Maca

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja smige
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko nostaa tää, kun ei uuttakaan keskustelua viitsi aloittaa...

Eli oon innostunut tässä viimeaikoina 'primal eating'-ajatuksesta. Eli siitä että syödään tuollaista luonnonläheistä ruokaa, jonka myös esiesi-isämme tunnistaisivat ruuaksi. Ajatus lähti itselläni probody-lehdessä olleesta artikkelista ja ostin jopa aiheesta kirjan jota nyt työstän.

Tuon Macan, joka oon siis oletettavasti sopivaa 'primal eating' ravintoa, bongasi serkkuni jostain blogista. Tilasinkin sitten 3 kiloa sitä ihteensä ulkomaisesta nettikaupasta sekä itselleni että kahdelle serkulleni (jokaiselle siis kilon). Itse en tosin usko tuon olevan mitään ihmeainetta, kuten mikekin sanoi, mineraaleja ja vitamiineja vain. Mutta mielenkiinnosta päätimme tuota tilata, saa nyt nähdä miten tuo vaikuttaa itselläni. Jos siis mitään vaikutusta edes saa. Lisäksi tilasimme mm. Goji-marjoja. Saa nähdä millainen hippi sitä tästä vielä kuoriutuu...

PS. Maca muuten maistuu aika pitkälti mullalta :dance2:

Moikka! Kiva, että tykkäsit Primal Eating-artikkelista ProBody-lehdessä, kai huomasit että aiheesta oli pakkiksella threadikin? Macaan en ole sen enempää tutustunut, mutta tarkoitus olisi sitä ja gojimarjoja kokeilla joskus lähitulevaisuudessa. Nyt eksperimentoin kookoksen ja kohta raakasuklaan kanssa :kuola: Kerrohan sitten maca-kokemuksia kun pääset sitä testailemaan. Mainitsit ostaneesi primal-aiheisen kirjan, mistähän kirjasta on kyse?

Kirjan nimi on 'Kivikautinen ruokavalio - Painonhallintaan luonnon keinoin'. Kirjoittaja Heljä Suuronen-Geib. Itse en tuota nyt juuri painonhalliintaan ostanut vaan ihan muuten mielenkiinnosta tarttui mukaan.

Uppia, vähän kysyttävää.

Onko porukalla kokemusta tämän pidempi aikasesta käytöstä?
Eilen kaverilta otin 1annoksen noin 6-9mg 30min ennen treeniä, ja ainakin (luulisin) että sain piristävän vaikutuksen.¨(otin myös 2kofu tabua normisti)
Kovasti kaveri hehkuttaa, mutta en tahtois uskoa että paljoa mitään auttaa.
Varsinkin kun maistuukin ihan paskalta. :D

kuukauden tullu macaa käytettyä, enkä kyllä oo huomannu mitään sen ihmeempiä vaikutuksia. kaipa siitä just vitamiineja ja mineraaleja saa jos ei muuta.

"Se vahvistaa ihmistä, kiihottaa sukupuolisesti sekä miehiä että naisia, ja virittää pariutumishalut myös eläimissä."

Noin todettiin jossain artikkelissa. Oon lukenu että se nostais testotasoja, lehdissä on suositeltu sitä kovasti treenaajille. En oo itte vielä ostanu mutta harkinnassa on ollu.

Meikä vetää tätä liki päivittäin jauheena n. 15 gramman verran sekoitettuna turkkilainen jogurtti-herajauhe-mustikka-vispikerma -komboon. Hyvin sekoitettuna ei maistu pahalta, paljaalta on tosi pahan makuista.

En ole varma, mutta tuntuu että vauhtia ja panohaluja olisi normaaliakin enemmän. Mutta en ole satavarma johtuuko macasta.

Itse vedellyt kolmatta viikkoo macajauhetta sekä gojimarjoja ja kaakaonibsejä smoothien muodossa aamupalana. Ei maistu siinä ainakaan yhtään ku sekaan heittää hedelmiä, rahkaa, kananmunaa ym.

Kyllä on paljon virkeempi ja skarpimpi koko päivän kun tulee kunnon annos vitamiineja, hivenaineita ja antioksidantteja ja reenitkin luistaa paremmin, kestävyys on lisääntynyt ainakin. Uidessa huomas selvästi miten jakso pitempää matkaa polskia. Aineenvaihdunta nopeutunut huomattavasti, öisin jos herää ni on lakanat hiestä märkänä ja suolistokin toimii aikaisempaa paremmin.

Ainakin 10 reenaavaa kaveria jo ottanut kyseiset "superfoodit" käyttöön ja kaikki kehuu ja kyllä nää toimii. Pitää vaan ottaa huomioon jos syö jo ennestään "paskasti" ni ei nyt yks teelusikkalinen macajauhetta mitään auta. Luomuruoka on siis avainsana näitten kanssa syödessä. Mahdollisimman paljon lisää ruokavalioon semmoista ruokaa missä ei ole näitä kaikenmaailman lisäaineita mukana. Kroppa tykkää ja pääkoppa kans.

Eikun jengi googlettamaan lisää tietoa näistä, ite ainakin suosittelen ja oon jo aaewan koukussa! :hyper:

ps. ja kyllä joku näistä pistää panettaakkin!!:D

Aaah, mahtavaa superfood-hehkutusta :D Maca parantaa potenssia, nostaa testoja, tappaa taudit ja virukset, piristää ja kasvattaa lihasta.

Itse suhtaudun näihin tiukan skeptisesti mutta toisaalta myös uteliaisuudella. En lähde tuomitsemaan ennen kun olen itse testannut. Olen jo maistanut noita goji-marjoja ja kaakaonibsejä. Nuo marjat ovat ihan ok maultaan mutta sanoisin että mielummin vedän vaikka mustikoita. Kaakaonibsit maistuu ihan vitunmoiselle paskalle, enkä ole keksinyt mitään keinoa saada niitä alas. Pilaavat kaiken mihin koskevat. Ajattelin myös jatkaa masokistista kokeilua maca-juurella kunhan sellaista tulee vastaan.

Toistaiseksi mun superfood-kokeilujen tulos on että mikään potenssin tai terveyden kohotus ei ole sen arvoista että kiduttaisin itseäni noilla järkyttävän makuisilla mössöillä.

Intoilijoiden mielestä tässä vaikuttaa tietysti se, että "olen tottunut teolliseen ja 10000-kertaisesti laimennettuun suklaaseen nii nibsit on alkuun aika voimakkaan makuisia". Juu, ehkä näin on joten jatkan testailua mutta toistaiseksi ei kyllä kovin lupaavalta näytä.

Itse suhtaudun näihin tiukan skeptisesti mutta toisaalta myös uteliaisuudella. En lähde tuomitsemaan ennen kun olen itse testannut. Olen jo maistanut noita goji-marjoja ja kaakaonibsejä. Nuo marjat ovat ihan ok maultaan mutta sanoisin että mielummin vedän vaikka mustikoita. Kaakaonibsit maistuu ihan vitunmoiselle paskalle, enkä ole keksinyt mitään keinoa saada niitä alas. Pilaavat kaiken mihin koskevat. Ajattelin myös jatkaa masokistista kokeilua maca-juurella kunhan sellaista tulee vastaan.

Toistaiseksi mun superfood-kokeilujen tulos on että mikään potenssin tai terveyden kohotus ei ole sen arvoista että kiduttaisin itseäni noilla järkyttävän makuisilla mössöillä.

Intoilijoiden mielestä tässä vaikuttaa tietysti se, että "olen tottunut teolliseen ja 10000-kertaisesti laimennettuun suklaaseen nii nibsit on alkuun aika voimakkaan makuisia". Juu, ehkä näin on joten jatkan testailua mutta toistaiseksi ei kyllä kovin lupaavalta näytä.

Ei, olet aivan oikeassa. Maca on paljaaltaan pahaa, samoin raakakaakaojauhe tai -pavut. Pieni määrä macaa sekoitettuna tarpeeksi hyvänmakuiseen muuhun syötävään taas hävittää pahan maun. Ja ainoa, jossa raakakaakaojauhe menee tosi mainiosti, on itsetehty raakasuklaa - se on tappohyvää, ja tuntuu, se piristäisi ja antaisi jopa potkua liikuntaan (tiedän, varmaan placeboa). Ja goji-marjoista hyvää on ollut tähän mennessä vain yksi, Heaven Mountain -merkki. Muut maistamani gojit maistuvat akvaarioruualta. Yliarvostetuin kokeilemani superfood on Chocolate Bliss, joka ei maistu hyvältä edes vaniljaagavesiirapin kanssa.

Jos superfoodit maistuvat pahalta, todennäköisesti olet aivan oikeassa.

kaakaopavut saa maistuu hyvältä kun dippailee niitä hunajaan :)

Jossain oli juttua, että suurin osa suomalaisista matkoista on super foodia.. Mustikka ja lakka esmes.. Ja ne on kyllä hyviä ;)

kaakaopavut saa maistuu hyvältä kun dippailee niitä hunajaan :)

Makuasioista on kiva kiistellä, joten sanon, että ei auta hunajassa dippailukaan peittämään tuota karmean puisevaa makua.

Se on tää globalisaatio sit kai kun puolukoiden ja mustikoiden sijaan pitää vetää jostain Tiibetistä roudattuja gojimarjoja jotka sisältää samat aineet.

Suositut

Back
Ylös Bottom