Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
OK, tuo "nollaa asetukset ja avaa uudelleen" -ikkuna ei ole mulle tuttu, joten en nyt tiedä mitä se tekee... mutta aloitetaan sillä, että mene kansioon ~/Library/Caches/com.apple.Safari/ ja poista siellä olevat tiedostot/kansiot.

(Kokeilitko jo, saako toisella käyttäjätunnuksella Safaria käyntiin? Se olisi helpoin tapa testata, että itse softa on kunnossa.)
Jaa niin, unohdin sitten sanoa - kokeilin, ei toiminut.

Ja poistin nuo - ei auttanut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1) OK, eli voisi olla jonkun pluginin aiheuttama ongelma. Eli sulla oli joku adblock asennettuna? Käy tsekkaamassa onko yhteensopiva tuon Safari-päivityksen kanssa.

2) Ja voisihan tuota Safarin uudelleenasennusta kans kokeilla... paketin saa ladattua täältä.
Ilmeisesti se adblock sen aiheuttaa, tai jollain foorumilla niin epäiltiin. Mutta en pääse sitä poistamaan, kun ei finderilla löydy.

Ja koitin jo kerran niin, että poistin koko roskan ja hain uuden - lopputulos sama.

Nyt polttelee aivan mielettömän kovasti ostaa mäkki itelle, mutta oon miettiny, että millanen sen pitäs olla. Kannettava tietysti, mutta koska mulla on videokamera, niin toivoisin tietokoneelta sujuvuutta videotiedostojen käsittelyssä ja videoelokuvien teossa. Nykyinen windows on tosi tahmea videoita tehdessäni ja jotain 10 minsan video on maksimi jonka sillä voi koostaa ennenkuin joko kaatuu tai valittaa, ettei muistia ole tarpeeksi.

Eli riittääkö ihan Macbook tai se halvin Macbook Pro tommosten about 30 minsan videoelokuvien tekemiseen vai tahmaako niissäkin?

Riittää.
Olen tehnyt omalla macbookillani parinkin tunnin videokoosteita ongelmitta.
dvd-valikoiden teko ja videon lopullinen pakkaus tosin otti aikansa, mutta kone teki nekin mukisematta.
Editointiohjelmat tulee koneen mukana ja niitä on oikeasti mukava käyttää toisin kuin montaa muuta. Esimerkiksi paljon kehutut adoben premiere ja premiere pro on ihan hanurista käytettävyytensä puolesta.
Hommaat vaan muistia maksimimäärän mitä kone tukee. Verkkokaupasta saa muistia siihen varsin edukkaasti ja vaihtaminen on helppoa, jos omaat ns. nolla koon ristipääruuvarin. (00 on liian pieni ja 1 ehkä liian suuri).

Jos paljon teet videoita, niin luulisin homman ainakin hieman nopeutuvan tuolla pro-versiolla, eli osta niin kallis/hyvä kun budjetti antaa periksi. Et tule pettymään.
Katso samalla onko koneessa oikea portti videokameran piuhalle. Onko se sitten firewire 400 vai 800?

Miten voin lisätä tuohon top sites-valikkoon jonkun tietyn sivun, mikä pysyis aina siinä? Siinä näyttää olevan aina satunnaisia nettisivuja ja en löytänyt nappia mistä siihen saisi valita sivuja..

Miten voin lisätä tuohon top sites-valikkoon jonkun tietyn sivun, mikä pysyis aina siinä?

Hinaa osoiterivillä näkyvä ikoni top sites -valikon päälle. Sen jälkeen se pitää varmaan vielä laittaa nastalla kiinni ettei katoa aikanaan.

Ei tapahu mitn. Sen voi vetää tuon kuvakkeen päälle missä on 12 ruutua (top sites-valikko)
Sitten kun sen on vienyt siihen päälle ja näpäyttää hiiren pois niin osote menee takasin osoteriville eikä tapahtu mitään.

Ja nyt hävis koko osoterivi? Mitä helv :D Kokeilin cmd-näppäimen kanssa raahata niin lähti osoterivi pois. Mistähän perseestä sen nyt saa takasi?

View -> Show Toolbar palauttanee osoiterivin. :D

Muuten kummastuttaa. Kyllä tuo hinaustemppu minulla toimii. Kokeilitko klikata top sitesin auki sen jälkeen kun olit hinannut osoiterivin sinne? Sieltä pitäisi löytyä vasemmasta ylänurkasta uuden sivun.

Edit: eikä hemmetti, cmd+hinaus olikin ihan eri trikki. Nätisti häipyi osoiterivi multakin vaikka toolbar jäi. Mutta ei hätää, View -> Customize Toolbar ja siitä hinaat osoiterivin kuvan takaisin paikoilleen.

Noniin, hinasin osoiterivin takasi. Mutta mites tuo top sites? Ei näy top sitesissä ku on raahannu kuvakkeen sen kohdalle pelkällä hiirellä..

Ei mene. Ettei pidä pitää jotain näppäimistön nappia pohjassa?

Perkeleen Apple. Mikä näppäin on sellanen nopea päivitys? Niinku windowsissa f5.

Mää ole kauhiast' hämmästyny ja niinpoispäin koska mulla kyllä toimii suoraan raahaamalla ilman mitään nappeja. Mutta keksin juuri toisenkin tavan: Bookmarkkausnappulan (+) kautta. Siitä kansiovalikosta löytyy Top Sites.

Kokeilin sitä jo aiemmin. Mulla näkyy "Bookmarks bar" ja "Bookmarks menu". Ei näy top sites-nappeja missään. Edes Help-toiminto ei osannu auttaa.

Käyttääkö porukka millaista usb-haaroitinta Macbookeissanne? Oletan että lähes joka jampalla sellainen on, koska nämä Macbookin usb-liittimet on syvältä.. Kaksi Applen usb-laitetta kyllä mahtuu yhtä aikaa kiinni koneeseen, mutta odotappas jos liittimet ovat hiukan isompia niin eipäs mahdukkaan kuin yksi kiinni..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom