos
Jää nälkä

Viimeksi muokattu:
Ero on noin prosentin luokkaa, eli täysin mitätön asia dieetin kannalta. Paras dieetti tuolla logiikalla olis vetää pelkkää alkoholia. (kts kuva tutkimuskesta)

Toisekseen tuo insunliiniresistenssin "resetoiminen" kuulostaa kyllä pahan luokan velitieteeltä. Fysiologisella tasolla insuliiniresistensssillä tarkotetaan tilaa, jossa solunsisäinen signalointi on häiriintynyt ja solussa tulehdustila päällä. Tulehdusvaste taas periferisissä kudoksissa heikentää glukoosinsietoa ja insuliiniherkkyyttä, josta syntyy insuliiniresistenssi. Sen "resetoiminen" nettiohjeilla "vähennä hiilareita ja kaloreita" kuulostaa lähinnä Antti Heikkilän syöpähoidoilta voilla ja kermalla.
Hah,mitä helvettiä?
Kovia huumeita ja viinaa?
Ei tietenkään hiilarin ja proteiinin vaikutus ole kuin 1% :)
Huh heijaa,sulla ei ole niinkö mitään käryä mistään mistä horiset tuossa.
En tiedä mistään heikkilästä,satun vaan oleen ollut mm kemppaisen ja bullin henkilökohtaisessa valmennuksessa josta tietoni tulee
Ja treenannut noin 22 vuotta.
Tässäkö vedetään voita ja kermaa?
Sähän horiset aivan mitä sattuu ja keksit asioita joista ei kukaan ole ketjussa koskaan edes puhunutkaan.
Lopeta ,näyttää todella typerältä.

Täällä näkyy olevan semmosta jengiä että vaikka ne sais tarkat moninkertaiselta sm voittajalta tiputtaa rasvat heidän 30% edes 20% niin ne ei uskois niitä koska ”puttepossu kirjotti sivulla nökäaf.com/dudud.net” ettei se onnistu ja hiilari on tasan sama kuin proteiini elimistössä. :)

Hauskaa,jatkakaa mutta zonjon on jouluna 20 kiloa kevyempi :)

Mä olen sitä mieltä vaikkei kukaan kysykkään että ns. tavis on totaalisen hukassa kun ohjeet on suunnasta toiseen.
Mutta se ettei dietillä olisi nälkä on minusta paskapuhetta, ehkä näin voi olla tyypillä joka on elänyt bodifitnesskäkräfäis elämää koko elämänsä mutta meille taviksille joille tulee pallomaha pelkästä pullahyllyn katsomisesta on nälkä arkipäivää.
Siksi kaikki ihmiset ei ole alle kympin rasvoissa ympärivuoden.

Mä olen sitä mieltä vaikkei kukaan kysykkään että ns. tavis on totaalisen hukassa kun ohjeet on suunnasta toiseen.
Mutta se ettei dietillä olisi nälkä on minusta paskapuhetta, ehkä näin voi olla tyypillä joka on elänyt bodifitnesskäkräfäis elämää koko elämänsä mutta meille taviksille joille tulee pallomaha pelkästä pullahyllyn katsomisesta on nälkä arkipäivää.
Siksi kaikki ihmiset ei ole alle kympin rasvoissa ympärivuoden.

Luokittelen itseni enemmän tuonne tavisosastoon kuin bodimunkiksi. Jos pulla ja karkki kuuluisivat kiristelyruokavaliooni, niin epäilemättä nälkä olisi tuttua, mutta näin pätkäpaastoillen aivan toisilla eväitllä en ole kyllä koskaan nälissäni, vaikka kalorit voisin tiputtaa helposti liiankin alhaisiksi. Vähähiilihydraattisia kasviksia, rasvaa ja proteiinia painottaen, ei kyllä itselläni nälkä yllätä ja annoskoot voivat olla mukavan suuria. Sen pullan mutustamisen kun vain lopettaa joksikin aikaa, niin monelle on nopeasti käynyt niin, että tule edes mieleen vilkuilla sinne pullahyllyn suuntaan.

Luokittelen itseni enemmän tuonne tavisosastoon kuin bodimunkiksi. Jos pulla ja karkki kuuluisivat kiristelyruokavaliooni, niin epäilemättä nälkä olisi tuttua, mutta näin pätkäpaastoillen aivan toisilla eväitllä en ole kyllä koskaan nälissäni, vaikka kalorit voisin tiputtaa helposti liiankin alhaisiksi. Vähähiilihydraattisia kasviksia, rasvaa ja proteiinia painottaen, ei kyllä itselläni nälkä yllätä ja annoskoot voivat olla mukavan suuria. Sen pullan mutustamisen kun vain lopettaa joksikin aikaa, niin monelle on nopeasti käynyt niin, että tule edes mieleen vilkuilla sinne pullahyllyn suuntaan.
Sama juttu. Mutta jos erehtyy syömään pullaa niin sitä haluaa kokoajan lisää.
Meillä ei ole mitään ylimääräistä kaapeissa niin ei tule mielitekoja, kuitenkin kun ollaan dietillä niin silloin on väistämättä tilanteita joissa tulee nälkä.

Sähän horiset aivan mitä sattuu ja keksit asioita joista ei kukaan ole ketjussa koskaan edes puhunutkaan.
Lopeta ,näyttää todella typerältä.

Mitä asioita mä keksin tässä? Sä ite puhuit, että pitää ymmärtää hiilarien ja proteiinien termogeeninen vaikutus dieetillä ja toin esille, että se vaikutus on aivan mitätön tässä tilanteessa. Toisekseen meinasit, että insuliiniresistenssin saa vaan "resetoitua" vähentämällä hiilareita, joka sekin on aika brosciencee tuolla metodilla. Fysiologisella tasolla kun se ei vaan toimi noin.

Toisekseen meinasit, että insuliiniresistenssin saa vaan "resetoitua" vähentämällä hiilareita, joka sekin on aika brosciencee tuolla metodilla. Fysiologisella tasolla kun se ei vaan toimi noin.

Miten insuliiniresistanssia sitten saa parannettua fysiologisella tasolla?

Hoplaa,

Viime viikonloppuna tuli tehtyä hiilaritankkaus, joka aiheuttikin parin päivän vesipallo-efektin.

Makrot ollu nyt tän viikkoa seuraavat rasva 100g, proteiini 170 g ja hiilarit 100 g.
Vaihteluväli on ollu karkeesti plus/miinus 20g, tosin nuo hiilarit on aina ollu alle 100 g. Ruokailun jakanu neljään kertaan päivässä, painottaen hiilarit lounaalle ja päivälliselle.

Aamupaino oli tänään 119.3 kg. Nyt syön 250g:n nautamötikän ja otan ISON lasin punkkua. Kiitos ja reipasta viikkoa!

Täällä näkyy olevan semmosta jengiä että vaikka ne sais tarkat moninkertaiselta sm voittajalta tiputtaa rasvat heidän 30% edes 20% niin ne ei uskois niitä koska ”puttepossu kirjotti sivulla nökäaf.com/dudud.net” ettei se onnistu ja hiilari on tasan sama kuin proteiini elimistössä. :)

Hauskaa,jatkakaa mutta zonjon on jouluna 20 kiloa kevyempi :)

Moro BobCorn. Mielestäni tosi asiallisia kommentteja, jos voisit niin tule auttamaan minun ongelmassa myös! :worship:

...että pitää ymmärtää hiilarien ja proteiinien termogeeninen vaikutus dieetillä ja toin esille, että se vaikutus on aivan mitätön tässä tilanteessa.

Mitätön? Eikös se voi olla satoja kaloreita/vrk? Tämä tarttui minulle vain irrallisesti silmään, en kommentoi tätä nimenomaista tapausta.

Mä oon kattonu niitä jenkkiläisiä vaarallisen lihava -ohjelmia, ja niille toteutetaan dieetti 1200kcal energialla, ja kuukauden kuluttua paino on tippunut kymmeniä kiloja, vaikka liikuntaa ei ole yhtään.
Sama ei tietenkään toimi jos meinaa itteään bodata, mutta tossa oli vaan yks esimerkki siitä, että kun syö vähemmän kun kuluttaa niin laihtuu, tuossa ainoita muuttujia on kulutus itsessään ja kalorivaje. Muistaakseni 7000kcal on 1kg läskiä joko pois tai lisää, näin olen jostain kuullut.

Minäkään en ota varsinaisesti tähän tapaukseen kantaa, mulla on ihan samanlainen projekti, paino ei ole tippunut niin paljon kuin olisin toivonut mutta peilikuva on muuttunut (olen nykyään selvästi raamikkaampi kuin ennen) ja voimatasot on mennyt positiiviseen suuntaan.

Mä oon kattonu niitä jenkkiläisiä vaarallisen lihava -ohjelmia, ja niille toteutetaan dieetti 1200kcal energialla, ja kuukauden kuluttua paino on tippunut kymmeniä kiloja, vaikka liikuntaa ei ole yhtään.
Sama ei tietenkään toimi jos meinaa itteään bodata, mutta tossa oli vaan yks esimerkki siitä, että kun syö vähemmän kun kuluttaa niin laihtuu, tuossa ainoita muuttujia on kulutus itsessään ja kalorivaje. Muistaakseni 7000kcal on 1kg läskiä joko pois tai lisää, näin olen jostain kuullut.

Itse taas muistelisin, että tuo 7000kcal ”kumottiin” ja todettiin että 9000kcal olisi kilo läskiä. Tämä perustui siihen, että 1g rasvaa = 9kcal, jolloin 1000 x 9kcal = 9000kcal.
Voi olla että itse muistan täysin väärin...

1g rasvaa on toki 9kcal. Mutta rasvasolu on vain80% rasvaa ja loppu pitkälti nestettä joka lähtee sitten samalla ilman energian tuottoa.

Hoplaa,

Viime viikonloppuna tuli tehtyä hiilaritankkaus, joka aiheuttikin parin päivän vesipallo-efektin.

Makrot ollu nyt tän viikkoa seuraavat rasva 100g, proteiini 170 g ja hiilarit 100 g.
Vaihteluväli on ollu karkeesti plus/miinus 20g, tosin nuo hiilarit on aina ollu alle 100 g. Ruokailun jakanu neljään kertaan päivässä, painottaen hiilarit lounaalle ja päivälliselle.

Aamupaino oli tänään 119.3 kg. Nyt syön 250g:n nautamötikän ja otan ISON lasin punkkua. Kiitos ja reipasta viikkoa!
Tottakai se sen tekee,kuuluu asiaan.
Nostaisin nyt proteiinit 230-250,hiilareita nostaisin ensin 150 grammaan ja viikon päästä 200g,rasvat pidä siellä 90-100g,ei se niin tarkkaa ole.
Tällä menisin kaks viikkoa ja sitten tekisin muutoksia painon ja olotilan mukaan.
Jos paino laskee,jaksaminen on hyvää niin jatkaisin vielä kahden viikon jälkeen samoilla makroilla,joka toinen viikko esim. lauantaina pitäisin se cheatmiilin tai kokonaan vapaapäivän dieetistä painottaen ruokailua hiilaripuolelle,joisin myös kaljaa jos siltä tuntuis kun ei tässä mitään kisadieettiä vedetä.
Kannattaa tankata sitä päätäkin vaikka tiedän että tämä aiheuttaa sellaisen paskamyrksyn tässä ketjussa että minut hakattaisi hengiltä jos olisin käden kantaman päässä kun tällaista "suosittelen",diettineuvonihan on muutenkin tässä todettu paskaksi,toimimattomaksi jne. :D
Tosin Zonjonilla on paino tainnu tulla alas 8 kiloa parissa kuukaudessa mikä on paljon kun ajattelee ettei kaveri ole valittanu mitään heikkoa/huonoa oloa varsinaisesti vaikka aiemmat dieetit ei ole toimineet mutta sehän ei tietenkään johdu minun neuvoista koska en tiedä mistään mitään eikä mihinkään insuihin ym voi vaikuttaa ruokailulla vaan enemmin kävelyllä :D eikä proteiinin ja hiilarin ero ole kuin prosentin luokkaa jne. Melko hullua sakkia täällä kirjoittelee,tiiä sitten tosissaan vai huumorilla ei uskota perusjuttuja jotka toimii KAIKILLA käytönnössä.
Jatketaan,kuten sanoin zonjon on jouluna lähempänä sataa kiloa kuin vanhaa sataa kolmeakymmentä kun te pubmedin tyypit olette edelleen +30% rasvoissa koska tämä systeemini ei toimi lukemanne teorian mukaan ja tämä painonlaskukin on kusetusta,vaaka valehtelee,ei varmasti ole tippunu ja insut ne vasta nyt onki päin vittua,sama syyä hiilaria ja rasvaa ja laskea kaloreita :D

Mun laihdutus + bodaus projekti ainakin kulkee proteiinilla ja kuiduilla, rasvoilla ja vähän hyvää hiilaria sekaan.
Ei kannata tehdä rakettitiedettä asiasta, joka ei oikeasti sitä ole.

Jokainen laihtuu kun syö vähemmän kun kuluttaa ja jos kalorit on fixattu tietylle tasolle täytyy huolehtia että kulutus on enemmän kuin ravinnonsaanti. Kaikenmaailman elimistön säästöliekit ja insuliinipiikit ei oikein kuulosta perus laihdutuskuurissa muulta kuin hifistelyltä. Syö puhtaasti sen 400kcal vähemmän kuin mitä päivittäinen kulutus on, niin laihtuu varmasti.
Ei siinä tarvii minusta mennä liikaa hifistelemään, käy aamulenkillä ja punttisalilla ja syö järkevästi niin homma hoituu ihan varmasti.
Viikossa voi hyvin syödä yhden päivän samoilla kaloreilla kun kuluttaakin, jos se paljonpuhuttu "elimistön säästöliekki" pelottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom