Maha kasvaa ja minua vit...

Jos ihan absoluuttisen tarkkuuden haluaa, niin tottakai kaikki raakana punnitaan. Mut jos sitä oikein miettii, niin kuinka ison ero se loppuviimein tekee? :LOL: Se riisin paino eri keittokertojen välillä tuskin ihan hirveen montaa prosenttia heittelee, ellei sitä nyt raa'aksi jätä. Sama kanan. Tommosilla pienillä heitoilla ei ole yhtään mitään merkitystä pitkässä juoksussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ihan absoluuttisen tarkkuuden haluaa, niin tottakai kaikki raakana punnitaan. Mut jos sitä oikein miettii, niin kuinka ison ero se loppuviimein tekee? :LOL: Se riisin paino eri keittokertojen välillä tuskin ihan hirveen montaa prosenttia heittelee, ellei sitä nyt raa'aksi jätä. Sama kanan. Tommosilla pienillä heitoilla ei ole yhtään mitään merkitystä pitkässä juoksussa.

Jos syömisen vie absoluuttiselle tasolle, niin sitten pitäisi syödä kaikki myös raakana. Kaurahiutaleet vielä menee kuivana, mutta kanafileen alas saamista raakana voidaan pitää jo jonkinlaisena haasteena... :whistle: :LOL:

Ei helevetti :) heitetään pois tämä sekoilu ja zomjon ilmottaa miten menee kun takana on viikko niin katsotaan pitääkö tehdä muutosta :)
Painon pitäs kyllä alkaa heti tippumaan eikä olon pitäs olla sietämätön jos nälkää vielä kompensoi vihreillä,kalorittomilla kasviksilla pois.(joo voi olla 2-3 kcal/100g mutta älkää takertuko olemattomaan)

Niin,tietenki volliki tekee kaikki väärin,se reenaa väärin,kokkaa ja syöki väärin.
Onpa kumma että sen valmennuksessa jokaikinen tekee kovaa tulosta ja lihaa tekee joka jätkä dieetilläki,seuratkaa vaikka instan storyjä.
Ja mitä mulla tuossa lukee puurosta?
Riisi on helppo kun keittää aina samoin viikon riisit ja lappaa vaan kuppeihin keitettynä jne
En ala tätä avaan tän enempää jo senkin takia ku päin seiniähän nää huiput kaikki tekee eikä ne mistään mitään tiiä :)
Paljonko sun mielestä Kanassa olevassa lihasnesteessä tai jopa siihen lisätyssä nesteessä on proteiinia?
Tuskin tässä nyt olikaan kyse mistään saivartelusta tai kyseenalaistamisesta, vaan siitä, että jos suurin osa porukasta nyt kuitenkin ne raaka-aineet mittaa kuivana, niin on se hieman hämäävää kysellä apuja ja mitata ruuat eri tavalla kuin mitä oletetaan.

Aika paljon hiilaria vanhalle ukolle ilman apuja. Päivät pitkät insut katossa.
Mitäs jos koittais jonninaikaa low carbsia tai paastoilua?

Noniin, väliraportti reilun viikon jälkeen...

"Aloituspaino" oli 30.7.2018 124.9 kg.

Makrot:
P: 200-250 g/vrk
R: 70-90 g/vrk
HH: 50-110 g/Vrk

Ruokailut olen järjestänyt kolmesti päivässä aikaväleillä klo 5-6.00, klo 11-12.00 ja klo 17-19.00. Iltaisin juon kivennäisvettä ja syön kasviksia (kurkku-salaatti-tomaatti-sipuli), jos on näläntunne. Tässä käytän oliiviöljyä, joka varmaan osaltaan nostaa noita päivittäisiä rasvoja. Toisaalta oon pitäny hiilarit alhaalla, joten oon antanu itselleni pari yli 80g:n päivää. Kuitenkin max. 90g:n rasvat.Koko viime viikon tuntui, että perusaineenvaihdunta pyörii aika kovilla kierroksilla. Treeneissä oli havaittavissa pientä intensiteetin laskua, mutta läpi nekin vedettiin itkemättä. Eilen tapahtui sitten. Jalkatreeniä tehdessä oli "lentokeli" ja kroppa antoi tehdä 110%:lla. Sippaaamista ei tullut ja palautuminenkin tuntuu onnistuneen.

Tänä aamuna painoa oli 121.1 kg eli ainakin nesteet on liikahtanu näin heti aluks. JA mikä parasta, fiilis ja motivaatio on tapissa.

Tällä voi varmaan ihan hyvin jatkaa vielä. Hiilaritankkausta varmaan sit ku alkaa pääkoppa tuottamaan väsymystä?

Hienoa!
Jatka toinen viikko niin katsotaan sitten miltä tuntuu että mennäänkö kolmaskin viikko mutta sitten tehdään jo viimeistään nelosviikolle muutoksia ja saat hiilaripäivän siihen alle.
Ei haittaa vaikka sun kokosella hiilarit on tässä kohdassa vaikka siellä 150g/vrk mutta älä sen yli mene nyt.
Kannattaa lisätä suolaa 5-8g/vrk jos/kun syöt puhtaasti ja 2-3l vettä muiden juomien lisäksi.(kahvi jne)

Viimeksi muokattu:
Hienoa!
Jatka toinen viikko niin katsotaan sitten miltä tuntuu että mennäänkö kolmaskin viikko mutta sitten tehdään jo viimeistään nelosviikolle muutoksia ja saat hiilaripäivän siihen alle.
Ei haittaa vaikka sun kokosella hiilarit on tässä kohdassa vaikka siellä 150g/vrk mutta älä sen yli mene nyt.
Kannattaa lisätä suolaa 5-8g/vrk jos/kun syöt puhtaasti ja 2-3l vettä muiden juomien lisäksi.(kahvi jne)
Mihis tuo 5-8 g suolaa perustuu? Voi sitä varmaan lyhyesti soveltaa, mutta säännöllisenä tapana ei ainakaan yleisen tietämyksen mukaan terveellistä.

Kyse on isokokoisesta urheilijasta joka syö puhtaasti eli suolattomasti,jeve ojala veti ajoittain 40g/vrk.
Lopettakaa se muutaman suola gramman demonisointi,siitä on treenaajalle enemmän hyötyä kuin haittaa.
valmennuksissa 50 kiloset tytöt ottaa lisänä noin 4-5g suolaa/vrk.nyt on kyse 120 kilosesta aktiivisesta bodaajasta!
Eli puhutaan urheilijasta joka treenaa useita kertoja viikossa ja juo vettä useita litroja eri muodossa päivän mittaan.
Hullu urheilija se on joka ei suolaa käytä ja syö puhtaasti. Onpa ihme että kroppa oireilee eikä mikään suju treeneissä.,paineet puutuu jne.
En jaksa alkaa tästä vääntään ja toivottavasti muutkin menee jonneki suola ketjuun tappelemaan asiasta.
Se vaan toimii,sanokoon pystyyn kuivuneet tutkijat kirjojen takaa mitä tahansa.Kokeilisivat hikoilua 4-6 kertaa viikossa :)
Kaikkihan tietää sen tunteen ”tekee mieli suolaista”..
Miksi odottaa puutostilaa ja sitten alkaa hätäpäissään paikkaan sitä?

Noniin, väliraportti reilun viikon jälkeen...

"Aloituspaino" oli 30.7.2018 124.9 kg.

Makrot:
P: 200-250 g/vrk
R: 70-90 g/vrk
HH: 50-110 g/Vrk

Ruokailut olen järjestänyt kolmesti päivässä aikaväleillä klo 5-6.00, klo 11-12.00 ja klo 17-19.00. Iltaisin juon kivennäisvettä ja syön kasviksia (kurkku-salaatti-tomaatti-sipuli), jos on näläntunne. Tässä käytän oliiviöljyä, joka varmaan osaltaan nostaa noita päivittäisiä rasvoja. Toisaalta oon pitäny hiilarit alhaalla, joten oon antanu itselleni pari yli 80g:n päivää. Kuitenkin max. 90g:n rasvat.Koko viime viikon tuntui, että perusaineenvaihdunta pyörii aika kovilla kierroksilla. Treeneissä oli havaittavissa pientä intensiteetin laskua, mutta läpi nekin vedettiin itkemättä. Eilen tapahtui sitten. Jalkatreeniä tehdessä oli "lentokeli" ja kroppa antoi tehdä 110%:lla. Sippaaamista ei tullut ja palautuminenkin tuntuu onnistuneen.

Tänä aamuna painoa oli 121.1 kg eli ainakin nesteet on liikahtanu näin heti aluks. JA mikä parasta, fiilis ja motivaatio on tapissa.

Tällä voi varmaan ihan hyvin jatkaa vielä. Hiilaritankkausta varmaan sit ku alkaa pääkoppa tuottamaan väsymystä?
Moro! En nyt muuta rupea kommentoimaan kuin tuota kalorimäärää joka on 120kg kaverille joka haluaa pitää lihaksista kiinni liian alhanen (1630-2250). Ehkä jos söisit tuon 2250 KCAL mukaan voisi se jotenkin riittää, mutta itse lähtisin kokeilemaan kyllä 2500kcal tai enemmällä aluksi, koska mistä sä tosta enään karsit pois myöhemmin?

Moro! En nyt muuta rupea kommentoimaan kuin tuota kalorimäärää joka on 120kg kaverille joka haluaa pitää lihaksista kiinni liian alhanen (1630-2250). Ehkä jos söisit tuon 2250 KCAL mukaan voisi se jotenkin riittää, mutta itse lähtisin kokeilemaan kyllä 2500kcal tai enemmällä aluksi, koska mistä sä tosta enään karsit pois myöhemmin?
Nuo makrojen toleranssit on tuossa niin isot että helposti lipsahtaa varmaan sinne.
Itse seuraan tätä mielenkiinnolla kun kohta pitäisi ottaa kuukauden kiristely ja meinasin vetää samantien kalorit ihan alas mutta toisaalta kestokin on vain 4 viikkoa jonka jälkeen palataan normaaliin.

Moro! En nyt muuta rupea kommentoimaan kuin tuota kalorimäärää joka on 120kg kaverille joka haluaa pitää lihaksista kiinni liian alhanen (1630-2250). Ehkä jos söisit tuon 2250 KCAL mukaan voisi se jotenkin riittää, mutta itse lähtisin kokeilemaan kyllä 2500kcal tai enemmällä aluksi, koska misltä sä tosta enään karsit pois myöhemmin?
Mitä jos lukisit ketjun?
Tässä ollaan nyt ”resetoimassa” insuliiniresistenssia johon kehnoon ajettu avaajan valinnoilla aiemmin ja koska edellinen perusdieetti ei toiminut eli kroppa oli jo syöty sekaisin,sillon on sama mitä syöt niin et laihdu kuten avaajalle kävi vaan lihotti lisää vähillä kaloreilla,tässä vaiheessa tarvitaan kovemmat otteet että saada kroppa taas polttavaan tilaan ja toimimaan oikein kun se saa ravinteita.
resetointi vaiheessa mennään erittäin tiukalla ja hyvin vähällä rasvalla.täysin syystä.älä avaaja ala nyt säätämään mitään sivuneuvoja kun homma rokkaa hyvin!
Tässä ei karsita yhtään mistään,kohta aletaan dieetille kun saadaan tietää sietokyvyt ja kalorimäärä selville,noin karkeasti.
Ja jos yhtään luet niin tämä vaihe kestää..
Ja sitten lisätään...
Kunnes...
No,lue ketju ja katso mitä tässä ollaan tekemässä.voit oppia samalla jotain matkan aikana ilmaiseksi josta velotetaan jopa 50€/tunti. :)

Viimeksi muokattu:
Ja se on sama mitä ne kalorit oikeestaan on.dieetti toimii ja toteutetaan makroilla kun on löydetty yläraja.sen jälkeen me ei tehdä kalorimäärä tiedolla yhtään mitään.:)
Se on täysin turha numero.siis kalorimäärä.
Peliä pelataan vain ja ainoastaan säätämällä makrojen suhdetta sen mukaan miten kroppa toimii.
Ota sun diettikalorit 2000 rasvasta ja hiilarista,se on sun dieetti koska pelaat kaloreilla? Se 2000 kcal?

Jepjep.

Kannattaa miettiä myös mikä ero on hiilarilla ja proteiinilla lämmöntuotossa vaikka kalorimäärä on sama ja miten ne käyttäytyy kropassa missäkin vaiheessa :)
Perusjuttuja ,kaloreilla ei laihduta kukaan jos sääntönä on vaan joku kalorimäärä ja kun se on täys niin stop.

Välitietoja ja havaintoja:
- En saanu noita kaloreita Bobcornin ohjeila tuijottaa, mutta esimerkiksi 8-15.8.2018 energia ole mennyt minään päivänä alle 1900 kcal. (vastauksena myo ja narunpätkä)
- Tänään aamupaino oli 120.3 kg.
- Tällä viikolla ei oo tehot ollu enää viime viikon kaltaisia. Väsyttää jopa vähän treenissä.
- Treenaamiseen haastetta on tuonut hektinen työtahti ja pienet vaikeudet jälkikasvun kanssa.
- Näläntunne on kahdesti päivässä. Aamulla ja niinku esim. nyt eli klo 17 alkaen.
- Lounaalla tuntuu, että "pitää" syödä.
- Oon tiputellu noihin päivän ruokiin sen noin teelusikallisen suolaa.

Pitää nyt palauttaa vanhaa miestä noista treenin/syömisen ulkopuolisista tekijöistä johtuen. Korkeintaan jotain pyöräilyä tai muuta kevyttä tää loppuviikko. Maanantaina sit taas täysillä.

Kiitos kaikille tähän lankaan kommentoineille. Onneksi on internet täynnä apua! (y)

Kannattaa miettiä myös mikä ero on hiilarilla ja proteiinilla lämmöntuotossa vaikka kalorimäärä on sama ja miten ne käyttäytyy kropassa missäkin vaiheessa :)

Ero on noin prosentin luokkaa, eli täysin mitätön asia dieetin kannalta. Paras dieetti tuolla logiikalla olis vetää pelkkää alkoholia. (kts kuva tutkimuskesta)

Toisekseen tuo insunliiniresistenssin "resetoiminen" kuulostaa kyllä pahan luokan velitieteeltä. Fysiologisella tasolla insuliiniresistensssillä tarkotetaan tilaa, jossa solunsisäinen signalointi on häiriintynyt ja solussa tulehdustila päällä. Tulehdusvaste taas periferisissä kudoksissa heikentää glukoosinsietoa ja insuliiniherkkyyttä, josta syntyy insuliiniresistenssi. Sen "resetoiminen" nettiohjeilla "vähennä hiilareita ja kaloreita" kuulostaa lähinnä Antti Heikkilän syöpähoidoilta voilla ja kermalla.

Liitteet

• thermogene.jpg
    thermogene.jpg
    127 KB · Katsottu: 214
Melkoista velitiedettä tämäkin ketju. Ei herran jumala...

Jos jotain pitää tietää "insuliiniresistanssin resetoimisesta", niin eniten pseudo-tietoa lontooksi löytyy vaihtoehtohoito- ja jooga-sivustoilta. Voi tilata samalla kristalleja.

Mä oon enemmän kuin yllättynyt, jos tää threadi on jotain muuta kuin kahden nimerkin takaa löytyvän trollin leikkiä.

Melkoista velitiedettä tämäkin ketju. Ei herran jumala...

Jos jotain pitää tietää "insuliiniresistanssin resetoimisesta", niin eniten pseudo-tietoa lontooksi löytyy vaihtoehtohoito- ja jooga-sivustoilta. Voi tilata samalla kristalleja.

Insuliiniresistanssi on niin speudoa, että Joogi Wilenius ja Kristalli-Guru Hietala puhuvat siitä mm. podcastissansa

Eli onko nyt muiden mielipide se, että olen heikentämässä terveyttäni noilla BobCornin "kristalliojoogapseudovelli"-ohjeilla?

Minun tavoite on painoa tiputtaa (joka onkin alkanut ihan hyvin tippumaan noilla ohjeilla), mutta terveyttä minulla ei oo varaa menettää. Ei silläkään uhalla että pysyisin jatkossakin näin pahasti ylipainoisena.
:woot:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom